Gå til innhold

Kan jeg noengang utdanne meg? Krise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel jeg har jo gått skole fram til 10.klasse, også noen måneder på vgs i to omganger. Aldri fått lavere enn 5 på innleveringer i noen fag hverken på ungdomsskole eller vgs. Regner jo med at det meste kommer fort tilbake når man bare får gjennomgått det, ikke at jeg trenger fullstendig ungdomsskole opplæring all over again. Som sagt så begynner jeg jo med vgs, mulig jeg finner ut at jeg ønsker å gå en annen vei underveis. Men hovedspørsmålet er om noen vet hvilke muligheter jeg har når det kommer til ungdomsskole fag, ikke om dere tror jeg klarer å oppnå drømmene mine eller ikke. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Du må vel ta fagene som privatis iom at du har brukt opp ungdomsretten? Voksenretten begynner det året du fyller 25.

Anonymous poster hash: 5c84d...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel jeg har jo gått skole fram til 10.klasse, også noen måneder på vgs i to omganger. Aldri fått lavere enn 5 på innleveringer i noen fag hverken på ungdomsskole eller vgs. Regner jo med at det meste kommer fort tilbake når man bare får gjennomgått det, ikke at jeg trenger fullstendig ungdomsskole opplæring all over again. Som sagt så begynner jeg jo med vgs, mulig jeg finner ut at jeg ønsker å gå en annen vei underveis. Men hovedspørsmålet er om noen vet hvilke muligheter jeg har når det kommer til ungdomsskole fag, ikke om dere tror jeg klarer å oppnå drømmene mine eller ikke. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Hva er det du lurer på med ungdomsskolefag da?

Anonymous poster hash: bd77a...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å bli usakelig. Jeg vil ikke snakke med nav angående dette fordi jeg fremdeles er syk, og dette er spørsmål angående fremtiden min som kan gi feil inntrykk.

Anonymous poster hash: 12958...271

Jeg blir litt krass når jeg leser det du skriver nå. Er det rart?

Er du redd for at de ikke skal dekke at du går på skole hvis du anses som frisk? Da får du ta opp studielån som alle andre.

Anonymous poster hash: 5c84d...a82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ta opp igjen fag fra ungdomsskole???

Anonymous poster hash: 6732e...df9

Fordi jeg gikk glipp av så å si hele 10.klasse pga livssituasjonen min og ikke har "grunnsteinene" eller vitnemål til vgs pga dette. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å fremstå som kjip her, men hvordan har du tenkt til å finansiere dette prosjektet? Jeg tviler på at Nav vil stille seg bak en slik uhyre ambisiøs plan.



Anonymous poster hash: 6732e...df9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg gikk glipp av så å si hele 10.klasse pga livssituasjonen min og ikke har "grunnsteinene" eller vitnemål til vgs pga dette. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Les svaret mitt om ungdomsrett/voksenrett. Tenkte du å ta alt som privatist?

Anonymous poster hash: 5c84d...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg gikk glipp av så å si hele 10.klasse pga livssituasjonen min og ikke har "grunnsteinene" eller vitnemål til vgs pga dette. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Hører jo om folk som tar opp fag fra vgs, men fra ungdomsskole?

Anonymous poster hash: 6732e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt krass når jeg leser det du skriver nå. Er det rart?

Er du redd for at de ikke skal dekke at du går på skole hvis du anses som frisk? Da får du ta opp studielån som alle andre.

Anonymous poster hash: 5c84d...a82

Nei, jeg skal ta opp studielån når jeg begynner på skole som alle andre. Jeg er bare redd for at de komme til å tro at tankene mine nå betyr at jeg begynner å bli frisk, noe det ikke gjør. Det begyr kun at jeg prøver å planlegge fremtiden min fra den dagen jeg er istand til å jobbe igjen. Skal selvfølgelig ikke gå på aap lenger når jeg er istand til å gå på skole. Ingen grunn til det :) -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet du stiller i trådtittelen, vil jeg si at svaret er JA. Men utover det så høres dette litt......søkt ut.



Anonymous poster hash: 6732e...df9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ta opp studielån når jeg begynner på skole som alle andre. Jeg er bare redd for at de komme til å tro at tankene mine nå betyr at jeg begynner å bli frisk, noe det ikke gjør. Det begyr kun at jeg prøver å planlegge fremtiden min fra den dagen jeg er istand til å jobbe igjen. Skal selvfølgelig ikke gå på aap lenger når jeg er istand til å gå på skole. Ingen grunn til det :) -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Jeg spør igjen, er det rart jeg blir krass?

Finn deg et realistisk mål. Leste du det jeg skrev om arbeidspraksis og 23/5-regelen?

Anonymous poster hash: 5c84d...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ta opp studielån når jeg begynner på skole som alle andre. Jeg er bare redd for at de komme til å tro at tankene mine nå betyr at jeg begynner å bli frisk, noe det ikke gjør. Det begyr kun at jeg prøver å planlegge fremtiden min fra den dagen jeg er istand til å jobbe igjen. Skal selvfølgelig ikke gå på aap lenger når jeg er istand til å gå på skole. Ingen grunn til det :) -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Du kjenner til begrensningene Lånekassen har med tanke på antall år, studieprogresjon etc? Hvordan skal du finansiere drømmeslottet ditt?

Anonymous poster hash: 6732e...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner til begrensningene Lånekassen har med tanke på antall år, studieprogresjon etc? Hvordan skal du finansiere drømmeslottet ditt?

Anonymous poster hash: 6732e...df9

Jeg har arv fra min bestemor som er satt av til utdanning. -Ts.

Anonymous poster hash: 12958...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner til begrensningene Lånekassen har med tanke på antall år, studieprogresjon etc? Hvordan skal du finansiere drømmeslottet ditt?

Anonymous poster hash: 6732e...df9

Det var et betimelig spørsmål, ja.

Anonymous poster hash: 5c84d...a82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har arv fra min bestemor som er satt av til utdanning. -Ts.

Anonymous poster hash: 12958...271

Jamen da så!

Anonymous poster hash: 6732e...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan helsetilstanden din er i dag? Regner med at du har en behandler av et eller annet slag - hva sier vedkommende om dine planer?



Anonymous poster hash: 6732e...df9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å gå studespesialiserende på vgs, så jeg får studiekompentanse i bunn og har mange muligheter åpne. Nei jeg har ikke brukt opp ungdomsretten min siden jeg meldte meg ut vgs før det teltes som et år begge gangene.

-ts



Anonymous poster hash: 12958...271
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg spørre hvordan helsetilstanden din er i dag? Regner med at du har en behandler av et eller annet slag - hva sier vedkommende om dine planer?

Anonymous poster hash: 6732e...df9

Helsetilstanden per i dag er ikke bra, men så fort jeg har avsluttet behandling og er tilbake til normalen ser behandleren min ingen hindring ved at jeg kan følge normalt skoleløp. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, jeg skjønner ikke: har du eller har du ikke fullført ungdomsskolen?



Anonymous poster hash: bd77a...662
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsetilstanden per i dag er ikke bra, men så fort jeg har avsluttet behandling og er tilbake til normalen ser behandleren min ingen hindring ved at jeg kan følge normalt skoleløp. -Ts

Anonymous poster hash: 12958...271

Det er jo leit å høre, men det du skisserer er ikke et helt normalt skole- og studieløp.

Anonymous poster hash: 6732e...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, jeg skjønner ikke: har du eller har du ikke fullført ungdomsskolen?

Anonymous poster hash: bd77a...662

Jeg spør fordi du i HI skrev at " På vitnemålet mitt fra ungdomsskolen har jeg kun karakterer som ble overført fra 9.ende, musikk og mat og helse."

Anonymous poster hash: bd77a...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...