Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man får virkelig tåle at det eksisterer andre dyr og mennesker her i verden.

Anonymous poster hash: 489be...e41

Jeg tror nok det er en del mennesker som synes du er i overkant storforlangende nå.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men å legge ut gift som kattene kan spise og skyte de med luftgevær er bare helt greit?

Når så jeg det egentlig?

Jeg sa bare at katteeiere fremstiller seg selv svært dårlig i denne diskusjonen.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når så jeg det egentlig?

Jeg sa bare at katteeiere fremstiller seg selv svært dårlig i denne diskusjonen.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

Aner ikke hvem som sa det. Alle AB'ere er helt like. Men å ønske katter død og begravet fremstilles også ganske dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må vi tollerere det, men det må være lov til å diskutere det.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

TS hørtes ikke så veldig tolererende ut.

Edit: Ganske mange i denne tråden høres ikke spesielt tolererende ut.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om det når du flytter til boligområder med katt. Katter er kommet for å bli, dessverre.

Det er nok dessverre bare noe dere dyreelskere innbiller dere. Etterhvert som problemene med alle kjæledyr fortsetter å eksalere så vil det bli strengere og langt mer regulering mht å ha kjæledyr.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo du som svarer henne frekt og usaklig. Dere katteiere må forstå at det etterhvert vil komme restriksjoner på kattehold og langt mer regulering av kattens frihet så mye katt det begynner å bli. Katter er blitt skadedyr og du du kommer nok til å få deg en skikkelig realitetssjekk om noen år.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

Ungene dine er skadedyr.

Anonymous poster hash: 0abed...857

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvem som sa det. Alle AB'ere er helt like. Men å ønske katter død og begravet fremstilles også ganske dårlig.

Det er EN person som har sagt noe slikt. Du taler ikke katteeieres sak slik du holder på hvertfall. Du og andre her inne fremstiller katteeier som noen skikkelig egoisiske trangsynte mennesker som ikke kan ta noe som helst hensyn til folk rundt seg.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dessverre bare noe dere dyreelskere innbiller dere. Etterhvert som problemene med alle kjæledyr fortsetter å eksalere så vil det bli strengere og langt mer regulering mht å ha kjæledyr.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

Javel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til overlevelse så er en hund utrolig mye dummere enn katter.

I dokumentaren "life after people" forteller de at hunden er en av de første som kommer til å forsvinne etter at mennesket dør ut fordi de er så avhengig av oss. Katter vil holde ut en god del lengre, men vil også dø ut i store deler av verden.

Når det kommer til trådstarter så må jeg bare informere om at det ikke er lov å ha en katt fastbundet. Det er lov å gå tur med en katt i bånd, men bare hvis katten selv aksepterer det. Jeg kan altså ikke tvinge katten min til å gå i bånd.

Men det skulle vært et krav om at alle som ikke kan dokumentere planlagt avl av katter måtte kastrere den. Det hadde tatt bort en god del av frustrasjonen til TS.

Men hva med disse hundene oppi fjellene i Spania som klarer seg helt selv? Jeg har sett dem, og tro meg; de lever ikke på menneskelig dritt.

Igjen, INGEN av katteelskerne har svart meg fordi de skjønner at de har driti seg ut. Please svar for en gangs skyld, Fame og Malificenta: Hvis katter er smarte fordi de er selvstendige, HVORFOR får dyrebeskyttelsen inn utsulta og kalde katter hvert år? De burde jo klare seg ute? Disse kattene som klarer seg så bra er visst deres katter som faktisk har et hjem å gå til når de virkelig er sultne og trøtte. Ikke lat som at katter klarer seg så bra i naturen, for det gjør de ikke.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EN person som har sagt noe slikt. Du taler ikke katteeieres sak slik du holder på hvertfall. Du og andre her inne fremstiller katteeier som noen skikkelig egoisiske trangsynte mennesker som ikke kan ta noe som helst hensyn til folk rundt seg.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

På samme måte som foreldre til alle barn i hele verden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det helt legitimt å sende din katt på deling i hele nabolaget? Vi må ta forhåndsregler for at katter ikke skal klatre opp i barnevogner når småbarn sover ute, kattene klatrer på biler og ødelegger lakken, katter bæsjer i sandkassene til barnefamilier, katter bæsjer i blomsterbed til hele nabolaget, katter tisser over alt så det lukter kattepiss i hele nabolaget. Når katteeiere er på ferie går kattene ute hele dagen til eierne kommer hjem igjen.

Hvorfor tror katteeiere at deres husdyr er velkomne over alt? Hold dem i bånd eller ha dem innendørs! Norske skogskatter er kjæledyr, ikke villkatter. Jeg vil ikke ta forhåndsregler fordi du ikke er interessert i å ha husdyr 24/7!

