Gå til innhold

Store forventninger


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah, juleferie er herlig!

Etter en del ganske hektiske dager nå, først med juleforberedelser og så med familiesammenkomster på rekke og rad, har vi i dag slappet av hjemme. Er så flinke til å kose oss, også bare vi to! :kline:

I går hadde vi treretters middag, som mannen hovedsakelig sto for. Jeg laget desserten, som vanlig.

Nå er nyttårsplanene i boks. Er invitert i bursdag til en kamerat av mannen, først surprise kakefest hos dem og så blir det vel middag hos oss etterpå. Gleder meg, elsker å stelle i stand sammenkomster! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi - i dag har jeg tisset på pinne med smilefjes! Da jeg var i USA hamstret jeg flere pakker med de nye "høyteknologiske" eggløsningstestene til Clearblue, hvor det kommer frem et tydelig :) på displayet hvis testen er positiv. Vi har jo prøvepause, men jeg tester likevel, slik at jeg kan rapportere til legen i januar at kroppen fungerer. Godt å se at eggløsningen går som en klokke ihvertfall!! Hvis nå livmoren min også kan gjøre som den skal, så blir det gjerne en :babysmokk: av det til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :-)  Så dere skal ikke benytte dere av det da?

Neiii, venter til nyåret... Av flere årsaker...

Men da er det full fart altså!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra. Kanskje vi kan følge hverandre :wink:

Hadde vært veldig koselig det ja! :-)

I 2005 det vel klaffe for oss også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg er virkelig blitt murmeldyr i ferien... Snur døgnet og sover til lunsj... :sove:

Men deilig å følge sin egen rytme også.

Nå skal vi skynde oss å handle inn til treretters nyttårsmiddag og bursdagskake som jeg skal bake. Skal på surprise fest for en 30-års jubilant på dagen i morgen nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snuppa!

Har tuslet meg inn i dagboken din for første gang, siden du var så hyggelig å besøke min!

Det virker som du har hatt to fokusområder i høst: Livmor og vekt. Hvordan går det med det siste? Jeg har skeiet ut skikkelig nå i jula, og til neste uke skal alle kaker, potetgull og sjokolade ut av vinduet og treningen begynne. Så får vi se om jeg klarer å holde tempoet ut januar i hvert fall! :hoho:

Jeg slenger meg på ditt ønske om barn til neste år. Har fått mensen i dag, så om to uker er vi klare. Snakket pittelitt med mannen om dette i dag, og holdningen virket helt annerledes. Kanskje fyren tenker mellom hver gang vi snakker/krangler/gråter om dette? :o Men jeg tror ikke så mye på det før jeg får se det, for å si det sånn, men kanskje det går i positiv retning. Skal ta praten med ham når det er litt nærmere eggløsning, for å høre om han er beredt. Forøvrig har vi hatt mye mer sex de siste månedene, så det må jo være god trening! :ler:

Jeg skal titte innom dagboka di litt oftere, ser ut som vi har mye til felles, i tillegg til å bo i Oslo, være mer eller mindre prøvere, og å sloss litt med vekta... Du sa du var like gammel som meg, var det det? Jeg er '73 modell, og du?

Uansett - godt nytt år - vi snakkes mer til neste år! :wink::wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her inne Imax. Bra at mannen er på gli... :wink:

Det virker som du har hatt to fokusområder i høst: Livmor og vekt. Hvordan går det med det siste?

Bra oppsummert! :ler:

...Og så bryllup da!

Jeg er for øvrig '71-modell og må innrømme at jeg har begynt å kjenne raslingen i eggstokkene...gulp... :o (Galgenhumor er viktig!)

Mht vekten, så har jeg visst klart å unngå å gå opp igjen mer enn ca 1 kilo - til tross for alle utskeielsene siden vi dro på ferie i slutten av november. Men fra neste uke av er det full skjerpings igjen!! Kan ikke ødelegge det gode utgangspunktet som jeg klarte å få til i høst. Brudekjolen bør helst sitte som den skal til sommeren...

(Har kjøpt kjole som er for stor, så da er det litt ekstra slækk å gå på til en liten baby-mage :sjarmor: )

Da trår vi til for fullt i 2005 ja! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du får en fin nyttårsaften da! Kos deg! :klem:

Og en riktig fin nyttårsaften til deg også Pusla!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for øvrig '71-modell og må innrømme at jeg har begynt å kjenne raslingen i eggstokkene...gulp... :o (Galgenhumor er viktig!)

:oops: Hvis det er noen trøst, rasler det her også. Og jeg har ikke mann, engang!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Hvis det er noen trøst' date=' rasler det her også. Og jeg har ikke mann, engang!! :ler:[/quote']

Ja "raslingen" kommer visst hos oss damer uavhengig av menn! :ler:

Som gynekologen min sa da jeg spurte om mannen min burde teste kvaliteten sin: "Nei, vi holder han utenfor foreløpig"(!)

