Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke en stor sjanse for at hunder angriper mennesker, spesielt ikke i situasjoner hvor hundene går løs. I de aller, aller fleste bitt-situasjoner så dreier det seg om hunder som er presset opp i et hjørne (som regel av barn) hjemme eller i hagen hos eierne.

Båndtvang er først og fremst for å beskytte vilt.

Ellers synes jeg et er mange rare definisjoner på "smart" og "intelligent" her.

hva med hunder som har bitt babyer ihjel i en barnevogn. det har skjedd noen ganger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med hunder som har bitt babyer ihjel i en barnevogn. det har skjedd noen ganger..

Uhyre sjelden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min hage får alle lov å være. Kattene får jeg ikke gjort noe med, ei heller fugler eller bier.

Hunder som springer i hagen vil jeg skjønne er på avveie, så da vil jeg se om den har et halsbånd med telefonnr og følge hunden hjem.

Barn som leker i hagen skjer også, men de pleier å spørre først, og det har jeg ingenting imot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde fått store konsekvenser for miljøet. Bare se hva som skjer når alle biene forsvinner.

Kattene gjør jo sitt når de tar mus og fugl, men så lite fugl og mus som katter tar skader det ikke miljøet akkurat. Så de som skriker om at kattene spiser opp alle de søte fuglene om vinteren, må ta seg en glutenfri bolle.

Nettopp 😀😘 Endret av Kjibba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i TS og dere andre likesinnede her. Du/dere har mange gode poenger.

Katter hører til på landet og på gårder, etter min mening. I tettbygde boligstrøk blir de fort et problem, fordi det blir altfor mange katter på et lite område. Det er da de blir skadedyr og et problem for folk. Ikke alle er like begeistret for katter, og det bør dere katteeiere begynne å ta innover dere. Man skulle ha innført liknende restriksjoner for katter som det er for hunder, og da særlig i tettbygde strøk.



Anonymous poster hash: ade38...a6c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt for mye folk i tettbygde boligstrøk



Anonymous poster hash: c0f6c...d80
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg enig i TS og dere andre likesinnede her. Du/dere har mange gode poenger.

Katter hører til på landet og på gårder, etter min mening. I tettbygde boligstrøk blir de fort et problem, fordi det blir altfor mange katter på et lite område. Det er da de blir skadedyr og et problem for folk. Ikke alle er like begeistret for katter, og det bør dere katteeiere begynne å ta innover dere. Man skulle ha innført liknende restriksjoner for katter som det er for hunder, og da særlig i tettbygde strøk.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Ja, i tettbygde strøk burde det være en begrensning for hvor mange katter man kan ha per husstand. Dette også av hensyn til kattene, det er ikke naturlig for dem å være for mange for tett, og det kan skape mer stress og konflikter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om instinkter, ikke intelligens. Har du hørt om førerkatt, terapikatt, sporkatt, redningskatt, valuta/narkotiakatt, politikatt...? Neppe.

Anonymous poster hash: afa89...039

Det fins faktisk veldig mange terapikatter, for hver og en katt gjør noe bra for sin eier.

Katter har healende evner og gjør folk som er fysisk og psyksik syke mer friske. Det gjelder egentlig alle dyr, men katter maler og malingen sender ut en positiv energibølge som beroliger mennesker, ogkatter elsker å bli kost med så å ha en katt å kose med blir som å få litt nærhet og er bra for mennesker som ikke får så mye nærhet, og er egentlig bra for mennesker generelt.

Hunder har lett for å lære og har det i seg å stå til tjeneste for mennesker, mens katter er mer egenrådige og gjør som de selv vil. Det er forskjell på hund og katt.

Barn er noe helt annet igjen.

Jeg hørte om en katt som hadde en grusom slem eier. Eieren sparket katten og ville ikke ha katten i nærheten av seg, men katten la seg alltid i nærheten av eieren sin og healte han. Hvilket menneske hadde giddet å holdt ut med noe sånt? Katten kunne jo bare gått sin vei, men katter forstår på et dypere plan og healte eieren sin snillere og mer tolerang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er skadedyr fordi de graver opp bedd, bæsjer i sandkasser, riper opp biler, slåss og skader hverandre, plager fuglelivet og andre smådyr, pisser ned lyktestolper. Trenger du flere grunner?

