Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Haha, ja Juliane, det skal bli spennende å få vite når babyen har tenkt å komme! :ler:

Ny UL igjen om litt over en uke, skal visst være 17+5 i dag, så da burde de klare å se det de skal håper jeg. Nå som kvalmen og oppblåsthet-følelsen har gitt seg merker jeg ikke noe til graviditeten. Magen er jo mye større, da, men kjenner ikke noe annet liksom. Kjenner ikke noe liv heller bortsett fra én gang for omtrent en uke siden; bråvåkna midt på natta av en følelse i magen som helt klart ikke var fordøyelse eller noe annet som jeg pleier å kjenne i magen. Snart halvveis og merker ingenting, hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente spark i natt! Fikk et par dult på samme plassen når jeg snudde meg fra siden og over på ryggen. Har masse kynnere og da kjenner jeg ikke noe annet en at jeg må tisse.

Merker at ukene går mye fortere nå etter at jeg rundet 12 uker - det er deilig. Er snart halvveis! Er veldig deilig å ha såpass få symptomer nå sammenlignet med slik det var for en 6-8 uker siden. Jeg sammenlignet magebilde med sist svangerskap og ser at magen er noe større denne gang. Men det er helt greit - da er det ihvertfall ikke tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runda 12 uker i helga, deilig og være over den! Hørt hjertelyd med angesounden min og. Nå vet alle det, veldig rart! Kvalmen henger litt igjen, håper den gir seg snart. Varte til uke 14 sist!

Skal på ul neste tirsdag, er 13+3 da, tror dere de kan se kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har kommet så langt i graviditeten her inne, men nå var det min tur med tidlig ul:) fikk se en frisk og rask liten en<3 11+5. Legen mente det kanskje var en liten gutt:)

Vi har tenkt til å vente litt med å fortelle storesøster at det kommer en baby. Når har dere andre tenkt til å fortelle søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henger kvalmen fortsatt i, kastet opp i dag morges. Blæh. Drittlei av det. Jeg håper inderlig at jeg slipper en ny runde på slutten, med førstemann var jeg dårlig igjen fra ca uke 35...

blomst12: Om de ser kjønn i uke 13 kommer vel litt an på den som utfører UL, tror jeg? Det er vel rundt den tiden at det begynner å bli synlig...

Dentista: Vi fortalte det rundt uke 15 nå. Da hadde eldstejenta alt gjettet det. :ler: Fordelen var jo at det var spredd til hele bhg i løpet av dagen etter. ;) Jeg mener vi fortalte eldste det rundt uke 18 forrige gang, da lillesøster var på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 15 uker på vei og har ikke hørt noe fra Ullevål om OUL og fødeplass. Når bør jeg forsikre meg om at de har mottatt søknaden? Sendte for fire uker siden hvis jeg ikke husker feil...

Vi har vært i London i påsken og jeg har shoppet litt klær med plass til mage. Ikke veldig lett å kjøpe klær man skal vokse inn i, når man ikke helt vet hvilken fasong man kommer til å få. Putta masse klær på magen for å få en ide da. :fnise: Magen min har forresten poppa skikkelig selv om jeg bare er 15 uker og førstegangs! Og i mammaklær så den enda større ut enn i klær som ikke er laget med ekstra plass til magen, så ble bare stående og glo rart på meg selv i prøverommene. :ler:

blomst12: Jeg var bare 12+6 da hun mente hun så det var jente, men er jo fremdeles skeptisk til om det stemmer da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte Ullevål i dag og etterlyste brev om fødeplass og OUL. Fikk beskjed om at jeg hadde fått plass og at brev var sendt 19.3 - til studentboligen jeg flyttet fra for fem år siden. :ler: Jeg var aldri folkeregistrert der, aldri i kontakt med sykehuset da jeg bodde der og jeg skrev riktig adresse på søknaden, så hvor i all verden de hadde fått den adressen fra aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt du ringte da! Har fått plass på riksen vi, oul i slutten av mai:)

Her ble jeg sykmeldt i dag, i 3uker. Et nederlag og en lettelse på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fant ut av fødeplass, juliane! Sånne adresseforkludringer har jeg også opplevd fra det offentlige, ganske pussig. Men godt at alt var i orden. :)

Jeg har også fått plass på Riksen, Dentista, men da med OUL neste uke. Uæææh! Fødte du på Riksen sist også? Jeg har født der begge ganger tidligere, og har stort sett vært fornøyd med det meste. Skulle bare ønske de hadde enerom...

Skjønner godt at du har delte følelser rundt sm, men når legen har vurdert at du trenger det, så hør på vedkommende. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått innkalling til OUL i slutten april, blir spennende! Kanskje vi skulle lagd en liste snart, de første skal vel snart på OUL hvis ikke noen har vært allerede? Da kunne vi ført opp endelig termin, kjønn osv. Noen som melder seg? (Evt kan jeg gjøre et forsøk litt senere, men er så utrolig klønete med sånne ting :rolleyes: )

Synd å høre at noen fremdeles er i dårlig form, håper det kommer seg med litt ro og hvile! Her er det utrolig mye å gjøre på jobb for tiden, så takk og lov for at formen er så mye bedre nå enn i 1. trimester.. Jeg er bare veldig trøtt, ellers upåklagelig :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fødte på riksen sist og:) føltes veldig trygt, også er det nærme der vi bor.

