Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Takk for det, Malou! Nå er den ihvertfall overstått! Vet ikke hvordan det har fått, for spørsmålene var ganske merkelige, men nå har jeg ihvertfall ferie.

Og forhåpneltigvis skal jeg ut og spise med en dra danskkurset! Vender sterkere tilbake i morgen...

P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JULEFERIE! Har sovet lenge i dag, og så ordnet jeg negler, hadde på en fuktmaske, badet, peelet huden og avsluttet med masse fuktighetskrem. Så nå er jeg klar til en stille og rolig dag! :wink:

Og hva skal jeg gjøre med ferien min, før jeg drar hjem til Norge? Mangler bare en julegave, så den vil jeg kjøpe når jeg kommer hjem. Men jeg planlegger og gjøre litt julerent en av dagene:

-vaske kjøleskap, fryser og kjøkkenskap

-gjøre rent i komfyren

-ordne badet grundig

-vaske vinduer

-vaske gulv

Tror nok heller jeg må utdelegere litt til kjæresten. :ler: Han har det egentlig ganske travelt med en oppgave, men litt kan han vel hjelpe til. Ellers skal jeg klippe håret, feire "jul" med kjæresten på lørdag og ha jule-hygge med en venninde på søndag. Og så har jeg akkurat funnet ut at jeg skal ha eksamen allerede d. 4. januar, så det må jeg/vi jo også begynne og tenke litt på. Ikke helt ferie med andre ord, men det er vel ulempen ved å være studerende.

Kom ikke ut og spise i går. Hun fra danskkurset måtte jobbe, så da dro jeg hjem og spiste kinesisk take away og så The OC. Veldig, veldig trist episode som var slutten på første sesong, så jeg var nødt til og gå inn på nettet og lese hva som skjer i neste episode. :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vasket inne i ovnen i går, og ryddet opp på kjøkkenet og i resten av leiligheten. Ellers laget jeg deilig pastasalat med kylling og pesto, og gikk en tur. Etter nok en god natts søvn og et besøk hos frisøren, begynner jeg faktisk og være helt mennesklig igjen etter et ganske hard semester. :)

Etter frisørtimen (ble bra, men en smule kort), tuslet jeg litt rundt i byen og ordnet noen små ting: Nye sokker, strømpebukser og en grønn øyenskygge på H&M, lånte to bøker på biblioteket og leide to film til jeg skal være alene hjemme i kveld. Lette også etter en sort fest-topp med rund eller høy hals, men det fant jeg ikke. Nå har jeg sendt avsted kjæresten på julebord med jobben, så resten av dagen vil jeg bare slappe av, lese og se film. I morgen vil jeg derimot prøve og få unnagjort resten av jule-rengjøringen, og forberede jule-middag til kvelden.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så bra med ferie! Bare "nusse" rundt og ikke gjøre noen ting - og med god samvittighet til og med! :ler:

Men synes jo ikke jeg bare kan slappe av, heller, så nå er kjøkkenet rengjort, et par gaver pakket inn og jeg har kjøpt alt vi trenger til jule-hygge i morgen. Veninden kommer rett fra trening, så jeg tenkte jeg skulle lage litt middag til oss. Noe helt ujulet og forholdsvis sundt, så det blir suppe med squach, champinong, vårløk og tortelini. Har også kjøpt litt julekaker, for man skal jo ikke være alt for sund heller! :wink: Ellers har jeg prøvebakt biscotiene, og de ble veldig gode.

Nå skal jeg snart skifte litt, det er jo juleaften her i det Pigletske hjem, og så skal vi lage mat. Jeg gidder ikke lage ordentlig julemiddag, så det blir en slags dansk frokost med masse godt som f.eks. frikadeller, andebryst, røket laks og leverpostei med bacon og campinonger. Og sjokoladekake med bringebær til desert... (hmm, ble vist mye matsnakk her... :oops: Ja, ja, det er jo jul). Og så skal jeg få JULEGAVE!!!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe med matsnakk her rett før jul, Piglet :) Det er vel også mest mat og julegaver som er fokus for tiden. Dessuten må det vel være lov å trene-spise til jul! For etter jul blir det kun trene og spise :Hehe:

Håper ikke det er for mange folk i butikkene, for nå må jeg snart ut å handle...

Ha en fin førjuls-mandag, Piglet

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur til Norge Piglet! Håper du får en fin jul sammen med venner og familie.

Hurra for oss som ble europamestere i går og endelig fikk satt de danskene på plass, he he..! :hoppe:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Jeg har akkurat vært ute på en liten jule-hilsen runde!

Nå er jeg snart klar til og dra til Norge. Skal pakke kofferten min, og rydde til opp og så skal jeg dra til toget. Fikk mp3 spiller av kjæresten til jul ( :hjerte: ) og nå har jeg lastet ned masse musik jeg kan høre på. Den har også radio, så i går var jeg ute og gikk en lang tur i det fine været, mens jeg hørte julemusikk på radioen.

Jeg hadde en veldig hyggelig kveld i går, med gløgg, julekortlaging, kakebaking og god mat. Julestemningen senker seg!

