Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

haha prøv å gå med en katt i bånd. Good luck. Du kommer ikke langt

Gått to timer i bånd med en katt jeg. Gikk kjempefint. Du som bare er vrang og kverulerende.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som du er den fjerne, som oppriktig tror en huskatt tilhører skogen ... Og katter er en ganske stor risiko for småbarnsforeldre. Tror du barn i barnehagen sover ute med netting over vognen fordi barna er redd for mygg?

Anonymous poster hash: d761b...b26

Hvor ofte hører man om at spedbarn ble angrepet av katter egentlig? Jeg har nemlig aldri hørt om det, eller lest om det. Det er ikke en problemstilling du kun konstruerer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dyr generelt er godt for mennesket. Men om jeg kutter av meg beinet så vokser det ikke ut igjen pga. en katt pisser på det.



Anonymous poster hash: 9c754...6f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, fordi de er rovdyr og trenger å være ute? Norsk skogskatt er forøvrig en egen katterase, jeg tror du mener vanlig huskatt. Og jeg som katteeier vil gjerne si med en gang at jeg lar mine katter være ute fordi de elsker å jage mus og fugler. Godta det eller flytt.

Enig med dette. En katt skal ikke gå i bånd. Hvis katten er så forferdlig plagsom, så er det jo bare til å husje den vekk. Jeg er katteeier selv og når mine foreldre hadde katt, så hadde vi også katter på besøk. Vi husjet dem vekk fra vårt område, verre var det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dyr generelt er godt for mennesket. Men om jeg kutter av meg beinet så vokser det ikke ut igjen pga. en katt pisser på det.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

dummeste innlegget ever.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de har ikke katter på dementavdelinger uten grunn. Det er jo fordi de har funnet ut at det er gunstig for psykisk og fysisk helse.

Jeg er helt enig i at det kan være en veldig bra ting, men hva i alle dager har det med healing å gjøre?

Anonymous poster hash: 3104d...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det kan være en veldig bra ting, men hva i alle dager har det med healing å gjøre?

Anonymous poster hash: 3104d...504

man blir friskere psykisk..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan angripe mennesker og det er båndtvang på hundene. Jeg tror ikke kattene ønsker å angripe oss.

Anonymous poster hash: 97621...b45

Katter kan angripe mennesker og det burde være båndtvang på de. Jeg kjenner personlig mellom 10-15 personer som har blitt enten kloret eller bitt av en katt, derimot kjenner jeg 0 som har blirr kloret eller bitt av en hund.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man blir friskere psykisk..

Igjen, hva har det med healing å gjøre?

Anonymous poster hash: 3104d...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hva har det med healing å gjøre?

Anonymous poster hash: 3104d...504

vet du hva ordet healing betyr på norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mennesker da? er ikke vi skadedyr når vi dreper, voldtar, raner, stjeler, banker, sloss, knivstikker, kriger,bomber.. Trenger du flere grunner? Skal jeg komme til nabolaget ditt og fjerne deg fordi du er et skadedyr??.. et rovdyr?

Anonymous poster hash: dd29d...da6

Hva om du begynner med å fjerne deg selv? Du er jo et menneske og et menneske er jo et skadedyr. Hvorfor dra så langt når du selv er så tilgjengelig for fjerning?

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva ordet healing betyr på norsk?

Da er vel mosjon og å spise sunt healing også da, ettersom man får det bedre psykisk og fysisk av det. Ærlig talt, dette blir for dumt.

Anonymous poster hash: 3104d...504

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se at noen hunder lider av å gå i bånd

Nå viser du bare din egen ignoranse og tåpelighet...

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man kan si mye om et menneske på bakgrunn av hvordan de behandler og omtaler dyr.

