Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for alle lykke ønskningene!

De vitale mål er 3820g og 50cm :)

Vi dro inn på føden litt etter 21, på søndag. Da var riene igjen regelmessige på ca 1-3min.

Åpningen var ikke blitt større, men livmorhalsen var blitt mykere. Etter litt stripping endret riene karakter og ble litt vondere. Jordmora som hadde nattevakt var veldig snill og grei, og syntes ingenting om å sende meg hjem uten baby,- ettersom jeg hadde så stor åpning.

Så vi ble enige om å se på framgangen 23:30, og ta vannet om det ikke var framgang.

Vel, jeg ble sjekket ogdet var ingen framgang. Så 23:35 tok jordmora vannet.

Og da fikk Trollet fart på seg!

23:53 1.1.06 ble ho født.

De siste 15min kan enklest beskrives som særs intense. Trollet er født i vann, takket være en god jordmor, barnepleier og Ordensmann som alle hjalp meg opp i badekaret midt i alle riene. Vi rakk badekaret akkurat i tide til å presse henne ut. Og Trollet kom på den 3.pressria.

Ho har masse svart hår, og en enormt stolt Vesla er blitt Storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Så fint navn Vips, og gratulerer så mye med vesle jenta di. Håper formen er fin og at dere koser dere alle 4. Og godt nytt år :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

Så fint navn da Vips....

Helle

Betydning: Hellig

Forklaring: Jentenavnet er en dansk form av Helga, som er en feminin form av Helge, som kommer fra det norrøne navnet Helgi, som er utledet av ordet "heilagr" som betyr "heldig/velstående", mens selve navnet etter hvert fikk betydningen "hellig".

Navnedag: 20. november*

Dobbeltkjønnet navn: Jentenavnet kan også være et guttenavn: Helle

Samme betydning: Hege, Helga, Helge

Popularitet: Omlag 2 100 personer i Norge har jentenavnet Helle som første eller eneste fornavn.

;) Måtte bare :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på utskrivingssamtale på Sykehuset i dag. Fikk pratet en del om fødselen, og kjenner at det var godt. Fikk en del ting litt klarere for meg, men merker jeg trenger å bearbeide det en god del mer ;)

De har selvsagt epikrise for hele tiden jeg var der inne, men regnet ikke fødselen for mer enn 50min lang. Og det er i grunnen den følelsen jeg har sittet med også..

Og framgang var det jo ikke før de siste 13min..

Av og til skjer det så mye på 13min at du ikke helt vet hva du skal synes og tenke om det,- i allefall ikke utover at resultatet er helt enestående flott! :)

Vi koser oss alle 4, og begynner å så vidt å vende oss til den nye tilværelsen :)

Ting begynner å komme på plass, og de første blomstene og gavene har så vidt begynt å komme. Så langt har Vesla ogdå fått av alle, og det synes i dokkehuset ho fikk til jul ;)

Vesla fikk en Bratz-dokke da ho ble storesøster. De som ringer har alle lyst til å gratulere Storesøsteren, men ho har ikke tid. For ho må leike med Bratz-dokka si. For det MÅ man bare gjøre når man er STOR jente :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ!

Der er søte da!

Her går dagene fryktelig fort for tiden.

Vesla er litt småsjalu, og prøver og tester grenser mer eller mindre hele tida :frustrert: Ikke alltid lett å gi positiv oppmerksomhet da, nei, men det går da på et vis..

Trollet er foreløbig et nattmenneske, så ho sover det meste av dagen, og er våken mer eller mindre hele natta :Gjesp:

Ellers er ho sterk, og det er godt for Vesla løfter og maser rundt ho hele tida. Og ikke rent sjelden glemmer ho at Trollet ikke er dokka :sjenert:

I dag har forresten Trollet rulla over på den ene sida hele 3 ganger :sjokkert:

Satser på at det er rent tilfeldig, og at ho har glemt det i morgen.. Vesla var også tidlig, men ho var det noen uker, ikke 6 dager..

Endret av Vimsevips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du strikka selv? Skikkelig fint!

Nei, søster´n har strikka. Sy kan jeg, men på strikkefronten holder jeg meg til babytepper. Det holder i massevis for meg..

Mye hår har ho, ja. Så der er ho helt ulik hva søstra var. Vesla var lys med superkort og lite hår, og Trollet har mye og helt svart. Nydelige er de nå bege allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...