Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015

ablaze

Anbefalte innlegg

Har som nevnt kjent baby sparke, da som et slag stryk inne i magen.

Noen ganger har jeg regelmessige svake dunk, føles nesten som puls.. Kan det også være baby?

Og dere som har funnet komfortable truser (ikke string) har dere en link?

Jeg begynner snart å vurdere å gå uten truse resten av svangerskapet...!

Jeg bruker bare de graviditets-/mammatrusene fra HM, denne typen. Syns de er helt ok. Går ikke så lang opp på magen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fremdeles i sjokk, ikke særlig glad for at det er to der inne. Foreløpig, ihvertfall, jeg håper jo inderlig at det endrer seg når sjokket legger seg litt.

Mine favorittruser om dagen er noen jeg har hatt i flere år, de er fra Marks&Spencer og har sånn "myk" blondestrikk oppe som ikke gnager eller ruller. De har ikke akkurat den samme modellen mer (dessverre!), men de minner litt om disse. Jeg har også mammatrusene som lilly linker til, men synes de er fryktelig store i størrelsen, de bare glir ned på meg. Kanskje jeg bør prøve en pakke i en størrelse eller to mindre.

Edit: Jeg kan jo legge til at jeg må holde meg til bomull når jeg er gravid (jeg foretrekker forsåvidt det uansett), fordi jeg har en lei tendens til å få soppinfeksjoner. Har det aldri ellers, så det er tydeligvis noe med hormoner/ubalanse, men syntetiske truser gjør det ihvertfall verre. Bomullstruser + melkesyrebakterier er tingen. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles i sjokk, ikke særlig glad for at det er to der inne. Foreløpig, ihvertfall, jeg håper jo inderlig at det endrer seg når sjokket legger seg litt.

Mine favorittruser om dagen er noen jeg har hatt i flere år, de er fra Marks&Spencer og har sånn "myk" blondestrikk oppe som ikke gnager eller ruller. De har ikke akkurat den samme modellen mer (dessverre!), men de minner litt om disse. Jeg har også mammatrusene som lilly linker til, men synes de er fryktelig store i størrelsen, de bare glir ned på meg. Kanskje jeg bør prøve en pakke i en størrelse eller to mindre.

Edit: Jeg kan jo legge til at jeg må holde meg til bomull når jeg er gravid (jeg foretrekker forsåvidt det uansett), fordi jeg har en lei tendens til å få soppinfeksjoner. Har det aldri ellers, så det er tydeligvis noe med hormoner/ubalanse, men syntetiske truser gjør det ihvertfall verre. Bomullstruser + melkesyrebakterier er tingen. :)

Takk for trusetips :)

Jeg tror jeg vet litt hva du føler, hadde ekstremt mange tanker da jordmor sa at hun trodde det var to der inne før vi tok UL og de bare fant en :)

Det kan rett og slett være veldig overveldende!

Spesielt når du plutselig skal bli 4-barnsmor (ifølge det som står som autografen din) og få dobbelt så mange barn som du har nå :)

Men som du sier så tipper jeg det kommer seg når sjokket legger seg, det sier iallefall mine to venninner som fikk tvillinger for 2 og 3 år siden :) De ville selvfølgelig aldri verden ha byttet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg informert den nye sjefen om graviditeten. Ikke noe gøy, men godt å få det gjort. Han sa ikke noe ufint altså, men jeg forstår at han ikke akkurat ble glad. Jeg har jo ikke begynt i stillingen en gang.. Menmen, ferdig med det:)

Forstår kjempegodt at du er sjokket over twins. Og særlig når det er nr 3(og4).. Men jeg er sikker på at du vil glede deg etterhvert! Hvor gamle er barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Selv om jeg ikke helt tør, så tenkte jeg at jeg skulle komme ut av hulen min.

Jeg er 16+1 i dag, har hatt 6 ultralyder (4 av den kjappe typen på 10 min for å bekrefte liv og at veksten stemmer over ens med svangerskapslengden og 2 litt lengre der en var med gjennomgang av hele anatomien uke 12+5)

Jeg har hatt blødninger 13+2 og 15+4, hadde ul i etterkant begge gangene og alt er bra. Morkaken ligger nær mormunnen og det er det som forårsaker blødningene, veldig kjedelig og jeg får panikkangst når jeg ser blod.

Jeg har to jenter, en på snart tre og en som kun er med oss i tankene og hjertet. I fjor måtte vi reise hjem fra sykehuset uten lillesøster, og akkurat derfor er jeg utrolig redd for at det samme skjer igjen.

