Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Gjest mammanicolene

Jeg skal på oul på fredag! Gleder meg :) Føler det er gutt! Har fått skikkelig stor mage og i dag senest var det ei som trodde jeg var høygravid. Flaut gitt...

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kom vogna!  :strix:

 

Herregud, så fin den er - enda finere enn på bilder! Sliter med å finne ut av den, ser på Youtube-videoer mens mannen holder på å rive av seg håret i frustrasjon, hahah. Har oss en pause nå. :)

 

Det er en Silver Cross Sleepover Elegance i cream. 

 

Edit; og bikkja er livredd når jeg kjører vogna rundt i huset. :hoho: 

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!!! Det skal ikke være lett FantasDick!!!! Bare vent til hunden møter lille babyen for første gang 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at hunder er redd for vogner har jeg lest om før, i en eller annen blogg jeg leste var den vordende mor og hunden på trilleturer før fødsel for å vende hunden til vogna... ;) Gratulerer med vogn i hus, uansett! :)

 

Vi må få bestilt vogn snart... Ca 2 mnd leveringstid på Bugaboo Donkey, visst. 

 

Lykke til i morgen, mammanicolene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!!! Det skal ikke være lett FantasDick!!!! Bare vent til hunden møter lille babyen for første gang

Han holdt å fly i flint flere ganger i går, men etter en del videoer og pauser underveis klarte vi å forholde oss rolige nok til å forstå hele vogna - så nå "kan" vi den! :ler: Merkelig, han er egentlig verdens roligste og sindigste mann, men når det kommer til små ting og duppeditter som sitter fast eller ikke vil åpne/løsne/flytte seg så får han helt anfall! :hoho: 

 

Har satt fram vogna til hunden i stua, så han er blitt litt vant til den over natta, men er fremdeles redd når jeg rører på den. Spent på hva han synes om babyen når den kommer! 

 

Det med at hunder er redd for vogner har jeg lest om før, i en eller annen blogg jeg leste var den vordende mor og hunden på trilleturer før fødsel for å vende hunden til vogna... ;) Gratulerer med vogn i hus, uansett! :)

 

Vi må få bestilt vogn snart... Ca 2 mnd leveringstid på Bugaboo Donkey, visst. 

 

Lykke til i morgen, mammanicolene! :)

Hvis han ikke aksepterer den innen rimelig tid så skal jeg ta de med på tur, både vogna og hunden. Han tør ikke nærme seg vogna så lenge den er i bevegelse så spørs om han tør å gå sammen med den. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom vogna!  :strix:

 

Herregud, så fin den er - enda finere enn på bilder! Sliter med å finne ut av den, ser på Youtube-videoer mens mannen holder på å rive av seg håret i frustrasjon, hahah. Har oss en pause nå. :)

 

Det er en Silver Cross Sleepover Elegance i cream. 

 

Edit; og bikkja er livredd når jeg kjører vogna rundt i huset. :hoho:

Herlig! Husker selv hvor stas det var å ordne vogna med dyne og alt (nystrøket såklart :ler) og trille rundt i stua! Håper hunden venner seg til den etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammanicolene

Vi får ei lita jente i starten av november :) Holder meg i denne tråden fordi om der er november termin er jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg 100% sykemeldt frem til planlagt permisjon i slutten av august pga fare for ny svangerskapsforgiftning. Sitter med litt blandede følelser om det, men det blir jo en lang sommerferie så får håpe den bli fin!

 

Så koselig med jente mammanicolene! En skal se at jeg ikke blir tilhørende til sep/okt-gruppen etter hvert - fikk beskjed om å anta tidlig fødsel denne gang også  :dry:

 

Herregud jeg har ikke tenkt på at det kan være leveringstid på vogn! må komme meg ut å se jeg også - var ikke fornøyd med sist vogn, så jeg vil ha ny 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ei lita jente i starten av november :) Holder meg i denne tråden fordi om der er november termin er jeg :P

Gratulerer med jente :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten jente, mammanicolene! :strix: 

 

ablaze, skjønner godt blandede følelser, men når legen (-e?) har bestemt at det er det beste, er det bare å høre på dem. :) Håper det gjør at du slipper unna en ny runde med svangerskapsforgiftning! :klem: 

 

Og jeg tror ikke det er så lang bestillingstid på alle vogner, altså, Donkey'en er jo ikke den det selges mest av siden det først og fremst er en søsken-/tvillingvogn. Men sikkert greit å sjekke for sikkerhetsskyld! Vi bestilte vår vogn i dag, og fikk beskjed om 6-8 uker. Den forrige vogna vår (Bugaboo Cameleon) fikk vi med oss på dagen i sin tid. :)

 

---

 

Vi har altså tatt storhandelen av utstyr i dag, så nå er faktisk veldig mye av det vi trenger på plass - eller ihvertfall på vei, som med vogna. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det endelig min tur :) oul!!:)

Edit; og vi får ei jente til :) satt tilbake tre dager, så termin er 24 oktober! Er jeg sist ut i gruppa eller?

