Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Er det første barnet FantasDick? Jeg kjente ikke noe første gang før i uke 19 og det var først etter at jeg på OUL ble fortalt hvilken vei barnet lå (føttene opp) og da forstod at det var spark jeg kjente. Det er bare å glede seg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå gøy med oul! Føles lenge til min som er 27.mai.. Pluss at jeg gruer meg litt, for må ta opp litt fødselsgreier fra sist..

Føler liksom jeg vet kjønnet allerede, fikk jo hint om gutt på tidlig ul. Men var jo bare 11+5 da, kan jeg stole på det tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første barnet, Ablaze! Jeg har visst sånn ca hvordan hun ligger i noen uker, men har ikke kjent noenting. Var rart når jeg så hvor hardt hun sparket, men ikke kjente noe - samboeren trodde jeg tulla når jeg sa jeg ikke kjente noe, haha! Men jeg venter i spenning! :)

Jeg hadde ikke stolt på kjønn før jeg hadde sett det selv, Dentista! :ler: Så det rimelig klart på jenta vår i dag, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med OUL i dag, ablaze og FantasDick! :strix:

FantasDick, jeg har hatt morkaka foran begge ganger tidligere og tror det er tilfellet denne gangen også, og jeg har først kjent bevegelse på sidene. Rundt uke 18 første gangen, mener jeg å huske, litt tidligere påfølgende ganger. :) Plutselig merker du det! Og når du merker det, kan det godt hende du skjønner at du har merket det tidligere også - det er ikke alltid så lett å skille magefunksjoner å baby fra hverandre i starten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det OUL i morgen. Det blir spennende! Typisk nok har Snorkfrøken (minstejentas KG-navn, hehe) blitt syk, så da ble det straks litt mer ordning, for jeg vil gjerne ha med meg mannen. Men det ordner seg, mamma sa hun kan komme inn så mannen rekker timen. (Han skal være hjemme med henne i morgen, hun er helt klart ikke i bhg-form i morgen heller, så slapp som hun er i dag, stakkar.)

Ellers går nå dagene, ganske fort, også. Sprøtt å tenke på at jeg nærmer meg halvveis. Grugleder meg litt til ultralyden, siden det aldri ble noen tidlig UL blir det første titt... Men jeg satser på at alt er bra. :) Blir spennende å se om de klarer å se kjønn - jentene har veldig lyst på en lillebror, men om det ønsket kan innfris gjenstår å se... :ler:

Lykke til på ultralyd! :klemmer: Husk å oppdatere oss etterpå da :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ultralyd! :klemmer: Husk å oppdatere oss etterpå da :opplyser:

Nå har jeg jo alt sladret litt i dagboka mi, men vi venter altså tvillinger... :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg jo alt sladret litt i dagboka mi, men vi venter altså tvillinger... :hakeslepp:

WoooW Gratulerer så utrolig mye... Tenker det var litt av et sjokk, men tenk hvor koselig :D

Hvordan var reaksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo alt sladret litt i dagboka mi, men vi venter altså tvillinger... :hakeslepp:

Ojoj så spennende! Har du hatt noen mistanker? Vet du kjønnet? Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tvillinger! Nå må jeg tusle avgårde på leit etter dagboka di, for den har jeg visst ikke lagt fra meg noe spor i... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig likt deg: Lite symptomer, men siste uken VELDIG ømme nipler. Kan også se noe hvitt, akkurat som litt fettlag/smuss som legger seg i "sprekkene" på nippel. Har dette noe med melka å gjøre?

Jeg hadde vondt i livmortuppen et par dager når jeg var 8-9 uker på vei. Har du det ofte/lenge? Jeg kan kjenne stikkinger dersom jeg presser når jeg tisser(om jeg skal være kjapp og tømme alt liksom :fnise:). Er dette vanlig? Men ikke noe når jeg tar bena opp til magen. Mulig alle er forskjellige og kjenner det forskjellige steder? :)

I dag er jeg øm og stikkete i livmoren igjen og denne gangen er det ikke etter trening. Regner med at det nok bare er sånn noen dager. Det blir ihvertfall en rolig kveld på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med OUL i dag, ablaze og FantasDick! :strix:

FantasDick, jeg har hatt morkaka foran begge ganger tidligere og tror det er tilfellet denne gangen også, og jeg har først kjent bevegelse på sidene. Rundt uke 18 første gangen, mener jeg å huske, litt tidligere påfølgende ganger. :) Plutselig merker du det! Og når du merker det, kan det godt hende du skjønner at du har merket det tidligere også - det er ikke alltid så lett å skille magefunksjoner å baby fra hverandre i starten. :ler:

Tror jeg kjente et par spark i går kveld. Kjente litt "rar" følelse i magen så la hånda mi der og presset litt så fikk jeg plutselig et lite spark i fingrene. Hjertet mitt sluttet å slå og kroppen frøys til is et sekund, ble så skremt! :haar::ler: Burde kjenne litt mer framover nå, da. Er jo halvveis om noen dager!

