Gå til innhold

Store forventninger


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Tenkte at nå er tiden inne til å opprette en dagbok i tillegg til bryllupsdagboken min. Det som kommer til å oppta meg en del fremover (i tillegg til bryllupet), er det store "Stram opp"-prosjektet mitt. Det betyr bedre matvaner og mer fysisk aktivitet. Tror det vil bli vanskeligere å sluntra unna hvis jeg faktisk fører dagbok fremover... :roll:

I dag starter jeg på Grete Roede-kurs og det blir spennende å se hvordan kommer til å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi hi... So far so good: Gruet meg virkelig til veiingen på kurset i dag. Hadde på morgenen veid meg uten klær og regnet da med at jeg ville veie minst 1 kilo mer på kvelden med klær. Men så viste kurslederens vekt 1,5 kilo mindre enn vår egen vekt viste i dag tidlig! Da har jeg jo et bedre utgangspunkt enn jeg trodde! :danse:

Det betyr altså at jeg ikke kan stole på vekten hjemme - kanskje like godt å følge kurslederens råd da, om ikke å veie oss mellom de ukentlige kursmøtene... :-?

Men - at jeg nå veier mindre enn jeg trodde, må ikke bli en sovepute ift innsatsen fremover!! Klærne mine er jo vitterlig blitt for trange... En tydeligere vekker enn det trenger jeg jo egentlig ikke... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei og velkommen som dagboknabo! Lykke til med GR-prosjektet og enda mye mer med ekteskapsprosjektet!

Husk at det ikke er for bryllupet dere gifter dere - men for alle dagene etterpå! Det er superdupert å være gift.

Hilsen Pepita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pepita! Takk for koselig hilsen i dagboken min. Jeg gleder meg virkelig til å bli gift med min kjære ja! Det blir liksom prikken over i'en å være ektefeller istedet for "bare" samboere. Vi har det fantastisk bra allerede vi - kan nesten ikke bli bedre! :hjerte:

Spørs om vi kommer til å merke noen praktisk forskjell i det daglige ved å være gift, men jeg synes nå vi har fått et lite oppsving i romantikken etter frieriet! :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heiajente: Er veldig fornøyd med innsatsen min i går! Holdt meg helt til kursopplegget og har ført nøyaktig "regnskap" over inntak av all mat og drikke + kalorier tilsammen. Litt plunder er det, men fin bevisstgjøring på hva man faktisk putter i seg i løpet av en dag.

Har også kjøpt inn enda flere lettprodukter så jeg har gode alternativer å ty til. Yogurt-is eller Fun Light-saft hvis jeg får lyst på noe søtt (jeg som ikke drikker saft eller brus til vanlig...).

Til middag i går hadde vi pølser med mindre fett og potetstapp. Grei og kjapp middag, som det er enkelt å regne ut kaloriene på.

Ellers gikk jeg som vanlig tilsammen en time til og fra jobb i går + en ekstra halvtime til kino i går kveld.

I dag skal jeg møte venninner, er spent på om jeg klarer å styre unna fristelser i matveien da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelsmil: Hei på deg Aniola-Fisken og takk for besøk! Jeg trives allerede godt her på KG!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trass i en del utskeielser i går, så skrider jeg fremover med mitt Stram opp-prosjekt! Var på middag hos en venninne der det ble servert reker og loff - noe av det beste jeg vet. Men jeg kan ikke spise reker uten majones... Og hun hadde bare ekte majones, som har dobbelt så mange kalorier som lettmajones... Og så ble det litt dessert også etterhvert...

Men jeg koste meg i går jeg, så da får jeg bare droppe utskeielser i helgen! På Grete Roede-kurset har vi jo 14 såkalte "kosemerker", dvs. tilsammen 350 ekstra kalorier som vi enten kan fordele utover uken, eller bruke på én dag. Så da er ihvertfall "fråtserasjonen" brukt opp for denne uken!

I går ble det en del trikk og t-banekjøring på meg og ikke så mye gåing. Skal prøve å være mer aktiv i helgen. (Har allerede gått en halvtime i dag...)

Så langt i dag er jeg kjempefornøyd med meg selv! Har spist mager frokost og lunsj + at jeg klarte å stå i mot fristelsen til å spise is og sjokolade til fredagskosen på jobben! Yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en fantastisk flott dag her i Oslo! Jeg har besøk av søsteren min og sammen med samboer var vi på stranden i noen timer. Noe av det som er deilig med sollyset og varmen er at man blir mindre sulten og "fysen" - da er det lettere å spise "fornuftig". I tillegg er b-mennesket meg mindre sulten når jeg får nok søvn, som jeg stort sett bare får i helgene.

