Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Gjest Litjmæ

Hei Piglet!

Misunner deg bittelitt å bo i køben nå, det må jeg si :)

Så flott at du har kommet i gang med hovedoppgave, lykke til videre med jobbinga! Ikke så dumt å være student nå når det går mot vår og en kan ta med oppgaven ut i sola :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også jeg er litt heldig som bor i København, Litmjæ! Er det noe med at du bor i Sverige?

Ellers gikk det litt nedover med motivasjonen til hovedoppgaven etter veilledermøtet i dag. Det vi trodde var godt på vei, viste seg å være veldig langt fra målet. Det var jo litt demotiverende, men det er jo bare og komme seg videre.

I går kveld hadde vi besøk av noen venner og fikk drukket en hel del vin, så merket at jeg var litt tung i hode i dag morges. Men ingen ting som ikke en sykkeltur i motvind ikke fikser... :wink: Ellers har kjæresten dratt til Brüssel for helgen, så jeg er alene hjemme. Og neste helg skal han også være borte... :-( Jeg har ikke de store planer for helgen. Nå skal jeg snart på pilates og så skal jeg spise fiskekaker. Det er egentlig helligdag i morgen, men jeg skal først på skolen og så på jobb, så får ikke ordentlig helg før lørdag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme fra skolen igjen og slapper litt av før jeg skal på jobb. Lurer på m jeg skal spørre om jeg kan få fri kl 20 i kveld. Den siste timen er alltid (spesielt) kjiip om fredagen, og det blir ikke bedre av at det er Idol på tv. "Alle" blir sure når jeg ringer... :(

Kjæresten har det nok bra i Brüssel, han sendte meg ihvertfall i sms i natt kl halv fire om at han nettopp hadde kommet hjem fra byen. Har, som skrevet, ikke det store helgeplanene, men vurderer en liten shoppingtur i morgen. Mener absolut at jeg trenger (og fortjener) litt nye sommerklær... :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det tid for en liten dagbok-oppdatering. Hadde en fin dag i går, og fikk shoppet litt:

-brun knyte-bikini

-BH

-hvitt skjørt

-truser

-blazer

Det var vist det meste av det som sto på handlelisten min, men har fortsatt lyst på noen hvite topper, sandaler og litt mere undertøy. Så på et utrolig fint sett fra Calvin Klein, men synes over 600 kr er litt mye for undertøy... Kanskje jeg kan kjøpe det som en premie til meg selv, når hovedoppgaven er levert?

I dag skal jeg gjøre litt rent, og ellers vil jeg gå en tur i det fine været. Og så kommer kjæreste hjem! Hurra!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kongelige graviditeter på en dag! :o Synes kanskje det var litt slemt av Mette Marit/det norske hoffet å "steal the thunder" fra Mary, men ellers var det veldig hyggelig. Jeg har litt baby-nyheter jeg også, for vi har blitt invitert i barnedåp til en liten :babyjente:

Nå skal jeg snart lage Jamie Olivers laks med proscutio, ris med linser, tatziki og deilige asparges. Ellers skal jeg se på kjærestens gymnastikopvisning og så er vist den dagen gått.

Jeg har blitt invitert på konsert på fredag. Med Jim Stärk, som tydligvis er kjente i Norge. Må innrømme at jeg ikke har hørt om den før, men det blir nok gøy og de høres ihvertfall bra ut:

Jim Stärk (N), support: Erwin Thomas

Nordisk vemod, stille strengeleg & 60'er-pop er pejlemærkerne i Oslo-gruppens melodiske og afdæmpede musik. Jim Stärk er store og sælger rigtig godt i Norge, men herhjemme har de stadig gennembruddet til gode, selvom fanskaren støt og roligt vokser.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

Den Jamie Oliver laksen hørtes godt ut. Jeg har faktisk vurdert litt om jeg skulle kjøpe den siste boken hans, for litt middagsinspirasjon.

Tror du ikke det norske og det danske hoffet uavhengig av hverandre hadde planlagt offentliggjørelsen av de kongelige graviditeter? Det er forøvrig alltid hyggelig at folk får barn, men jeg er redd for at jeg blir "lei av" den danske tronearvingen før han er født. Allerde i på nyhetene i går begynte de med "ikke-nyheter" av typen Marys foster er ca 13 uker gammel og er 14 cm langt.. :roll: Jeg blir litt oppgitt av sånt, men så har jeg ganske dårlig tålmodighet også.

