Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

åå jeg skrev på mobilen og brukte mobilens egne emoticons. Skulle lage smasketrut for jeg likte innlegget ditt. Sånn Da: Du får heller få en klem:) :hug:

Jeg så det smaske uttrykket på mobilen. Kanskje bare der man ser det. Helt enig med deg at det innlegget hennes var knall ;) Sier mye bra du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så det smaske uttrykket på mobilen. Kanskje bare der man ser det. Helt enig med deg at det innlegget hennes var knall ;) Sier mye bra du også ;)

takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra det ikke florerer med rabies i Norge..

Anonymous poster hash: 34b7b...d5b

Ja? Men ikke så uvanlig å rabiesvaksinere. Det gjør jeg med dyrene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan katteeiere kan holde styr på kattene sine? På samme måte som ALLE andre med kjæledyr gjør det: ved å holde dem inne. Trenger de å luftes kan de gå i bånd. Overraskende nok vet tydeligvis ingen av katteeiere her inne at det er vanlig å ha rasekatt i bånd. Men det er kanskje ikke så farlig med skadedyr man får gratis på Finn fordi etterspørselen ikke er stor nok til at man kan ta betalt?

Anonymous poster hash: d761b...b26

Jeg har hatt katt hele mitt liv og ikke en eneste gang har kattene vi har hatt vært i bånd. Vi prøvde, men kattene ville overhodet ikke bruke bånd. De la seg ned og vred seg ut. Vi har hatt både vanlig huskatt og rasekatt. Det er ikke naturlig for katter å gå i bånd. Iallefall ikke for meg. Vi bor i et borettslag og det er mange katteeiere her. Jeg kjenner til noen av dem og de har aldri hatt katten sin i bånd. Katten får gå fritt ute og det er null problem. Hunder og katter ikke like. Det er vidt forskjellige dyr og dermed forskjellige måter man gjør ting på.

Og katter er ikke mer farlig eller bakteriebefengt enn en hund. Jeg har som sagt hatt katt hele livet og jeg har aldri opplevd å bli syk av verken katt eller hund.

Nei, ta litt ansvar selv enn å snakke strengt om dyreeiere. Ditt område er din tomt. Hvis du ikke vil ha uvedkommende inn der, så tar du forhåndsregler. Det sier jo seg selv. Man kan som sagt ikke dytte alt ansvaret over på en bestemt gruppe. Man må gjøre noe selv.

Bor man i et område hvor katter/hunder også bor, så får man rett og slett tåle det. Eller gjøre det beste ut av det. Sett opp et gjerde, sett ut eddik i bedene/hagen, sperre innganger osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for at det er vanlig at katter riper opp biler, men parkér i garage hvis du er så redd for bilen din!

Jeg sender deg kontonummeret mitt på PM, så kan du sette over penger for bygging av garasjen min, siden du ikke er villig til å ta annsvar for dyret du har skaffet deg.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender deg kontonummeret mitt på PM, så kan du sette over penger for bygging av garasjen min, siden du ikke er villig til å ta annsvar for dyret du har skaffet deg.

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

Fin bil, men ikke råd til garage? I hvertfall ikke mitt ansvar!! Og ingen katter ødelegger bilen din, så du må nok finne på noe bedre.

Ps: mitt dyr er ikke ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin bil, men ikke råd til garage? I hvertfall ikke mitt ansvar!! Og ingen katter ødelegger bilen din, så du må nok finne på noe bedre.

Ps: mitt dyr er ikke ute.

Så bilen min er bare verdt å vedlikeholde hvis det er den nyeste modellen? gjerne 500 000+ ? Latterlig innstilling. Jeg ønsker ikke å få bilen min oppskrapet pga din egoisme og ansvarsfraskrivelse.

Det er tydelig at du og de du kjenner ikke har råd til bil...

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med disse hundene oppi fjellene i Spania som klarer seg helt selv? Jeg har sett dem, og tro meg; de lever ikke på menneskelig dritt. Igjen, INGEN av katteelskerne har svart meg fordi de skjønner at de har driti seg ut. Please svar for en gangs skyld, Fame og Malificenta: Hvis katter er smarte fordi de er selvstendige, HVORFOR får dyrebeskyttelsen inn utsulta og kalde katter hvert år? De burde jo klare seg ute? Disse kattene som klarer seg så bra er visst deres katter som faktisk har et hjem å gå til når de virkelig er sultne og trøtte. Ikke lat som at katter klarer seg så bra i naturen, for det gjør de ikke. Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Utsultede og kalde katter er ofte innekatter som har rømt, eller tamkatter som folk har flyttet fra, kastet ut eller kjørt vekk på ukjent sted.