Anonymous poster hash: d761b...b26

Det er deg det er noe galt med, ikke kattene.

Det er mange katter i mitt nabolag også, men de er hyggelige mot meg og hilser og spør om å få låne toalettet. Så du får endre på holdningen din, så blir kattene hyggelige mot deg og.

Du må ta dine forhåndregler. Sett lokk på sandkassa, så slipper du problemer. Legg nett i blomsterbedet så får ikke katten gravd i jordet og gjort fra seg. Tål at det går en katt over gressplenen din og lukter på blomstene dine.

I min hage er alle dyr velkomne, syns det er koslig og hyggelig, og jeg har en katt selv. Hva katten min gjør vet jeg ikke, men han er ute hver natt og sover inne hele dagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene dine er skadedyr.

Anonymous poster hash: 0abed...857

Ikke noe mer enn det du er. Tror nok de vil gjøre ganske mye mer for samfunnet enn det katta di gjør.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme måte som foreldre til alle barn i hele verden?

Jeg synes barn og foreldr er totalt irrelevant for denne tråden, da den handler om katter.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer enn det du er. Tror nok de vil gjøre ganske mye mer for samfunnet enn det katta di gjør.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

det vet du ikke før de blir voksne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EN person som har sagt noe slikt. Du taler ikke katteeieres sak slik du holder på hvertfall. Du og andre her inne fremstiller katteeier som noen skikkelig egoisiske trangsynte mennesker som ikke kan ta noe som helst hensyn til folk rundt seg.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

Jeg synes vel de på "andre siden" males i like dårlig lys i denne tråden, for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes barn og foreldr er totalt irrelevant for denne tråden, da den handler om katter.

Anonymous poster hash: e178d...5ee

Ja, helt til det ble tatt opp at katter ikke gjør annet enn å være i veien og ødelegger ting. Og at de bør holdes inne. Så da bør vel barn holdes inne også ettersom de gjør akkurat det samme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med disse hundene oppi fjellene i Spania som klarer seg helt selv? Jeg har sett dem, og tro meg; de lever ikke på menneskelig dritt.

Igjen, INGEN av katteelskerne har svart meg fordi de skjønner at de har driti seg ut. Please svar for en gangs skyld, Fame og Malificenta: Hvis katter er smarte fordi de er selvstendige, HVORFOR får dyrebeskyttelsen inn utsulta og kalde katter hvert år? De burde jo klare seg ute? Disse kattene som klarer seg så bra er visst deres katter som faktisk har et hjem å gå til når de virkelig er sultne og trøtte. Ikke lat som at katter klarer seg så bra i naturen, for det gjør de ikke.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Katter kan klare seg om de forstår hvordan de skal klare seg. Drevne katter kan klare seg, mens uerfarne og gjerne yngre katter vil slite.

En katt er opprinnelig et ørkendyr som trives i varmt og tørt klima. Det værste for katten er når det er vått og kaldt. Dvs, om katten blir våt i pelsen og det fryser på, sliter katten ...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sette opp feller og slikt på eiendommen sin. Skjønner ikke hvorfor folk krangler om dette. Har selv en katt og hadde jo selvsagt forstått det dersom noen ikke likte at den gikk på deres eiendom.

Mange her som skriver at katter er hyggelige og snille. Godt mulig, men det finnes mange som ikke liker katter. Det finnes mange som er redd for katter.

Hvis det er dyr på din eiendom som du ikke ønsker å ha der så har du full rett til å gjøre noe med det. Enkelt og greit.

De som sammenligner katter med barn her.. Er det mulig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, fordi de er rovdyr og trenger å være ute? Norsk skogskatt er forøvrig en egen katterase, jeg tror du mener vanlig huskatt. Og jeg som katteeier vil gjerne si med en gang at jeg lar mine katter være ute fordi de elsker å jage mus og fugler. Godta det eller flytt.

Noen liker også å mate småfuglene på vinteren, du vet, for å hjelpe dem igjennom en streng vinter. Imellomtiden gjør katteeiere sitt beste for å avlive hele småfuglbestanden.

Har jeg sagt at en huskatt tilhører skogen? Nei. Jeg har sagt at mine katter trives ute innimellom. De er ikke ute hele tiden, men store deler av dagen. Og foreldre som lar barn sove med NETTING eller noe som helst annet OVER vognen burde heller tenke på andre ting enn katter som løper rundt. Nemlig O2 mangel og CO2 overdose.

Tror det er første gang jeg har lest om gasstett netting.

Anonymous poster hash: 94088...303

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...