Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hunder er jo også rovdyr.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Hunder er dumme skapninger som ikke klarer seg på egen hånd

Anonymous poster hash: c0f6c...d80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er utrolig mange katte eiere som ikke viser hensyn til andre, og det er utrolig frustrerende.

Vi har hadde katt i 16år, og han var aldri til plage for naboene fordi vi gjorde tiltak som førte til at han ikke plaget naboene.

1. Kastrer/steriliser katten. Da vil den ikke markere rundt om kring. Det er ikke tissing som lukter vondt, men når hannkatter markerer. Å man vil få en katt som holder seg nærmere hjemmet, krangler mindre og ikke lager kattunger.

2. Katteluke og dokasse inne. Da vil katten aller mest sannsynlig gå inn for å gå på do, og ikke drite og pisse i blomsterbed og sandkassene til folk.

3. Chip-merk katten sånn at man kan finne eieren vist den kommer bort fra hjemmet.

Skal ikke mer til faktisk for å gjøre det bedre for nabolaget da man har katt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn legger seg ned foran biler eller spiser mus som har krabbet rundt i kattegift? Liten sannsynlighet for at det skjer her jeg bor.

Anonymous poster hash: d761b...b26

Unnskyld, kattegift? Er dette selvprodusert? Aldri hørt om. Katter holder seg som oftest vekk fra bilene så det går nok greit. Litt fare må man leve med. Men det er virkelig ikke kattens sikkerhet TS hadde i tankene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som barn, med andre ord.

Anonymous poster hash: b3276...71e

Like mye skadedyr som disse barna som løper rundt, hyler og bråker samt kaster søppel overalt. Kattene gjødsler hvertfall hagen din

Ja, men i motsetning til katter så vil disse barna vokse opp til å betale skatt og bidra til det samfunnet de forsyner seg av. Katter og dyr generelt går også rundt med sykdommer og infeksjoner som mennesker ikke gjør og de plager allergikere og øvrig dyreliv. Dyra dine er ikke likestilte med mennesker uansett hvor fruitcake dere dyreiere blir i hodet av å dyrehobbyen deres.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du anonymbruker som er kattehater. Jeg syns ikke det er bra å lære barn å hate eller være stygg mot dyr. Store barn syns bare det er stas med en katt som kommer på besøk.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er dumme skapninger som ikke klarer seg på egen hånd

Anonymous poster hash: c0f6c...d80

Hunder klarer seg like mye på egenhånd som en katt. Om det var katter du sammenlignet med.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder klarer seg like mye på egenhånd som en katt. Om det var katter du sammenlignet med.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

nei det gjør de ikke. De er flokkdyr. de er avhengige av en eller annen form for flokk

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom verden var 100% kattefri, så hadde jeg ikke sluppet barnevogna udekket uten å være rett ved selv. For her i nabolaget er skjærene frekkere enn flatlusa.

Rådyr spiser på frukt og bærplanter jeg har i hagen min. Og pappa er sauebonde.

MEN JA TIL ULVEN! Og til kattene. Enkelte individ kan plage andre, men stort og godt, så plager de ikke meg. Jeg lar meg irritere mer av hundedriten som ligger i kanten av skogsveiene hver andre meter, enn av kattebvæsj i blomsterbedet. Selv om hundedriten ikke ligger i veien, så går andre hunder der, og ikke alle barn på skogstur går pent på den 1,5 meter brede grusveien, de plukker pinner, blomster, og utforsker. Og blir fulle i dritt.

Pass på babyen din du, for skjærer, løpske ildre og katter. Og plukk opp hundedriten etter den dobbermannen som går løs. Så kan vi alle være venner.



Anonymous poster hash: dcde1...b75
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i motsetning til katter så vil disse barna vokse opp til å betale skatt og bidra til det samfunnet de forsyner seg av. Katter og dyr generelt går også rundt med sykdommer og infeksjoner som mennesker ikke gjør og de plager allergikere og øvrig dyreliv. Dyra dine er ikke likestilte med mennesker uansett hvor fruitcake dere dyreiere blir i hodet av å dyrehobbyen deres.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

Ikke alle barn som vil det. Jeg sier ikke at jeg har noe i mot barn. De bråker og roter og er generelt plagsomme, men det må nesten godtas det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik at i tettbebygde strøk er det altfor mange katter på for lite område, slik at de ikke får egne territorier.

Når det er sagt, så plages jeg svært lite av kattene i nabolaget. Og klatring på biler så det blir lakkriper? Seriøst? Man bør jo uansett "kattesikre" barnevogn, sandkasser etc., da man heller ikke har veldig lyst til å få rotter, lemen etc. oppi disse stedene.



Anonymous poster hash: d1354...ed4
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det gjør de ikke. De er flokkdyr. de er avhengige av en eller annen form for flokk

Nei, de er ikke avhengige, men det er å foretrekke.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ikke avhengige, men det er å foretrekke.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Flokkdyr er avhengig av en flokk....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle barn som vil det. Jeg sier ikke at jeg har noe i mot barn. De bråker og roter og er generelt plagsomme, men det må nesten godtas det og.

Katter er skadedyr, de skal holdes innendørs. Og det egner de seg ikke til så hovedsaklig må det bli slutt på kattehold, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de er ikke avhengige, men det er å foretrekke.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

hunder er ikke like smarte som katter. Om en hund blir sluppet ut alene så kan det være den ikke finner hjem igjen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er skadedyr, de skal holdes innendørs. Og det egner de seg ikke til så hovedsaklig må det bli slutt på kattehold, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 2636d...ca3

De er skadedyr fordi de gjødsler hagen til folk, jaha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flokkdyr er avhengig av en flokk....

Nå må du gi deg. Flokkdyr dør ikke av å ikke være i en flokk.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må du gi deg. Flokkdyr dør ikke av å ikke være i en flokk.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Nei, men de er avhengig av en flokk for å trives. Jeg sa ikke at de dør

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunder er ikke like smarte som katter. Om en hund blir sluppet ut alene så kan det være den ikke finner hjem igjen.

Nå har jeg vel aldri sagt at hunden finner hjem igjen? Jeg har sagt at en hund kan klare seg selv. Dessuten så er det nok av katter også som ikke finner veien hjem igjen.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de er avhengig av en flokk for å trives. Jeg sa ikke at de dør

Nei du sa at flokkdyr var avhengige av en flokk. Ingenting om trivsel i den setningen.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du sa at flokkdyr var avhengige av en flokk. Ingenting om trivsel i den setningen.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

For det stod mye om død i den setningen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...