Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor noen sammenligner barn og dyr/katter i denne tråden? Det er to totalt forskjellige ting og kan ikke sammenlignes i det hele tatt.
Jeg har selv katt, og vet det er en katt - ikke et barn. Likevel skal man behandle alt liv med respekt.

Jeg behandler katten min veldig bra, og den er snill og god mot meg. Man skal behandle alt levende individ med respekt, for alt som er og lever på jorden har like mye rett til å være her som alt annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å sette opp feller og slikt på eiendommen sin. Skjønner ikke hvorfor folk krangler om dette. Har selv en katt og hadde jo selvsagt forstått det dersom noen ikke likte at den gikk på deres eiendom.

Mange her som skriver at katter er hyggelige og snille. Godt mulig, men det finnes mange som ikke liker katter. Det finnes mange som er redd for katter.

Hvis det er dyr på din eiendom som du ikke ønsker å ha der så har du full rett til å gjøre noe med det. Enkelt og greit.

De som sammenligner katter med barn her.. Er det mulig.

de er like søte som barn....

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sette opp feller og slikt på eiendommen sin. Skjønner ikke hvorfor folk krangler om dette. Har selv en katt og hadde jo selvsagt forstått det dersom noen ikke likte at den gikk på deres eiendom.

Mange her som skriver at katter er hyggelige og snille. Godt mulig, men det finnes mange som ikke liker katter. Det finnes mange som er redd for katter.

Hvis det er dyr på din eiendom som du ikke ønsker å ha der så har du full rett til å gjøre noe med det. Enkelt og greit.

De som sammenligner katter med barn her.. Er det mulig.

Så folk som ikke liker barn burde begynne å gjøre det fordi nabodama tross alt skviser det ut gjennom en liten åpning i kroppen sin? Holder meg til kattene mine, ellers takk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt til det ble tatt opp at katter ikke gjør annet enn å være i veien og ødelegger ting. Og at de bør holdes inne. Så da bør vel barn holdes inne også ettersom de gjør akkurat det samme.

Hvor gammel er du, egentlig? Til og med barna på barneskolen her skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr. Selvsagt er det mange katter som er i veien og ødelegger ting. Om dine katter ikke er det er også helt ok, du har dine erfaringer, andre har andre erfaringer. Vanskelig å forstå?

Hvis barn går rundt og ødelegger så er det for øvrig dårlig oppdragelse. Ser ikke mange katteeiere som trener kattene sine på samme måte hundeeier gjør. Tåpelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, egentlig? Til og med barna på barneskolen her skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr. Selvsagt er det mange katter som er i veien og ødelegger ting. Om dine katter ikke er det er også helt ok, du har dine erfaringer, andre har andre erfaringer. Vanskelig å forstå?

Hvis barn går rundt og ødelegger så er det for øvrig dårlig oppdragelse. Ser ikke mange katteeiere som trener kattene sine på samme måte hundeeier gjør. Tåpelig.

Jeg sammenlignet katter og barn kun fordi jeg ser på mine katter som mer verdt. Sånn er det bare. Virkelig ikke mitt problem at du ikke kan godta det. Jeg liker dyr bedre enn mennesker, enkelt og greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk som ikke liker barn burde begynne å gjøre det fordi nabodama tross alt skviser det ut gjennom en liten åpning i kroppen sin? Holder meg til kattene mine, ellers takk.

Du sammenligner barn med katter. Du tror at små barn går rundt i busker og kratt, bæsjer i blomsterbedd, i sandkasser, sover oppå panseret på biler, riper opp lakken, osvosv. Det er ganske spesielt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare å sette opp feller og slikt på eiendommen sin. Skjønner ikke hvorfor folk krangler om dette. Har selv en katt og hadde jo selvsagt forstått det dersom noen ikke likte at den gikk på deres eiendom.

Mange her som skriver at katter er hyggelige og snille. Godt mulig, men det finnes mange som ikke liker katter. Det finnes mange som er redd for katter.

Hvis det er dyr på din eiendom som du ikke ønsker å ha der så har du full rett til å gjøre noe med det. Enkelt og greit.

De som sammenligner katter med barn her.. Er det mulig.