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenter, Mammanicolene og Blomst12! :) 

 

---

 

I dag får vi huset vårt, men klokka blir jo aldri tolv... Gleder meg sånn til å flytte inn i et splitter nytt hus (de la siste hånd på verket i går!) og å ordne til rommet til "prinsessa" vår som er på vei, hihi  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det endelig min tur :) oul!!:)

Edit; og vi får ei jente til :) satt tilbake tre dager, så termin er 24 oktober! Er jeg sist ut i gruppa eller?

Grattis! Det er såvidt i såfall, termin 23.okt her:)

Er alle i god form her inne? Selv er formen fortsatt dårlig. Svimmelheten gjør at jeg ikke klarer å jobbe:(

Lillebror i magen er virkelig aktiv og sparker hardt og mye:) kan ikke huske at det var så mye liv sist! Har kjøpt inn litt forskjellig nå: bilstolpose/bagvognpose, sleepyhead (babynest fra barnas hus) og litt klær. Fant ut at vi egentlig kan bruke en del av babyklærne fra forrige gang, de var ikke altfor jentete, så det var flott! Har jo der meste fra sist, som vogn, stellematte, seng, vippestol, bæresele osv. Men tenkte å kjøpe en lekegrind denne gangen, for å ha et litt mer skjermet sted fra storesøster på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i god form! Slitt litt med hodepine, men ser ut til og ha gitt seg. Bankibordet.

Kun litt trøytere enn vanlig. Sist hadde jeg bekkenløsning så venter egentlig på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også i god form, men etter den kvalmen min i begynnelsen kommer jeg nok til å synes alt annet er peanuts uansett. :fnise: Kjenner bekkenet krangler mer og mer dessverre, siden jeg ikke trener har jeg hvertfall tenkt at jeg skal gå litt mer istedenfor å ta bussen, men er redd jeg egentlig ikke bør gjøre det mer. :( Når ble det ille for deg sist gang, blomst?

Ellers har jeg endelig første jordmortime på torsdag, det er jammenmeg på tide! Babyen er så utviklet at de prøver å redde henne før man får tilbud om jordmortime liksom. :roll:

Og vogna vår har kommet, skal hente den i morgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er en av de heldige i vår termingruppe, jeg føler meg i fin form :)

Bekkenet/ryggen sier bare fra dersom jeg har gått mye/vært veldig aktiv eller har gått på asfalt/betong. Litt trøtt - men ellers helt topp  :danse:

 

 

Spørsmål:

Jeg har ei veninne som fødte en gutt for noen mnder siden. Da hun var på OUL og fikk vite det var gutt, ble hun litt skuffet - og det virker ikke som dette er gått over! Hun misunner meg veldig at jeg skal ha jente, og for tiden er det klærne hun snakker om - at det er så mye bedre utvalg og søtere klær. Jeg prøver å si at jeg synes hun har fått en finfin gutt, og at hun er heldig at han er så frisk og sover godt. Hva annet kan en si til en nybakt mor som fremdeles er litt skuffa over kjønnet?  :blomst:  - Må legge til at hun er veldig glad i han for det da. Er bare ikke godt å finne på noe ålreit å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fine ultralydundersøkelser og god form! :) Jeg er også i brukbar form nå, etter at kvalmen slapp, men jeg merker at det er markant tyngre å være gravid med tvillinger enn hva det har vært med én i magen. Blir fort sliten, rett og slett. Det er jo egentlig ikke så rart, med tanke på at magen er like stor nå som den var rundt uke 32-ish med enlingene. ;) 

 

Hmm, vanskelig situasjon, Frøkenanonym... Vet ikke helt hva du kan si utover det du alt gjør. Men kanskje du kunne foreslå en handletur der dere ser etter fine gutteklær eller noe? Det er mye fint der ute, særlig hvis man beveger seg litt bort fra kjedebutikkene. Men jeg vet jo ikke hvordan sånt vil bli tatt imot. :vetikke: 

 

Jeg er glad for å ha fått unna mye av handlingen de siste dagene. Det gjenstår litt småplukk, og vi må få ordnet med vaskemaskin + tørketrommel, men ellers er det småtteri som må handles og gjøres. Har vært glad for å være nogenlunde ferdig med forberedelser rundt uke 30 med de to eldste, og kjenner på det samme nå - kanskje enda mer denne gangen, egentlig. Kjenner at det er en ordentlig lettelse, rett og slett. I dag kom det mail om at stellesekken jeg har bestilt er på vei, gleder meg til å se på den! Jeg gikk for norskdesignede Kaos ransel, tror sekk kan være meget praktisk med to små, så har jeg begge armer ledige til babyene. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...