Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Her går det veldig veldig bra, dersom du ser bort fra at min jordmor ikke er tilgjengelig, ingen vet når hun er tilbake heller så jeg må pent nødt til å gå til fastlegen som jeg ikke er super komfortabel med. Så vurderer å bestille et par timer til privat jordmor. 

 

Ellers er formen fin og frøkna i magen lager sirkus til alle døgnets tider. :D 

Vi har også vært på 3D ul idag som var en veldig fin opplevelse og rart å se så detaljert av hvordan hun ser ut, blir nesten mer utolmodig nå etter dette hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt å høre at formen er god! Jeg fikk aldri bestilt 3D ultralyd, for jeg ble lagt inn på sykehuset og plutselig var det for sent!!!

Her går det fint etter forholdene. Lillebror vokser og har såvidt begynt å suge på puppen, så han er knallsterk. Gleder meg til han ammer skikkelig, for da ser vi slutten på sykehusoppholdet. Han må amme skikkelig, kvitte seg med pustehjelp og komme over 2.5 kg før vi kan reise hjem. Regner med at pustehjelpen ryker ila denne uka.

Det går overraskende greit å bo på sykehuset, men samtidig er jeg jo drittlei! Gleder meg en haug til å komme hjem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting ser bra ut ablaze. Har tenkt på dere. Du må fortsette og fortelle oss hvordan det går. Det er fint at han er knallsterk, det er du også. :klem:

Kjedelig at jordmor er borte Shiningstar, om du bor i nærheten av Bergen har jeg bare lovord om privat jordmor her. Har blitt så godt tatt vare på. Verdens flinkeste jordmor og jeg har fått utrolig god oppfølging, spesielt siden du kan praktisk talt ringe når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting ser bra ut ablaze. Har tenkt på dere. Du må fortsette og fortelle oss hvordan det går. Det er fint at han er knallsterk, det er du også. :klem:

Kjedelig at jordmor er borte Shiningstar, om du bor i nærheten av Bergen har jeg bare lovord om privat jordmor her. Har blitt så godt tatt vare på. Verdens flinkeste jordmor og jeg har fått utrolig god oppfølging, spesielt siden du kan praktisk talt ringe når som helst.

Jeg bor  ca 50 minutter unna Bergen, hvilken privat jordmor er det du har gått til?

Endret av ShiningStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ca 50 minutter unna Bergen, hvilken privat jordmor er det du har gått til?

Jeg går til privatjordmor.no, de som har kontor rett ved puddefjordsbrua. Oppi det høye bygget. Jeg går til Christina og jeg har følt meg så godt ivaretatt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til privatjordmor.no, de som har kontor rett ved puddefjordsbrua. Oppi det høye bygget. Jeg går til Christina og jeg har følt meg så godt ivaretatt. :)

Takk for svar, då må jeg nok bestille meg en time der dersom ikke jordmoren min kommer tilbake før fødsel.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at lillebror er sterk og klarer seg fint etter forholdene, ablaze! :hjerte: Håper dere får dra hjem om ikke altfor lenge!

Her er formen bare sånn passe om dagen. Knøttene vokser og har det fint, var på ny UL med vekstkontroll etc forrige uke, og de ligger godt over snittet for enlinger. Vi har jo heller ingen grunn til å vente små barn, da begge jentene har vært over 4 kg, og det har vært store barn på begge sider av slekta i flere generasjoner. Jeg, derimot, er fullstendig bunnskrapt for både jern (hb og ferritin) og B12. Så nå kjøres det hestekur på begge deler, forløpig med jernpiller og B12-sprøyter, men muligens med intravenøst jern om ikke pillene hjelper fort nok. Blæh. I tillegg er kvalmen tilbake, og jeg kaster opp nesten daglig. Totalen gjør at det ikke er utpreget mye futt i meg for tiden, merkelig nok. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, då må jeg nok bestille meg en time der dersom ikke jordmoren min kommer tilbake før fødsel.. :D

Anbefaler det veldig! Det koster 400,- mener jeg. Men det er det verdt! :)

Håper kvalmen gir seg Joyce :klem: vet hvordan det er å føle seg sliten! Og så fint at de er store og sterke. Her har vi vært på vektkontroll også, og hu er nok litt større enn normalen ja. Hun er rundt 1600 nå. Stor og sterk! :ler:

Endret av Saltsild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig veldig bra, dersom du ser bort fra at min jordmor ikke er tilgjengelig, ingen vet når hun er tilbake heller så jeg må pent nødt til å gå til fastlegen som jeg ikke er super komfortabel med. Så vurderer å bestille et par timer til privat jordmor. 