Ellers vil jeg bare ønske alle som kommer innom en RIKTIG GOD JUL!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og god nyttår til deg også, Piglet :P Håper du får en kjempe fin tid sammen med familien :P

(Stor eller lite familie er koselig, likevel. Tror bare plutselig at jeg følte meg litt "ensom" som ikke kan holde julefrokost for familien...)

Neste år skal jeg til Norge i julen, jeg også. Da passer det bedre i forhold til arbeidet :wink:

Vi "snakkes" Piglet!

Jule-klem fra Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da er jeg tilbake fra deilig juleferie i Norge. Har slappet av, lest, vært sammen med venner og famlie, gått turer i snøen og ikke minst fått vite at jeg skal bli tante to ganger i løpet av juli. Både kjærestens og min bror skal nemlig ha barn! Veldig hyggelig! :)

Nå er jeg i gang med og lese til eksamen d. 4. januar, ikke særlig gøy... Men heldigvis er det ikke bare lesing heller - i kveld skal jeg ut og spise med en venninde som jeg ikke har sett på lang tid, og i morgen kommer det noen venner på gløgg og æbleskiver/munker. Og så er det jo nyttårsaften, og slutt på 2004.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller siste dagen i 2004. Synes det har vært et veldig bra år jeg, selv om skole og utdanning har stått i sentrum og tatt (ekstremt) mye tid i perioder. Kvelden blir nok ikke så vild, en kamerat kommer hit for og spise middag og så skal vi videre på en fest senere. Tror nok ikke jeg blir så lenge, merker at eksamens-stresset lurer. Men det er ikke så langt borte, så da kan jeg jo bare sykle hjem alene og kjæresten kan feste videre. :heiajente:

Ellers hadde jeg en veldig hyggelig kveld med min venninde. Hun skal ha barn i mars, så det snakket vi jo endel om, men det ble tid til litt "vanlig" jente-snakk også. I går hadde vi noen venner (5 stk) på besøk, og det var også veldig hyggelig, for mange av dem hadde jeg ikke sett på mange måneder. Den ene av guttene hadde med seg kjæresten sin, og selv om de har vært sammen lenge, så har jeg nestn ikke sett dem sammen, så det var litt gøy. Og i dag har vi sovet lenge, på første gang i lang tid, spist god frokost og diskutert flodbølgen og at de nå antar at de som er savnet må være døde. :( Og så ryddet vi opp og jeg laget sjokolademousse mens kjæresten støvsuget. Nå vil jeg lese litt og forhåpentlig gå en liten tur.

Piglet

PS Jeg glemte helt og fortelle det vigtigste ( :wink: ), i går var jeg ute og kjøpte et par jeans og de var to (!) størrelser mindre enn siste jeg kjøpte et par (i samme model). Dermed passer jeg et par jeans i 27" og det kan jeg nesten ikke huske sist jeg gjorde. Og uten og ha gjort noen spesiell insats for det. Ja, ja, små gleder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en snatur med gode ønsker for det nye året. Håper du får en koslig nyttårsaften selv om eksamenstress og flomkatastofen nok legger en demper på feiringen.

Det er utrolig hvor liten man føler seg i disse dager. :(

Nyttårsklemmer fra Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt År, Piglet! Håper du kom vel inn i det nye året :P

Og gratulerer med skrumpingen, - og du har gått ned i vekt til tross for at det har vært jul!

Jeg har nok heller lagt på meg litt, tror jeg.

(Og nå sitter jeg og gumler sjokolade, - den jeg fikk i mandelgave... en stor eske med belgiske sjokolader...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ønsker, Malou og Miranda! Samme til dere.

Har vært travelt opptatt av eksamen i det siste, og med alt det som skjer ute i verden har jeg heller ikke hatt så mye overskudd til og skrive her inne.

Men nå har jeg en slags fri frem til 1. februar. Dvs. skal begynne og forbedre hovedoppgave og så er det jo både danskkurs og jobb, men har ikke undervisning.

Eksamen gikk ikke så bra (eller fikk en ok karrakter, da), men vi var veldig godt forberedt og det gikk veldig bra med forsvaret, men det syntes jeg ikke vi fikk ordentlig uttelling for. Ja, ja... Nå er det overstått, i hvertfall, og¨nå venter jeg bare på karrakteren på den skriftlige eksamnen, og så er jeg bare et semster fra og være ferdig. Og det er egentlig ganske skummelt...

I tider som disse oppdager man virkelig hvor mange falsetter livet har, synes jeg. Som de fleste andre, opplever jeg jo at bilder og vitnesbyrd fra flom-områdene gjør stort inntrykk. Og da mamma fortalte at hun hadde forberedt pedagogene (hun er spesial pedagog) på hvordan de skulle snakke med barnehagebarna om hvorfor de små vennene deres ikke kommer tilbake fra juleferie, kommer det jo "ubehagelig" tett på. Samtidig kan jeg jo ikke la være med å være skuffet over en dårlig karakter eller glede meg over et par fine støvletter på salg. Men det er vel kanskje sånn mennesket klarer seg? Ved og stadig være i bevegelse?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått eksamen, Piglet!! Overstått er den, selv om du ikke har fått karakteren du drømte om. Nå er det bare å ta fatt på neste etappe! Slutt-etappen. Husker hvor skremmende jeg selv syntes det var å skulle være "ferdig". Svaret er bare at ferdig blir man aldri. Heldigvis, egentlig.

