Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Så er det hverdag igjen. Passer meg fint.

Solen skinner, håper det blir litt varmere snart. Nå er det sikkert fint i Kbh, er det ikke? Jeg har alltid syntes våren er den fineste tiden i byen. Kafeene stiller stoler og bord ut, og folk strømmer til.

Var det en fin venninne-tur i går?

Og lykke til med lesningen! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litjmæ

:vinke:

Hei Piglet, snikleste litt i dagboken din og fant ut at jeg skulle legge igjen en hilsen :)

Synd å høre om bestefaren din, alltid trist når de forlater oss, selv om man er forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda og Litjmæ! Hyggelig med litt sniklesing...

Ja, det er supert med vår i København, Miranda! Og det blir bare ved og ved... Deilig og nesten litt varmt i solen, selv om det blåser litt surt. Hadde ihvertfall på meg ballerina sko i dag og mener bestemt at det er tid for årets første is!

Har vært på skolen i dag og forberedt presentasjon. Det var fort overstått, så da gikk jeg på lesesalen og leste. Før jeg syklet hjem, var jeg såvidt innom et senter og så etter et skjørt på Vero Moda, som jeg har siklet på tidligere. Men de hadde det ikke i den butikken... Får se etter det på et annet tidspukt. Planer for kveld: Minst mulig! Har sovet litt dårlig i natt, så vil se på tv, lese i den spennende boken min og kanskje spise litt sjokolade.

Piglet

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer eksamenslesning i dag, det går fremover, heldigvis. Ellers har det ikke skjedd det store. Sykkelen min punkterte, så jeg måtte levere den til en sykkelsmed. Vanligvis fikser kjæresten den, men nå som han er i USA, må jeg betale meg fra det. Nå har jeg en bolledeig til heving, skal snart snakke med kjæresten på Skype og stryke litt mens jeg ser på tv.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det går fremover med eksamenslesningen. Når skal du opp, egentlig?

Så praktisk med Skype, da. Jeg har sett at de snart lanserer en telefon, slik at man kan ringe sammen uten at pc´n er på. Smart. Om det fungerer.

Ellers har jeg kikket på musini.dk, og lest litt om deres tjenester, og jeg må si at det er fristende å kunne ringe til Norge for 16 øre! Får overveie sterkere når jeg kommer hjem fra ferie :Hehe:

Lykke til med eksamen!

:klem:

(elles er jeg veldig stolt av meg selv som endelig har fått snakket med henne :Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Nå har du vel kanskje reist på ferie? Skype (og ip-telefoni) er veldig smart, ja, kjæresten og jeg brukte det masse da han bodde i New Orleans i fjor. Og nå bruker jeg det når jeg snakker med en venninde i London.

Det har ikke skjedd det helt store i de siste dagene. Tidlig opp (07.30) både fredag og lørdag, for å lese til eksamen. Da klokken ble tre i går, orket jeg ikke å lese mere og gikk meg en tur i byen. Utrolig fint og varmt vær, men masse mennesker. Tenkte bare at jeg skulle skynde med ned og se på en bikini som var på tilbud, men det var nesten umulig å komme seg frem. Og bikinien var forøvrig ikke så fin... Om kvelden var jeg ute og spiste pizza med med to venninder, og så så vi en dansk film (Kinamand) på kino.

