Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Deilig å kunne ta igjen litt tapt søvn :D

Når jeg var hos lege/jordmor i uke 35 så sjekket de hvertfall hvordan frøkna lå, da lå hun med hodet ned så tipper de sjekker det på deg også, men som du sier håper hun ikke ligger på tverr eller noe annet gøyt.....

Har du tenkt noe på hvilken prevansjon etter fødsel, jeg stusser sikkelig på det å klarer ikke bestemme meg....

Jeg har god erfaring med ppiller egentlig. Vil ikke ha noe jeg må styre så mye med. Og jeg vil ha en baby nummer tre en gang hvis jeg får med mannen, så tenker kanskje at piller er lettest da? Hmm Spiral har man vel inne så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiral sitter i ca fem år, men da trenger man ikke bekymre seg for hva som skjer når man har omgangssyke osv, og hormonspiralen er det visst like lite virkestoff i som minipiller, om man reagerer på sånt :jepp: Man må vente litt etter fødsel, så livmoren ikke er så slarkete, men det er jo som oftest ikke de største aktivitetene i det området etter fødsel de første månedene uansett :fnise: Jeg satte i kobberspiral for snart et år siden og er fornøyd, hadde mer og sterkere blødninger og smerter i begynnelsen, men nå har det stabilisert seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med ppiller egentlig. Vil ikke ha noe jeg må styre så mye med. Og jeg vil ha en baby nummer tre en gang hvis jeg får med mannen, så tenker kanskje at piller er lettest da? Hmm Spiral har man vel inne så lenge?

Ja jeg også hadde god erfaring med ppillene, nå kom jeg raskt tilbake i syklus og ble gravid med engang etter at jeg slutttet, så lurer på om det kanskje er det riktige valget.. Eneste er at jeg kan ikke gå på de samme ppillene dersom jeg skal amme de inneholder for mye hormoner... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral sitter i ca fem år, men da trenger man ikke bekymre seg for hva som skjer når man har omgangssyke osv, og hormonspiralen er det visst like lite virkestoff i som minipiller, om man reagerer på sånt :jepp: Man må vente litt etter fødsel, så livmoren ikke er så slarkete, men det er jo som oftest ikke de største aktivitetene i det området etter fødsel de første månedene uansett :fnise: Jeg satte i kobberspiral for snart et år siden og er fornøyd, hadde mer og sterkere blødninger og smerter i begynnelsen, men nå har det stabilisert seg

Ja tror absolutt jeg vil velge spiral når jeg er ferdig med barn! Da har man liksom sikra seg for fem år av gangen,og slipper og bekymre seg ift sykdom og sånn som du sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også hadde god erfaring med ppillene, nå kom jeg raskt tilbake i syklus og ble gravid med engang etter at jeg slutttet, så lurer på om det kanskje er det riktige valget.. Eneste er at jeg kan ikke gå på de samme ppillene dersom jeg skal amme de inneholder for mye hormoner...

Ja det er vel noe med de hormonene og ja. Får høre med legen. Sist fikk jeg mensen igjen etter 11 uker på tross av at jeg fullamma så best og være på den sikre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangserskapsoppdatering! :gravid:

 

♥ Termin: 24 oktober

♥ På vei: 35+1

♥ Igjen til termin: Rett over 5 uker!

♥ Kjønn: Jente.

Navn: Usikker, vi blir ikke enige!

♥ Babyens leie: Usikker, skal til jordmor på mandag!

♥ Vektøkning: 13 kg!

♥ Strekkmerker: Ikke noen nye, har litt fra puberteten som viser seg litt frem nå! De er på sidene av magen.

♥ Råmelk?: Njaa, nei.

Vann i kroppen?: Nei. Hadde ikke noe vann i kroppen med M i det hele tatt. (som jeg merket hvertfall)

♥ Kynnere: Nei, er ikke plaget med det, men får i ny og ne.

♥ Aktivitet i magen: Ja, masse liv. Mye vonde bevegelser denne ganga.

♥ Utålmodig?: Ikke direkte utålmodig, men er veldig spent nå!

♥ Plager: Urolige bein på kveldene, noen kvelder slipper jeg billig unna. Ryggen er vond, og bekkenet krangler tidvis.

♥ Tungt?: Ja, tror faktisk jeg må innrømme det nå. Føler meg sliten og vil bare ha tilbake kroppen min!

♥ Humør: Som regel bra altså!

♥ Sykehusbaggen: Ikke tenkt noe på den enda, må vel få begynt etterhvert.

♥ Matkick: Ingen.

♥ Utstyr som mangler: Tror vi har det meste!

♥ Fødsels tanker: Gleder meg!! Spent på hvordan det blir denne ganga. Syns forrige fødsel var tøff med vonde maserier fra fredagen til onsdagen. Da kom hun endelig! Hun var stjernekikker, og de visste ikke det før hun kom ut. Håper det er derfor jeg hadde maserier. Føler jeg føder før tida, men det får vi jo ikke vite før det skjer! Håper jo jeg får noen dager i permisjon. Redebyggersyndromet har meldt seg, og trenger litt tid for og gjøre alt ferdig.