Nå har jeg jo alt sladret litt i dagboka mi, men vi venter altså tvillinger... :hakeslepp:

Å guri! Gratulerer! Så spennende, samboeren min er sikkert kjempemisunnelig - han ønsket seg tvillinger! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er sikkert det teiteste spm i denne tråden foreløpig - men hva slags truser bruker dere andre? Vanligvis bruker jeg noen som stopper midt på valken, men godt under navlen. Nå er jo "valken" plutselig bulende, så trusene bare ruller ned og legger seg under - ikke spesielt komfortabelt! Kjøpte noen i en str større uten at det hjalp. Syns ikke det er behagelig med superlave truser som stopper under bumpen, sikkert fordi jeg jo har litt ekstra fett i det samme området. Men sånne skikkelige gravidtruser er det jo evigheter til jeg kan bruke! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker foreløpig helst stringtruser. Kjøpte meg noen nye i går i en str større slik at ingenting skal være stramt :) men er jo mange som ikke liker slike truser heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun string og hipstere i micro med laserskårede kanter fra h&m. Passer min gamle størrelse enda, men har kjøpt noen flere i større størrelser sånn at de absolutt ikke strammer noen steder - de bare "sitter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker myke bomullstruser, lave som går nedenfor magen. Ikke stramme noe sted. Brukte slike ved forrige graviditet og, og slutta liksom ikke med det etter barnet var født;) ble for godt vant med komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg kjente et par spark i går kveld. Kjente litt "rar" følelse i magen så la hånda mi der og presset litt så fikk jeg plutselig et lite spark i fingrene. Hjertet mitt sluttet å slå og kroppen frøys til is et sekund, ble så skremt! :haar::ler: Burde kjenne litt mer framover nå, da. Er jo halvveis om noen dager!

Så kjekt FantasDick!!! Jeg kjenner veldig ofte på kvelden når jeg har lagt meg. LIgger på ryggen og puster rolig og får ofte et spark mellom inn- og utpust. Det er jo helt fantastisk :rodmer:

Ja tenk vi er snart halvveis! Nå er det uke 23 å glede seg til..

Jeg gleder meg til det kommer ny baby. Vi har begynt å prate litt om hvem som skal ha permisjon når og om vi skal velge 80% eller 100%. På en måte håper jeg at baby kommer ca 2.5 uker før termin, for det gjør ting så mye enklere mtp barnehage.. Men siden det ble så mye styr sist svangerskap så håper jeg at alt går etter normalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som nevnt kjent baby sparke, da som et slag stryk inne i magen.

Noen ganger har jeg regelmessige svake dunk, føles nesten som puls.. Kan det også være baby?

Og dere som har funnet komfortable truser (ikke string) har dere en link?

Jeg begynner snart å vurdere å gå uten truse resten av svangerskapet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som nevnt kjent baby sparke, da som et slag stryk inne i magen.

Noen ganger har jeg regelmessige svake dunk, føles nesten som puls.. Kan det også være baby?

Og dere som har funnet komfortable truser (ikke string) har dere en link?

Jeg begynner snart å vurdere å gå uten truse resten av svangerskapet...!

Bra det er flere enn meg som har truseproblemer! :fnise:

Jeg sliter litt med motivasjon for jobb for tiden. Selv om kvalmen har gitt seg er jeg fremdeles sliten og trøtt, og syns 7,5 timer på jobb er veldig lenge. Gleder meg egentlig bare til permisjon, men det er jo helt idiotisk når det er så lenge til! Jeg er egentlig veldig glad i og engasjert i jobben min, så jeg vil jo ikke ha det sånn! I tillegg har jeg ikke fast jobb, så hvis jeg vil tilbake hit etter permisjon må jeg gjøre en like god jobb som før de neste månedene. Tror litt av grunnen er at jeg var 100% sykemeldt i seks uker, og siden jeg var så dårlig koblet jeg helt av fra alle tanker om jobb. Så da jeg kom tilbake var jeg fremdeles sliten, men helt ute av takt med alt som skjedde på jobb.. :sjenert: Og så ser jeg jo veldig frem til tiden med permisjon, ikke bare fordi jeg har "fri", men mest fordi jeg håper jeg skal storkose meg med babyen min!

Jeg er SÅ klar for å kjenne spark, men ingen tegn til bevegelse enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er flere enn meg som har truseproblemer! :fnise:

Jeg sliter litt med motivasjon for jobb for tiden. Selv om kvalmen har gitt seg er jeg fremdeles sliten og trøtt, og syns 7,5 timer på jobb er veldig lenge. Gleder meg egentlig bare til permisjon, men det er jo helt idiotisk når det er så lenge til! Jeg er egentlig veldig glad i og engasjert i jobben min, så jeg vil jo ikke ha det sånn! I tillegg har jeg ikke fast jobb, så hvis jeg vil tilbake hit etter permisjon må jeg gjøre en like god jobb som før de neste månedene. Tror litt av grunnen er at jeg var 100% sykemeldt i seks uker, og siden jeg var så dårlig koblet jeg helt av fra alle tanker om jobb. Så da jeg kom tilbake var jeg fremdeles sliten, men helt ute av takt med alt som skjedde på jobb.. :sjenert: Og så ser jeg jo veldig frem til tiden med permisjon, ikke bare fordi jeg har "fri", men mest fordi jeg håper jeg skal storkose meg med babyen min!

Jeg er SÅ klar for å kjenne spark, men ingen tegn til bevegelse enda. ;)

Ser den med jobbsituasjonen, jeg også er veldig glad i jobben min men nå når jeg plutslig skal jobbe dagtid man-fredag ble situasjonen en helt annen, føler jeg har ingen energi og jobb blir et ork. :S Gleder meg til permisjon jeg også selv om det er litt over 4 mnd til enda.... :fnise:

Kanskje det går seg til etterhvert? Vi håper det... :laugh:

Jeg og går å venter på bevegelser, skikkelig utolmodig :P Nå har visst jeg morkaken fremme da så spent på når jeg kommer til å merke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...