Gå til innhold

Hvem av deltagerne i Luksusfellen husker dere best?


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Jeg husker det også. 

Her burde han slettet alt fra spillselskapene, byttet telefonnummer, e-post for å bli ferdig med drittselskapene. Modig gjort av han å stå fram og all kred til samboer som fortsatt støtter ham. 

Jeg håper han får god hjelp på spillavhengigheten hans nå. 

Enig. Siden han får så mye reklame og sånn, så burde han få nytt nummer og epost ja. Kan ikke være lett å være sammen med en som er så spilleavhengig 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Enig. Siden han får så mye reklame og sånn, så burde han få nytt nummer og epost ja. Kan ikke være lett å være sammen med en som er så spilleavhengig 😕

Det var en fra deltaker for mange år siden som også slet med spillavhengighet. Han slettet alt og sperret seg selv fra alle spillselskapene. Det eneste var at han ikke hadde byttet telefonnummer og fikk fortsatt reklame eller invitasjoner da økonomene kom tilbake en mnd senere. Men han gikk det jo heldigvis bra med. 

Å skylde på at man fortsatt mottatt invitasjoner og bonus er altfor lett. Da har man ingen ønske om å slutte hardt nok. Om ikke for seg selv, så for de nærmeste som blir rammet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bonsaijenta skrev:

Det var en fra deltaker for mange år siden som også slet med spillavhengighet. Han slettet alt og sperret seg selv fra alle spillselskapene. Det eneste var at han ikke hadde byttet telefonnummer og fikk fortsatt reklame eller invitasjoner da økonomene kom tilbake en mnd senere. Men han gikk det jo heldigvis bra med. 

Å skylde på at man fortsatt mottatt invitasjoner og bonus er altfor lett. Da har man ingen ønske om å slutte hardt nok. Om ikke for seg selv, så for de nærmeste som blir rammet. 

Jeg tror ikke du forstår hvordan det er å være spilleavhengig. Det er langt mer sammensatt og krevende enn at man "ikke ønsker hardt nok" å slutte.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Grønt blad skrev:

Jeg tror ikke du forstår hvordan det er å være spilleavhengig. Det er langt mer sammensatt og krevende enn at man "ikke ønsker hardt nok" å slutte.

Men da burde jo mannen legge seg inn til behandling. Akkurat som en med alkohol eller rusproblemer burde gjort. Det er urettferdig ovenfor hans kone og barn at de står på bar bakke p.g.a. han.

Jeg skjønner at det er en avhengighet. Men han er voksen og må sørge for å få hjelp. Når de ikke har råd til mat, barnehage og blir hjemløse burde det ringe noen bjeller... Han har jo tydeligvis ikke endret adferd etter luksusfellen var der...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Men da burde jo mannen legge seg inn til behandling. Akkurat som en med alkohol eller rusproblemer burde gjort. Det er urettferdig ovenfor hans kone og barn at de står på bar bakke p.g.a. han.

Jeg skjønner at det er en avhengighet. Men han er voksen og må sørge for å få hjelp. Når de ikke har råd til mat, barnehage og blir hjemløse burde det ringe noen bjeller... Han har jo tydeligvis ikke endret adferd etter luksusfellen var der...

Kan være jeg husker feil og at det var en annen deltager, men var ikke han hos en profesjonell person da han var med på LF? At Hallgeir og Cecilie sendte han dit?

Han sier han får reklame og alt mulig tilsendt (han har bedt de om å slutte) og derfor blir fristelsen stor, men som har blitt sagt så burde han da bytte nummer og epost. Synrs han gir spilleselskapene mye av skylden. Hans oppførsel går utover andre og lurer på hvor lenge dama gidder. Helt forferdelig å måtte selge huset pga mannen har rotet det til. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Grønt blad skrev:

Jeg tror ikke du forstår hvordan det er å være spilleavhengig. Det er langt mer sammensatt og krevende enn at man "ikke ønsker hardt nok" å slutte.

Jeg har ingen avhengighet selv, men jeg har en god del erfaringer rundt det på frivillig basis. 