Med andre ord, eventuell graviditet kommer som et resultat av legens og min innsats! :hoho:

Og litt mannen sin da, men det er jo ikke store bidraget han behøver å gi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gynekologen min sa da jeg spurte om mannen min burde teste kvaliteten sin: "Nei, vi holder han utenfor foreløpig"(!)

Med andre ord, eventuell graviditet kommer som et resultat av legens og min innsats! :hoho:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det offisielt årets siste dag, nyttårsaften, som alltid pleier å være en dag for ettertanke for meg. Tenker på det som har skjedd i året som har gått og hva som ligger foran meg i året som kommer. Det siste året har det skjedd utrolig mye – i likhet med begge årene før. At gleden og sorgen har gått hånd i hånd, er en veldig riktig måte å oppsummere begivenhetene på.

2004 startet ikke helt som jeg hadde håpet. I januar fastslo legen min at livmoren hadde tatt skade av påkjenningene den fikk i fjor og at dette er årsaken til problemer med å bli gravid igjen.

I februar dro min kjære og jeg på en fantastisk ferie. Vi var slitne begge to etter alt som hadde skjedd i 2003, da tenker jeg særlig på våre forsøk på å bli foreldre, en sjokkerende spontanabort og en påfølgende skummel diagnose for min del.

Til min store overraskelse og glede, fridde kjæresten min til meg da vi var på denne ferien! Selvsagt fikk han et uforbeholdent ”JA!” og jeg kastet meg over bryllupsforberedelsene der og da.

Lykken var fullkommen da vi kom hjem og en tidlig graviditetstest viste at jeg var gravid igjen! Gleden over det varte i noen få timer - før det kom litt blod... Dvs. over en uke gikk før spontanabort nummer to ble konstatert. Etter dette har jeg ikke blitt gravid igjen, dvs. vi bestemte oss i høst for å ta en pause i prøvingen frem til nyåret 2005. Jeg trengte å få fokus over på andre ting, etter halvannet år med spontanaborter, kroppslige komplikasjoner og den følelsesmessige berg- og dalbanen hver måned når tante rød til slutt kommer på besøk...

Bryllupsforberedelsene har pågått jevnt og trutt, godt å ha noe man faktisk kan planlegge og forutse! Brudekjolen ble bestilt i sommer, sko og slør ble også innkjøpt da. I høst kom kjolen på plass i klesskapet mitt.

I oktober bestilte kjæresten og jeg ny tur til ferieparadiset Florida. Vi ville komme oss bort fra vinter, kulde og mørke for å gjenoppleve stranden der han fridde... Nok en gang var vi slitne etter et år med mye usikkerhet og mange legebesøk for min del. Jeg dro på ferie like etter at legen hadde henvist meg til en operasjon som ville gi svar på om kroppen hadde fått alvorlige skader ifm spontanaborten i fjor. En hel måned gikk jeg rundt og gruet meg som en hund til inngrepet og hva legene ville finne ut. Stor var derfor gleden da jeg våknet etter narkosen og ingenting alvorlig var påvist!

Jeg kunne for alvor begynne å glede meg til jul! Og et nytt år, med blanke ark. 2005 blir også fylt av store utfordringer. De fleste positive, håper jeg. Heldigvis kan man planlegge enkelte ting, som f.eks drømmebryllupet. Andre ting kan man ikke styre, men må bare ta det som det kommer og prøve å leve livet fullt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil med dette ønske deg og dine ett riktig godt nytt år med mange gode opplevelser :dagensrose:

Du har hatt ett begivenhetsrikt år...... og for første gang ser jeg at vi to er like gamle jo :wink:

Året som kommer vil innebære ett bryllup for din del og jeg skal feire 1-års bryllupsdag i juni :-)

Nyt tiden som kommer og alle forberedelsene.

Og sammen skal vi gå mot lysere tider når det gjelder :babyjente::wink:

Stor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR alle sammen!! :hoppe:

Som mannen min sa da vi våknet i dag: Dette er året DET SKJER!! Dvs bryllup - og mange andre gode ting...? Jeg synes ihvertfall det er deilig med et nytt år og "blanke ark"!

Yes - dette blir ÅRET da alle våre største ønsker går i oppfyllelse MrsL!!

Jeg har ellers visst lenge at vi er like gamle jeg...he he... :wink:

Men du ligger et år foran meg i løypa på ekteskapsfronten! Kanskje jeg kan be deg om ekteskapelige råd etterhvert...? :ler:

Vi hadde en veldig rolig nyttårsaften i går, feiret med et par som fikk en liten sønn for bare noen uker siden. Kjempekoselig var det, med treretters middag og godt drikke. Rart å tenke på at dette var den lille guttens aller første nyttårsaften. HÅPER at jeg enten er gravid på denne tiden neste år, eller enda bedre: at vi feirer neste nyttårsaften med et lite knøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...