Gå til innhold

Prøvere 2015


Poets

Anbefalte innlegg

Vi er 24, jeg stoppet på p-piller da jeg var 17 og har ikke brukt noe prevansjon siden det. Vi har nå smått begynt å prøve, selv om ønsket har vært der en stund allerede. Vi skal på utredning nå, jeg får nok beskjed om at jeg har PCOS vil jeg tro. Dette er veldig sårt, da mitt høyeste ønske i verden er å få barn.. Tanken på at det kan bli med drømmen er kvelende noen ganger, jeg blir omtrent dårlig bare jeg ser barn og jeg klarer ikke for alt i verden å bli glad på andres vegne om de blir gravide. Verste er alle kommentarene og spørsmålene, spesielt nå som vi er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 24, jeg stoppet på p-piller da jeg var 17 og har ikke brukt noe prevansjon siden det. Vi har nå smått begynt å prøve, selv om ønsket har vært der en stund allerede. Vi skal på utredning nå, jeg får nok beskjed om at jeg har PCOS vil jeg tro. Dette er veldig sårt, da mitt høyeste ønske i verden er å få barn.. Tanken på at det kan bli med drømmen er kvelende noen ganger, jeg blir omtrent dårlig bare jeg ser barn og jeg klarer ikke for alt i verden å bli glad på andres vegne om de blir gravide. Verste er alle kommentarene og spørsmålene, spesielt nå som vi er gift.

 

Vi er i samme båt :) Jeg er mega spent på hva vi får beskjed om etter prøvene på neste utredningstime. Jeg har bare tullet det vekk når folk spør om barn hos oss. Jeg merker det har vært det letteste, istede for å komme opp med gode grunner.. Det er vanskelig å se alle gravide rundt meg, og alle som annonserer graviditet.. jeg blir selvfølgelig kjempe glad på deres vegne, men håper at det er vår tur snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, evalinn og birdo! Håper dere får gode nyheter om ikke altfor lenge. :)

Jeg har et spørsmål: hvordan definerer dere prøvere? jeg føler liksom ikke at vi er prøvere "på ordentlig", uten at jeg klarer å finne helt ut hvorfor. Jeg temper ikke, tar ikke el-tester. Jeg tar folat, følger med på syklusen og vi har sex som normalt. Føles nesten ut som jeg gjør litt for lite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, evalinn og birdo! Håper dere får gode nyheter om ikke altfor lenge. :)

Jeg har et spørsmål: hvordan definerer dere prøvere? jeg føler liksom ikke at vi er prøvere "på ordentlig", uten at jeg klarer å finne helt ut hvorfor. Jeg temper ikke, tar ikke el-tester. Jeg tar folat, følger med på syklusen og vi har sex som normalt. Føles nesten ut som jeg gjør litt for lite :P

Jeg gjør samme som deg, bortsett fra folat da, så langt har jeg ikke kommet enda. Er på en måte litt redd for å begynne sånn "ordentlig", kommer til å bli skuffet så masse føler jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, evalinn og birdo! Håper dere får gode nyheter om ikke altfor lenge. :)

Jeg har et spørsmål: hvordan definerer dere prøvere? jeg føler liksom ikke at vi er prøvere "på ordentlig", uten at jeg klarer å finne helt ut hvorfor. Jeg temper ikke, tar ikke el-tester. Jeg tar folat, følger med på syklusen og vi har sex som normalt. Føles nesten ut som jeg gjør litt for lite :P

Hehe, man er da absolutt en prøver selv om man ikke temper og EL-tester :P

Spesielt om man har stabile sykluser og er ganske sikker på når man har EL, så er det jo ikke nødvendig og tempe og teste :)

Så lenge man prøver, så er man en prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt prøver nå selv om jeg ikke eier en eneste EL- eller graviditetstest. :)

Aner når jeg har EL, men noterer første dag i hver mens for å ha litt oversikt.

 

Vi har litt begrensa perioder for når på året vi kan få barn, så dette er siste periode på en stund.

Vi tenkte egentig å vente til neste "sesong", men bestemte oss for å gi det ett forsøk denne siste aktuelle måneden.

Hadde IKM 4. sept og ingenting skjer, men jeg regner med at det bare er en liten forsinkelse.

