Vimsevips Skrevet 11. april 2005 Forfatter #201 Del Skrevet 11. april 2005 Taleren kunne ikke :-( Så nå begynner jakten på en annen.. Vesla og jeg har vært på shopping på Kvadrat. Ho skulle få klistremerke premie, og ønsket seg klær. Derfor tenkte vi på 17. mai klær, etter å ha trålet alle barnebutikkene stod vi igjen med 2 kjoler, og ingen av de var i hennes størrelse :-( Så premien denne gangen ble et fly. Selv var hun veldig fornøyd, og på vegen hjem letta og landa ho hos mormor og bestefar mange ganger I kveld har jeg fortsatt med å lime bilder inn i albumet til Vesla, og er nå ferdig med jula 2003. Så det kommer seg. Har mye på plakaten denne uka, men skal se om jeg ikke får gjort litt mer med albumet i løpet av uka.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 12. april 2005 Forfatter #202 Del Skrevet 12. april 2005 God morgen alle sammen :-) Har sittet litt å jobbet, men nå må jeg dra på jobb. Vi snakkes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 12. april 2005 #203 Del Skrevet 12. april 2005 Helluen Vimsevips :bukke: Tok meg en liten tur innom deg, jeg..... Tusen takk for hyggelig hilsen i boka mi Syns både din og Vesla's kjole var kjempeflotte, selv er jeg rimelig dårlig på sy-siden, foruten sånne korsstingsbroderier da... Trist nok finnes det få brudekjoler i korsstingbroderier..... Håper du får en kjempefin uke Vimsevips (Avataren din var sååå flott, man kan liksom kjenne vinden i håret, der Vesla hopper ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 12. april 2005 Forfatter #204 Del Skrevet 12. april 2005 i dagboka mi teletubbien! Trist nok finnes det få brudekjoler i korsstingbroderier..... Ja, virkelig synd (korssting er jeg elendig på..) Når jeg ser på brudekjolen blir jeg litt imponert selv også. Hvem skulle trodd jeg aldri hadde sydd et plagg før Vesla var 7mnd. Eller at jeg bare hadde sydd 1 utedress, 3-4 kjoler og en kåpe til Vesla før jeg satte i gang med å sy brudekjole. Noen ganger får jeg litt halvsprø ideer, brudekjoleideen var definitivt en av dem. Heldigvis var det en vellykket idé Hadde en idé om å gå opp til Preikestolen 1mnd før termin Den idéen satte Ordensmannen en effektiv stopper for. Det var helt sikkert lurt, har jeg kommet til i etter tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 12. april 2005 Forfatter #205 Del Skrevet 12. april 2005 Vesla er skikkelig sylte forkjøla, IGJEN. Ikke noe nytt egentlig, er det skifte i været, blir ho helt sylta. Resten av tida renner det da og, men da er det blankt og tynt. Stakkars i natt våkna ho 3 ganger fordi ho ikke fant lommetørkle sitt :-( Og i løpet av dagen har ho spurt etter nesedråper (saltvann) 4 ganger :o Vi har hevet senga hennes slik vi alltid gjør, men skulle gjerne hatt noe som kunne stoppe alle forkjølelsene. I ettermiddag ble ho helt frustrert for ho er så tett at ho ikke klarer å få sagt det ho vil, med de lydene ho vil Undrer igjen på om ho kan ha pollenallergi, for i dag har vi hatt strålende vær, og ho er tettere enn i går. Og ho sovna fra middagen da klokka var 17:10. Etter det har ho våkna en gang for å få nesedråper, og 2 ganger så langt pga lommetørkleet. (det hadde ramla på golvet) Og de siste ukene har ho villet sove på dagtid etter barnehagen. Det slutta ho med for 8mnd siden :-? Tror jeg kanskje ringer legen i morgen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. april 2005 #206 Del Skrevet 12. april 2005 Stakkars Vesla! Det er ikke godt å være liten og sylta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 13. april 2005 #207 Del Skrevet 13. april 2005 Det er så trist med syke unger.. Her hos meg har