Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Spania nå i helgen, og jeg kommer til å dø etter ost og skinke. Og jeg kan visst ikke spise aioli heller, pga salmonellafare når man spiser rå egg! :bond:

Oh my.. Jeg føler med deg! Vi vurderer å ta oss en tur til varmere strøk før sommeren og babyen er her, men jeg vet ikke om jeg tør pga lyst på all den gode maten (og vinen, jeg elsker å bestille et glass la casa, så mye spennende!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos jordmor for første gang denne uka og det var veldig ok. Godt å ha en hel time å prate med henne, kontra legen som har max 15 min.

Målte høyere blodtrykk enn sist sv.sk.kontroll, så det må sjekkes igjen neste uke. Skal til legen om to uker, så det blir spennende å se om det faktisk stiger eller om det var tilfeldig.

Ellers er formen knallbra, men orker ikke trene noe. Har litt dårlig samvittighet for det, men kommer meg alikevel ikke opp og ut.

Kjenner liv hver dag, men tror ikke det kan kjennes på utsiden enda. Maser på mannen om å kjenne hele tiden, men han kjenner ikke noe. Gleder meg til det blir tydelig utpå, for da kan storesøster få kjenne :rolleyes:

Blir spennende å gå til legen og se hva som skjer med blodtrykket. Vil tro han vil sykemelde meg litt, men vi får se. Koser meg uansett med den store magen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har j vært til oul i Drammen og der kunne de se at vi fikk 2 gutter 💙💙 😄

Men ho mente at tvillingene lå litt nærme urinblæra og fødselskanalen ? Ho mente at det ikke var noe fare da tvillingene ville vokse seg oppover ? Er bare i uke 20 og derfor blir j litt bekymra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har j vært til oul i Drammen og der kunne de se at vi fikk 2 gutter

Men ho mente at tvillingene lå litt nærme urinblæra og fødselskanalen ? Ho mente at det ikke var noe fare da tvillingene ville vokse seg oppover ? Er bare i uke 20 og derfor blir j litt bekymra ?

Vi har også vært på UL i dag, og fått se minst én, og trolig to gutter - hun var ikke helt sikker på tv2. Alt i orden med dem, men det var fortsatt vanskelig å se, og nå fikk vi også en forklaring på hvorfor - de ligger veldig tett opptil hverandre (selv om det er skillevegg mellom dem), det var vanskelig å se om de delte morkake eller om det var to som lå tett inntil hverandre, og i tillegg var mengden fostervann i nedre del av skalaen (men ikke problematisk lav). Det er altså fremdeles usikkert om det er snakk om eneggede eller toeggede, men de var uansett fremdeles veldig like i størrelsen, så da er det ihvertfall ingen problemer ifht TTTS foreløpig, om de skulle vise seg å være eneggede. Jeg er i tillegg en drøy uke kortere enn det menstermin skulle tilsi.

Kan ikke noe om det med blære og fødselskanal, men det får du kanskje litt mer svar på ved neste kontroll? Hvordan er løpet for deg videre? Har skjønt at det varierer fra sykehus til sykehus. Drammen sykehus har jo veldig godt rykte etterhvert, ihvertfall når det gjelder føden og nfi! (Jeg er født der, hehe, men jeg vet ikke helt hvordan ryktet var på 80-tallet. ;)) Håper du får gode svar kjapt, det er ikke noe godt å gå rundt og lure på sånt. Kanskje du kan ringe og spørre? Selv er jeg rimelig "fjern" i sånne settinger, og kommer på alt jeg burde spurt om et par timer senere...

Dagen har vært en vanvittig berg-og-dalbanetur for meg, noen få timer etter UL fikk jeg telefon om at onkelen min er død, så altfor ung og så altfor brått. Han var på besøk her i går, og det hele er helt surrealistisk. Jeg er heller ikke helt over tvillingsjokket enda, skjønte jeg i dag, så ettermiddagen og kvelden har vært preget av mange, mange tårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ny time om 3 uker, og etter det skulle vist alle tvilling gravide sees hver 2 uke :) Skal vist snakke med både lege og jordmor neste gang :) j har time hos den lokale jordmora her j bor neste uke, får spørre da :) Om vi fikk eneggede eller to eggene var ho litt usikker på men de hadde bra med fostervann begge to :)

Det blir trolig gutter hos deg også da, gratulerer :D

J beklager og høre at onkelen din har gått bort da, det var trist og høre :(

Det er bra at ikke bare j er fjern da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ny time om 3 uker, og etter det skulle vist alle tvilling gravide sees hver 2 uke :) Skal vist snakke med både lege og jordmor neste gang :) j har time hos den lokale jordmora her j bor neste uke, får spørre da :) Om vi fikk eneggede eller to eggene var ho litt usikker på men de hadde bra med fostervann begge to :)

Det blir trolig gutter hos deg også da, gratulerer :D

J beklager og høre at onkelen din har gått bort da, det var trist og høre :(

Det er bra at ikke bare j er fjern da :)

Høres ut som om det er samme opplegg som jeg har fått skissert. :) Annenhver uke frem til uke 28 eller 30, tror jeg, og deretter hver uke (blæh!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig :) nå har j time hos lokale fastlege, lokal jordmor, pluss at jeg da må inn til Drammen annenhver uke og seinere hver uke...... J kommer til og møkkalei etterhvert trur jeg, men så lenge tvillingene har det bra så er j fornøyd 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på oul og sett en fin og frisk jente med termin 2. oktober. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i går, minstebrøster har det bra, morkaken har trukket seg opp og livmorhalsen er lang og lukket. Blødning i går et par timer før ul, men ikke noe tegn til blødning noen steder, ikke ved innvendig ul heller.