 

Er forresten 34 år og har to barn på 2 og 3 år fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør samme som deg, bortsett fra folat da, så langt har jeg ikke kommet enda. Er på en måte litt redd for å begynne sånn "ordentlig", kommer til å bli skuffet så masse føler jeg..

Ja, skjønner hva du mener. Hvis man ikke prøver skikkelig, er det liksom ikke noe nederlag heller om det ikke skjer noe. Men før eller siden må man vel prøve! høres ut som du har noen flere utfordringer enn meg da, du mistenkte pcos? Har du veldig ustabile sykluser, eller hva gjør at du mistenker det? Hvis du vil svare da, det trenger du selvfølgelig ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man er da absolutt en prøver selv om man ikke temper og EL-tester :P

Spesielt om man har stabile sykluser og er ganske sikker på når man har EL, så er det jo ikke nødvendig og tempe og teste :)

Så lenge man prøver, så er man en prøver :)

Hehe, jeg trenger vel bare å venne meg til tanken. :) før jeg begynte på ppiller var syklusen min all over the place, men nå, etter at jeg sluttet på pillen i februar, er syklusen så regelmessig som man kan få det. Så jeg er rimelig sikker på når el er. hvordan er det egentlig, er det best å ha sex rett før el heller enn akkurat når el er? Dumt spørsmål kanskje, men dette er vel tråden for dumme spørsmål. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt prøver nå selv om jeg ikke eier en eneste EL- eller graviditetstest. :)

Aner når jeg har EL, men noterer første dag i hver mens for å ha litt oversikt.

Vi har litt begrensa perioder for når på året vi kan få barn, så dette er siste periode på en stund.

Vi tenkte egentig å vente til neste "sesong", men bestemte oss for å gi det ett forsøk denne siste aktuelle måneden.

Hadde IKM 4. sept og ingenting skjer, men jeg regner med at det bare er en liten forsinkelse.

Er forresten 34 år og har to barn på 2 og 3 år fra før. :)

Hvorfor har dere så begrenset periode dere kan få barn? Hvis du har lyst til å svare da. :) tok det lang tid å bli gravid med de to andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener. Hvis man ikke prøver skikkelig, er det liksom ikke noe nederlag heller om det ikke skjer noe. Men før eller siden må man vel prøve! høres ut som du har noen flere utfordringer enn meg da, du mistenkte pcos? Har du veldig ustabile sykluser, eller hva gjør at du mistenker det? Hvis du vil svare da, det trenger du selvfølgelig ikke. :)

Nei, det er nettopp det. Da kan jeg på en måte lure meg selv litt til at vi ikke aktivt prøver, selv om jeg har ønsket dette veldig lenge :P

 

Ja, er ganske sikker på det. Ene tanten min har det, og jeg ser meg selv i alt hun sliter med. Jeg har veldig ustabile sykluser, kan gå alt fra 3-4 uker sammenhengende til 6 måneder uten.. Mange vil nok si at det kan ha noe med min overvekt å gjøre, men jeg har alltid hatt ustabil, lenge før jeg ble overvektig. Er også de andre symptomene på pcos som gjør at jeg mistenker det, jeg har vel alle på listen. Veldig spent på hva legen kommer til å si ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere så begrenset periode dere kan få barn? Hvis du har lyst til å svare da. :) tok det lang tid å bli gravid med de to andre? :)

 

Vi har jobben hjemme, den er sesongavhengig og krever mye av oss i perioder. Vi har lært av de to forrige barna at vi ikke kan få barn på feil tidspunkt, for å si det sånn. ;)

 

Med nr. 1 tok det 7 pp tror jeg, da hadde jeg gått på p-piller en stund.