vi vært så utrolig plaget i vinter, her har sykdommene bare avløst hverandre så det har vært helt ille :-( Når disse små er så tette og strever sånn, jeg skulle mye heller vært syk isteden for dem.... Har i grunnen inntrykk av at nesten "alle" har vært mye mer plaget med sykdom nå i vinter enn sånn til vanlig... Kanskje det har noe med dette pussige været vi har hatt å gjøre Dessverre har halsen min utviklet seg til det verre, så om det ikke skjer en forbedring til i morgen må vel jeg også til legen igjen Æsj :-? PS Du; vær glad du har en vettug mann som kan sette en stopper for de aller verste ide'ene dine du - Preikestolen 1 mnd før termin, jeg tror du er sprø Ha en strålende fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. april 2005 #208 Del Skrevet 13. april 2005 Ja, Prekestolen rett før termin må være noe av det sprøeste jeg har hørt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 13. april 2005 #209 Del Skrevet 13. april 2005 Vesla er skikkelig sylte forkjøla' date=' IGJEN. .[/quote'] Sånn er det med jenta mi og. I går hadde hun opp mot 40 i feber, men i dag ser det heldigvis ut til å være slutt på feber, men forkjøla er hun fortsatt. Synes ikke det var lenge siden sist jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. april 2005 Forfatter #210 Del Skrevet 14. april 2005 Hei, alle sammen Ja, det er en grunn til at han heter Ordensmannen og jeg Vimsevips Middagen er ferdig, pannekaker NAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. april 2005 Forfatter #211 Del Skrevet 14. april 2005 Her i huset har vi ikke hatt spesielt mye sykdom i år. Vesla er bare forkjøla hele tida, og relativt ofte blir ho sylta. Forkjøla er ho i grunnen stadig vekk hele året, og har vært det siden ho ble født :-? Så nå denne 3. våren med det samme styret for 3. år på rad, har vi kommet til at det bør undersøkes. Både bestefaren hennes og jeg er allergiske, så ho er disponert. Som jeg skrev i stad er jeg ei vimse. Og i svangerskapet hadde jeg mye energi, og følte meg i god form. Derfor fristet den turen. Ordensmannen stoppet den, heldigvis. Dagen før Vesla kom fikk han ikke stoppet meg. Jeg var rastlaus, så jeg utstyrte meg med sekk, drikke, penger og mobiltelefon og gikk hele Sanvedparken opp og ned. I tillegg til at jeg gikk i butikkene i sentrum, brukte god tid 8t i alt, men ikke den vanligste turen å ta så tett opp til termin. Sandvedparken tur/retur fra her vi bor blir 8,5 km alt i alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. april 2005 Forfatter #212 Del Skrevet 14. april 2005 I kveld har jeg vært på foreldremøte. Det var interessant og morsomt. Noen mennesker kan virkelig få meg til å le, - særlig innvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. april 2005 #213 Del Skrevet 14. april 2005 Kjenner til de folka der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 15. april 2005 #214 Del Skrevet 15. april 2005 Hadde ikke vært meg dagen før mine ble født... Med eldste lå jeg innlagt med svangerskapsforgiftning og med yngste hadde jeg DEN bekkenløsningen..... Nåja, alle har vi vårt... Her har sannelig både jeg og Minsten fått en ny omgang med streptokokker og halsbetennelse Blæh Kos deg i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 16. april 2005 Forfatter #215 Del Skrevet 16. april 2005 Streptokokker stakkars dere teletubbien. Har bare hatt det en gang, men det var en gang for mye. Svangerskapet mitt gikk veldig greit sist, så jeg krysser fingra for at det skla bli nogenlunde neste gang også. Det er godt det er fler enn meg som kjenner til slike folk, tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 