Skulle gjerne hatt mannen der om natten, men denne gangen må jo han hjem til storesøster uansett. Ellers syns jeg egentlig det var litt hyggelig å dele rom med ei annen. Hadde rommet for meg selv siste natten, og ble nesten litt mørkredd hehe!

Er egentlig helt enig i sykemeldingen, klarer jo ikke gå på jobb. Ikke hente i barnehagen engang:( Er bare litt kjipt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått innkalling til OUL i slutten april, blir spennende! Kanskje vi skulle lagd en liste snart, de første skal vel snart på OUL hvis ikke noen har vært allerede? Da kunne vi ført opp endelig termin, kjønn osv. Noen som melder seg? (Evt kan jeg gjøre et forsøk litt senere, men er så utrolig klønete med sånne ting :rolleyes: )

Synd å høre at noen fremdeles er i dårlig form, håper det kommer seg med litt ro og hvile! Her er det utrolig mye å gjøre på jobb for tiden, så takk og lov for at formen er så mye bedre nå enn i 1. trimester.. Jeg er bare veldig trøtt, ellers upåklagelig :Knegg:

Ja liste hadde vært gøyt, hvordan kan vi evt gjøre det :klo:

Jeg har også time til OUL i slutten av april :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere terminklubber jeg har vært i har ihvertfall hatt terminlister, kanskje det hadde vært noe? Med menstermin, UL-termin og kjønn for de som vil vite det. Kan jo evt ta med dato for OUL også. Jeg kan sikkert fikse i kveld, hvis det høres ut som noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere terminklubber jeg har vært i har ihvertfall hatt terminlister, kanskje det hadde vært noe? Med menstermin, UL-termin og kjønn for de som vil vite det. Kan jo evt ta med dato for OUL også. Jeg kan sikkert fikse i kveld, hvis det høres ut som noe.

Høres ut som en GOD plan :D

Kanskje vi må legge inn infoen vår her da:

ShiningStar: 15+3, Menstermin: 1.10.2015 UL-termin: 30.9.2015 Kjønn: Vet ikke enda xD OUL: 28.4.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er førstegansgravid. 12 uker nå, og er så nysgjerrig og lurer på om jeg skal ta tidlig UL. Er alt i orden, har jo alle disse vondtene og shitet som står i boka. ;)

Og så begynner jeg å tenke på; hvordan ta ut permisjon?Har ei venninne som fikk i begynnelsen av oktober i fjor, og barnet skal begynne i barnehage, om det får plass, i august. Jeg synes det er tidlig, men det er ikke lett med med det stupide barnehageopptaket vi har her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegansgravid. 12 uker nå, og er så nysgjerrig og lurer på om jeg skal ta tidlig UL. Er alt i orden, har jo alle disse vondtene og shitet som står i boka. ;)

Og så begynner jeg å tenke på; hvordan ta ut permisjon?Har ei venninne som fikk i begynnelsen av oktober i fjor, og barnet skal begynne i barnehage, om det får plass, i august. Jeg synes det er tidlig, men det er ikke lett med med det stupide barnehageopptaket vi har her i Norge.

De fleste her inne har vel tatt tidlig UL og hatt fine opplevelser med det. :) Jeg syntes det var veldig deilig å se et friskt og levende foster som sprella med beina og var i full vigør, og hele opplevelsen ble med ett litt mer virkelig. Pappaen syntes også det var flott, han har jo enda mindre følelse av at vi skal ha barn, bortsett fra å høre meg spy med jevne mellomrom. :fnise: Men hvis du ikke kjenner det store behovet selv er det jo egentlig ingen grunn til å bruke masse penger på det!

Permisjon og barnehageplass er et mareritt å få sydd sammen ja... Jeg syns det er for tidlig med barnehage allerede når barnet er 10 mnd, så vi satser på å være hjemme til jul. Sannsynligvis blir jeg hjemme ut august og så tar pappaen fra september og ut året, men det er ikke helt bestemt enda. Så var jo det store spørsmålet hvor stor sjanse man har til å få barnehageplass i Oslo fra januar da, men alternativt får vi finne en løsning med dagmamma e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer vi til å søke om full plass fra barnehageåret 2015/2016, har dårlig erfaring med å søke ved nyttår. Siden vi har søsken i barnehagen håper vi å få plass gjennom søskenprioritering.. Kommer nok ikke til å bruke plassen fra august, men vente til barnet er ca 1 år. Det kommer jo litt an på hvordan barnet er som person også. Så får vi se om vi bruker helle plassen eller prøver med noen dager i uka. Ja, det er tidlig, men vanskelig å få til noe annet med jobb, lån og hverdagen forøvrig. Frøkna starta i bhg når hun var 14 mnd, og det gikk veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...