Håper du får tid til å kose deg litt i det fine været!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamie Olivers kokebøker er veldig bra, så de kan jeg anbefale. Laksen er veldig enkel og lage: Tenn ovnen på ca. 220 grader. Dryss litt pepper på en laksefillet uten skinn, vikle om to stykker proscutio, legg i en form og dryp over litt olivenolje. Stek i ca. 10 min. Server med tilbehør etter ønske.

Jo, kongehusene hadde sikkert bestemt seg for å fortelle det i går begge to, og så ble det bare sånn. Men litt morsomt, da. Er forøvrig litt enig med at vi nok skal få blitt lei av den nye danske kronarvingen, selv før den blir født. Hørte en reklame for BT på radioen: "Vi har 25 siders bilag om graviditeten" Om en liten mark som ikke blir født før i oktober? :o Hvor mye er det og si, liksom... :roll:

Jeg har det veldig bra, jeg. Har nemlig shoppet litt mere i dag... Sølv-sandaler og en broche med grønne sten. :sjarmor: Nå skal jeg snart på jobb.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig bra, jeg. Har nemlig shoppet litt mere i dag... Sølv-sandaler og en broche med grønne sten.  :sjarmor:

Det er ingenting som er bedre til å holde humøret på topp, bortsett fra ferie kanskje.. :ler:

Laks med proscutio fremgangsmåten er forøvrig notert. Alt med proscutio er godt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

er jeg den eneste som ikke vet hva proscutio er...? :oops:

Godt at hovedoppgaven er ved å løsne. Tiden går fort når man har det travelt med studier, det er helt sikkert!

Jeg forsøkte forresten å finne en dansk oppskrift av din Mud Cake, men det kunne ikke Google klare. *hint-hint*

Ingen ting er nemlig så godt som en god sjokoladekake :sikle:

Håper du får en fin dag,

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou og Miranda! Hyggelig og ha deg tilbake, Miranda! Proscutio er lufttørket italiensk skinke, ikke så veldig anderledes enn fenalår, egentlig. Jeg kjøper det i Netto.

Mississippi Mud Cake (Fra Arkana):

250 g smør

150 g mørk sjokolade

440 g sukker

2,5 dl varmt vann

80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao) eller bare sterk kaffe

1 ss kaffepulver

260 g hvetemel

½ ts bakepulver

25 g kakao

2 egg

Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (min erfaring er at 1 time er nok, den skal være bløt inni. Men ovner er forskjellige så sjekk etter 1 time og stek evt litt lenger). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist. Ikke bli forvirret av at røren er veldig tynn. Jeg puttet mere mel i og den ble veldig god da, også. Men den skal ha en konsistens som pannekakerøre, omtrent...

Shopping er deilig, ja! Det gjør underverker på selv de mest triste dager. Men enda bedre var det at jeg gikk blomster av kjæresten i går. Bare fordi han "er så heldig som har meg..." :hjerter2:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften Piglet. Nå kan jeg benytte fridagene med å bake en deilig sjokoladekake :P

Jeg tenkte på den skinken da jeg så navnet, men jeg var ikke sikker på om det kanskje var en grønnsak :ler:

Nede hos fiskehandleren får jeg se om jeg kan finne noen tykke flotte laksefileter. Så får jeg se om det faller i smak :Hehe:

På jobb "lånte" jeg noe merkelig i kjøleskapet: stekte sild med bacon! Sild hører ikke med til det jeg spiser mest, men jeg elsker (elsket) sprøstekt bacon. Det så fristende ut der det lå i et ildfast fat, med tomater rundt. Grøss... det kan ikke anbefales! Og det har ødelagt min ellers store appetitt for bacon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig kresen, men akkurat sild er ikke min favoritt, heller, Miranda!

Her skjer det ikke så mye. Hadde en hyggelig kveld på cafe med kjæresten i går, og det var bra, for i dag har jeg vært på skolen og så dro han, og i morgen drar han på tur. Jeg har gåtten tur med en venninde og ellers har jeg mest lyst til å gå i seng. Er nemlig ganske så trøtt... :Gjesp: Men må heller vente noen timer.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg glad! Fikk 10 (!) på eksamenen min (den hvor jeg holdt på og komme for sent) og er veldig fornøyd. Fikk litt dårlige i forige semester, så det var deilig med en bekreftelse på at jeg fortsatt kan. Ikke minst nå som jeg skal begynne og søke jobb...