16. april 2005 #216 Del Skrevet 16. april 2005 Hvordan griller du asparges Vims, og hva har du det sammen med :klø: Jeg elsker asparges, men det er dessverre noe jeg bare spiser ute - har aldri lagd det hjemme Formen min er stigende, og om det var gårdagens rødvin eller ei, så er halsen utrolig mye bedre Minsten derimot er ikke så bra i dag :-( Hulemannen har tatt med seg Storebror og dratt til mamma'n min for å hente ved. Kommer hjem i morgen ettermiddag/kveld... Kjedelig når det er så langt mellom oss... Ikke at jeg er tilhenger av å bo helt inntil hverken mine eller Hulemannens foreldre, men når det er 4,5-5 timer en vei - herfra og til mine foreldre og sånn ca 100 mil til Hulemannens, ja da er det litt langt vel Håper lørdagen din har vært fin, jeg har hatt en fin dag - brukt masse pæng og det er jo alltid gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 16. april 2005 Forfatter #217 Del Skrevet 16. april 2005 Grilla asparges, der gjør jeg det enklest mulig Kutter av den helt nederste delen av aspargesen, den er så hard og blir bare senete uansett. Så legger jeg de på grillen til de ser ferdige ut. Vi har hollandaise eller urtesmør til når vi bare knasker for kosen sin skyld. Ellers varierer det en del etter innholdet i skapene.. I dag har jeg jobbet inn 6. mai, så da kan jeg få en langhelg. Utrolig deilig, tror jeg skal bruke den fredagen til å nyte fridagen. Plandag på lørdag er absloutt verdt det når jeg får en langhelg Prøve ting og tang. Har ikke sett noe til mensen ennå. Har testet negativt en gang så langt, satser på å teste ca hver 6. uke, frem til mensen er tilbake. Vi koser oss, men er ikke altfor ivrige. Har kommet til at et barn i mai-august neste år, vil passe oss (meg), utrolig bra. Så vi tenker å bli mer iherdige prøvere fra august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 17. april 2005 #218 Del Skrevet 17. april 2005 Ang prøving: Et vårbarn i april, mai eller juni ville være min ønskedrøm også. Men vi er jo så utålmodge, at her kjøres det på. Jeg tror ikke akkurat jeg blir innmari lei meg om vi må bruke noen måneder før vi får det til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. april 2005 Forfatter #219 Del Skrevet 17. april 2005 Så da er vi fler som håper det drøyer en liten stund. Kjempe flott Vet at sommerbarn hadde vært helt ypperlig i forhold til jobb også, ikke at det har så mye å si, men helt greit, siden det er det vi også helst vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. april 2005 Forfatter #220 Del Skrevet 17. april 2005 Har vært i selskap til et av Vesla sine søskenbarn i dag. Det var koselig, men godt å komme hjem etterpå. Det ble litt vel mye kaker og snop på Vesla. Ho blir ikke hyper av det, men humøret blir jo så, som så Svigermor spurte etter søsken til Vesla, igjen. Ho saa før bryllupet at vi burde få en i mai i år (9mnd etter bryllupet). Til hennes fortvilelse har ikke dette skjedd, så nå maser ho hver gang vi ser henne. Mest av alt håper ho på tvillinger, ho har en teori om at toeggede tvillinger er arvelig på mannen sin side :o Selv er ho enegget tvilling i følge blodprøver, men mener selv de er toeggede. -De har jo ulike interesser. Jeg håper intenst at jeg IKKE blir gravid med tvillinger, vil absolutt ikke gi grobunn for teorien hennes.. Der sneik det seg visst inn ennå mer prøvestoff, huff o huff. Dere som ikke er interessert håper jeg hoppet over det Har en sykmeldt på jobb for tida, så i neste uke har jeg nesten bare seinvakter. Ikke det morsomste som fins, menda trenger jeg ikke vekkeklokke om morgenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå