Gå til innhold

Prøvere 2015


Poets

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Da slenger jeg meg inn her. Jeg har akkurat mistet min lille spire, så vi har bestemt oss for å vente på første mens, så prøve å bli gravide med en gang etter det. Kommer til å nyte god mat og drikke i mellomtiden.

Litt om meg;

Noen og tredve, gift og har en sønn på snart halvannet år. Full jobb begge to. Veldig klare for barn nr 2.

Gleder meg til å følge alle her videre! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. 13 daga sia IKM men den kom ikke. Hm.. Tatt 2 tester, sist på tirsdag. Noen av dere prøvere som har barn fra før? Hvor lang tid tok det før det ble positivt på graviditetstesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Spesielt utålmodig! Har jo lyst til å begynne å planlegge navn allerede, har mange forslag, men da tror vel samboeren min at jeg har blitt gal :fnise:

Merker det litt på nervene også da, mange tanker som surrer i hodet allerede!

Anonymous poster hash: a4015...309

Flere ganger har jeg plukket med meg babyplagg når jeg er på butikken, men så går jeg alltid og henger de tilbake.. Føler meg gal ettersom at jeg ikke er gravid engang :P

Jeg tar folat. Er det noe annet noen av dere kan tipse om? :-)

Vi er forresten 23 og 25 år, egen bolig, begge har fast jobb. Så føler vi har ting på stell :-) likevel redd noen rundt oss tenker vi er for unge.

Anonymous poster hash: 12091...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTusenfryd

Fikk positiv test igår.

Utålmodige meg klarte ikke vente til IKM. Skal i teorien få mensen i morgen, søndag eller mandag (noe uregelmessig syklus). Hvis jeg nå skulle få mensen på forventet tid. Betyr det da at alt har gått til helvete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test igår.

Utålmodige meg klarte ikke vente til IKM. Skal i teorien få mensen i morgen, søndag eller mandag (noe uregelmessig syklus). Hvis jeg nå skulle få mensen på forventet tid. Betyr det da at alt har gått til helvete?

Gratulerer :D Du får ikke mensen nå som du har positiv test. Du er jo gravid :)

Anonymous poster hash: ffaa8...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test igår.

Utålmodige meg klarte ikke vente til IKM. Skal i teorien få mensen i morgen, søndag eller mandag (noe uregelmessig syklus). Hvis jeg nå skulle få mensen på forventet tid. Betyr det da at alt har gått til helvete? 

 

Du kommer ikke til å få mensen hvis du er gravid. Det KAN jo være kjemisk, men det oppdager du fort. Og hvis du skulle fått en blødning så trenger det ikke være mensen heller, mange som har blødninger i svangerskapet.

 

Jeg testa hver dag i en hel uke før jeg "trodde" på at jeg var gravid selv :P Første positive test var ca 2 - 3 dager før IKM. 

 

Jeg drister meg til å komme med et GRATULERER! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter mensen i morgen, så tok en billigstrimmel test i dag, og den ble svakt positiv etter tiden med morgenurin. Tok to nye ett par timer senere og disse ble også positive etter tiden, men litt svakere enn første. Tok derfor CB digital som viser: ikke gravid.  Regner ikke med at jeg er gravid siden de ble positive etter tiden og CB viser negativ, tror også jeg føler tegn til menssmerter. Men man får jo ett lite håp, så dette blir en spennende helg - heldigvis skal jeg jobbe hele helgen, så kanskje tiden går litt fortere :fnise:

 

Men er det noen som har opplevd å få positive tester etter tiden, og faktisk vært gravid? Den første vet jeg ikke hvor lang tid tok før streken kom, da jeg gikk og la meg igjen. Men de to andre kom kanskje 5-10 min etter tiden. Og kan andre tester bli positive og CB negativ? :)

 

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test igår.

Utålmodige meg klarte ikke vente til IKM. Skal i teorien få mensen i morgen, søndag eller mandag (noe uregelmessig syklus). Hvis jeg nå skulle få mensen på forventet tid. Betyr det da at alt har gått til helvete? 

Gratulerer  :laugh: Som Vanillalilla skriver kan man fange opp kjemiske graviditeter når man tester før IKM, men jeg synes ikke du skal la deg skremme av den grunn.   :blomst: Har du dagbok?

 

Venter mensen i morgen, så tok en billigstrimmel test i dag, og den ble svakt positiv etter tiden med morgenurin. Tok to nye ett par timer senere og disse ble også positive etter tiden, men litt svakere enn første. Tok derfor CB digital som viser: ikke gravid.  Regner ikke med at jeg er gravid siden de ble positive etter tiden og CB viser negativ, tror også jeg føler tegn til menssmerter. Men man får jo ett lite håp, så dette blir en spennende helg - heldigvis skal jeg jobbe hele helgen, så kanskje tiden går litt fortere :fnise:

 

Men er det noen som har opplevd å få positive tester etter tiden, og faktisk vært gravid? Den første vet jeg ikke hvor lang tid tok før streken kom, da jeg gikk og la meg igjen. Men de to andre kom kanskje 5-10 min etter tiden. Og kan andre tester bli positive og CB negativ? :)

 

Er den positiv så er den positiv! Gratulerer  :blomst: Eneste ulempen er som Vanillalilla skriver; man kan få med kjemiske. Det er fremdeles ganske tidlig du har testet, så jeg vil anta det er årsaken til at du fikk negativ på CB. Dette fordi billigstrimlene reagerer på svært lave nivåer av HCG (6 og oppover), mens CB ikke reagerer før på HCG 25++

Vent noen dager så ser du at streken blir sterkere på billigstrimmel. Da er jeg overbevist om at du får en klart positiv test på CB også. Det sies at HCG dobles for hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den positiv så er den positiv! Gratulerer  :blomst: Eneste ulempen er som Vanillalilla skriver; man kan få med kjemiske. Det er fremdeles ganske tidlig du har testet, så jeg vil anta det er årsaken til at du fikk negativ på CB. Dette fordi billigstrimlene reagerer på svært lave nivåer av HCG (6 og oppover), mens CB ikke reagerer før på HCG 25++

Vent noen dager så ser du at streken blir sterkere på billigstrimmel. Da er jeg overbevist om at du får en klart positiv test på CB også. Det sies at HCG dobles for hver dag :)

Er forberedt på at mensen kommer, og at det er en kjemisk graviditet eller falsk positivt pga streken kom etter tiden - kan liksom ikke skjønne at jeg kan ha blitt gravid på første forsøk etter mange år på pillen, pleier aldri å ha flaks i livet :laugh: Skal teste igjen om noen dager, tusen oppklarende svar! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Melder meg inn her :)

 

Har et barn på halvannet fra før, har gått på Cerazette og sluttet med dem i april. Venter fortsatt på at mensen skal komme tilbake... Da vi prøvde på førstemann kom jeg rett inn i syklus etter p-pilleslutt, så nå er jeg utålmodig og sur allerede før prøvinga har begynt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleTusenfryd

Du kommer ikke til å få mensen hvis du er gravid. Det KAN jo være kjemisk, men det oppdager du fort. Og hvis du skulle fått en blødning så trenger det ikke være mensen heller, mange som har blødninger i svangerskapet.

 

Jeg testa hver dag i en hel uke før jeg "trodde" på at jeg var gravid selv :P Første positive test var ca 2 - 3 dager før IKM. 

 

Jeg drister meg til å komme med et GRATULERER! :) :) :)

Hva betyr det at det er kjemisk forresten? =)

Jeg har andre symptomer på graviditet og. Utrolig ømme bryster i snart en uke i strekk. Det pleier jeg aldri å ha. Dette var også symptomet jeg fikk da jeg var 16 år og ble uønsket gravid og (tok abort den gangen). Har også fått noen kjempestore kviser. Dette pleier jeg aldri å ha. 

TAKK for gratulasjonen :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel jeg sitter her å håper at alle gode ting er 12 :-P er ikke slemt ment men blir så misunnelig når jeg ser at mange folk stadig blir gravide, med en gang de starter prøvingen.. Glade på dems vegne, men veldig misunnelig :-P jeg har ikke mistet trua da! Men utålmodig :) kan starte utredning, men vi tenkte å vente til vi er tilbake fra sommerferien i Kreta :) Gratulerer til dere gravide! Nyt hvert øyeblikk 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hva betyr det at det er kjemisk forresten? =)

Jeg har andre symptomer på graviditet og. Utrolig ømme bryster i snart en uke i strekk. Det pleier jeg aldri å ha. Dette var også symptomet jeg fikk da jeg var 16 år og ble uønsket gravid og (tok abort den gangen). Har også fått noen kjempestore kviser. Dette pleier jeg aldri å ha. 

TAKK for gratulasjonen :) :)

 

Det betyr at egget nesten har festet seg/har streifet, så kroppen begynner å produsere HCG fordi kroppen tror egget har festet seg og at man er gravid, uten at man er det. Kroppen vil raskt oppdage at det ikke er noen graviditet likevel, og slutte å produsere HCG, men tester man tidlig vil man altså risikere at det er en slik "falsk" graviditet som står bak den positive testen.

 

Men som regel betyr positiv test at du faktisk er gravid (og at mensen ikke kommer). Men får du mensen når du "skal" betyr det at du hadde en kjemisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger har jeg plukket med meg babyplagg når jeg er på butikken, men så går jeg alltid og henger de tilbake.. Føler meg gal ettersom at jeg ikke er gravid engang :P

Jeg tar folat. Er det noe annet noen av dere kan tipse om? :-)

Vi er forresten 23 og 25 år, egen bolig, begge har fast jobb. Så føler vi har ting på stell :-) likevel redd noen rundt oss tenker vi er for unge.

Anonymous poster hash: 12091...aaf

Hehe, godt å høre at det er flere som er utålmodige! :fnise:  Jeg tør ikke gjøre det i butikker, men jeg kikker myye på nett!

 

Vi er i ganske så lik alder, har de samme tankene som deg. Men prøver å tenke at jeg ikke skal bry meg om det :) Er man i et stabilt forhold og det meste er på plass, og man ønsker å starte familie, er det jo ingen som kan si noe på det!

Anonymous poster hash: a4015...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Jeg henger meg med her jeg. Vi prøver på vår første, og har prøvd en stund men har ikke blitt gravid:/ Hadde ikm i går men fikk negativ test i dag. Tror dere det er fremdeles muligheter for å få positiv test? Da skulle jeg vel ha fått det til morgen i dag. 

Jeg har heller ingen tegn til at mensen skal komme, noe jeg alltid får noen dager i forveien. Jeg er som regel veldig regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere alle :)
Slenger meg inn selv. "Nybegynner" som prøver. PP0 kan vi vel kalle det, akk sluttet på prevensjon så venter på bortfallsblødningen. Enn så lenge kommer jeg vel til å følge dere i stillhet, men ville gjerne presentere meg! Straks 26 år og nyutdannet :D Prøver på et etterlengtet første barn :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjennes ut som murringer på høyre side nederst i magen. Tillater meg å håpe litt jeg da :) en stund til jeg skal ha mensen, men er forbi el :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM på mandag. Jeg begynner å få mensenkramper nå.. Æsj! Frustrerende å være prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr kom denne gangen også.. håper jeg er mer heldig i pp5 :) hadde ikm i dag eller mandag, så den var ganske presis! har ikke kommet for fullt ennå, bare litt brun-rosa slim, men det var slik den starta forgie gang også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...