Når det er barn inn i bildet, er det ikke bare snakk om å ønske det hardt nok, men faktisk gjøre det som er nødvendig. Du svarte jo en annen at han gir spillselskapene mye av skylden fremfor å gjøre harde grep selv. Det går på det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren med flere barn som sa han ikke hadde tid til å betale regninger. For en unnskyldning. 

Dama som levde på pappas penger og som fucket det til da hun hadde handlet skisko til 4000 på nettet! :daane:På kreditt sikkert.

Ego sørlendingen som ikke klarte å handle på budsjett og MÅTTE ha iste for han var SÅ tørst.Var akkurat som å handle med et barn. Dama ble helt oppgitt og dumpa han til slutt. 

Han slabbedasken som jobbet litt på Big Bite som sov til langt på dag og spilte mye TV spill. Bidro ikke med noen ting og dama måtte betale alt og gikk i minus pga han.

Han som hadde svindlet mora og søsteren. Drøy episode. Så hadde han ikke holdt avtalen og seilet istedenfor å få seg jobb som var en del av avtalen. 

 

Anonymkode: cf597...376

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2017 den 14.03, Million skrev:

Episoden med Vanita, sesong 9, episode 3.(svensk Viaplay)

Kan ses om du laster ned tilleggsprogrammet til Chrome; Hola.

Det funker ikke hos meg. Har slått av AdBlock også, og har HolaVPN og bruker Mac.

Anonymkode: c0897...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker ikke hos meg. Har slått av AdBlock også, og har HolaVPN og bruker Mac.

Anonymkode: c0897...dbb

Bruker du Chrome? Fungerer på Chrome her hos meg iallfall. Så på det tidligere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker ikke hos meg. Har slått av AdBlock også, og har HolaVPN og bruker Mac.

Anonymkode: c0897...dbb

Hmm du caster ikke til tv-en? Kan sjekke om det funker på min mac i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Million skrev:

Bruker du Chrome? Fungerer på Chrome her hos meg iallfall. Så på det tidligere i dag.

Jepp, bruker Chrome.

17 minutter siden, ingeniørfrue skrev:

Hmm du caster ikke til tv-en? Kan sjekke om det funker på min mac i kveld :)

Nei, ser direkte på Mac. Lastet ned Hola i dag, og har gjort omstart på maskina, men får fortsatt ikke sett.

Anonymkode: c0897...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg husker best hun som kom «fra en familie som ikke tar t-bane, for pokker!»

og han som måtte låne penger for å kjøpe dyr elektronikk fordi han «hadde interesse for det»

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på hvordan det går med alle deltakerne Jeg, om de har fått bedre orden på økonomien nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker best hun spillegale dama som spilte bort gård og grunn, dvs at mannen måtte selge ei fin sjøtomt han hadde arva etter faren.

Og hun svenske unge jenta som bodde fast på hotel, løy om at hun var advokat og kjøpte spinndyre gaver

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise

Fra den norske: de 2 guttene som bodde på Majorstuen og kjøpte nesten alle måltider på Deli de Luca og tok limo ned til byen. Lurer på hvordan det går med dem?

Var en barnefamilie som bodde på Lindeberg eller noe rundt der (i Oslo) der damen var veldig opptatt av merker og bare kjøpte designerklær til barnet sitt. Husker at Hallgeir foreslo å handle bruktklær istedet og hun sa "Er du GAL!". Nesten ikke penger til mat men designerklær måtte de jo ha. 

Fra den svenske: Vanita! Hun var med i realityserien Baren også for mange år siden. Hun var med i Lyxfällan og brukte helt vilt mye penger på shopping. 

Barnefamilie fra Sverige et sted, der mannen i huset begynte å gråte de de skulle selge playstation-en hans. Familien hadde også kjøpt noe helt vilt dyre leker til barna sine, men holdt på å miste huset pga manglende avdrag. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
På 29.6.2017 den 14.03, Million skrev:

Episoden med Vanita, sesong 9, episode 3.(svensk Viaplay)

Kan ses om du laster ned tilleggsprogrammet til Chrome; Hola.

Haha, jeg skrev nettopp om det 😄 Den episoden er legendarisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...