I dag blir det nok litt mere lesing. Merker jeg er ganske nervøs og vil helst unngå å lese så mye den siste dagen, at jeg plutselig føler at jeg ikke kan noe. Blir deilig når eksamnen er overstått!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er eksamen overstått, og det gikk greit. Det som ikke gikk greit var å komme seg til eksamens-lokalet. Eksamen startet kl 9 og jeg skulle ta metro siden jeg hadde med med masse bøker + pc. Da jeg kom til metroen hadde jeg god tid, kl. var 08.10 og det tar bare noen minutter med metroen. Men da jeg kom ned til perongen viste deg seg at metro-personalet streiket. Jeg så meg litt forvirret rundt og tenkte hva gjør jeg nå?!? :o Første lurte jeg litt på å ta en buss, men jeg viste ikke hvilken jeg skulle ta og jeg orket ikke lete rundt (viste seg senere at det ikke gikk direkte buss til dit jeg skulle). Så tenkte jeg at jeg skulle ta en drosje, men det var det andre som også hadde tekt, så der var det kjempe lang kø. Jeg kunne ikke overskue og bare stå og vente, så jeg tenkte jeg kunne begynne og gå, og lete etter buss/drosje underveis. Så jeg styrtet av sted... Og gikk og gikk, og stresset og stresset, og ble varmere og varmer. Men ingen buss og ingen drosje kom. :grine: Så kom jeg til neste metrostasjon, men metroen streiket fortsatt. Da var kl 8.40 og jeg bestemte meg for å ta en buss et par stopp i riktig retning, og så løp/gikk jeg det siste stykket. Jeg var på skolen kl 8.55, helt svett og super-stresset, men heldigvis var det ingen problemer, selv om jeg kom "litt" sent, man bør nemlig komme en halv time før når man har med pc. Jeg fikk satt opp pcen, og så brukte jeg de siste minuttene til å roe meg ned... Eksamen var egentlig ingenting sammenlignet med alle strabassene for å komme dit... :ler: Og da jeg skulle hjem, streiket metroen fortsatt, så jeg måtte gå et stykke til bussen og så ganske langt fra bussen og hjem. Fikk med andre ord mere enn nok mosjon, og kunne derfor spise deilig brownie med creamcheese med god samvitighet, da jeg var på cafe i ettermiddag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag. Skal snart ha hovedoppgave møte. Det er på tide, for hovedoppgaven har komme litt i bakgrunnen nå som vi har lest så mye til eksamen. Det føles fortsatt som uendelig lenge til vi skal levere (august), men jeg vet jo at tiden plutselig går fort, så det er om og gjøre å komme i gang og holde fanen høyt.

Ellers kommer kjæresten hjem i morgen! :kline:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

Innom å redder deg fra det fryktlige side-2-dypet. Du har vel kanskje ikke tid til å være her inne nå som kjæresten har kommet hjem og alt mulig. :wink:

Gratulerer med overstått eksamen foressten. Jeg ble nesten stresset av å lese hvor mye du måtte i gjennom for i det hele tatt og nå frem til eksamen. Godt at du rakk til det slutt.

Snart helg - Godt for en som ikke har så alt for mye arbeidslyst den første uken etter ferie.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for redningsakson, Malou! Og ja, veldig deilig med helg! Uken startet som beskrevet ganske hardt med eksamen m.m. og fortsatte i høyt tempo med hovedoppgave, trening, masse sykling frem og tilbake, boligforeningsmøte osv, osv. Kjæresten kom hjem torsdag morgen, så det var jo veldig hyggelig, men vi fikk ikke sett så mye til hverandre før i går kveld. Men han hadde vært flink og shoppe til meg: En olabukse, tre toppe (gul, rosa og grønn), 8 hour cream, tre deilige, tykke blader og så fikk jeg en noe "vovet" kjole i gave. Kjøpte ganske mye sommerklær i fjor før jeg skulle til USA, og nå har jeg jo fått litt mere, men jeg synes jeg trenger:

- hvitt skjørt

- sandaler

- cardiganger

- bikini

- to BHer (som jeg har lett etter lenge, finner bare ikke noe jeg liker)

- hudfargede truser, til å ha under førnevnte hvite skjørt og annet lett sommertøy

- sjal (i sånt tynt, fluffy garn)

- +++ :sjarmor:

Nå må jeg gjøre litt rent!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag igjen... :roll: Dagen i går gikk stort sett med å besøke en venninde som fikk et barn for ca. 5 uker siden (jeg har vist skrevet om det før). Det var veldig hyggelig, jeg har ikke sett en sånn liten baby på mange år. Ellers så snakket vi masse om alt mulig og bare hygget oss. Babyen skrek vanligvis ganske mye, men mens jeg var der, var hun veldig søt og sov masse. Jeg kom hjem litt over seks, og da var både kjæresten og jeg litt slitne, så vi spiste litt mat, så en film og gikk tidlig i seng.

I dag skal jeg ha hovedoppgavemøte. Vi har vejledermøte i morgen, så vi ,å få gjort en siste finpuss på det vi skal snakke om. Ellers skal jeg på jobb, og så er den dagen gått.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser en del over hovedoppgaven for tiden. På den ene siden har vi fortsatte mange måneder til vi skal levere, men på den annen side går det ikke særlig fort fremover... Og snart må jeg begynne og søke jobb og alt mulig! Og vi har alt for mange planer i alt for mange helger... :(

I dag hadde jeg et tidlig gruppemøte, og nå skal jeg skrive notater fra noen artikler. I kveld skal jeg på en virksomhetspresentasjon, og forhåpentligvis kommer jeg ikke alt for sent hjem, sånn at jeg kan få sett både kjæresten og Frustrerte Fruer. Trodde liksom kjæresten og jeg skulle få sett hverandre mye mere nå som han var ferdig med prosjektet sitt, men så feil kan man ta. Nå er det min tur til å farte rundt og ha det travelt. :roll:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet!

