Gå til innhold

Store forventninger


Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slaraffenliv

Etter å ha vært på farten to helger på rad, var det deilig å ikke ha så mye planer denne helgen. Fredag var vi bare hjemme og så film på DVD. Lagde deilig middag: Stekte kyllingbryst med en skive parmaskinke rundt og litt grønn pesto, på en salat av ruccola, cherrytomater, ristede pinjekjerner og valnøttolje. Mmm! :sikle:

I går så vi filmen Der Untergang om Hitlers siste dager. Veldig sterk og tankevekkende. Spiste på Pasta Basta.

I dag skal vi på middag til svigers. Deilig, for da slipper vi å lage mat selv... :sjarmor:

Men først skal vi kjøre en liten tur og se oss litt rundt i Oslo-området. Driver og tenker på hvor vi evt kunne tenke oss å kjøpe hus etterhvert - selv om det trolig er flere år frem i tid, stortrives her vi bor nå. Kanskje blir det en kopp kakao på Pascal også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei på deg :)

Er grådig nyskjerrig på siste nytt fra denne kanten jeg :oops:

Har det skjedd noe nytt siden sist eller?

:klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Ville bare sende en hilsen fra thailand!

Folger med her selv om jeg er i utlandet vettu :wink:

Her er det over 30grader nesten dognet rundt :o

Haaper alt gaar bra med deg!

Varm hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Er grådig nyskjerrig på siste nytt fra denne kanten jeg  :oops:  

Har det skjedd noe nytt siden sist eller?

:klem: fra meg.

Hehe, er grådig nysgjerrig selv jeg - på hva som skjer de neste dagene!! :-)

Innen mandag vil jeg nok vite om jeg er gravid eller ikke... Har på følelsen at jeg ikke er det, lettere å tenke slik for da blir man gjerne ikke så skuffet...

Men det er veldig koselig og oppmuntrende at dere følger med meg! :klem:

 

Heihei!  

Ville bare sende en hilsen fra thailand!  

Folger med her selv om jeg er i utlandet vettu  

Her er det over 30grader nesten dognet rundt  

Haaper alt gaar bra med deg! Varm hilsen fra meg

Oi, så koselig å få hilsen fra Thailand!! :tommelsmil:

Dere må virkelig nyte varmen, for her i Norge er det skikkelig vinter og kaldt de fleste steder nå. I Oslo var det minus 10 i dag - brrrr, ikke noe for et sommermenneske som meg ihvertfall. Ha en fortsatt superduper ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Blir spennende dager nå da! Følger med vet du, må være gøy å ha en hel heiagjeng her inne! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Blir spennende dager nå da! Følger med vet du' date=' må være gøy å ha en hel heiagjeng her inne! :)[/quote']

Hei Pusla! Ja, jeg setter veldig pris på heiagjengen min! :klem:

Håper bare jeg kan gi dere gode nyheter snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg for snille piker...?

Vel, da ser det dessverre ut som tante rød er i anmarsj... :-(

Jeg har ikke skrevet så mye om disse tingene i det siste, rett og slett fordi det ikke har vært så mye å si om det. I siste halvdel av syklusen er det jo bare å vente, er ikke så mye mer å gjøre. Jeg har tatt progesteron to ganger om dagen og heldigvis har jeg ikke merket kløe og svie slik jeg fikk av det progesteron-preparatet jeg brukte sist måned.

Jeg har også bevisst prøvd å ikke fokusere på om jeg kunne være gravid, for da blir ventingen helt uutholdelig... Ofte er det vanskelig å ikke tenke på det, men jeg må innrømme at jeg er ganske lei av hele greien... Derfor tenker jeg heller mest mulig på bryllup i stedet! :-)

Det som er litt spesielt denne måneden, er at det er nøyaktig ett år siden jeg ble gravid sist... Ikke mye å feire akkurat, siden det gikk galt. Mine to graviditeter på like mange år - den første var også tidlig på året - skulle med min logikk tilsi at det er på tide at jeg snart får teste positivt igjen. Ut fra statistikken altså. Men akk, disse tingene ser jo dessverre ikke ut til å være "rettferdig" fordelt.

Skulle ønske at dette med graviditet var slik som de fleste andre goder i tilværelsen: Man oppnår det man vil hvis man bare jobber hardt nok for det. Men tvertimot, når det gjelder å bli gravid, er det visst om å gjøre å "tenke minst mulig på det" og "bare slappe av, så ordner det seg." Ihvertfall ifølge mytene...

Så jeg prøver å kose meg så mye jeg kan jeg! Og ikke stresse med prøvingen. Samtidig gjør jeg alt det fornuftige man skal gjøre:

- Tar daglig masse vitaminer og mineraler.

- Tester eggløsning, slik at vi ihvertfall ikke bommer på tidspunktet...

- Har selvsagt samkvem med min kjære på rett tidspunkt.

- Får oppfølging av spesialist med ultralyd.

- Setter sprøyter for eggmodning, eggløsning og piller for livmoren.

- Drikker omtrent ikke alkohol, i tilfelle det ødelegger virkningen av medisinen eller at jeg skulle være gravid.

Så det ser ut til at jeg "fortjener" å bli gravid snart, ihvertfall hvis man skal dømme ut fra innsatsen, ikke sant?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatsen er upåklagelig ja, får håpe det gir resultater snart!

Tenk på bryllupet og gled deg til det, du! Det er nok smart å forsøke å fokusere på annet ja, så man ikke sliter ut seg selv. Men du virker flink til det da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det virker jo som at du har den rette innstillingen til det hele selv om det ikke er så lett å få det til å klaffe.

Det er jo veldig positivt at du har bryllupet å fokusere på nå, tenker det tar vekk endel oppmerksomhet fra andre ting - og det er jo bra.

