Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du synes det er noe dritt, hadde neppe blitt overlykkelig av tanken selv. Det er jo økt risiko for ks, men du har jo fordelen med at du har født vaginalt før uten komplikasjoner. 41 % er en del, samtidig er jo statistikken på din side da. Men er de 41% inkludert de som velger ks i forkant eller kun de som forsøker vaginal fødsel og ender med ks underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du synes det er noe dritt, hadde neppe blitt overlykkelig av tanken selv. Det er jo økt risiko for ks, men du har jo fordelen med at du har født vaginalt før uten komplikasjoner. 41 % er en del, samtidig er jo statistikken på din side da. Men er de 41% inkludert de som velger ks i forkant eller kun de som forsøker vaginal fødsel og ender med ks underveis?

Slik jeg tolker det er det 41% av de som prøver vaginal! I mange andre land får de automatisk ks. Men er likevel 60 % som klarer det så er jo det som motiverer meg! Tenker jo at jeg bare må prøve, og går det ikke så går det ikke. Ser bare for meg tiden etter fødsel med nyfødt og ei på 16 mnd kombinert med vondt operasjonssår! Haha positiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker det er det 41% av de som prøver vaginal! I mange andre land får de automatisk ks. Men er likevel 60 % som klarer det så er jo det som motiverer meg! Tenker jo at jeg bare må prøve, og går det ikke så går det ikke. Ser bare for meg tiden etter fødsel med nyfødt og ei på 16 mnd kombinert med vondt operasjonssår! Haha positiv?

Det er veldig, veldig innafor med blandede følelser her! ;)

Ei venninne fødte sin første baby i seteleie, og ville gjort det igjen. Det betrygger meg i hvert fall. Mener å ha lest flere historier her inne fra damer som har hatt fine opplevelser med setefødsel også, sikkert mulig å søke opp om man gidder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig innafor med blandede følelser her! ;)

Ei venninne fødte sin første baby i seteleie, og ville gjort det igjen. Det betrygger meg i hvert fall. Mener å ha lest flere historier her inne fra damer som har hatt fine opplevelser med setefødsel også, sikkert mulig å søke opp om man gidder :P

Ja jeg er heldigvis god til og sile ut alle skrekkhistorier. Vil jo gjerne få det til så bedre og være positivt innstilt :)

---

Nå er mannen hjemme fra Oslo! Det er så mye koseligere når han er hjemme, selvom det jo var godt og ha sofaen for seg seg i gårkveld da. Neste gang han skal inn til Oslo er rundt termin. Han har ikke fått datoen enda. Er kun en dagstur. Men håper virkelig jeg har født til da. Syns jeg ser meg selv løpe rundt her i panikk hvis fødsel starter og han er 4-5 timer unna med bil! Hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld. Idag er jeg av typen lei gravid. Nå vil jeg ha kroppen min igjen altså, puppene skal hun få så lenge hun vil,men ellers gleder jeg meg til og kunne ligge slik jeg vil, og herje litt med den kommende storesøster. Ryggen er et kapittel for seg selv og idag har bekkenet vært på tur og.

Ellers har jeg laga hjemmrlaget snickers idag, åå så gode de ble altså. Har jo ikke godt av det men er i en sånn tankegang nå at det først er etter fødsel jeg skal ta meg sammen. Håper ikke baby i magen tar altfor mye skade av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lenge igjen før kroppen er din! Og så synes jeg det er kjempelurt å lagre opp litt snacks, snart skal du jo amme og trenger masse ekstra energi :nigo: jeg har i grunnen spist akkurat det som har passet meg etter fødselen, inkludert enorme mengder ost, spekemat, chips og sjokolade, og vekten min har stått ganske stille, går svakt nedover! Kan ikke bli bedre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke lenge igjen før kroppen er din! Og så synes jeg det er kjempelurt å lagre opp litt snacks, snart skal du jo amme og trenger masse ekstra energi :nigo: jeg har i grunnen spist akkurat det som har passet meg etter fødselen, inkludert enorme mengder ost, spekemat, chips og sjokolade, og vekten min har stått ganske stille, går svakt nedover! Kan ikke bli bedre enn det.

Veldig godt poeng. Bra du kan rettferdiggjøre all drittspisinga mi! Tenkte og ikke spise noe dritt til uka, vi får se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh idag har vært en nydelig dag. Vi har vært på ei øy utenfor her vi bor, og været har vært perfekt. I ettiden var det faktisk 26 grader i solveggen.

Vi har grilla,gått tur og kost oss masse! M har sovna, hun var nok utslitt etter en begivenhetsrik dag! Elsker sånne dager der timene flyr fordi man koser seg så.

Imorgen er det mandag igjen, tirsdag skal jeg jo på sykehuset, veldig spent på det. Og onsdag er jeg 37 uker på vei. Sykt og tenke på. Jobb torsdag og fredag og så har jeg permisjon. Det skal bli skjønt.

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært ute hele ettermiddag, for et høstvær vi har! Sitter og ser opptak av home&away, kan ikke gå glipp av det.

Ul på sykehuset imorgen kl 10, flaks at det er litt tidlig! Er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imårra! :)

Tusen takk Favole!! Hun romesterte veldig i formiddag, men tviler på hun har snudd seg. Lykketenking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Favole!! Hun romesterte veldig i formiddag, men tviler på hun har snudd seg. Lykketenking!

Lov å håpe da! Babyen til ei i barselgruppa mi snudde seg fra hode til seteleie i uke 39, så hun har vel enda tid å snu litt på seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lov å håpe da! Babyen til ei i barselgruppa mi snudde seg fra hode til seteleie i uke 39, så hun har vel enda tid å snu litt på seg :P

Huff, den er lei!! Ble det setefødsel på henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til imorgen! Tenker på deg og håper hun har snudd seg

:)

Tusen takk!!:) hvordan ligger du an i fødeprosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipp hvem som ligger i hodeleie??:) jeg mistenker faktisk at ho tok til fornuft igår for magen vrei seg i alle retninger :) men ho som tok ul kunne ikke si om ho hadde ligge i seteleie tidligere. Men nå bryr jeg meg ikke siden ho ligger i hodeleie nå:) estimert til 6% over gjennomsnittet, og perkfekt med fostervann :)

Og kjenner plutselig spark i ribbeina nå. Ikke gjort det på ei stund.

Endret av blomst12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...