Lykke til med hovedoppgave-jobbing fremover!

Hva studerer du igjen?

Ha en fin-fin uke!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stress er ikke noe bra. :trøste: Jeg kan forøvrig heller ikke like å ha alt for mange helger med planer. Jeg synes det beste som finnes er en helg jeg kan disponere akkurat som jeg selv har lyst, selv om det selvfølgelig er hyggelig at det skjer litt også da.

Håper du har fått nytt mer av det fine været enn jeg har i dag. Sånn bortsett i fra at det var flott når jeg gikk ut døra i morges og at det har vært veldig varmt på kontoret til tider, så har desverre ikke jeg fått så mye ut av det. :syt-og-klag-smiley: Men det jo deilig med vår uansett da, så jeg skal vel egentlig bare være glad det ikke er vinter lenger. Det er bare så kjedelig å sitte inne å se på det fine været..

Jeg blir vel nødt til å jobbe litt til også..

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Malou og Popelka!

Jeg studerer på Handelshøyskolen og får snart (?) en mastergrad i markedsføring.

Jeg var faktisk en del ute i det fine været i går. Først syklet jeg til og fra skolen, så til og fra virksomhetspresentasjonen og så gikk kjæresten og jeg en liten tur. Deilig!

Tok en litt stille og rolig morgen i dag, men nå skal jeg snart kaste meg over artiklene mine. I kveld får vi besøk av noen venner, så i ettermiddag må jeg rydde et minimum i leiligheten og så har jeg tenkt på å bake Arkanas Mississippi Mud Cake. Den har jo fått så mye skryt og jeg ELSKER sjokolade... :sikle:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig begynner hovedoppgave og løsne! Vi har fortsatt ikke kommet så langt og vi får det nok travelt, men nå begynner jeg endelig å se den ta form og i hvilken retning vi skal. Deilig!

I kveld er jeg alene hjemme. Kjæresten er ute med noen venner, og jeg skal slappe av med litt sjokolade og Idol. I morgen kveld skulle vi egnetlig hatt besøk av et vennepar, men de ringte desverre og avlyste... :-( Vurderer og gå ut å spise, istedet. En av fordelene med å bo i Kbnh, er at man faktisk kan spise på en hyggelig resturant forholdsvis rimlig, selv når man er student.

I morgen skal jeg foresten på borgermøte om DKs nye røykelov. Her er det stort sett lov og røyke alle steder, men det vurderer de å gjøre om. Og i den anledning har de invitert meg og en del andre borgere til diskusjon. Jeg ble trukket ut, så det er ikke fordi jeg er spesielt interesert i røyk... :smoke: Men det blir sikkert interesant.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man lese om røykemøtet mitt: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=374065

Hadde en veldig fin dag i går, deilig vær og deilig tapas, rødvin og sjokoladekake til middag.

Dagen i dag har også startet bra. Våknet kl. 8 frisk og uthvilt, "hygget" meg litt med kjæresten ( :sjarmor: ), dusjet og smurte meg med selvbruner, og spiste deilige rundstykker til frokost. Nå skal jeg lese litt, og så skal vi gå en tur og lese aviser i parken.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kom oss ut i går, var solen stort sett forsvunnet, så vi gikk en lang tur rundt i byen i stedet. Vi gikk rundt i 3 timer, og jeg fikk bl.a. sett Christianina. Resten av dagen gikk med til å lese avis, spise taco og se litt på ledige stillinger.

I dag var jeg på skolen kl. 8 (litt for tidlig, etter min mening :Gjesp: ), men til gjengjeld kom jeg hjem allerede 11.30. Vi har fått skrevet det vi skal til veiledermøtet torsdag, og vi "tør" ikke gå videre før han har godkjent det, så nå leser vi litt mere i stedet. Nå skal jeg vaske opp, lage litt mat om ikke så lenge og så skal jeg på virksomhetspresentasjon.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag hvor jeg var på skolen klokken 8 og jeg har nettopp kommet hjem. Tror jeg må slappe av med en reprise av ER før jeg gjør noe mere fornuftig, som f.eks. å lage middag. Ellers håper jeg jeg kan få lokket kjæresten med på en tur i det fine være.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...