 

Ellers er formen fin og frøkna i magen lager sirkus til alle døgnets tider. :D 

Vi har også vært på 3D ul idag som var en veldig fin opplevelse og rart å se så detaljert av hvordan hun ser ut, blir nesten mer utolmodig nå etter dette hehe...

Vet ikke hvor i landet du bor, men det høres ikke bra ut når de ikke har tilgjengelige jordmødre, kanskje de burde samarbeide med andre kommuner?

Jeg har bare gått til fastlege hittil, men tenker å kontakte lokal jordmor for å få kontakt med helsestasjon her, og se hva slags tilbud dem har her, noe jeg ikke har så særlig inntrykk av ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er baby og jeg sjekket på kryss og tvers, alt bra og spesielt godt var det å få vite at gjennomstrømningen i navlesnoren var perfekt. Det vil nok hjelpe meg i ukene frem mot ettårsdagen for død og fødsel. Knøttet vokser jevnt, veldig jevnt :tommelopp: Blir nok ikke noen kjempe denne babyen heller mtp at jeg blir satt i gang i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig veldig bra, dersom du ser bort fra at min jordmor ikke er tilgjengelig, ingen vet når hun er tilbake heller så jeg må pent nødt til å gå til fastlegen som jeg ikke er super komfortabel med. Så vurderer å bestille et par timer til privat jordmor. 

 

Ellers er formen fin og frøkna i magen lager sirkus til alle døgnets tider. :D 

Vi har også vært på 3D ul idag som var en veldig fin opplevelse og rart å se så detaljert av hvordan hun ser ut, blir nesten mer utolmodig nå etter dette hehe...

Vi har ikke noe jordmor her i kommunen, eller nabokommunen for den saks skyld vi heller. Jeg synes det er litt kleint å gå til fastlegen uansett hva, siden jeg jobber så tett på også, men det går greit. Er sikkert ikke ny JM på plass før etter min fødsel.

Du kan jo forhøre deg med helsestasjon om det evt blir satt inn vikar. Her er det snakk om evt at en av de kvinnelige legene skal ta alle sv.sk kontroller til ny JM er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter omlag 10 uker kommer jordmor tilbake i jobb igjen i midten av august så jeg får vertfall gått et par ganger til hun før fødsel.. 

 

Jeg har sendt en mail til kommunen om at dersom noe lignende skjer igjen, burde de vurdere et sammarbeid med nabokommunen..  

 

Jeg gleder meg vertfall til neste time hos jordmor, har skrevet ned masse spørsmål slik at jeg husker det. 

Tenk nå er det bare 8 små uker til termin :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er baby og jeg sjekket på kryss og tvers, alt bra og spesielt godt var det å få vite at gjennomstrømningen i navlesnoren var perfekt. Det vil nok hjelpe meg i ukene frem mot ettårsdagen for død og fødsel. Knøttet vokser jevnt, veldig jevnt :tommelopp: Blir nok ikke noen kjempe denne babyen heller mtp at jeg blir satt i gang i uke 38.

Så flott Pusilus! Krysser fingrene for en fin og stor baby ved igangsetting 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her har det skjedd ting ser jeg! Tenkt at den første babyen er her allerede - gratulerer så masse ablaze  :rodmer: Høres ut som det går etter forholdene bra med dere, håper det fortsetter sånn! Vil gjerne ha en liten oppdatering når du har tid og ork  ;)

 