Tamkatter klarer seg ikke alltid alene ute over tid, fordi de er vant til å bli foret inne. Særlig innekatter har ikke utviklet intinkter som er nødvendige for å skaffe mat ute i naturen. Kattunger som kommer vekk før de er seks måneder har ikke utviklet stedsans, og finner ikke veien hjem.

Mange katter klarer seg fint ute alene, men tamkatter ER tamkatter, og er ofte avhengige av å søke ly og mat hjemme. Når noen sparker ut eller flytter fra kattene sine kan de få problemer. Katter kan dessuten også bli syke.

Forøvrig har jeg sjelden sett at katter ligger på biler. De har klør som trekkes inn, og det vil ikke normalt bli riper om en katt vandrer over bilen din.

Katter graver som oftest ned avføringen sin.

Hannkatter bør kastreres.

Hvis det er plagsomt med katter i haven, så bruk et par dager på å gi kattene en dusj med haveslangen når de kommer. Da vil de etter hvert holde seg vekk.

Smitte fra katter er ikke noe stort problem. Toxoplasmose er sjelden farlig hvis man ikke er gravid. Annen kattebåren smitter sjelden.

Katter er sky, og går ikke gjerne bort til mennesker de ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, stakkars dere som er så fryktelig redd for KATTER!

Nei, vi har det forjævlig her i Norge. Det er fullt av TAMKATTER. Det er fælt skal jeg si deg, FÆLT!

Tenk å komme borti en katt da?? Kanskje den klorer litt?? Jeg kommer til å bli alvorlig syk, få kreft og dø!!!

Anonymous poster hash: 489be...e41

Ro deg ned da, du virker jo helt nevrotisk. Vi har det ikke for jævlig i Norge, og har aldri påstått noe annet. Nå dreier diskusjonen seg om katter, og da er det ikke naturlig å dra verdens storpolitikk og fattigdom inn i den. Katteproblematikken er på ingen måte noe stort problem i den store sammenhengen, men man må da kunne diskutere dette likevel?

Jeg er ikke redd for katter overhodet, men jeg liker dem ikke, det legger jeg ikke skjul på. Aller minst liker jeg alle de tåpelige eierne deres, som ser ut til å være totalt uforstående til at de kan være til sjenanse for andre. De pisser og driter der det passer dem, slåss, riper opp biler og remjer om natten, og eierne slipper altfor lett unna. Katter blir først og fremst et problem når det blir mange av dem, noe dere fanatiske katteelskere har vondt for å forstå. Det holder jo som regel ikke med en katt for dere, dere vil helst ha et dusin hver. Dere lever i en boble, og dere påstår at katter trenger større frihet enn andre dyr. Dette er bullshit. Katter trenger hverken mer eller mindre frihet enn andre dyr.

Det skulle ha vært strengere regler for kattehold, på lik linje med hundehold. For hundeeiere eksisterer det et hav av regler som man må forholde seg til, mens for katteeiere er det fritt frem.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Jeg så det smaske uttrykket på mobilen. Kanskje bare der man ser det. Helt enig med deg at det innlegget hennes var knall ;) Sier mye bra du også ;)

takk for det :)

Tusen takk, dere :hug::blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsultede og kalde katter er ofte innekatter som har rømt, eller tamkatter som folk har flyttet fra, kastet ut eller kjørt vekk på ukjent sted.

Tamkatter klarer seg ikke alltid alene ute over tid, fordi de er vant til å bli foret inne. Særlig innekatter har ikke utviklet intinkter som er nødvendige for å skaffe mat ute i naturen. Kattunger som kommer vekk før de er seks måneder har ikke utviklet stedsans, og finner ikke veien hjem.

Mange katter klarer seg fint ute alene, men tamkatter ER tamkatter, og er ofte avhengige av å søke ly og mat hjemme. Når noen sparker ut eller flytter fra kattene sine kan de få problemer. Katter kan dessuten også bli syke.

Forøvrig har jeg sjelden sett at katter ligger på biler. De har klør som trekkes inn, og det vil ikke normalt bli riper om en katt vandrer over bilen din.

Katter graver som oftest ned avføringen sin.

Hannkatter bør kastreres.

Hvis det er plagsomt med katter i haven, så bruk et par dager på å gi kattene en dusj med haveslangen når de kommer. Da vil de etter hvert holde seg vekk.

Smitte fra katter er ikke noe stort problem. Toxoplasmose er sjelden farlig hvis man ikke er gravid. Annen kattebåren smitter sjelden.