Samtidig kan jeg jo ikke la være med å være skuffet over en dårlig karakter eller glede meg over et par fine støvletter på salg. Men det er vel kanskje sånn mennesket klarer seg? Ved og stadig være i bevegelse?

Mennesket er utrolig. Ulike situasjoner gir ulike følelser. Hvilke tanker man tenker påvirker hvordan man føler.

Noen ganger er det en måte å overleve på.

Jeg kom til å tenke på noe som sikkert virker helt absurd for noen; for noen år siden var jeg på vei til bedemannen for å se min bror en siste gang. Det hele var dypt tragisk, og egentlig var jeg slett ikke parat til å se ham.

Med oss i bilen hadde vi min tante. Hun er en mester i strikking, og begynte å snakke om strikke-oppskrifter. Det er en lidenskap vi deler, og plutselig mitt i elendigheten kunne jeg sitte å diskutere strikketøy med henne.

Poenget mitt skulle liksom være at midt bland tristhet og lidelse var det mulig å finne noen andre følelser frem...

Ikke meningen å komme her og være pessimistisk, Piglet :oops:

Jeg skal ta datteren med ut på en lang gå-tur når hun kommer hjem fra skolen. Gå igjennom skogen og ned mot vannet. Det er alltid så flott :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin tur med datteren, Miranda! Været er jo ganske så nydelig...(Det var trist og høre om broren din.)

Jeg har kjøpt støvlettene i dag OG et par sko til! Deilig! De er kjempe fin, så da får det bare være at de ikke er så praktiske... :sjarmor: Ellers er jeg litt slapp for tiden og klarer ikke og ta meg sammen til noe som helst. Det er jo ikke fordi det er noe galt i og holde litt fri etter eksamen, men jeg har bare aller mest lyst til og ligge på sofaen og proppe meg med godteri, og det er jo ikke det aller mest konstruktive. Men jeg har ihvertfall tilmeldt meg til pilates-undervisning og i morgen tidlig skal kjæresten og jeg svømme. Det blir bra. Har ikke de store planen for kvelden, skal spise kyllingsalat og ellers vil jeg bare lese litt i boken min. Vurdere og gå en tur, men gidder (overraskende nok) ikke. Men jeg har jo egentlig gått ganske mye rundt i byen i det siste. Kjæresten har det veldig travelt og kommer først sent hjem, så det er jo bare meg, uansett.

I morgen skal jeg på kino med en venninde og først skal vi ut og spise thai-mat. Det blir hyggelig. Var på kino med kjæresten i helgen og så Oceans 12 og den var veldig bra. I morgen skal vi se Alfie, og utfra forfilmen virker den bra og Jude Law er jo ganske søt. Gleder meg!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med nye sko! :wink:

Noen ganger er det deilig bare å være lat :wink: Du som har så mange baller i luften, trenger å ta en fortjent hvilepause. Kanskje du har det litt som meg, - får dårlig samvittighet av å sitte ned å "gjøre ingenting". Men det er sundt å stresse ned. (Husker jeg leste hvordan stress bryter ned korttidshukommelsens hjerneceller, - det burde gi en lovlig grunn til å slappe av! :sjarmor: )

Håper dere får en fin tur i biografen i kveld! :P

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slapper jeg av med god samvittighet, jeg, Miranda... :) Må jo passe på korttidshukommelsen. Har jo dysleksi, så den er jo i forveien ikke den beste.

Planer for dagen: Ble ikke noen svømmetur, for kjæresten kom sent hjem (etter 12) og trengte og sove. Men vi skal gå en lang tur etter lunch. Ellers bør jeg komme meg igang med og lete etter noen artikler og kanskje gjøre litt rent.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten anbefale Alfie, bare fordi Jude Law er så søt. De første to-tredjedelene av filmen var også veldig bra.

I dag skal jeg gjøre rent (det ble ikke gjort i går) og handle ind til middag. Får to venninder på besøk, og jeg tror jeg vil lage en fiske og skaldyrswok. Ellers så har kjæresten det fortsatt veldig travelt med oppgaven sin, så jeg gleder meg masse til vi skal til Barcelona siste helgen i januar, og bare slappe av sammen. Helgen før det skal vi først og besøke hans foreldre på Fyn og så til Nord-Jylland for å besøke mine besteforeldre. De begynner og bli ganske gamle, så derfor er det litt viktig å få besøkt dem. Og siden vi får låne bilen til kjærestens foreldre, er det litt letter og komme rundt også.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere farter mye dere, Piglet :wink: Så koselig da. Jeg har forøvrig en gammel bestemor i Norge, som jeg burde ha besøkt. Det blir nemlig veldig sjelden, siden hun bor på vestlandet, langt fra resten av familien. Har selvfølgelig litt dårlig samvittighet i den forbindelse...

Håper du får en fin søndag, Piglet :P

...og at ikke du har "blåst bort" her i orkanen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...