Til middag i dag hadde vi sushi. Sunt og godt.

I går hadde vi biff med ris, salat og kesam-dip, med jordbær og sukkerfri vaniljesaus til dessert. Nam!

Men har ikke vært så mye i fysisk aktivitet i dag... Den planlagte treningen ble droppet til fordel for søvn og nødvendig shopping av badetøy til søster. Dessuten hadde jeg skikkelig vondt i den ene foten i går, så jeg tenkte at det var best å ta det litt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye utendørs både søndag og mandag. Det ble ikke noe trening på Sats disse dagene heller, men fikk gått mye på mandagen ihvertfall. Kostholdsmessig så går det fortsatt veldig bra og jeg ligger gjennomsnittlig på det anbefalte kalorinivået. Jeg har til og med kost meg med Dream is hver dag! Har hatt langhelg og synes det er så mye enklere å være "flink" med maten når jeg ikke må stå tidlig opp og slipper å stresse...

Laget en salat med pasta og grønnsaker som jeg tok med meg på stranden søndag. Hurra for de nye dressingene med 5 prosent fett! Hvis man bare bruker litt om gangen, så er det jo nesten ingen kalorier. Til middag søndag hadde vi spaghetti med kjøttsaus, laget av karbonadedeig. Ifølge Grete Roede-opplegget kan man spise 200 gram karbonadedeig og det er ihvertfall for mye for meg!

Så det er ikke noe problem å bli mett av sånne middager og jeg føler absolutt ikke at jeg sulter meg. Det kan være litt mer utfordrende å bli mett mellom frokost og middag, synes jeg - på hverdagene, for det er da jeg er mest sulten. Mandag hadde vi tacos, også med karbonadedeig. Kesam med kun 1 prosent fett er supert å bruke istedenfor rømme. Er ellers kjempespent på hva vekten viser når jeg skal veie meg på kursmøte i kveld... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jippi! Jeg har gått ned 3,3 kilo siden forrige tirsdag! Dette har jeg aldri opplevd før og gir virkelig motivasjon til å stå på videre!

Og så jeg som har kost meg med Dream is omtrent hver kveld... :sjarmor:

Men synes ellers at jeg har vært flink til å holde meg innenfor "kaloriregnskapet". Da trenger man altså ikke å forsake alle livets gleder (som har med mat å gjøre) selv om man skal ned i vekt!

Regner med at en del av de kiloene som har forsvunnet på denne uken er vann. Da blir det veldig spennende å se hvor mye jeg går ned til neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en varm dag i Oslo! Føler at varmen virkelig hjelper meg til å spise lett mat og ikke være så sulten hele tiden. Når jeg fryser blir jeg alltid så fysen på mat med mye fett og sukker...

Spiste deilig nystekt rundstykke til frokost i dag. Har begynt å steke ett ekstra som jeg tar med meg til lunsj også, de jeg pleide å kjøpe på bakeriet på vei til jobb er for store... Var ellers på tur med jobben i dag og hadde med en sjokomelk i vesken så jeg ikke skulle få lavt blodsukker før middag. Da fikk jeg tilfredsstilt sjokoladesuget litt også... :sikle:

Spiste Fjordland fiskeboller med saus, poteter og gulrøtter til middag. Enkelt, magert og praktisk - kaloriinnholdet står på esken. Dette er andre dagen med Fjordland middag, i går ble det Biff Stroganoff. Hurra for Fjordland når man skal gjøre det enkelt og sunt!

I dag ble det også plass til litt Dream is - både i magen og i kaloriregnskapet... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart helg - jippi! Skal straks hjem og lage middag, stekt kyllingfilet med ris og salat. I går var jeg ute med en venninne og spiste kyllingsalat. Lar ikke diett hindre meg fra å spise på restaurant nei!

Ellers deilig å kjenne at klærne er blitt litt løsere rundt livet... Det er jo en viktig motivasjon for meg, at jeg skal føle meg litt mer vel i alle mulige klær - inkludert buksene som har blitt for trange de siste månedene... :oops:

For ikke å snakke om brudekjolen som kommer om noen måneder - den må etterhvert syes inn tenker jeg... :sjarmor:

Ellers regnet jeg ut BMI på nettet ut fra den nye vekten min og fant ut at jeg allerede er nede igjen i "normalvekt" i stedet for "lett overvekt" - supert! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En flott helg er over. I går var vi på biltur og jeg var lur og tok med niste hjemmefra - så slapp jeg å bli fristet av skolebrød på bensinstasjonene... :wink:

Laget meg et ordentlig "amerikansk" smørbrød med fransk landbrød, pepperskinke, bifftomat, salat og en spiseskje majones.