Godt å høre at de fleste er i god form og at det går bra med både babyene i magen og mammaene her inne! Jeg er strengt tatt i bedre form enn jeg var sist, men er likevel begynt å bli litt lei  :rolleyes: Tungt å puste, vanskelig å sove, kribling i bein ++ I tillegg har jeg allerede lagt på meg 14 kg (!!!) som var mer enn jeg gjorde gjennom hele svangerskapet sist  :dry: Lurer på hva jeg ender opp med. Skjønner egentlig ikke hvordan det går an, til tross for ferie syns jeg at jeg spiser sunnere nå enn sist gang. Hvordan er det med resten her inne? Bare jeg som eser ut eller? :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 11 kg og er ikke sånn superhappy for det. Hadde BMI som akkurat tippet over til overvektig før jeg ble gravid, så jeg burde jo ikke legge på meg så enormt mye mer enn det jeg allerede har gjort. Bare så dumt at det er åtte uker igjen. :fnise: Spiser litt for mye godteri da, må innrømme det. :sjenert: Er en dust på jobben som ved flere anledninger har sagt at jeg begynner å bli så svær, og da er det ikke bare magen han sikter til. :roll: (Han er bare sånn, ikke noe å gjøre med...) Mens søstra til A bla. sa senest forrige uke at jeg ikke hadde lagt på meg noe særlig bortsett fra magen. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at alle skal ha noe å si om magen, men alle sier jo forskjellige ting. Noen venner mener jeg viiiirkelig begynner å bli stor(hah, bare vent), svigerinna mi mener bestemt at jeg bærer barnet langt bak og derfor er veldig liten. Mamma må ha glemt litt hvordan det var, for hun er overbevist om at den lille har kjæææmpestor plass og tar saltoer nesten uten at jeg kan merke det :fnise:

Poenget er: ikke hør på noen, kanskje på legen/jm eneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre det går bra med de fleste:)

Her er det ekstremt mye liv i magen, kan ikke huske at det var så mye bevegelse da jeg gikk med jenta mi.. Men jeg liker det, har ikke vært bekymret for lite liv en eneste gang:)

Ellers har jeg ganske ille bekkenløsning, samt en del kvalme.. Men er ikke like svimmel som tidligere.

Sf-målet ligger akkurat på normal, så kommentarer om magestørrelse preller bare av. Men husker jeg tok meg mer nær av sånne kommentarer da jeg var førstegangs.

Selv om jeg har vært nesten totalt inaktiv og spist mer usunnt enn vanlig, har jeg ikke gått opp mer enn ca 4kg. Gikk opp mer sist da jeg fokuserte på sunt kosthold, haha! Men kiloene kommer sikkert snart. Gikk opp 14kg sist. Og føler ikke jeg burde gått opp mindre, heller mer, da ammingen virkelig tæret på kroppen!

Syns bare det virker positivt å ha litt ekstra å gå på i den perioden, med mye amming, lite søvn og kanskje ikke så mye fokus på å få i seg mat selv.

Har vært veldig tidlig ute med babyshoppingen denne gangen, Hihi koser meg med å få utforske gutteavdelingen:) så er vel strengt tatt i mål med hva vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et litt I-lands problem men jeg spør likevel jeg. Hva har dere tenkt å gjøre til jul? Skal dere dra til familie langt unna eller være hjemme?

Vi bor et stykke unna hans sin familie og ganske langt unna min familie. Vi får ikke til å kjøre, så det ender nok med at hvis vi skal hjem til min familie (det er min familie sin tur i år) så må vi fly. Jeg er bare redd for at det blir mye stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos svigers på Vestlandet den første jula med eldste og hos min familie året etter - siden har vi holdt oss hjemme. Det ble masete uansett, å komme seg ut, knotete med soving, og mye styr, rett og slett. Feirer her hos oss. Funker veldig mye bedre for vår del. Så får det bare være at min familie er dødsfornærmet. :tunge1: (Vi har ikke plass til å feire hele familien her.)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på å dra til familie i jula, men holder muligheten åpen for å bli hjemme hvis det er nødvendig. A vil helst ikke fly, men jeg har banket gjennom at fly er eneste alternativ for å reise til/fra hans familie som bor på Sunnmøre. Bil er uaktuelt siden vi faktisk ikke har bil og det uansett ikke er bra å kjøre i så mange timer med en så liten baby, og tog + buss er helt uaktuelt pga det tar så lang tid. Tror det skal gå greit å fly med en så liten en så lenge hun ikke har kolikk e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...