Gå til innhold

Store forventninger


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Ehm...veiing i dag viste at jeg ikke hadde gått ned noe siden forrige uke... :-?

Vel, vel, erfaringer fra tidligere kurs har vist at jeg har en tendens til å gå ned ca annenhver gang. Får ihvertfall prøve å trene mer til neste uke, for kostholdet synes jeg at jeg er ganske flink med. Spurte GR-kurslederen i dag om dette med at jeg spiser en del Dream is, hun sa at det er ok innimellom og at man ikke skal være for streng med seg selv fordi de nye kostholdsvanene er noe man skal kunne leve med på lang sikt.

I morgen skal jeg på reise med jobben og overnatte på hotell. Tror det skal gå greit, men spent på hvilke middagsalternativer jeg får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er såå fornøyd med selvdisiplinen på jobbturen onsdag til torsdag. Litt vanskelig når jeg ikke får veid maten. Men holdt meg helt til opplegget og klarte til og med å motstå når noen fristet meg med nystekte vafler... Spiste lunsj to dager på rad i en kantine der duftene fra vaffelstekingen var overveldende - tortur!

Kyllingsalat fra McDonalds var super middag, t.o.m mulig å finne ut kaloriinnholdet. Onsdag lå jeg faktisk en del under det kalorinivået man bør ha - men det gjorde jeg bevisst fordi det ble en del mer tirsdag og torsdag.

For torsdag skeiet jeg ut til gangs!! Reker og loff med ekte majones og en del glass hvitvin - ga opp å telle kaloriene der... Men det var planlagte utskeielser, så da var "kosemerkene" oppbrukt for denne uken!

Ellers har jeg funnet en ny "trøstedrikk": Options kakao med bare 40 kcal per porsjon. Fåes kjøpt bl.a på Meny i porsjonspakninger og på glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi The Bride! Omtanken fra dere jentene varmer så utrolig!:klem:

Glad for at jeg har dere her inne på KG!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden! Ja det er godt å ha hverandre å dele både gleder og sorger med! Og det du går gjennom akkurat nå unner jeg ingen... Men, det sies at det som ikke tar livet av en gjør en sterkere... Og man kan jo ikke gi opp! Stor klem til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig vanskelig med diett i sosiale sammenhenger... :roll:

Selvsagt skal jeg skeie ut og virkelig kose meg ved spesielle anledninger - men når det blir flere dager på rad så kan det "velte" hele den ukens opplegg...

Fredag var vi på nabofest og med en gang vi ankom fikk jeg et glass vin i hånden. En av naboene hadde laget skikkelig gourmetmat og jeg følte at det ville være uforskammet å ikke spise noe. Alternativt kunne jeg jo si at jeg slanker meg, men det er litt kjipt blant fremmede synes jeg... Heldigvis var det mye salater og jeg holdt meg til det. Frem til desserten kom på bordet...

Da røk jeg virkelig utpå gitt...

Men, men, resten av helgen har jeg kompensert ved å trene en del og knipe litt inn på kaloriene, så alt i alt var ikke helgen så verst likevel!

I går hadde vi tacos til middag. Med karbonadedeig, masse grønt tilbehør og mager kesam kan man spise masse! I dag ble det omelett med skinke, paprika, løk, sjampinjong og ost, ble helt stappmett. Er ellers fryktelig spent på morgendagens veiing på kurset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink jeg The Bride! Det viktigste av alt er at du har skjønt prinsippet...du lever sunt på det jevne, men tillater deg utskeielser innimellom..samtidig som du vet at du må holde igjen på utskeielsene dersom du ikke kompenserer med mye trening...

Du har jo god motivasjon og pågangsmot!Blir helt imponert jeg!! :Nikke:

Stor :klem: tilbake til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Fikk litt sjokk i dag... Først en skikkelig opptur da jeg var på siste GR-kursmøte i dag og veiingen viste at jeg har gått ned 1 kilo siden forrige uke - på tross av diverse utskeielser. Men så begynte jeg også på nytt kurs i kveld - litt av en nedtur får en si: For vekten til denne kurslederen viste mer enn 3 kilo mer enn den andre vekten hadde vist to og en halv time tidligere!! Uten at jeg hadde spist i mellomtiden!! :evil:

Trolig er det den første vekten som faktisk er feil, for hun siste kurslederen forsikret om at hun har en dyr vekt, av den typen som f.eks legekontorer bruker. Dessuten viste den akkurat det samme som min egen vekt hjemme - som jeg nå har trodd i flere uker har vært feil...