Senere var vi på IKEA og spiste middag der. Måtte jo velge en sunn rett, så det ble laks med poteter og brokkoli. Dessverre er jeg veldig kresen når det gjelder fisk og den var litt smakløs så da spiste jeg ikke opp alt engang. Har jo "kosemerker" - ekstra kalorier - som jeg kan bruke på hva jeg vil, så da koste jeg meg med Royal is med tykt, mørkt sjokoladetrekk. Unnet meg selv noen biter med Dark sjokolade også. Mmmm...

I dag sov jeg lenge og da blir jeg mindre sulten. Laget meg havregrøt til frokost. Senere ble det en is i parken, eneste lunsjen i dag. Til middag i dag laget min kjære sin fantastiske wok med svin, paprika og soyasaus med ris til.

Mine gode forsetter om å sette inn støtet på SATS er fortsatt bare gode forsetter... Denne helgen ble det ikke særlig mye fysisk aktivitet heller, husarbeid teller vel ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag i dag, ikke akkurat min favorittdag i uken... Men jeg er fornøyd med at jeg gikk både til og fra jobb - 1 time tilsammen. Til middag laget jeg en omelett med brokkoli og skinke. Grei nok, men litt lite smak i synes jeg, siden den var uten både smør og ost. Samboer er supportive og skrøt av at den var god, han... :ler:

Tror uansett jeg må ta litt lettost i neste gang.

Siden vi fikk besøk i kveld så testet jeg ut en ny oppskrift på sjokoladekake med kesam, som bare har 8 prosent fett. Den ble kjempegod! Her er oppskriften fra Grete Roede (og Tine):

Saftig kake med Cottage cheese/Kesam (12 stk)

1 dl hvetemel

½ ts bakepulver

¾ dl kakao

2 ts vaniljesukker

½ ts salt

3 egg

2 dl sukker

300 g finmost Cottage cheese eller Kesam

Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha i det tørre og rør forsiktig inn osten. Hell røren i smurt rundform (22 cm) og stek kaken ved 175 grader i 45 minutter. Smaker godt med skogsbær og lett-is til.

Kcal pr stk (uten is): 133

Kcal pr 100g (uten is): 212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket i dagboka mi!

Du er jammen meg flink til å holde motivasjonen oppe.

Nå som det ikke er fullt så varmt og fint vær skal jeg også skjerpe meg igjen.

Skal på trening i dag og det hjelper alltid på motivasjonen.

Skal på ferie om 1 1/2 uke og da er det ikke så lett å motivere seg til å være flink frem til da. Men, men.

Skal i et bryllup, så jeg håper jeg kommer inn i kjolen! :o

Ha en fantastisk dag.

Og lykke til med oppstramming, prøving og gifting!!

Mye moro på en gang, gitt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket i dagboka mi!

Du er jammen meg flink til å holde motivasjonen oppe.

Nå som det ikke er fullt så varmt og fint vær skal jeg også skjerpe meg igjen.

Skal på trening i dag og det hjelper alltid på motivasjonen.

Skal på ferie om 1 1/2 uke og da er det ikke så lett å motivere seg til å være flink frem til da. Men, men.

Skal i et bryllup, så jeg håper jeg kommer inn i kjolen! :o

Ha en fantastisk dag.

Og lykke til med oppstramming, prøving og gifting!!

Mye moro på en gang, gitt! :P

Hei igjen Siam! Ja motivasjonen er der, men jeg kan være veldig svak for fristelser også... Ikke uten grunn at jeg i det hele tatt må holde på med diett... :ler:

Får se hvordan det går med veiing i dag... :roll:

Ellers er det mange baller i luften for tiden ja. Mannen min og jeg trenger virkelig disse bryllupsplanene for å få fokus litt bort fra barn en stund... (Selv om det selvsagt ligger der likevel, i bakhodet)

Kjenner igjen følelsen du har før ferien. Derfor begynte jeg bevisst ikke på noen diett i sommer. Man skal jo kose seg også! :wink:

Ha en fortsatt glitrende dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...