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

Og mennesker da? er ikke vi skadedyr når vi dreper, voldtar, raner, stjeler, banker, sloss, knivstikker, kriger,bomber.. Trenger du flere grunner? Skal jeg komme til nabolaget ditt og fjerne deg fordi du er et skadedyr??.. et rovdyr?

Anonymous poster hash: dd29d...da6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i tettbygde strøk burde det være en begrensning for hvor mange katter man kan ha per husstand. Dette også av hensyn til kattene, det er ikke naturlig for dem å være for mange for tett, og det kan skape mer stress og konflikter.

En begrensning på antallet katter pr. husstand er ikke nok. I et tettbygd boligstrøk med et tresifret antall hus, så blir det likevel for mange katter som smyger omkring overalt. Jeg mener at det må bli påbudt med båndtvang og å holde katter innendørs på slike steder.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har skjedd

Det meste her i verden har skjedd. Men noe av det skjer så sjelden at det er ikke en reell bekymring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En begrensning på antallet katter pr. husstand er ikke nok. I et tettbygd boligstrøk med et tresifret antall hus, så blir det likevel for mange katter som smyger omkring overalt. Jeg mener at det må bli påbudt med båndtvang og å holde katter innendørs på slike steder.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Jeg er uenig i det siste, det vil gå ut over kattenes livskvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mennesker da? er ikke vi skadedyr når vi dreper, voldtar, raner, stjeler, banker, sloss, knivstikker, kriger,bomber.. Trenger du flere grunner? Skal jeg komme til nabolaget ditt og fjerne deg fordi du er et skadedyr??.. et rovdyr?

Anonymous poster hash: dd29d...da6

Ja for ikke å snakke om hvor mye vi forsøpler og forurenser og utrydder dyrearter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med hunder som har bitt babyer ihjel i en barnevogn. det har skjedd noen ganger..

Hva med alle mennesker som har drept søte små babyer opp gjennom årene da? Rovdyr er vi alle. If you cant handle it, stikk til skogen..

Anonymous poster hash: dd29d...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mennesker da? er ikke vi skadedyr når vi dreper, voldtar, raner, stjeler, banker, sloss, knivstikker, kriger,bomber.. Trenger du flere grunner? Skal jeg komme til nabolaget ditt og fjerne deg fordi du er et skadedyr??.. et rovdyr?

Anonymous poster hash: dd29d...da6

Enig, jeg er mer redd mennesker enn jeg er redd dyr.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med alle mennesker som har drept søte små babyer opp gjennom årene da? Rovdyr er vi alle. If you cant handle it, stikk til skogen..

Anonymous poster hash: dd29d...da6

Jeg er ikke en av de som sier mennesker er bedre enn dyr. Men mange kattehatere har med å legge ut hvor mye bedre hunder er enn katter. Og det er de jo slett ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i det siste, det vil gå ut over kattenes livskvalitet.

Vel, båndtvang på hunder går like mye utover hunders livskvalitet. Hunder er også skapt til å være fri. Hvorfor skal det være annerledes for katter?

Anonymous poster hash: ade38...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, båndtvang på hunder går like mye utover hunders livskvalitet. Hunder er også skapt til å være fri. Hvorfor skal det være annerledes for katter?

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Jeg er også i mot at hunder skal gå i bånd hele tiden, det går utover deres livskvalitet. Derfor mener jeg det er hundeeiers ansvar å, så langt det lar seg gjøre, legge til rette for at hunden kan gå løs så mye som mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i mot at hunder skal gå i bånd hele tiden, det går utover deres livskvalitet. Derfor mener jeg det er hundeeiers ansvar å, så langt det lar seg gjøre, legge til rette for at hunden kan gå løs så mye som mulig.

Kan ikke se at noen hunder lider av å gå i bånd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...