Katter, hunder, mus, fugler osv. Katter er en del av dyreriket, og de har behov. Det finnes utekatter og innekatter, og jeg vil tro det mest vanlige i Norge er utekatter. Sånn er det bare. Ville du nektet hunden din å gå tur fordi folk klager på at bikkja tisser/bæsjer over alt, snuser opp i skrittet til alle den møter og bjeffer (som er jævlig irriterende)? Ville du latt fugler gå i bur hele dagen fordi de kvitrer eller bæsjer (f.eks måker)? Eller ville du kanskje sperret inne et barn fordi barnet er bråkete og går gjennom hagen til andre folk?

Jeg har en tre år gammel (kastrert) hannkatt. Han går ikke særlig langt, har aldri fått klager på at han bæsjer over alt eller klorer opp biler. Katten min er redd for biler (heldigvis), og katter kan lukte hvis noe ikke stemmer (tenker på rottegift og musens milt).

Katteeiere elsker kattene sine, på lik linje med hundeeiere som elsker hundene sine. En katt er enkel å ha med og gjøre, krever lite og er veldig behagelige å ha rundt seg. Hunder kan være en bestevenn, en følgesvenn og viktige for samfunnet (bombehunder, blindehunder osv)! Folk har forskjellige preferanser. Noen har både katter og hunder, mens andre har enten eller. Hvis man vil nekte kattehold, kan man like gjerne nekte all slags dyrehold. Dyr sprer rundt seg sykdommer, dritt og annet diverse UANSETT. F.eks om vinteren, når det er snø ute, hvor mye gule tissemerker ser du ikke langs veien da? Det er mye. Da jeg gikk på barneskolen, var det tissemerker i snøen hele veien fra meg og opp til skolen (i tillegg til bæsj). Jeg så barn som skulle lage snøball, og som ikke kunne fordi bikkjene hadde tissa snøen opp og ned i mente.

Syns det er skremmende at folk snakker om å kjøre over katten, smøre SENNEP i rumpa på katter eller legge ut gift! Mennesker som kan uttale seg sånn er i mine øyne mindre verdt enn noe som helst dyr. Dyret har ikke samvittighet på samme måte som oss, og har andre instinkter. Sånn er det bare.

Stakkars deg som kan ha så mye hat for et dyr. Et dyr som ikke sprer søppel rundt seg, som du gjør. Et dyr som ikke dreper andre mennesker fordi det er gøy, som mennesker gjør. Et dyr som ikke voldtar, kidnapper, raner eller svindler, som mennesker gjør. Hvis du skal snakke om plager her i verden, snakk om dét. Snakk om det mennesker gjør, som er titusen ganger verre enn en katt som legger igjen klump med bæsj i hagen din, som blir til jord uansett.

Vil legge til en ting; barn med autisme reagerer mye bedre på katter enn hunder. En katt er roligere og ikke like hyper som en hund. Katter kan også ha helende egenskaper (mtp at man blir mindre stresset av å klappe en katt), og det er en grunn til at eldre mennesker har katter istedetfor hunder.

:pls: !!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 3ca76...029

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man kan si mye om et menneske på bakgrunn av hvordan de behandler og omtaler dyr.

Katter, hunder, mus, fugler osv. Katter er en del av dyreriket, og de har behov. Det finnes utekatter og innekatter, og jeg vil tro det mest vanlige i Norge er utekatter. Sånn er det bare. Ville du nektet hunden din å gå tur fordi folk klager på at bikkja tisser/bæsjer over alt, snuser opp i skrittet til alle den møter og bjeffer (som er jævlig irriterende)? Ville du latt fugler gå i bur hele dagen fordi de kvitrer eller bæsjer (f.eks måker)? Eller ville du kanskje sperret inne et barn fordi barnet er bråkete og går gjennom hagen til andre folk?

Jeg har en tre år gammel (kastrert) hannkatt. Han går ikke særlig langt, har aldri fått klager på at han bæsjer over alt eller klorer opp biler. Katten min er redd for biler (heldigvis), og katter kan lukte hvis noe ikke stemmer (tenker på rottegift og musens milt).