Katter er sky, og går ikke gjerne bort til mennesker de ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

Så derfor er konklusjonen at katter ikke klarer seg alene. Ergo er de ikke smartere enn hunder.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor er konklusjonen at katter ikke klarer seg alene. Ergo er de ikke smartere enn hunder. Anonymous poster hash: ade38...a6c

Tamdyr klarer seg generelt dårlig alene. Det er fordi vi har fratatt dem deres naturlige instinkter. Katter har nok generelt mer av dette enn hunder, men sammenligningen er ikke spesielt spennende eller givende.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Ro deg ned da, du virker jo helt nevrotisk. Vi har det ikke for jævlig i Norge, og har aldri påstått noe annet. Nå dreier diskusjonen seg om katter, og da er det ikke naturlig å dra verdens storpolitikk og fattigdom inn i den. Katteproblematikken er på ingen måte noe stort problem i den store sammenhengen, men man må da kunne diskutere dette likevel?

Jeg er ikke redd for katter overhodet, men jeg liker dem ikke, det legger jeg ikke skjul på. Aller minst liker jeg alle de tåpelige eierne deres, som ser ut til å være totalt uforstående til at de kan være til sjenanse for andre. De pisser og driter der det passer dem, slåss, riper opp biler og remjer om natten, og eierne slipper altfor lett unna. Katter blir først og fremst et problem når det blir mange av dem, noe dere fanatiske katteelskere har vondt for å forstå. Det holder jo som regel ikke med en katt for dere, dere vil helst ha et dusin hver. Dere lever i en boble, og dere påstår at katter trenger større frihet enn andre dyr. Dette er bullshit. Katter trenger hverken mer eller mindre frihet enn andre dyr.

Det skulle ha vært strengere regler for kattehold, på lik linje med hundehold. For hundeeiere eksisterer det et hav av regler som man må forholde seg til, mens for katteeiere er det fritt frem.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Og hvorfor tror du det er sånn? At hundeeiere har flere regler?

Btw, katteeiere har også regler å følge. Hvis du ikke har fått det med deg, så finnes det mange regler for kattehold også: http://www.vg.no/forbruker/dyrene/naa-er-det-forbudt-aa-loefte-katten-etter-nakkeskinnet/a/23340616/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ro deg ned da, du virker jo helt nevrotisk. Vi har det ikke for jævlig i Norge, og har aldri påstått noe annet. Nå dreier diskusjonen seg om katter, og da er det ikke naturlig å dra verdens storpolitikk og fattigdom inn i den. Katteproblematikken er på ingen måte noe stort problem i den store sammenhengen, men man må da kunne diskutere dette likevel?

Jeg er ikke redd for katter overhodet, men jeg liker dem ikke, det legger jeg ikke skjul på. Aller minst liker jeg alle de tåpelige eierne deres, som ser ut til å være totalt uforstående til at de kan være til sjenanse for andre. De pisser og driter der det passer dem, slåss, riper opp biler og remjer om natten, og eierne slipper altfor lett unna. Katter blir først og fremst et problem når det blir mange av dem, noe dere fanatiske katteelskere har vondt for å forstå. Det holder jo som regel ikke med en katt for dere, dere vil helst ha et dusin hver. Dere lever i en boble, og dere påstår at katter trenger større frihet enn andre dyr. Dette er bullshit. Katter trenger hverken mer eller mindre frihet enn andre dyr.

Det skulle ha vært strengere regler for kattehold, på lik linje med hundehold. For hundeeiere eksisterer det et hav av regler som man må forholde seg til, mens for katteeiere er det fritt frem.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Hvis dere ikke hadde vært helt hysteriske ang kattebæsj og evt smittefare fra katter så hadde dere ikke diskutert det. Dere må tydeligvis være så redd katter siden dere lager en stor diskusjon av det.

Jeg liker ikke kø, unger som skriker på toget, nabobikkjer som bjeffer hver gang jeg går forbi, folk som slafser i seg sjokolade under eksamen, plagsomme mannfolk på fylla osv osv men jeg FINNER MEG I DET.

Det jeg egentlig reagerer på er hvor stort problem dere lager ut av det her. Det virker som om katter er livsfarlige ifølge mange av dere jo. At man virkelig må passe seg. Det er sykdommer og fare for at barn blir livstruende skadd, bilder som blir ødelagte for godt, hager som blir ØDELAGTE og gud veit???

Huff. Jeg sier igjen, dere får virkelig være takknemlige over at dere ikke bor på bygda med både sau, ku og rådyrbæsj i hagen.

Vet dere hvordan vi løser problemet når vi har ku eller sau i hagen? Vi hosjer de vekk også graver vi vekk møkka etterpå. Problem solved. Tok 5 minutter av livet.

I-landsproblemer altså.

Anonymous poster hash: 489be...e41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen min er bare verdt å vedlikeholde hvis det er den nyeste modellen? gjerne 500 000+ ? Latterlig innstilling. Jeg ønsker ikke å få bilen min oppskrapet pga din egoisme og ansvarsfraskrivelse.