I dette svangerskapet har jeg vært utrolig mye sliten og har veldig lavt blodtrykk (undertrykket var på 50 på sist kontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Jeg er 16+1 i dag, har hatt 6 ultralyder (4 av den kjappe typen på 10 min for å bekrefte liv og at veksten stemmer over ens med svangerskapslengden og 2 litt lengre der en var med gjennomgang av hele anatomien uke 12+5)

Jeg har hatt blødninger 13+2 og 15+4, hadde ul i etterkant begge gangene og alt er bra. Morkaken ligger nær mormunnen og det er det som forårsaker blødningene, veldig kjedelig og jeg får panikkangst når jeg ser blod.

Jeg har to jenter, en på snart tre og en som kun er med oss i tankene og hjertet. I fjor måtte vi reise hjem fra sykehuset uten lillesøster, og akkurat derfor er jeg utrolig redd for at det samme skjer igjen.

I dette svangerskapet har jeg vært utrolig mye sliten og har veldig lavt blodtrykk (undertrykket var på 50 på sist kontroll)

Velkommen Pusilus :klemmer: Så utrolig koselig at du også er her, og at du får god oppfølging! Husker godt det som skjedde sist, det var så vondt å høre :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pusilus! Jeg har håpet at du skulle melde deg her etterhvert, selv om jeg skjønner utrolig godt at du har ventet en stund. Glad for å ha deg her! :klemmer: Jeg krysser alt som krysses kan for at alt går bra helt til dere har en bitteliten en i armene. Håper du har hatt siste blødning nå! *knusekos*

geene: :klem: Jeg håper at det kommer seg når sjokket legger seg litt, ja. Ikke helt der enda, men.

Dentista: De er 6 og straks 3 (neste uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Så hyggelig at du våget deg inn her! Skjønner godt at du har ventet litt med en sånn opplevelse bak deg, men veldig koselig å ha deg med i gruppa. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus! Husker deg fra terminklubben i 2012:) (jeg hadde annet brukernavn da)

Så fælt å høre at du har hatt en slik opplevelse i mellomtiden! Godt du får tett oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mat koser dere andre dere med i helgene nå som dere er gravide? Jeg har bare lyst på ost og spekeskinke, så jeg klarer ikke komme på noe annen kosemat som er gravidvennlig akkurat nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mat koser dere andre dere med i helgene nå som dere er gravide? Jeg har bare lyst på ost og spekeskinke, så jeg klarer ikke komme på noe annen kosemat som er gravidvennlig akkurat nå. :fnise:

Jeg savner gode oster og spekemat, alkohol klarer jeg meg veldig fint uten! Spiser hjemmelagd pizza og hamburger, salater ++. Syns ikke det er så vanskelig å finne god gravidmat. Jeg drikker fortsatt brus og spiser litt godteri, selv om jeg prøver å begrense meg :filer: Er mest frustrert på påleggsfronten, jeg er kanskje litt hysterisk på kjøttpålegg og røkelaks så det spiser jeg ikke. Blir mye egg, vanlig ost og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke egentlig ost og spekemat så mye, sikkert fordi kvalmen fremdeles henger i og jeg ikke har lyst på allverdens uansett. Men roastbeef! Min store svakhet. :ler:

Har kost oss med sushi noen ganger, det har smakt selv om jeg egentlig har fått helt avsmak for fisk denne gangen. Vi lager selv, så har holdt oss til ferskest mulig laks, og ordner risen så nærme tilberedning som mulig. Ellers har det egentlig ikke smakt med så mye utover helt "vanlig" mat. Søtt frister ikke stort, det jeg som regel har mest lyst på om kvelden er rett og slett Farris/vann med kullsyre. Har dessuten ikke så mye plass til mat, så jeg er stappmett etter middag resten av kvelden. :ler: Jo, jeg koser meg med dette her innimellom: sunn sjokomelk. Hadde dilla på den i forrige graviditet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått dilla på sitroner jeg :)

Men de gangene j har lyst på sashimi, får j samboeren min til og lage og ta med hjem siden han driver sushi restaurant :D

Endret av Ryu_88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner ikke egentlig ost og spekemat så mye, sikkert fordi kvalmen fremdeles henger i og jeg ikke har lyst på allverdens uansett. Men roastbeef! Min store svakhet. :ler:

Har kost oss med sushi noen ganger, det har smakt selv om jeg egentlig har fått helt avsmak for fisk denne gangen. Vi lager selv, så har holdt oss til ferskest mulig laks, og ordner risen så nærme tilberedning som mulig. Ellers har det egentlig ikke smakt med så mye utover helt "vanlig" mat. Søtt frister ikke stort, det jeg som regel har mest lyst på om kvelden er rett og slett Farris/vann med kullsyre. Har dessuten ikke så mye plass til mat, så jeg er stappmett etter middag resten av kvelden. :ler: Jo, jeg koser meg med dette her innimellom: sunn sjokomelk. Hadde dilla på den i forrige graviditet også.

