Gå til innhold

Hvem av deltagerne i Luksusfellen husker dere best?


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

43 minutter siden, Kara W skrev:

Ja, han hadde jeg glemt bort :ler:  Måtte jo kjøpe iste, for han var jo tørst, må vite!

Hun sa da hun gikk fra han at de klarte ikke å handle sammen og det ble bare krangling ut av det. Skjønner godt det ble krangling når man er sammen med en egoist som ikke gidder å vente til de kommer for å drikke 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mye Luksusfellen, min største guilty pleasure. 

Mitt inntrykk er at de svenske deltagerne var enda drøyere enn de norske, noen som er enige?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gulvplanke skrev:

Jeg har sett så mye Luksusfellen, min største guilty pleasure. 

Mitt inntrykk er at de svenske deltagerne var enda drøyere enn de norske, noen som er enige?

Ja, men også at de svenske programlederne var mye strengere og turte å si ifra mer.  Det blir det mer minneverdige situasjoner av.

Kom på en til, husker ikke så mye fra selve episoden, men hun hadde ambisjoner om å jobbe som servitør, og i gave til slutt fikk hun somelier kurs.  Det er snakk om et kurs til 40.000,- som er et stort fortrinn når man søker jobb og ofte gir høyere lønning.  Hun ble skikkelig skuffet for gaven og fullførte ikke en gang utdanningen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bonsaijenta skrev:

Det kom jo aldri frem hvor de jobbet. Husker bare at det var klesbutikk. Det var synd at det ble slettet, for jeg tror mange nybakte mødre hadde tatt lærdom av den episoden. 

Jeg vet hvor hun jobbet så har hørt noe om det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker mange av de som er nevnt her allerede.

I tillegg må jeg nevne han som hadde brukt alle pengene sine på å kjøpe disney-servise fra Firkløveren. Han pakket ut alt med omhu og viste frem, var fryktelig stolt at et etasjefat. Serviset kom visst i begrenset opplag, så da var det jo verdt pengene.

Paret som brukte rundt 500 kroner i måneden på såpe. Da de ble bedt om å prioritere fant de etter nøye diskusjon ut at de kunne kutte ned på såpe og bruke litt av det de hadde.

Det svenske paret som hadde forkjøpt seg på diverse apparater som bare sto ubrukt, blant annet en "hårborttagningsmaskin" til mange tusen.

Hun som hadde meldt seg opp til et eller annet tilfeldig studium på universitetet for å få studielån, og studielånet brukte hun på å ta silikon. Hun var overhodet ikke interessert i å ta ansvar og skyldte hele tiden på at hun hadde ADHD så hun hadde ikke kontroll på hva hun gjorde. Da ekspertene sendte henne til banken for et møte nektet hun å gå inn for det var jo hennes bank og de kjente henne der.

En godt voksen dame som bare gikk rundt og ventet på at drømmeprinsen skulle dukke opp. I mellomtiden ville hun helst ikke jobbe, for mannen skulle jo forsørge henne når han dukket opp, likevel kjøpe hun alt hun så av interiørartikler og stappet inn i en knøttliten blokkleilighet.

Hun som etter diverse mislykkede forsøk som grunder hadde endt opp på pikerommet hjemme hos foreldrene. Hun ble sur da Hallgeir ba henne selge bilen og reise kollektivt, for hun "kom ikke fra en familie som tok t-banen, for pokker."

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Million skrev:

https://www.viafree.no/programmer/livsstil/luksusfellen/sesong-13/episode-4

Det var denne karen som svindlet og bedro slektningene sine for å skaffe penger.

Dette var en drøy episode og burde ikke bli vist på TV som underholdning. Tydelig fyren hadde STORE problemer og det satt veldig dypt. Jeg fikk nesten vondt av han, men han var et håpløst tilfelle dessverre.

Men er det noen som dere vet ikke har blitt bedre og som bare fortsetter å sløse penger som før? Nysgjerrig på hvordan det går med noen av de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg, er at hadde jeg hatt regninger jeg ikke hadde greid å betale hadde jeg fått alvorlige angstanfall... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

43 minutter siden, Skogkatten skrev:

 

En godt voksen dame som bare gikk rundt og ventet på at drømmeprinsen skulle dukke opp. I mellomtiden ville hun helst ikke jobbe, for mannen skulle jo forsørge henne når han dukket opp, likevel kjøpe hun alt hun så av interiørartikler og stappet inn i en knøttliten blokkleilighet.