Det er tydelig at du og de du kjenner ikke har råd til bil...

Anonymous poster hash: 0568e...3ae

Vedlikeholde? Trodde vi snakket om dyr som ødelegger biler. For det gjør det ikke. Latterlig innstilling å tro noe annet.

Hvertfall latterlig å tro at JEG er ansvarlig, pga. av min innekatt.

Og hva vet du om hva jeg har råd til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikeholde? Trodde vi snakket om dyr som ødelegger biler. For det gjør det ikke. Latterlig innstilling å tro noe annet

Hvis du synes det er så latterlig, så har jeg en fin regning du kan få le av mens du betaler den.

Anonymous poster hash: d761b...b26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du synes det er så latterlig, så har jeg en fin regning du kan få le av mens du betaler den.

Anonymous poster hash: d761b...b26

Jeg ler mens jeg spør: hvorfor skal jeg betale den? Lykke til med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke hadde vært helt hysteriske ang kattebæsj og evt smittefare fra katter så hadde dere ikke diskutert det. Dere må tydeligvis være så redd katter siden dere lager en stor diskusjon av det.

Jeg liker ikke kø, unger som skriker på toget, nabobikkjer som bjeffer hver gang jeg går forbi, folk som slafser i seg sjokolade under eksamen, plagsomme mannfolk på fylla osv osv men jeg FINNER MEG I DET.

Det jeg egentlig reagerer på er hvor stort problem dere lager ut av det her. Det virker som om katter er livsfarlige ifølge mange av dere jo. At man virkelig må passe seg. Det er sykdommer og fare for at barn blir livstruende skadd, bilder som blir ødelagte for godt, hager som blir ØDELAGTE og gud veit???

Huff. Jeg sier igjen, dere får virkelig være takknemlige over at dere ikke bor på bygda med både sau, ku og rådyrbæsj i hagen.

Vet dere hvordan vi løser problemet når vi har ku eller sau i hagen? Vi hosjer de vekk også graver vi vekk møkka etterpå. Problem solved. Tok 5 minutter av livet.

I-landsproblemer altså.

Anonymous poster hash: 489be...e41

Kattebæsjen ble diskutert, fordi det var enkelte her inne som påsto at den ikke var helseskadelig. Det var en av mange virkelighetsfjerne påstander som har kommet fra katteelskerne her inne. Da er det på sin plass å prøve å få disse folka ut av den tanketomme kattebobla, og forklare dem at kattebæsj er spekket av helseskadelige parasitter og bakterier som barn og gravide kan få i seg. Jeg tror det er fånyttes å få dere til å innse noe som helst, men det er jo lov å håpe.

Det er ikke slik at alle nødvendigvis blir alvorlig syke av å ta på kattemøkk. Men jeg synes det er på sin plass å forklare alle dere naive katteelskere, at det disse kattekrekene deres har ut av seg, ikke er så uskyldsrent som dere tror. Noe jeg undrer meg veldig over, er hvor utrolig store skyggelapper enkelte katteeiere går med til enhver tid.

Igjen, katter er ikke et STORT problem, men selv om problemet ikke er så stort, så må det kunne diskuteres.

Og så er det utrolig fristende å si noen sannhetens ord til alle de kattepsykotiske nekene der ute...

Anonymous poster hash: ade38...a6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattebæsjen ble diskutert, fordi det var enkelte her inne som påsto at den ikke var helseskadelig. Det var en av mange virkelighetsfjerne påstander som har kommet fra katteelskerne her inne. Da er det på sin plass å prøve å få disse folka ut av den tanketomme kattebobla, og forklare dem at kattebæsj er spekket av helseskadelige parasitter og bakterier som barn og gravide kan få i seg. Jeg tror det er fånyttes å få dere til å innse noe som helst, men det er jo lov å håpe. Det er ikke slik at alle nødvendigvis blir alvorlig syke av å ta på kattemøkk. Men jeg synes det er på sin plass å forklare alle dere naive katteelskere, at det disse kattekrekene deres har ut av seg, ikke er så uskyldsrent som dere tror. Noe jeg undrer meg veldig over, er hvor utrolig store skyggelapper enkelte katteeiere går med til enhver tid. Igjen, katter er ikke et STORT problem, men selv om problemet ikke er så stort, så må det kunne diskuteres.Og så er det utrolig fristende å si noen sannhetens ord til alle de kattepsykotiske nekene der ute... Anonymous poster hash: ade38...a6c

Det er ikke så veldig stor forskjell på katte- og hundebæsj utover at katter ofte er bærere av toxoplasmose. Dette er ikke farlig for voksne, friske mennesker som ikke er gravide.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...