Gå til innhold

Store forventninger


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny sjanse, nytt mot

I dag føler jeg meg mer optimistisk igjen! :-)

"Tanten" kom for fullt i dag, men jeg er bare glad for å komme igang igjen med sprøytene i morgen. Før det, så skal jeg benytte sjansen i kveld til å kose meg med vin - for det er lenge siden sist! :sjarmor:

Har ellers "belønnet" meg selv i dag med å kjøpe to gensere på salg. Kjøpte også et smykke som jeg har kikket på lenge. Det er hjerteformet, i hvitt glass, med sølvkjede, av den typen som er så populær for tiden. "Måtte" jo også ha matchende øredobber da... :sjarmor:

Dagens muligheter sletter gårsdagens feilslåtte sjanser.

Gene Brown

(Fra Optimistens sitatbok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på 'an igjen

Da er det på 'an igjen med sprøyter gitt. Har tenkt mye i dag, på hvordan det vil gå dette året...? Har ihvertfall lært meg å tenke langsiktig, men samtidig kan man jo ikke ta mer enn en dag av gangen, eller en syklus om gangen.

Lurer også på om jeg får dekket medisinene av trygdekontoret - hmm, må ringe å sjekke...

Nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem fra jobbreise. Det er hans oppgave å stikke meg - skal ikke snyte ham for den "gleden"... :ler:

Det er ihvertfall én fordel med at jeg ikke ble gravid denne mnd, og det er at jeg med større sannsynlighet kan bruke brudekjolen som jeg allerede har kjøpt... :wink:

(Selv om en baby i oktober selvsagt hadde vært førstevalget!)

Nesten ethvert nederlag eller enhver skuffelse kan vris til noe positivt, om man bare er oppfinnsom nok.

Svenn Torgersen

(Fra Optimistens sitatbok)

* Syklusdag 2 - dag 1 med Gonal-F *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mannen får stikke deg? Jeg synes bare det blir vondere når han gjør det' date=' så han får kun lov å se på :wink:[/quote']

Det er mannens jobb ja! :sjarmor:

Føler meg tryggere når han ordner med sprøytene, mest fordi jeg føler at jeg er ganske klønete med "tekniske" ting, dvs være sikker på at sprøyten er klargjort på riktig måte... Har en tendens til å surre litt med ting som må måles opp, bruksanvisninger etc... :oops:

Synes også det er enklere å bli stukket enn å stikke selv, sånn rent teknisk. Selv om det ikke gjør vondt. Men jeg må regne med å stikke selv hvis mannen skal på jobbreise.

Uansett synes jeg det er fint at mennene våre ihvertfall stort sett er tilstede ved sprøytesetting - så får de litt "eierskap" til prosessen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi vaska gølvet...

Ganske udramatisk dag i dag, for å si det sånn. Har mest holdt meg i heimen og gjort huslige ting. Vasket bad og kjøkken, vasket klær, laget god middag til min kjære. Matlaging er ok, men husarbeid for øvrig er noe herk... :tunge1:

Tror jeg fikk en overdose vasking i yngre år jeg. Måtte tidlig begynne å hjelpe til hjemme, sammenliknet med venninner. Men det hadde jeg nok bare godt av. Så har jeg senere vasket hotellrom og en svær villa da jeg var au pair (les: hushjelp).

Vaskehjelp her i huset kommer til å stå høyt oppe på prioriteringslisten min når vi etterhvert (forhåpentligvis!) får et par barn ihvertfall!! Det er vel verdt pengene, spør du meg.

Føler ikke at det kan forsvares før vi får barn, vel og merke... Kan nemlig ikke klage på at det bare er meg som vasker her i huset heller. Jeg er nemlig i den heldige situasjon at jeg har funnet meg en mann som er over gjennomsnittet huslig - og effektiv!

Det setter jo meg i et dårligere lys da... :oops: :ler:

Men jeg er ikke noen "sjuske" altså!! :o

Bare det at mannen er så superordentlig i sammenlikning... Men snille mannen min, han klager ikke likevel han! Han er visst fornøyd med å få masse kjærlighet ihvertfall... :kysse:

* Dag 2 med Gonal-F *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi like flinke menn på det området. Mannen min er også kjempeflink med husarbeid *snille mannen* :-)

En huslig mann er gull verdt! :wink:

Etter å ha kjørt 7-8 timer i går, er det deilig å kose seg hjemme i dag. Kanskje vi skal på kino.

* Dag 4 med Gonal-F *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, vi fikk akkurat middagsinvitasjon! De vi skal spise hos lager alltid deilig mat, så det blir nok bra. :sikle:

I tillegg slipper vi å tenke på middagslaging selv! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å bli invitert bort på middag :-)

Ja, maten vi fikk i går var deilig. Og i dag har vi vært ute og spist på en nyåpnet Dolly Dimples i nabolaget. Da vi kom hjem sto det 10 røde roser og ventet på meg, som min kjære hadde kjøpt. Knuppen! :kysse:

Ellers driver vi og snakker om å ta en langhelg til Berlin snart. Jeg har allerede sjekket på nettet at de har noen av mine yndlingsbutikker der, spesielt Zara... :sjarmor:

* Dag 5 med Gonal-F *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Endelig hadde jeg sjansen til å lese hos deg igjen, etter en ganske hektisk helg :wink:

Så bra at du er optimistisk... uten å vite noe om sånnt så tror jeg det hjelper til på en måte...

Bare legger igjen en :klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: En klem til deg også Cathie! Jeg har heller ikke hatt tid til å lese så mye i andres dagbøker i det siste. Men gratulerer med vel overstått bryllup! :bryllup:

I dag føler jeg meg ganske optimistisk ja. Ihvertfall relativt avslappet ift baby-prosjektet. Var hos legen i morges for å sjekke hvordan det går med eggmodningen. Hadde inntrykk av at det går som det skal. Spurte henne også om man får dekket medisinene av Trygdekontoret og hun sa at man får dekket utgifter over 15.000 kroner - dvs det samme som ved IVF. For prøverør får man dekket inntil 3 forsøk av det offentlige. Ble ikke helt klok på hva som skjer hvis jeg først får dekket utgifter til behandling nå, og så evt må ha prøverør senere... :klø:

Men fikk forståelsen av at det skulle gå greit. Forhåpentligvis blir jeg gravid før den tid, kun med den behandlingen jeg får nå altså...

Fant også ut i dag at legen skal ha ferie i store deler av mars. Så hvis jeg ikke blir gravid nå i februar, kommer jeg også til å ta en liten "ferie" fra medisinene neste mnd...

* Dag 6 med Gonal-F *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er gøy hvordan livet som hjemmeværende blir harselert med i Frustrerte fruer, når man tilsynelatende "har alt". Ikke bare idyll det nei. (Har bodd i et liknende nabolag i USA...) Lost har jeg ikke begynt å følge med på. Burde kanskje sett en episode for å vite hva alle snakker om ihvertfall... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...