Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du innrømmer med vitende og vilje å ha lagt gift som dreper katter rundt tomtegrensa di. Det er veldig strenge regler for å legge ut gift. Jeg har ikke tid til å lete i lovverket nå, men det stilles strenge krav både til type gift og ikke minst til utlegging. Musegift er det f.eks ikke lov til å bruke ute, kun innendørs. Når det gjelder rottegift er det krav til åtestasjoner. Det er et absolutt krav at ikke giften skal være tilgjengelig verken for andre dyr eller fugler. Reglene gjelder selvsagt også på egen tomt. Her kan du lese litt om det:

http://www.nrk.no/mr/na-far-du-ikke-legge-ut-rottegift-1.11563229

Ja, det er drøyt. Hva om barn/andre mennesker får i seg dette og skader seg? Hadde en nabo gjort dette, og noen jeg brydde meg om hadde skadet seg så skulle jeg om nødvendig brukt resten av livet til å gjøre denne naboens liv til et helvete.

Anonymous poster hash: 83328...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...er det rart det blir krig her i verden.



Anonymous poster hash: 3ca76...029
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier at katter ikke riper opp biler, jo det gjør de. Foreldrene mine hadde kjøpt seg ny bil, gikk to dager før katten hadde ript opp panseret.



Anonymous poster hash: e0d7f...495
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din har instinkt om å følge flokklederen og gjøre som han/hun sier. Ja, hvor blåst er du?

er det et tegn på å være smart at bikkja lystrer alt du ber den om?

Instinktet til hunder som flokkdyr er å være underdanige og lystre sin flokkleder, ja der er jeg enig. Men jeg pleier ikke å se at ulvelederen ber sin flokk om å sitte, ligge og rulle rundt.

Kommandoene går på intelligens, ikke instinkt. Hvordan forklarer dere disse intelligente kattene som faktisk lærer seg kommandoer? Er disse dumme eller er det bare unntak pga. dere har et hat mot hunder?

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er legitimt, dessverre, men de er jo noen råtasser så jeg kan vel forstå at alle ikke liker det like godt.



Anonymous poster hash: f0b59...e54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instinktet til hunder som flokkdyr er å være underdanige og lystre sin flokkleder, ja der er jeg enig. Men jeg pleier ikke å se at ulvelederen ber sin flokk om å sitte, ligge og rulle rundt.

Kommandoene går på intelligens, ikke instinkt. Hvordan forklarer dere disse intelligente kattene som faktisk lærer seg kommandoer? Er disse dumme eller er det bare unntak pga. dere har et hat mot hunder?

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Alle katter kan lære seg kommandoer på samme måte som alle hunder kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle katter kan lære seg kommandoer på samme måte som alle hunder kan.

Søstren min brukte 2 år på å lære katten sin å sitte. Jeg brukte en dag på å lære hunden min det samme.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstren min brukte 2 år på å lære katten sin å sitte. Jeg brukte en dag på å lære hunden min det samme.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Katter bruker lenger tid fordi de som sagt er selvstendige vesener som ikke trenger å følge ordre til punkt og prikke, men de kan lære kommandoer slik som hunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter bruker lenger tid fordi de som sagt er selvstendige vesener som ikke trenger å følge ordre til punkt og prikke, men de kan lære kommandoer slik som hunder.

De kan lære komandoer ja, men ikke slik som hunder. Som sagt to år vs en dag.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan lære komandoer ja, men ikke slik som hunder. Som sagt to år vs en dag.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Hvis det å være smart vil si å følge ordre og ikke egentlig klare helt å leve på egen hånd, så ja; hunder er kjempesmarte, katter er dumme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din har instinkt om å følge flokklederen og gjøre som han/hun sier. Ja, hvor blåst er du?

Tull. Hunder gjør det som lønner seg og unngår det som gir dem ubehag. De følger læringslovene slik både mennesker og dyr gjør. Det du skriver her er en gammel myte som er tilbakevist for lenge siden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Hunder gjør det som lønner seg og unngår det som gir dem ubehag. De følger læringslovene slik både mennesker og dyr gjør. Det du skriver her er en gammel myte som er tilbakevist for lenge siden.

Ja, her hadde vi mye bevis som støtter påstanden din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får virkelig tåle at det eksisterer andre dyr og mennesker her i verden.

Du skal hvert fall være glad for at du ikke bor ute på landet. Her "plages" vi med både bjørn, elg, rev, rådyr, sau, fugl og ku. Er faktisk mer av de enn det er nabokatter.

Nei, ælgen får gå i bånd eller holdes inne!!!

Dessuten får nabogården også holde kyrne sine i bånd. Aner dere hvor udigg det er å tråkke i ei kuruke når jeg skal ut og sole meg i hagen??

Og ikke minst sauegården oppi her. Hva skjer med å sende sauer ut på beite?? Det er plagsomt! De driter i hagen og bråker med den brekinga si.

Også får de bjørnene se å holde seg i hi, det er jo ikke trygt å gå ute! Hva tenker de på? Kommunen må ta ansvar!



Anonymous poster hash: 489be...e41
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å være smart vil si å følge ordre og ikke egentlig klare helt å leve på egen hånd, så ja; hunder er kjempesmarte, katter er dumme.

En hund klarer å leve på egen hånd. Og det å følge ordre er kanskje ikke så dumt. Det må jo de fleste mennesker gjøre også for å kunne leve et ok liv. Men vi er kanskje dummere enn kattene vi også :)

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund klarer å leve på egen hånd. Og det å følge ordre er kanskje ikke så dumt. Det må jo de fleste mennesker gjøre også for å kunne leve et ok liv. Men vi er kanskje dummere enn kattene vi også :)

Anonymous poster hash: e0d7f...495

En god del som er det, har jeg lagt merke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det å være smart vil si å følge ordre og ikke egentlig klare helt å leve på egen hånd, så ja; hunder er kjempesmarte, katter er dumme.

Igjen; hvis katter er så selvstendige ute, hvorfor får dyrebeskyttelsen inn forlatte katter som er nær døden? De burde jo klare seg ute, så smarte som de er!

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del som er det, har jeg lagt merke til.

Og der tapte du den runden.

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund klarer å leve på egen hånd. Og det å følge ordre er kanskje ikke så dumt. Det må jo de fleste mennesker gjøre også for å kunne leve et ok liv. Men vi er kanskje dummere enn kattene vi også :)

Anonymous poster hash: e0d7f...495

Jada for mennesker er såååå intelligente... Er bare se på nyhetene av alt faenskap som skjer i verden, at mennesket er alt annen enn en intelligent skapning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...