Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo du har i aller høyeste grad bruk for katter i nabolaget. Uten dem hadde du blitt invadert av mus og rotter. Ikke noe bra for barn at store mengder med mus og rottegift blir nødvendig heller.

Anonymous poster hash: 26db0...2f5

Finnes ikke en eneste katt i nærheten her, og vi klarer oss helt fint. Har til og med en liten skog ved siden av boligområdet her. :) Siste katten her ble drept da den snek seg inn i hagen til en som hadde borzoi, altså stor hund. :)

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i borettslaget hos oss er det ikke lov å katt, nettopp for å unngå at de vandrer på altanene til folk, tisser i sandkasser, går inn i trappeoppganger osv. Hundene skal holdes å bånd, og hudebæsj plukkes opp. Tror de aller fleste overholder forbud nr 1, men veldig mange hundeeiere mener visst at deres hund er den snilleste i verden, og derme ikke faller inn under båndtvang. Dritten lar mange ligge til fryd og glede for andre som er ute og går....

Å ha dyr, uansett hva, betinger at eier tar hensyn til andre rundt seg. Katter er naturlige utedyr, så det er vasnkelig å nekte eiere å la dm være ute. Om det skulle innføres båndtvang på katter , vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Mange skaffer katt istedenfor hund nettopp for å unngå å måtte gå tur tre ganger for dagen i all slags vær. Kanksje det ville bli færre katter ?

Personlig skulle jeg ønske det ikke var lov å hverken hund eller katt i borettslag. Jeg blir sprø av hunden som løper over hodet på meg når det kastes ball til den, trappegangen lukter pyton, enkelte hunder har en tendens til å gjø til alle døgnets tider, hundebæsj er forferdelig, og jo mindre de er, jo mer gneldrer de til forbipasserende.

Så mitt ønske - ingen husdyr så fremt det ikke er medisinsk / fysisk nødvendig (førerhunder f eks).



Anonymous poster hash: 3b777...cc6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men han risikerer å miste ungen sin. var det virkelig verdt det for å bli kvitt katter i nabolaget?

Hva om han ikke har unger? Hva om han sikrer det mot ting så store som barn? Det er tusen måter å løse den saken på.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barna til naboen leker på din eiendom er dette en sak du kan gjøre noe med. Når du slipper ut kreket ditt og det driter ned hele hagen og riper opp bilen til naboen kan han ikke gjøre noe med det, annet enn å angripe katten dersom han tar den i akten, da det er umulig å hvite hvem sin katt som har gjort det.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

For tredje gang er det INGEN katter som riper opp bilene til folk. Hva slags klør tror du de har? Jeg forøvrig har en stor skog rett ved her som mine katter driter i. Om de driter i hagen til andre aner ikke jeg. Aldri hørt noe hvertfall.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han ikke har unger? Hva om han sikrer det mot ting så store som barn? Det er tusen måter å løse den saken på.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

hva med naboenes unger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig at katter vandrer rundt ute i boligstrøk. Det har de gjort i 1000 år. De er nyttedyr, og de skader ingen så lenge de får vaksinene sine og kastreres. Flytt til Bjørnøya hvis du ikke tåler å se en katt i ny og ne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tredje gang er det INGEN katter som riper opp bilene til folk. Hva slags klør tror du de har? Jeg forøvrig har en stor skog rett ved her som mine katter driter i. Om de driter i hagen til andre aner ikke jeg. Aldri hørt noe hvertfall.

Neida. Du har selvsagt riktig, min bmw som stod i min oppkjørsel fikk ikke riper da flere katter har gått på den og til og med sloss på den. Selvsagt ikke.

Etter man henter frem luftgeværet hver gang man hører krekene så begyner det å hjelpe.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Du har selvsagt riktig, min bmw som stod i min oppkjørsel fikk ikke riper da flere katter har gått på den og til og med sloss på den. Selvsagt ikke.

Etter man henter frem luftgeværet hver gang man hører krekene så begyner det å hjelpe.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

Virkelig du som har et problem her.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Du har selvsagt riktig, min bmw som stod i min oppkjørsel fikk ikke riper da flere katter har gått på den og til og med sloss på den. Selvsagt ikke.

Etter man henter frem luftgeværet hver gang man hører krekene så begyner det å hjelpe.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

det der bare finner du på. Har bodd i flere nabolag med mange katter. Kunne ikke se en ripe på noen av bilene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med naboenes unger?

La meg quote en annen bruker:

Hold barna dine unna eiendommen min.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tredje gang er det INGEN katter som riper opp bilene til folk. Hva slags klør tror du de har? Jeg forøvrig har en stor skog rett ved her som mine katter driter i. Om de driter i hagen til andre aner ikke jeg. Aldri hørt noe hvertfall.

En av nabokattene skled/spant av panseret og den ene skjermen på bilen min da jeg startet gressklipperen og den tydeligvis skvatt. Kostet meg 9 500,- å lakkere det hos merkeverkstedet. Kan jeg sende regningen til deg?