Vel, vel - eneste trøsten er at vekttapet mitt de siste tre ukene er riktig; 4,2 kilo og det er jeg veldig fornøyd med. Nå må jeg jo også justere det som var det opprinnelige endelige målet mitt... Blir litt overveldet her - føles som fire skritt frem og så plutselig tre skritt tilbake... Men det er bare å bite tennene sammen og fortsette, gjelder å ikke miste motet... :-(

I tillegg står utfordringene i kø i uken som kommer: Først jobbreise i morgen og torsdag, mye jobbing og uregelmessige måltider tenker jeg. Så bursdagsinvitasjon til kakefest på fredag og hyggetur utenbys lørdag til søndag. Gi meg viljestyrke noen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har vi vært bortreist i to dager og bodd på hotell. Fredagen innledet jeg forresten helgen med å skeie skikkelig ut i bursdagsselskap med tre sjokoladekakestykker. Det var riktignok en planlagt utskeielse, derfor spiste jeg kun en liten suppe av buljong, skinke og gulrot til middag.

Veldig fornøyd med at jeg spiste salat til middag både lørdag og søndag, Bølgen og Moi (med tunfisk) og McDonalds (med kylling). Det ble mer godis også - i form av kokosboller, min favoritt...

For øvrig synes jeg det er ganske krevende å være på diett når man er på reise, denne uken ble det jo en del reising. Viktig å planlegge måltidene, særlig når man ikke er hjemme og kan lage mat fra eget kjøleskap. Noe særlig fysisk aktivitet i helgen ble det ikke, bortsett fra noen rolige spaserturer.

I går var jeg dødssliten etter en lang dag på tur, blir ekstra sliten når jeg for tiden spiser så få kalorier per dag hvis jeg ikke får nok søvn. :sove:

Ellers har en av mine venninner også begynt på Grete Roede, så nå er vi enda flere som oppmuntrer hverandre! Onsdag har jeg invitert henne på middag, da blir det selvsagt Grete Roede-godkjent mat... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en ganske bra uke. Antall kilo ned på kursmøte tirsdag: 1,2. Vektnedgang totalt på fire uker: 5,4.

Det fine resultatet etter veiingen denne uken ga ny motivasjon! De siste dagene har jeg stort sett holdt meg til opplegget. Onsdag hadde jeg venninne - også hun er Grete Roede kursdeltaker - på treretters middag. Salat, spaghetti med kjøttsaus og sjokolademousse (laget med ekstra lett melk!)

I går ble det ekstra trimpoeng da jeg var på farten hele dagen i rebusløp med jobben. Vi avsluttet med middag på Friday's og jeg spiste Caesar-salat. I dag hadde vi tacos til middag, godt og sunt. Vi har visst en tendens til å ende opp med å stort sett lage de samme middagene her i hust, ihvertfall på hverdager. Men i morgen skal vi ha gjester og diske opp med en skikkelig treretters gourmet-middag etter oppskrifter fra Bagatelle-boken! Selv med tre retter blir det ikke så fryktelig mange kalorier, for vi bruker stort sett magre råvarer og det er ikke så store porsjoner til hver rett. Mannen tar seg av forrett og hovedrett (lucky me! :-) ) mens jeg lager desserten... :sikle:

Har ellers store planer om å trene på SATS både lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg inn og leste litt jeg. Synes du er kjempeflink jeg! Det krever mye selvdisiplin å slanke seg. Lykke til!! :tommelsmil:

Tusen takk for oppmuntrende hilsen Skusla! :vinke:

Ja, ikke tvil om at det krever en del selvdisiplin å gå på diett. Denne helgen ble det en del utskeielser, med is, kjeks og sjokolade. Men har også spist en del sunn mat - scampi og tunfisk i går, sushi til lunsj i dag og wok med svin til middag. I går trente jeg 1 1/2 time og i dag gikk jeg en times tur i det flotte været.