Det blir ikke noen konsert i kveld av forskjellige årsaker. Litt dumt, siden jeg hadde gledet meg til en liten bytur, ikke minst nå som jeg hadde noe og feire. Men nå skal vi spise sjokoladekake og se Idol, så det blir også bra. I helgen skal jeg først og fremst skrive en søknad, og ellers skal jeg jobbe litt med hovedopgaven. Gleder meg allerede til kjæresten kommer hjem søndag, for vi har nesten ikke sett hverande hele uke, føler jeg.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Miranda!

Hadde en veldig hyggelig kveld fredag, og la med ikke før etter 1. I går sov jeg lenge, jobbet litt med hovedoppgaven, og så ga jeg meg i kast med jobsøknaden. Det tar sin tid, for det er den første jobben jeg søker på. Jeg leste en artikkel i Dagbladet om at bare 1 av 5 skriver en bra søknad, så jeg vil jo gjerne være en av dem... :wink: Nå skal jeg prøve og gjøre den ferdig, og så må kjæresten lese den når han kommer hjem.

Når jeg er ferdig med det, må jeg heller rydde litt opp. Kjøkkenet flyter med oppvaske etter en helg alene hjemme. Og så tror jeg jeg vil leie Bridget Jones 2 til i kveld. Kjæresten har ikke sett den, og det er passende, lett underholdning på en søndagskveld.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere søknader liggende om du vil låne noen av mine! :ler:

Økonomi og sykepleie er vel nesten noe av det samme (i allefall føler jeg at sykepleien etterhvert baserer seg mer og mer på økonomi og administrasjon)... :wink:

Håper du får drømmejobben, Piglet! :)

Forresten, i går serverte jeg laks med proscutio (eller hvordan det skrives), og det falt i alle fall i smak hos mannen min :) Datteren torde ikke smake :wink:

Det kommer i alle fall til å bli servert igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med det flotte eksamensresultatet Piglet! :tommelsmil:

Forresten, i går serverte jeg laks med proscutio (eller hvordan det skrives), og det falt i alle fall i smak hos mannen min Datteren torde ikke smake

Det kommer i alle fall til å bli servert igjen!

He-he, dette serverte jeg i går også. Det falt veldig i smak både hos meg og sambo. Takk for godt tips!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at laksen slo ann, Malou og Miranda!

Jeg skal nok si ifra hvis jeg trenger noen ansøgninger, Miranda... :wink: Er ihvertfall spent på å høre fra dem. Det var en stilling for helt nyutdannede, så det er jo ihvertfall lov og håpe. Ellers er det jo litt synd at helsevesenet (også) blir tvunget til å spare penger, men sånn er det jo...

Har hatt en veldig hyggelig ettermidag samme med kjæresten. Gikk en tur rundt i byen i det fine været, kjøpte litt klær til ham og litt undertøy til med, møtte tilfeldigvis en kamerat og drakk kaffe med han. Nå oppdaterer jeg dagboken min litt, før vi skal se et program om Hitlers sekretær på tv. Og i morgen skal jeg klippe meg. :sminkedokke:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir du sikkert fin, Piglet. Det er deilig å klippe meg. Jeg burde klippe meg selv, også, og har litt lyst til å ta litt farge i det igjen. Frisøren sist klipte skjevt, så denne gang velger jeg å kjøre til hun som pleide å klippe meg før vi flyttet...

Her sparer helsevesenet til det ytterste. Over grensen, mener jeg. Engangsutstyr blir gjenbrukt, og det er de ikke laget til.

Da de begynte å snakke om at klientene kun skulle få skifet urinpose to ganger i uken, trodde jeg det var en spøk. Men det er realiteten.

Brukte nattposer henger hele dagen for å bli satt på igjen til natten. Det tilsvarer til å få skiftet undertøy to ganger i uken. Jeg blir helt provosert.

Håper du får en fin dag Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippingen utviklet seg litt. Så nå sitter jeg her med endel kortere hår og lyse og brune striper. En frisørtid som egentlig skulle ta ca en time, tok det meste av formiddagen, og selv om det ble veldig fint, ble jeg litt rastløs på slutten. Og så kostet det over 1000 kr, og det er (litt for) mange penger, synes jeg. Så vi får se om jeg gidder og stripe det hver gang.

Skjønner godt at du blir lei av spare-maset, Miranda. Det er jo ikke lett og gjøre en så god jobb som man gjerne vil, når alt det rundt ikke fungerer.

Nå må jeg skynde meg og gjøre litt, før jeg skal på jobb.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...