Anonymous poster hash: d761b...b26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mitt ønske - ingen husdyr så fremt det ikke er medisinsk / fysisk nødvendig (førerhunder f eks).

Anonymous poster hash: 3b777...cc6

Isåfall får du flytte på en øde øy uten dyr eller naboer. Takk og lov for at husdyr er lovlig. :blomst:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det helt legitimt å sende din katt på deling i hele nabolaget? Vi må ta forhåndsregler for at katter ikke skal klatre opp i barnevogner når småbarn sover ute, kattene klatrer på biler og ødelegger lakken, katter bæsjer i sandkassene til barnefamilier, katter bæsjer i blomsterbed til hele nabolaget, katter tisser over alt så det lukter kattepiss i hele nabolaget. Når katteeiere er på ferie går kattene ute hele dagen til eierne kommer hjem igjen.

Hvorfor tror katteeiere at deres husdyr er velkomne over alt? Hold dem i bånd eller ha dem innendørs! Norske skogskatter er kjæledyr, ikke villkatter. Jeg vil ikke ta forhåndsregler fordi du ikke er interessert i å ha husdyr 24/7!

Anonymous poster hash: d761b...b26

Hvorfor er det helt legitimt å sende ditt barn på deling i hele nabolaget? Vi må ta forhåndsregler og sette opp høye gjerder for at ditt barn ikke skal komme inn i hagen vår for å leke. Vi må kjøre sakte i gata for barnet ditt helt uforsvarlig løper rundt med en ball midt i veibanen. Vi må sette opp netting på våre epletrær da ditt barn hele tiden kommer og forsyner seg. Og om ikke dette er nok så må vi faktisk ha døren lukket om sommeren da støyen fra ditt barn overdøver alt.

Hvorfor tror dere foreldre at deres barn er velkomne over alt? Det er en grunn til at vi ikke har barn! Hvis du absolutt skal ha disse barna utendørs bør de utstyres med munnkurv og bånd.

Anonymous poster hash: 3f964...c19

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av nabokattene skled/spant av panseret og den ene skjermen på bilen min da jeg startet gressklipperen og den tydeligvis skvatt. Kostet meg 9 500,- å lakkere det hos merkeverkstedet. Kan jeg sende regningen til deg?

Anonymous poster hash: d761b...b26

Jeg bryr meg helt ærlig mer om et liv enn materielle skader på den stakkars bilen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av nabokattene skled/spant av panseret og den ene skjermen på bilen min da jeg startet gressklipperen og den tydeligvis skvatt. Kostet meg 9 500,- å lakkere det hos merkeverkstedet. Kan jeg sende regningen til deg?

Anonymous poster hash: d761b...b26

men det var din egen feil som skremte katten..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tredje gang er det INGEN katter som riper opp bilene til folk. Hva slags klør tror du de har? Jeg forøvrig har en stor skog rett ved her som mine katter driter i. Om de driter i hagen til andre aner ikke jeg. Aldri hørt noe hvertfall.

Selvsagt har du aldri hørt noe. Hvor mange andre tullinger tror du det er i nærheten som eier katt? Skal hageeier snakke med alle som eier katt i hele nabolaget?

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette kan du løse på to måter ts, enten kjøpe deg hagle og jakte (ulovlig og dermed vanskelig), eller bruke de mer legitime måtene med 1. sennep i ræven på katten - den løper til den dauer, 2.kast fin, fin sand i pelsen - de får den aldri ut og holder seg garantert unna.

Og dere katteeiere som nå blir sure, DIN katt, DITT ansvar. Hold den unna eiendommen min.

Anonymous poster hash: 1d1cb...029

Nå har jeg ikke katt selv, men du ville ønsket du ikke var født dersom du gjorde det med katten til dama. Da skulle jeg redefinert mishandlingsbegrepet.

Anonymous poster hash: 83328...b65

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var din egen feil som skremte katten..

Her ser vi et prakteksempel på tankegangen til katteeiere. Du skal ikke kunne klippe ditt eget gress! neinei, tenke seg å skulle bruke gressklipper! Hadde DU bare tatt HENSYN og bruk lyjå til slå gresset med hadde jo dette aldri skjedd!

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var din egen feil som skremte katten..

Ikke nok med at ditt husdyr også er mitt, men nå skal jeg ta hensyn til ditt husdyr også slik at det ikke ødelegger noe som er mitt?

Er det bare meg, eller har disse katteeierne noe feilkoblet oppe mellom ørene?

Anonymous poster hash: d761b...b26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X

Du svarte aldri på svaret mitt hvor du påstod at katter var smartere enn hunder. Hvorfor brukes hunder som bombehunder, blindhunder, epilepsihunder, narkohunder og kan flere hundre triks mens det eneste din katt kan er å klore og gå i en dokasse?

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...