Katteeiere elsker kattene sine, på lik linje med hundeeiere som elsker hundene sine. En katt er enkel å ha med og gjøre, krever lite og er veldig behagelige å ha rundt seg. Hunder kan være en bestevenn, en følgesvenn og viktige for samfunnet (bombehunder, blindehunder osv)! Folk har forskjellige preferanser. Noen har både katter og hunder, mens andre har enten eller. Hvis man vil nekte kattehold, kan man like gjerne nekte all slags dyrehold. Dyr sprer rundt seg sykdommer, dritt og annet diverse UANSETT. F.eks om vinteren, når det er snø ute, hvor mye gule tissemerker ser du ikke langs veien da? Det er mye. Da jeg gikk på barneskolen, var det tissemerker i snøen hele veien fra meg og opp til skolen (i tillegg til bæsj). Jeg så barn som skulle lage snøball, og som ikke kunne fordi bikkjene hadde tissa snøen opp og ned i mente.

Syns det er skremmende at folk snakker om å kjøre over katten, smøre SENNEP i rumpa på katter eller legge ut gift! Mennesker som kan uttale seg sånn er i mine øyne mindre verdt enn noe som helst dyr. Dyret har ikke samvittighet på samme måte som oss, og har andre instinkter. Sånn er det bare.

Stakkars deg som kan ha så mye hat for et dyr. Et dyr som ikke sprer søppel rundt seg, som du gjør. Et dyr som ikke dreper andre mennesker fordi det er gøy, som mennesker gjør. Et dyr som ikke voldtar, kidnapper, raner eller svindler, som mennesker gjør. Hvis du skal snakke om plager her i verden, snakk om dét. Snakk om det mennesker gjør, som er titusen ganger verre enn en katt som legger igjen klump med bæsj i hagen din, som blir til jord uansett.

Vil legge til en ting; barn med autisme reagerer mye bedre på katter enn hunder. En katt er roligere og ikke like hyper som en hund. Katter kan også ha helende egenskaper (mtp at man blir mindre stresset av å klappe en katt), og det er en grunn til at eldre mennesker har katter istedetfor hunder.

Haha, alt dette tullet om "healende" overnaturlige katter som på magisk vis kurerer sykdom, bare på KG

Grunnen til at eldre har katter i stedefor hunder er vel fordi det er mye vanskligere å ta vare på en hund som de må ut og gå tur med titt og ofte pga båndtvang, i forhold til å lempe katten utenfor og la den plage andre fordi det enn så lenge er lov.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå viser du bare din egen ignoranse og tåpelighet...

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

hæ? du mener ikke seriøst at hunder som går i bånd har dårlig livskvalitet? Du kan ikke sammenligne deg selv med en hund vet du. Bare fordi du hadde syntes det var fælt å gått med i bånd, så tenker ikke hunden slik som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha prøv å gå med en katt i bånd. Good luck. Du kommer ikke langt

Akkurat som man ikke kommer langt med en hund i bånd.. sålenge den er valp og ikke har lært seg å gå i bånd... fordi du vet selvsagt at en hund trenes mye før den går normalt i bånd? nei? tenkte meg det...

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som man ikke kommer langt med en hund i bånd.. sålenge den er valp og ikke har lært seg å gå i bånd... fordi du vet selvsagt at en hund trenes mye før den går normalt i bånd? nei? tenkte meg det...

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

men det er ikke like lett å lære opp katter til ting som det er med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? du mener ikke seriøst at hunder som går i bånd har dårlig livskvalitet? Du kan ikke sammenligne deg selv med en hund vet du. Bare fordi du hadde syntes det var fælt å gått med i bånd, så tenker ikke hunden slik som deg.

Hvorfor skulle ikke katter ha dårlig livskvalitet av å gå i bånd når hunder ikke har det?

Anonymous poster hash: 3104d...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...