Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med lillebror! Kan tenke dette er litt vanskelig, men virker som du tar dette kjempebra. Skjønner godt du føler deg litt snytt for de siste ukene. Masse lykke til disse ukene, lillebror er nok en sterk liten gutt som kommer til og klare seg helt fint! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos JM i dag, hadde med samboeren denne timen også. :) 

 

Baby har lagt seg rett med hodet ned nå, har ikke kjent at hun har snudd seg den siste uka og jeg går med en brennende smerte under ribbeina nesten hele tiden, så tydelig at hun strekker seg. Og JM "tok tak" i hodet på baby når hun skulle kjenne hvordan hun lå, hahah, så merkelig! 

 

Nå er SF-målet rett innenfor normalområdet også, det var godt å se. Tidligere har det vært noen cm under normalen, men nå er vi på det grønne feltet! :) Neste time er jeg 36 uker på vei, så skummelt.. Synes jeg er hos JM veldig ofte, så det er jo ikke lenge til neste time i det hele tatt. Vi må få kjøpt inn det siste vi trenger snart - har utsatt kjøp av både bilstol og seng lenge nok nå! Blir forhåpentligvis kjøpt inn litt i morgen, da skal jeg ta med stedatteren min på shopping. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ablaze, håper alt er vel med dere på tross av en for tidlig start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være "på normalen" FantasDick, selv om du antakeligvis har vært det hele tiden.

Ja shopping er en fin måte å forberede seg på mentalt. Storesøster og pappaen var ute å kjøpte stor jente-seng her en dag, så nå står Stokke-krybba nok en gang klar. Må nok ut å handle litt miniklær snart, men nå når han ligger i kuvøse og lys har han kun bleie, så da er det ikke så stort behov.

Blir nok selv utskrevet fra sykehuset i dag, men ser for meg 4-6 uker her før vi får reise hjem. Det blir lenge, men det går nok det også. Gu som jeg gleder meg til vi kan ta knøttet hjem.

Og så må jeg ringe jordmor og avlyse timene mine 😊👍

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte om foreldrepenger 9. juli på ettermiddagen, og fikk brev i dag datert 10. Juli om at foreldrepenger var innvilget. NAV oppgir selv at det er 7 uker behandlingstid i Oslo. Har de ansatt for mange sommervikarer?! :klo:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Juliane! Men greit alt som er gjort. Jeg har ikke søkt enda, og er litt usikker på når jeg bør/kan. For øyeblikket holder vi på med søknad om pleiepenger og det er en helt annen historie.. Urk..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er vel på tide å søke :sjenert: Fikk bekreftelse på termindato av legen i dag, har ikke åpnet den for å se enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh! Ser det går an å søke elektronisk! Det gikk ikke for 3 år siden! Håper det gjør at ting går litt fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg kom akkurat på at jeg kan drikke vin!!!  :fnise:  :vin:

Og spise fårepølse!!!  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh! Ser det går an å søke elektronisk! Det gikk ikke for 3 år siden! Håper det gjør at ting går litt fortere!

Jeg har jo aldri brukt det gamle skjemaet, men syns det nye var veldig enkelt og greit. Og saksbehandlingstida var jo veldig så grei syns jeg... :fnise:

Jeg vil også ha fårepølse! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På det punktet i søknaden der det står inntekt ved permisjonsstart. Vel når vi søker så mange uker før vet vijo ikke det? Søkte jo for ikke lenge siden, men jammen meg glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se på søknaden om et par uker, orker ikke å tenke på det nå.

Er litt langt nede etter et møte med en idiotlege på torsdag, har måttet jobbe skikkelig med meg selv igjen for i det hele tatt å ha troen på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren har bestilt seng og bilstol til baby nå - helt alene, at han tør når han vet hvor pirkete jeg er på den senga! Men jeg elsket senga, den er akkurat min smak!  :strix:

 

Da mangler vi bare litt stellesaker og bleier så er vi i mål, tror jeg. Og så må vi gjøre klart rommet, så klart. Etter flyttingen så ble det satt en god del inn på babyrommet for å få det vekk, så der må det ryddes, sorteres og kastes en del. Og ingen av oss gidder å starte. :ler:

 

Baby har blitt fryktelig lang kjennes det ut som. Hun gnager under ribbeina omtrent daglig og jeg klarer snart ikke bøye meg helt ned uten å spy lengre. Håper hun ikke skal bli så veldig mye større selv om hun sikkert blir det - er jo bare snart 33 uker! :hoho:

 

Kanskje jeg skulle vurdere å søke om foreldrepenger snart jeg også.. 

 

---

 

:sjokkert: Jeg vil også ha et glass RØDVIN - og spekemat (kan spare meg for å fårepølsa, men)!!! Misunnelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må se på søknaden om et par uker, orker ikke å tenke på det nå.

Er litt langt nede etter et møte med en idiotlege på torsdag, har måttet jobbe skikkelig med meg selv igjen for i det hele tatt å ha troen på dette...

Hva har skjedd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd??

Møtte en lege uten empati og forståelse for situasjonen vår, ja jeg er lettet for å ha kommet til 28 uker og at alt ser bra ut men det er fremdeles tøft og det å da få beskjed på div som har vært lovet meg av flere andre leger på sykehuset ikke trenger å skje, da topper det seg for meg og jeg gråt nesten hele veien hjem fra sykehuset (2,5 time) . Har gitt beskjed til min kontaktjordmor på sykehuset ang situasjonen og hun skulle gå videre med det. Takk og pris for at hun ikke var gått ut i ferie enda. Jeg nekter i alle fall å ha den legen flere ganger og om hun dukker opp på fødselen så hiver jeg henne på hodet ut av fødestuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, pusilus, så dumt at du skulle møte på en sånn en! Stor, stor klem herfra. Du skulle ikke trenge å møte sånt etter alt som har vært, også akkurat nå. :hug: :hug: :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle sammen? Og hvordan går det med gutten din ablaze?:)

Her runda jeg 27 uker igår. Skal på kontroll hos legen idag! Har gått opp 8,5 kg til nå. Sist gikk jeg opp ca 18. Føler meg i veldig god form, faktisk bedre enn med M! Så føler meg heldig.

Noen av dere begynner jo faktisk og nærme seg nå! Jeg er jo så og si sist i denne termingruppa, forrige gang var jeg nesten først, så er litt rart. Kommer nok til og bli misunnelig når dere begynner og poppe! Men likevel er det bare tre mnd til termin, så går veldig fort denne ganga. Håper alle har det bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...