De kan godt skremme bort katten og jage bort katten, så tør den ikke gå på en annen manns eiendom, men å skade en katt eller dyr generelt er straffbart og ikke greit. Det er viktig å huske på at dyr går som de vil, de forstår ikke dette med gjerder og eiendom. De forstår kun territorium, og de slåss de eller jager hverandre bort. Men å sette opp feller og annen dritt er en uting og veldig usportslig.

Selv mener jeg man må være tolerang overfor alle dyr, men noen bare vil hate katter ... og sånne mennesker omgås jeg heldigvis ikke med. Har møtt noen kattehatere, og jeg ble helt dårlig av å være i nærheten av de, SÅ dårlig energi og holdning har jeg sett lenge etter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, egentlig? Til og med barna på barneskolen her skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr. Selvsagt er det mange katter som er i veien og ødelegger ting. Om dine katter ikke er det er også helt ok, du har dine erfaringer, andre har andre erfaringer. Vanskelig å forstå?

Hvis barn går rundt og ødelegger så er det for øvrig dårlig oppdragelse. Ser ikke mange katteeiere som trener kattene sine på samme måte hundeeier gjør. Tåpelig.

det går ikke an å trene katter på samme måter som en hund. Er like teit å sammenligne katter med menneskebarn som det er å sammenligne hunder med katter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner barn med katter. Du tror at små barn går rundt i busker og kratt, bæsjer i blomsterbedd, i sandkasser, sover oppå panseret på biler, riper opp lakken, osvosv. Det er ganske spesielt.

Nei. Jeg sa at barn er en pest og plage for noen folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ting å irritere seg over. Kva med alle fuglane som driter på taket, på bilen, på barnevogna. Skal vi ta dei inn? Altså, nei det er ikkje heilt det samme, men kattar er frå naturen av utedyr. Så om dei er vane med å vere ute, vil dei mistrivast om dei blir innestengt.

Eg blir irritert av å trakke i hundedrit når eg går på tur, men det hadde ikkje falt meg inn å krevd å halde dei inne. Eigarane kan plukke opp etter dei, skal katteeigarar springe etter katten i timesvis? Ser det for meg 😅

Folk er folk, dyr er dyr. Vi kan ikkje ha stålkontroll på alt. Lev saman i harmoni ;)

Endret av Kjibba
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du, egentlig? Til og med barna på barneskolen her skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr. Selvsagt er det mange katter som er i veien og ødelegger ting. Om dine katter ikke er det er også helt ok, du har dine erfaringer, andre har andre erfaringer. Vanskelig å forstå?

Hvis barn går rundt og ødelegger så er det for øvrig dårlig oppdragelse. Ser ikke mange katteeiere som trener kattene sine på samme måte hundeeier gjør. Tåpelig.

Heldigvis blir barn flest lært opp til å respektere alt liv på jorden, katt eller ei.

Barn kan man prate til, for det må man ellers gjør de som de vil.

Hunder må holdes i bånd fordi de kan angripe barn eller oppsøke mennesker.

Katter angriper ikke barn, men de er mer sky og gjemmer seg. Katter er mer selvstendige og de skjuler seg for mennesker, og holder seg for seg selv.

Hunder oppsøker mer andre mennesker.

Hunder må oppdras slik som med barn, men barn må oppdras mer enn hunder.

Katter trenger ikke å oppdras for de går som de vil og er ingen trussel mot noen, for de er mer selvstendige og ikke en så stor trussel som barn uten oppdragelse og hunder uten oppdragelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ting å irritere seg over. Kva med alle fuglane som driter på taket, på bilen, på barnevogna. Skal vi ta dei inn? Altså, nei det er ikkje heilt det samme, men kattar er frå naturen av utedyr. Så om dei er vane med å vere ute, vil dei mistrivast om dei blir innestengt.

Eg blir irritert av å trakke i hundedrit når eg går på tur, men det hadde ikkje falt meg inn å krevd å halde dei inne. Eigarane kan plukke opp etter dei, skal katteeigarar springe etter katten i timesvis? Ser det for meg

Folk er folk, dyr er dyr. Vi kan ikkje ha stålkontroll på alt. Lev saman i harmoni ;)

Ja, fuglene driter jo overalt, har t.o.m. fått fugledrit i håret, men da må man jo bare le.