Jeg drikker sånn rundt nesten en liter sjokomelk hver dag.. Hehehehe.. :P Jeg savner derimot en veeeldig blodig biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce, roastbeef, det savner jeg også :sikle: og vossafår fårepølse (eneste ordentlige fårepløsen som finnes)

Ellers har jeg litt dilla på avocado med sitron og pepper. Nam.

Når kan man forvente at energien kommer? Jeg trenger det så sårt og venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden flere her er erfarne mødre prøver jeg her istedenfor å lage en egen tråd: Barnet vårt får sannsynligvis fars etternavn som mellomnavn og mitt mellomnavn som etternavn. Jeg kommer derfor til å bytte etternavn slik at jeg får samme etternavn som barnet. Er det noen grunn til at jeg bør gjøre dette før fødsel? Tenker jeg har god tid til å ordne sånt når jeg er i permisjon, men kom plutselig til å tenke på fødselsattest, registrering av barnets navn osv. Det er flere enn 200 med mellomnavnet mitt som etternavn, hvis det skulle spille noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden flere her er erfarne mødre prøver jeg her istedenfor å lage en egen tråd: Barnet vårt får sannsynligvis fars etternavn som mellomnavn og mitt mellomnavn som etternavn. Jeg kommer derfor til å bytte etternavn slik at jeg får samme etternavn som barnet. Er det noen grunn til at jeg bør gjøre dette før fødsel? Tenker jeg har god tid til å ordne sånt når jeg er i permisjon, men kom plutselig til å tenke på fødselsattest, registrering av barnets navn osv. Det er flere enn 200 med mellomnavnet mitt som etternavn, hvis det skulle spille noen rolle.

Jeg tror at så lenge navnene ikke er sjeldne kan barnet få de uavhengig av hva du heter. Men er veldig raskt og greit å endre navn tror jeg. Er det ikke bare å sende inn et skjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at så lenge navnene ikke er sjeldne kan barnet få de uavhengig av hva du heter. Men er veldig raskt og greit å endre navn tror jeg. Er det ikke bare å sende inn et skjema?

Tror selve navneendringen er veldig kjapp å få gjennom, men vil gjerne vente til jeg har vært på sommerferie mtp pass, og det hadde vært greit å ikke endre navn på jobb heller rett før jeg går ut i perm eller evt slutter. Og så vet jeg at det er endel jobb med å skaffe nytt førerkort osv, og diverse steder som ikke får beskjed automatisk. En nygift venninne sukket hvertfall litt over at det ble mer jobb enn hun hadde forestilt seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt FantasDick!!! Jeg kjenner veldig ofte på kvelden når jeg har lagt meg. LIgger på ryggen og puster rolig og får ofte et spark mellom inn- og utpust. Det er jo helt fantastisk :rodmer:

Ja tenk vi er snart halvveis! Nå er det uke 23 å glede seg til..

For litt over en uke siden kjente jeg klart og tydelig et spark, og siden har jeg kjent henne flere ganger om dagen, nesten hver dag. Har hatt to dager hvor jeg ikke har kjent noe til henne. Hun er mest aktiv på kvelden, særlig når jeg skal forsøke å sove. Og på dagtid tror jeg hun sparker meg rett i urinblæra for jeg kjenner en sånn kraftig uregelmessig "puls"følelse i blæra og jeg må tisse så sykt ofte, selv om det nesten ikke kommer noenting. :ler:

Hvordan er det med aktiviteten på din nå? Og tenk, nå er vi over halvveis!

Åh, jeg har så gruelig lyst på tapas; spekeskinker, ost og vin. Kreperer av lengsel snart! :fnise: Ellers har jeg hatt en del lyst på sushi, og det jeg har jeg spist med grei samvittighet. Savner også en rå biff, men det går greit uten enn så lenge. Savner også en kald øl og en røyk (fy!) nå som det er sommervær og vi sitter på terrassen etter å ha grillet. Har drukket en boks alkoholfri øl innimellom, det funker like bra som vanlig øl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har så gruelig lyst på tapas; spekeskinker, ost og vin. Kreperer av lengsel snart! :fnise: Ellers har jeg hatt en del lyst på sushi, og det jeg har jeg spist med grei samvittighet. Savner også en rå biff, men det går greit uten enn så lenge. Savner også en kald øl og en røyk (fy!) nå som det er sommervær og vi sitter på terrassen etter å ha grillet. Har drukket en boks alkoholfri øl innimellom, det funker like bra som vanlig øl. :)

Jeg skal til Spania nå i helgen, og jeg kommer til å dø etter ost og skinke. Og jeg kan visst ikke spise aioli heller, pga salmonellafare når man spiser rå egg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...