I morgen drar jeg på seminar på danskebåten og der blir det nok en del utskeielser tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra en strålende danskebåttur. Men det ble en del utskeielser både med mat og alkohol, så jeg føler at jeg er i litt feil spor nå... I dag ble jeg litt frustrert på jobb og spiste da noen kjeks som jeg sikkert ikke burde... :roll: Må komme meg tilbake i gode rutiner igjen! Har ikke fulgt opplegget på en uke nå og problemet er at to nye sosiale anledninger venter. Siden jeg ikke liker å isolere meg fordi jeg slanker meg, så kommer jeg til å gå i vinklubb i morgen og ut å spise med jobben på fredag. I morgen blir det veiing - fikk ikke gått på kursmøte i går fordi jeg var på tur - så derfor skal jeg være gjest på et annet kurs denne uken. Så blir det ikke to uker mellom hver veiing. Men regner ikke med at jeg har gått ned - håper bare ikke at jeg har gått opp heller! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen torsdag viste at jeg ikke hadde gått ned noe. Men det skulle nesten bare mangle med alle utskeielsene i det siste!! Fredag ble det dessverre mer utskeielser, var på Fridays med en gjeng fra jobben og spiste pasta med alfredosaus. Ble helt stinn fordi jeg nå er vant til mager mat og små porsjoner. Men skjerpet meg i går da, spiste sunt og trente to timer på SATS. Da vi skulle på kino foreslo jeg for mannen at vi skulle dit! (Som er ganske langt). De vi var på kino med kjørte bil... :ler:

I dag har jeg planer om å trene minst halvannen time på SATS og ikke skeie ut i matveien selv om det er helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

Er bare innom for å legge igjen en hilsen i dagboka di og for å oppmuntre deg videre i vektreduksjonen :-)

Stå på. Vi klarer dette vi to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen i dagboken min MrsL! :vinke:

Jeg er så fornøyd med at jeg gikk ned 1,4 kilo denne uken. Totalt blir det 6,7 kilo på syv uker! Skal ned ytterligere 6-7 kilo og har bestemt meg for å melde meg på nytt Grete Roede-kurs som vil vare frem til desember.

I dag trente jeg halvannen time på SATS, først Stram opp i sal og så en halv time på sykkel. Ellers er jeg veldig fornøyd med viljestyrken min denne uken. Var på middag med jobben torsdag og klarte å nøye meg med kun 1/2 glass vin! :wink:

Til middag i går prøvde vi en ny lett rett: Kyllingfilet med Dijon-sennep og ris.

I dag hadde vi tacos til middag og i morgen har jeg tenkt å lage Ratatouille med gul ris og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink og maten du har laget høres nydelig ut. Jeg har selv gått ned 4 kilo på to uker :sjarmor:

Og vi er så flinke å holde oss til dietten at vi nesten ikke tror det selv. Men i helgen har vi skeiet ut med noen glass rødvin og litt bamsemums. Mannen har fått fast jobb og det må jo feires :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow - 4 kilo på to uker er kjempebra!! :klappe:

Det må også være lov å kose seg innimellom ja - det gjør jeg stadig vekk... :sjarmor:

Favorittgodis for tiden er kokosboller... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spise kokosboller da? Det er jo så innmari godt :sjarmor:

Ja, vi har vært flinke, men regner med det kan komme til å gå saktere også, men vi har i allefall vært ute og gått en times tur i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Grete Roede går kokosboller og annet godis på "kosemerkene". Det fine med kokosboller er at man får ganske mye per 100 gram fordi de er så lette! :wink:

Jeg spiser muligens litt mer godis enn jeg strengt tatt skal, men så lenge jeg går ned i vekt, så velger jeg å unne meg noe godt såpass ofte, i stedet for å være veldig streng med meg selv og evt "sprekke" helt. Skal jo holde på med denne vektnedgangen en stund. I tillegg har jeg såpass mange trimpoeng hver uke (dobbelt så mange som det minimum som er anbefalt) at jeg kan unne meg å innta flere kalorier. Har fått full støtte fra kursleder ift å gjøre det på min måte. Hun sier at de som lærer seg å bare skeie ut litt om gangen, klarer å holde vekten mye bedre etter kursslutt enn de som er "totalavholds" under kurset! :-)

I dag ble det ikke noe trim på meg. Vi prioriterte å besøke venner og ta oss god tid til middagslaging. Ratatouillen var kjempegod! Skikkelig vitaminbombe med alle de grønnsakene. Føler meg så sunn i dag, spiste røkelaks og eggerøre til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er viktig å kose seg litt ofte med noe snop, enn å holde seg helt vekke for deretter å ha en totalsprekk. Når man slanker seg som vi gjør så er det jo også for å lære å legge om kostholdet, ikke bare for å gå ned x antall kilo. Man vil jo gjerne holde seg på den vekten man ønsker. Begynner man å spise som før, etter at man har oppnådd ønsket vekt er jo hele greia bortkastet mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...