Katter driter ikke overalt, de graver i det minste bæsjen ned, mens hunder kan bæsje midt på plenen eller midt på gata eller midt på skogsstien, så da spørs det om eieren gidder å plukke det opp.

Graver hunden og fuglen ned bæsjen? Ånei!

Graven katten ned bæsjen? Åja!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder er ikke like smarte som katter. Om en hund blir sluppet ut alene så kan det være den ikke finner hjem igjen.

Det handler om instinkter, ikke intelligens. Har du hørt om førerkatt, terapikatt, sporkatt, redningskatt, valuta/narkotiakatt, politikatt...? Neppe.

Anonymous poster hash: afa89...039

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis blir barn flest lært opp til å respektere alt liv på jorden, katt eller ei.

Barn kan man prate til, for det må man ellers gjør de som de vil.

Hunder må holdes i bånd fordi de kan angripe barn eller oppsøke mennesker.

Katter angriper ikke barn, men de er mer sky og gjemmer seg. Katter er mer selvstendige og de skjuler seg for mennesker, og holder seg for seg selv.

Hunder oppsøker mer andre mennesker.

Hunder må oppdras slik som med barn, men barn må oppdras mer enn hunder.

Katter trenger ikke å oppdras for de går som de vil og er ingen trussel mot noen, for de er mer selvstendige og ikke en så stor trussel som barn uten oppdragelse og hunder uten oppdragelse.

litt oppdragelse trenger de. For eksempel at det ikke er lov å klore i soffan eller legge seg oppå stuebordet

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt oppdragelse trenger de. For eksempel at det ikke er lov å klore i soffan eller legge seg oppå stuebordet

Ja, sånne småting, ja, men ellers så gjør de som de vil. Holder på å få katten min til å bruke klorebrettene, men han vil gjøre som han selv vil. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånne småting, ja, men ellers så gjør de som de vil. Holder på å få katten min til å bruke klorebrettene, men han vil gjøre som han selv vil. :fnise:

Er litt vittig. vi hadde en katt da jeg var barn som røyta veldig. Den hadde en fast plass på en spisestustol som den likte å ligge for da lå den litt gjemt under bordet. ble fullt av hår på den stolen så min mor syns det var en ide å legge et gammelt laken oppå den stolen, men jammen bytta ikke katten favorittplass da. Skulle ikke ligge i den stolen mer da. hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, fuglene driter jo overalt, har t.o.m. fått fugledrit i håret, men da må man jo bare le.

Katter driter ikke overalt, de graver i det minste bæsjen ned, mens hunder kan bæsje midt på plenen eller midt på gata eller midt på skogsstien, så da spørs det om eieren gidder å plukke det opp.

Graver hunden og fuglen ned bæsjen? Ånei!

Graven katten ned bæsjen? Åja!

Ja vi får visst samle saman horder med frivillige, så blir vi kanskje kvitt fuglane innen 2050 😁 Endret av Kjibba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dobbermann liker å løpe ute. Godta det eller flytt.

Skjønner du hvor håpløs den tankegangen din er nå?

Anonymous poster hash: d761b...b26

Hunder kan angripe mennesker og det er båndtvang på hundene. Jeg tror ikke kattene ønsker å angripe oss.

Anonymous poster hash: 97621...b45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan angripe mennesker og det er båndtvang på hundene. Jeg tror ikke kattene ønsker å angripe oss.

Anonymous poster hash: 97621...b45

Det er ikke en stor sjanse for at hunder angriper mennesker, spesielt ikke i situasjoner hvor hundene går løs. I de aller, aller fleste bitt-situasjoner så dreier det seg om hunder som er presset opp i et hjørne (som regel av barn) hjemme eller i hagen hos eierne.

Båndtvang er først og fremst for å beskytte vilt.

Ellers synes jeg det er mange rare definisjoner på "smart" og "intelligent" her i denne tråden.

Endret av Tabris
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får visst samle saman horder med frivillige, så blir vi kanskje kvitt fuglane innen 2050

Ja, det hadde fått store konsekvenser for miljøet. Bare se hva som skjer når alle biene forsvinner.

Kattene gjør jo sitt når de tar mus og fugl, men så lite fugl og mus som katter tar skader det ikke miljøet akkurat. Så de som skriker om at kattene spiser opp alle de søte fuglene om vinteren, må ta seg en glutenfri bolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...