:klem: fra meg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

:klem:

Heisann!

Har vært litt fraværende i de siste (har så ille mye å gjøre på jobben om dagen), men det betyr ikke at jeg ikke tenker på deg og sender gode vibber med jevne mellomrom.

Ha en riktig fin helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Pusla, Heidi, MrsL og Vigdis! :klem:

Det er oppmuntrende å få gode vibber! :kose:

Nå har mannen og jeg kost oss med deilig biffmiddag og skal straks se en thriller på DVD. Fredagskvelden er definitivt et av høydepunktene i uken!!

Håper dere andre også får en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villa og vov-vov?

Dette har vært en skikkelig rar helg. Fredag var jeg innstilt på at vi skulle jobbe mye med invitasjoner etc de neste dagene. Lørdag var vi og handlet inn mer papir for å lage skikkelig utkast, men kom ikke lenger enn det. Så dro vi for å se på et hus som er til salgs utenfor Oslo. Vi stortrives med å bo midt i byen og har egentlig ikke snakket om å flytte med det første i det hele tatt. Vet bare at vi må flytte en eller annen gang, hvis vi etterhvert får barn og dermed trenger større plass. Men i det siste har flere vi kjenner kjøpt seg bolig og vi har vel blitt inspirert til å kikke litt på annonser da. Anyway, det huset vi fant på nettet i går så ut som drømmehuset vårt, ut fra bildene - og da ble vi plutselig veldig giret begge to... Kjørte avgårde for å se på det og fikk begge en god følelse. Fikk bare sett det utenfra, siden første visning ikke er før neste helg.

Og jeg da, begynte med en gang å tenke på at kjøper vi hus, kan vi også kjøpe hund. Før søndagen kom hadde jeg i tankene mine allerede kjøpt huset, innredet det og var mentalt omtrent i gang med å bestille hunden! :ler:

Som helst skal være en glatthåret fox terrier eller en jack russel terrier. Ååå, jeg har så lyst på hund!

Fremdeles like giret i morges, kjørte vi avgårde for å se på huset igjen. Men hva oppdaget vi plutselig: En svær høyspentmast bare noen få meter unna huset! :sjokkert:

Æsj, der ble idyllen brutt gitt... Og så vi som ble så lystne på det huset, som ellers lå så idyllisk til. Men ikke søren om vi skal bo med en høyspentmast i nærheten og den økte kreftfaren den medfører! :-?

Vi skal følge med litt på annonser fremover - i tilfelle drømmehuset dukker opp, men det er mange kriterier som skal klaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den årlige prøvelsen overstått!

Hvert år begynner jeg å grue meg flere måneder i forveien. Til det obligatoriske, uunngåelige besøket hos TANNLEGEN! :hår:

Denne gangen begynte jeg å grue meg omtrent i desember. Har alltid dårlig samvittighet fordi jeg spiser alt for mye søtt... Fikk ekstra lang tid å grue meg fordi jeg har utsatt timen flere ganger. Siden jeg prøver å bli gravid, er jeg litt overhysterisk med tanke på å evt. gjennomgå røntgen, bedøvelse og boring tidlig i svangerskapet. (Måtte avlyse timen i fjor pga spontanabort...) Så da må jeg jo nesten gå til tannlegen på et tidspunkt i måneden som jeg er sikker på at jeg ikke er gravid da... Hmf, jammen mange ting man skal bekymre seg over! :-x Men jeg føler det er best sånn, at jeg tar de hensyn jeg kan. Ellers blir jeg bare enda mer engstelig...

Uff, nå virker jeg sikkert skikkelig nevrotisk her! Men jeg har ingen andre fobier, bare engstelig for tannlegen. Kunne sikkert gått ti ganger til gynekologen for hver gang hos tannlegen - det sier vel en del...

Anyway, ble så glad i dag da jeg omsider kom meg til tannlegen og hadde null hull! :hoppe:

Dvs. jeg hadde noen begynnende hull som kanskje må tas neste år - men den tid, den sorg.

Var etterpå ute og spiste hyggelig middag med en kollega. Og belønnet meg selv med en Strawberry Daiquiri for vel gjennomført tannlegebesøk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Grattis med null hull da :ler:

Jeg er også som du, gruer meg til å gå til tannlegen, men du så deilig det er nå det er gjort!!!

Og der minnet du meg på at jeg må bestille time i løpet av våren en gang. Har ikke fått meg en fast tannlege her i byen. Var hos han samboeren min bruker i fjord, men han var jeg ikke fornøyd med. Syns han hadde det alt for travelt med munnen min også slurvet han med tannstenen og pussinga så han skal jeg ikke gå til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En bra tannlege er gull verdt, Heidi! :-)

Jeg er fremdeles glad som en lerke jeg, for å være ferdig med tannlegen på en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere enn meg som gruer seg til tannlegen. Men så er det godt å ha det overstått da! :)

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle snakket med mannen min du - han har tannlegeskrekk han :ler:

Og jeg har ikke vært til tannlegen på tre år :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er visst mange i den tannlegeskrekk-klubben! :ler:

Ikke vært hos tannlegen på tre år? :o

Jeg er så engstelig for å f.eks måtte rotfylle at jeg heller går én gang for mye enn for lite...

Kanskje det egentlig ikke er tannlegeskrekk jeg lider av, men egentlig er hypokonder... :ler:

Det var en trøst når tannlegen min i går fortalte at han selv hater å være den som sitter i stolen... At noen i det hele tatt har lyst å bli tannlege og måtte forholde seg til så mange angstfylte mennesker, skjønner jo ikke jeg...

Ellers kom jeg i dag hjem fra jobb til mannens hjemmelagede pizza med pestomarinert biff på - mmmm! :sikle:

Gode, snille mannen min!! :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...