 

Hmm, denne episoden kan jeg ikke huske. Vet du hvilken det er snakk om? Hun hørtes spesiell ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, smalls skrev:

 

Hmm, denne episoden kan jeg ikke huske. Vet du hvilken det er snakk om? Hun hørtes spesiell ut 

Husker dessverre ikke, men det er snakk om svenske luksusfellen og det er mange år siden. Mener damen var i 40-årene og bodde i Göteborg eller i nærheten. Hun var også med i en episode hvor vi fikk se hva som hadde skjedd med spesielt minneverdige deltakere, da hadde hun fått jobb på Lidl og skaffet seg et takras av et mannfolk. Mener Vanita også var med i den episoden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Skogkatten skrev:

Husker dessverre ikke, men det er snakk om svenske luksusfellen og det er mange år siden. Mener damen var i 40-årene og bodde i Göteborg eller i nærheten. Hun var også med i en episode hvor vi fikk se hva som hadde skjedd med spesielt minneverdige deltakere, da hadde hun fått jobb på Lidl og skaffet seg et takras av et mannfolk. Mener Vanita også var med i den episoden.

Ok, men nå fikk jeg lyst til å ha Luksusfellen Sverige maraton. Mange minneverdige episoder der 😅 men synes de svenske økonomene er litt strengere. Der er det ingen kjære mor 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, smalls skrev:

Ok, men nå fikk jeg lyst til å ha Luksusfellen Sverige maraton. Mange minneverdige episoder der 😅 men synes de svenske økonomene er litt strengere. Der er det ingen kjære mor 

Luksusfellen Sverige har mange hysteriske episoder. Jeg tror kanskje det at økonomene er strengere skaper flere minneverdige situasjoner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kristanna skrev:

Husker han her veldig godt. Ga de ikke bare opp han tilslutt? Og anbefalte verge. Lurer på hvordan det gikk..

 

2 timer siden, smalls skrev:

Dette var en drøy episode og burde ikke bli vist på TV som underholdning. Tydelig fyren hadde STORE problemer og det satt veldig dypt. Jeg fikk nesten vondt av han, men han var et håpløst tilfelle dessverre.

Men er det noen som dere vet ikke har blitt bedre og som bare fortsetter å sløse penger som før? Nysgjerrig på hvordan det går med noen av de.

Det har gått bra med han etter at han fikk hjelp av Luksusfellen. Han er i ferd med å få orden på økonomien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2015 den 21.19, Via skrev:

Jeg husker innmari godt et voksent par med to barn, som delte hus med deres barndomsvenn Roger, som bodde i kjelleren. De hadde tatt opp billån på Roger (som selv ikke hadde lappen en gang), campingvognlån på moren, også videre. De røyka som besatt alle tre, dama var gravid i minst 4. måned, og ingen av dem virket som om de klarte å ta noen ting alvorlig. Den episoden satte virkelig spor, altså! Tror den ble sendt i forrige sesong.

Herregud, de husker jeg og godt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2017 den 11.18, rikoChett skrev:

En liten tatovert sprett som ble rasende for at forbruket hans hadde ødelagt så masse for seg og dama. Han ropte og slo i veggen.

Han som ble så sinna da han måtte selge bilen? Hele fyren ga meg skikkelig dårlige vibes. Alarmklokkene ringte...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun som hadde den veldig søte og modige datteren hun lånte penger fra, selv om hun var i ulønnet fødselspermisjon, og datterens økonomi holdt på å gå ad undas, siden moren ikke betalte henne tilbake. Mora hadde plasterabonnement(!) uten å vite det, og hadde kjøpt verdens dyreste og styggeste servise. Som hun merkelig nok ikke fikk til å selge for godt over 10k på Finn. 🙄

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ewna skrev:

Noen som kan si hvilken sesong og episode det var med den bleiepremien? 

Husker ikke helt, men episoden er visst slettet 

Endret av Christy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en av de aller første sesongene var det et par hvor kona hadde skikkelig rotet til økonomien så mye at de måtte selge hans familiehytte.  Hun satt bare og gråt og syntes alt var trist og fælt, så han måtte være den sterke som trøstet.  Husker jeg beundret ham skikkelig for at han ikke eksploderte av sinne, selv om han så ut som han hadde skikkelig lyst.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...