Ny termin er 7. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i går, minstebrøster har det bra, morkaken har trukket seg opp og livmorhalsen er lang og lukket. Blødning i går et par timer før ul, men ikke noe tegn til blødning noen steder, ikke ved innvendig ul heller.

Ny termin er 7. oktober.

Så fint at alt så bra ut! :rodmer: Ser du skriver minstebrøster, velger dere å ikke vite kjønn, eller var det ikke synlig? Ble litt nysgjerrig, kjenner jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med OUL, Juliane og Pusilus! :hjerte:

---

Jeg synes det er så rart å tenke på at jeg for noen uker siden klaga her inne over at jeg ikke kjente noe til ungen, men nå kjenner jeg henne sparke og styre gjennom hele dagen, hver dag. På tirsdag fikk også samboeren seg et spark i hånda når han lå å kjente på magen etter vi hadde lagt oss - hun spreller som F når jeg legger meg ned! :ler:

Er fremdeles rart å kjenne noe som lever og rører på seg inni magen min, og jeg er ikke helt komfortabel med det, men det går bedre for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske sikker på at jeg kjenner bevegelse nå. :rodmer: Men føler alle forteller om at de i begynnelsen kjenner et spark eller to, og så kan det gå dager og uker uten at de kjenner noe, før de får ett nytt spark. Jeg kjente ikke noe før for ca en uke siden, men allerede nå syns jeg i perioder jeg kjenner MASSE! Da jeg hadde lagt meg i går kjente jeg f.eks sikkert ti små plopp på omtrent like mange minutter. Så da blir jeg litt usikker på om det ikke er babyen jeg kjenner allikevel? :klo: (Ikke det at jeg skjønner hva annet det kan være...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger meg nedpå hver dag etter lunsj, og holder litt på magen. Da reagerer nok lille på maten - og jeg får noen livlige "kilinger" innimellom - og så et par prøvende dunk i hånda :rodmer: Også på kvelden hender det at jeg kjenner litt tumling - gleder meg til jeg kjenner det mer regelmessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det gikk fint på OUL Pusilus og Juliane :klemmer: Håper du slipper mer blødninger nå Pusilus, selv om alt var fint på OUL vet jeg godt hvor stressende det kan være!

Jeg har kjent bevegelse/spark ganske lenge nå, men gleder meg til de blir så kraftige at storesøster og pappaen kan kjenne og :rodmer: På tidlig UL fikk jeg beskjed om at morkaken låg bak, men på OUL sa de at den var fremme. Det gikk visst ikke an at den flytta seg (dumt spørsmål fra meg tydeligvis ;) ) så da tok hun nok feil på tidlig UL. Uansett var det litt godt å høre, for jeg syns alt kjentes veldig likt som da jeg var gravid med frøkna. Da lå morkaken også fremme. Syns det er en veldig fin periode vi er inne i nå, stort sett god form, synlig mage og tid til å handle/strikke til nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skjer det mye kjekt her!!! Kjempegøy å kjenne så mye liv ja. Her kjennes det faktisk på utsiden. Storesøster har ikke kjent enda, for hun er så utålmodig og så er ikke sparkene regelmessige nok enda. Men håper det blir snart.

Skal til legen neste uke. Blir spennende å se hva blodtrykket er, for det har steget. Satser på at det har stoppet, for det er veldig tidlig synes jeg. Noen andre med endringer i blodtrykk? Eller har det holdt seg stabilt hele tiden?

Nå nærmer det seg 23 fullgåtte uker og det blir deilig. Selv om jeg ikke planlegger å treffe knøttet på en veldig lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt så bra ut! :rodmer: Ser du skriver minstebrøster, velger dere å ikke vite kjønn, eller var det ikke synlig? Ble litt nysgjerrig, kjenner jeg! :)

Vi vet, mest sannsynlig, men vil ha det bekreftet på neste ul også ;)

Juliane og pusilus, så godt med fine OUL! :hjerter_rundt: Og pusilus, en ekstra stor :hug: til deg. :hug:

:klem:

---

Så godt med fine ul opplevelser og romstering i magehusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere. Kjenner også liv hver dag. Kjent i over ei uke nå. Morkaka ligger på baksiden som sist så hjelper vel det. Har ikke fått oul før 8 juni. Er 21+1 da. Syns det er sent men de hadde ikke ledig før da. De mener jeg er 20+4 da noe jeg VET ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo forsåvidt sent blomst12, men det gjør vel for så vidt ikke så mye sånn sett. Er gøy med UL uansett :)

Det blir spennende å se om de setter deg frem til den termin du mener er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...