Nr. 2 kom før vi fikk sukk for oss, rakk ikke å få tilbake mensen før den neste var på vei…  :plystre:

 

Om det ikke blir klaff nå blir det altså en prøvepause for oss på noen måneder, og det er kanskje greit med tanke på at de to eldste fortsatt er ganske små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nettopp det. Da kan jeg på en måte lure meg selv litt til at vi ikke aktivt prøver, selv om jeg har ønsket dette veldig lenge :P

 

Ja, er ganske sikker på det. Ene tanten min har det, og jeg ser meg selv i alt hun sliter med. Jeg har veldig ustabile sykluser, kan gå alt fra 3-4 uker sammenhengende til 6 måneder uten.. Mange vil nok si at det kan ha noe med min overvekt å gjøre, men jeg har alltid hatt ustabil, lenge før jeg ble overvektig. Er også de andre symptomene på pcos som gjør at jeg mistenker det, jeg har vel alle på listen. Veldig spent på hva legen kommer til å si ja :)

 oi, seks måneder! Det er ikke så gøy nei. Når skal du til legen? Det er vel fortsatt mulig å bli gravid med pcos, eller? Jeg kan ikke så mye om det, så du får ha tålmodighet med mine dumme spørsmål. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jobben hjemme, den er sesongavhengig og krever mye av oss i perioder. Vi har lært av de to forrige barna at vi ikke kan få barn på feil tidspunkt, for å si det sånn. ;)

 

Med nr. 1 tok det 7 pp tror jeg, da hadde jeg gått på p-piller en stund.

Nr. 2 kom før vi fikk sukk for oss, rakk ikke å få tilbake mensen før den neste var på vei…  :plystre:

 

Om det ikke blir klaff nå blir det altså en prøvepause for oss på noen måneder, og det er kanskje greit med tanke på at de to eldste fortsatt er ganske små. :)

Ah skjønner. To rimelig tette dere har da skjønner jeg. :fnise:  

 

Håper det klaffer denne måneden da, eller at det går raskt når dere kan prøve igjen!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 oi, seks måneder! Det er ikke så gøy nei. Når skal du til legen? Det er vel fortsatt mulig å bli gravid med pcos, eller? Jeg kan ikke så mye om det, så du får ha tålmodighet med mine dumme spørsmål. :)

Nei, det er kjedelig og aldri ha kontroll. Skal jeg noe, så har jeg alltid på bind i tilfelle det skulle finne på å komme, noe det alltid gjør :P

Har time til legen i slutten av oktober, da sammen med gynekolog slik at jeg får gjort alle prøver på en gang :) Jada, det er mulig men mye vanskeligere.. Ofte så er det beste å gå ned i vekt, men en av de største nedsidene av pcos er at det er lett og legge på seg og vanskelig å gå ned igjen. Det går bra, bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah skjønner. To rimelig tette dere har da skjønner jeg. :fnise:

Håper det klaffer denne måneden da, eller at det går raskt når dere kan prøve igjen! :blomst:

Ja vi har to tette, og nå blir det jammen tre, testa positivt i dag :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har to tette, og nå blir det jammen tre, testa positivt i dag :-)

Gratulerer så mye! :) ja, da blir det tre tette på dere. Gøy at det klaffet for dere nå sånn på tampen! :)

Håper det er flere av oss her inne som får positiv test om ikke altfor lenge også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå ifølge WomanLog nettopp hatt EL (tirsdag).

Tok EL-tester i helgen, svak strek nr.2, og på mandag ettermiddag var den sterkere. Tirsdag klokka 03.30 (jobber turnus..) tok jeg en test til, like sterk som mandag, men ikke 100%.

Så tok jeg en siste test på ettermiddagen på tirsdag, og da var den like svak som helga.

Testene er fra billige tester, så det kan jo ha vært at EL var på mandag, men ikke slo ut 100%.

Så. Da er jeg kanskje muligens i dpo-land. Kanskje. Hvis jeg har hatt EL.

At man skal bli så nervøs av det her! 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge 22 år, testet for en uke siden og viste positiv :) går i morgen inn i uke 6. nervøs og skummelt, men herregud så lykkelig!! prøvde i 2 mnd før det klaffa :)



Anonymous poster hash: 133ec...007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Melder meg inn her! :vinke:

 

Vi er begge 30 i år, har vært sammen i 7 år og jeg har brukt p-piller like lenge. Vi prøver nå på første. :)

Sluttet på pillen i slutten av august og TR var tilbake 12. september, så er nå i PP1. Vet ikke helt hvordan syklusen min er, men tror jeg hadde EL forrige helg og antar at IKM er neste helg.

Tar folat, men bruker ikke EL-tester, temping og sånt. Ikke foreløpig i hvert fall. ;)

 

Lykke til alle sammen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...