♥ Høygravid: Ja!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Sniker innom her.. :)

Du er ikke langt unna målet jo, litt misunnelig akkurat der :P Håper de siste ukene frem mot fødselen blir så fine som de kan bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Favole :) nei skjønner nå at det faktisk ikke er lenge igjen! Dette svangerskapet har flydd i forhold til første! Håper du og får det på samme måte :)

Permisjon ja, fredag 2 oktober er siste dag på jobb! Det er faktisk bare to uker til! :)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Idag har jeg M hjemme fra bhg. Tror det er godt for henne. Eneste er at hun er veldig klengete på meg heeele tiden. Kan bli litt slitsomt til tider, men tydelig at hun trenger litt mammakos :) litt snørrete idag og ekstra trøyt så hun sover luren sin allerede nå. Håper hun sover et par timer nå. Mannen gikk på jobb tidlig idag, så da er han hjemme tre! Det er deilig :) har gitt klar beskjed om at det blir meg som må ut og jobbe på huset i ettermiddag, så får han være litt sammen med M. Jeg trenger litt forandring kjenner jeg, blir lange dager når M er klengete. I tillegg er det ubehagelig for ryggen og sitte med henne på gulvet hele tiden.

Nå ser jeg opptak av jordmødrene og drikker min daglige kopp kaffe og nyter en håndfull med mandler. Elsker den kombinasjonen! Uvisst om det er fordi jeg er gravid eller om det bare er veldig godt? Sunt er det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min full misunnelse! :ler: *godtesjuk*

Huff, drakk litt solo og nå! Stakkars babyen min i magen, ikveld tar jeg ikke mye hensyn! Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nå jeg skal si at jeg spiste kake til den store gullmedaljen i går...? :plystre:

 

Jeg har ikke gjort så mye forandringer på kostholdet etter jeg ble gravid, men det varierer veldig på søtsuget. Kan vel si det egentlig har gått ned det siste halvåret, men det er der like herlig :ler:

 

Har fått min straff da :P En natt med magesyre-fest.. :sjenert: 

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at jeg spiste kake til den store gullmedaljen i går...? :plystre:

Jeg har ikke gjort så mye forandringer på kostholdet etter jeg ble gravid, men det varierer veldig på søtsuget. Kan vel si det egentlig har gått ned det siste halvåret, men det er der like herlig :ler:

Og er det nå jeg skal innrømme at jeg hadde potetgull på onsdag og litt smågodt her om dagen og? Haha *flau*

Har veldig godtesug for tiden, og føler meg så likegyldig på en måte. Vet liksom at kiloene går av etter fødsel, eller gjorde det sist, men er jo likevel ikke bra for baby. Huff, burde jo skjerpe meg litt. Er akkurat som jeg ikke har noe kontroll. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesyrefest hørtes jo ikke noe greit ut da. Hihi! Jeg har ikke fått noe straff..... Enda..

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magesyrefest hørtes jo ikke noe greit ut da. Hihi! Jeg har ikke fått noe straff..... Enda..

Det er ikke det, men er smått vant til det. Enkelte dager føler jeg at jeg knasker syrenøytraliserende som godteri. Men det hjelper da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Da var denne helga og straks over. Syns det går skremmende fort nå jeg. Vi har hatt nydelig vær på Sørlandet denne helga, og tror det skal bli fint i morgen og. I dag har vi feira mamma, hun har bursdag på onsdag. Så fikk fårikål for første gang i høst, det er såååå godt. Og mye kaker og vafler. Huff.

 

I morgen skal jeg til jordmor, er så spent på hvordan lilleøster ligger i magen. Føler hun er overalt, og jeg har aldri klart og finne ut hvilke kroppsdeler som er hva. Håper hun ligger ca med hodet ned hvertfall!

 

Nå var det virkelig deilig og plassere rumpa i sofaen. Mannen er ute sammen med svigerfar for og jobbe med den ene ytterveggen. Jeg er så lei oppussing nå, etter denne veggen er tatt må vi ta en liten pause. Både for min del og hans egen. Det blir mye jobb for han stakkars. Nå kommer det jo en baby snart, så greit at vi kan samle litt krefter før vi blir tobarnsforeldre. (Så rart og skrive det, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan hun ligger da! Min jordmor sa til meg at den gravide som regel skjønner hvordan de ligger, og særlig når du er andregangs burde du jo ha en viss peiling. Samtidig begynner det jo å bli så trangt der inne at hun vel ikke kan flytte sånn veldig på seg uten at hele magen flytter på seg? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan hun ligger da! Min jordmor sa til meg at den gravide som regel skjønner hvordan de ligger, og særlig når du er andregangs burde du jo ha en viss peiling. Samtidig begynner det jo å bli så trangt der inne at hun vel ikke kan flytte sånn veldig på seg uten at hele magen flytter på seg? :vetikke:

Haha, da er jeg en av de andregangs som virkelig ikke har peiling! Ante ikke første gang heller. Nå er hun bokstavelig talt over alt, høyre venstre oppe og nede. Sparkene/bevegelsene er overalt, og ja magen buler ut i alle retninger. I uke 30 trodde jordmor ho lå med hodet ned da, men ble likevel ikke klokere av det.

Klarer du kjenne hva som er hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...