Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

I følge ul i dag ligger knerten her veeeeldig langt nede med hode, og ja takk det kjennes når jeg går.

Jeg har mye kynnere på kveld når jeg slapper av i sofaen og når jeg legger meg, de kommer hyppigere når jeg har hatt travle dager enn når jeg bare har lyttet til kroppen og hvilt når den sier i fra.

Kontroll i dag, alt var bra og da er jeg sjekket på kryss og tvers med ul, ctg og div andre us.

Så bra at du sjekkes så godt, og at alt ser bra ut  :tommelsmil: Og så var det greit å høre at det ikke bare er meg som har så mye kynnere, har omtrent samme mønster som deg. Typisk på dager med mye styr og aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mammanicolene

I utgangspunktet er det ikke flere sykehuskontroller etter ordinær ul, men jeg har en historikk som gir meg mulighet til den oppfølgingen jeg ønsker og anbefales i samråd med legene på sykehuset og dette betyr for meg bla vekstestimerende ul annen hver uke med legetime og noen ganger ctg.

Forstår. Takk for oppklaringen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tung og trøtt og lei av å være gravid nå, men har ingen tegn til nært forestående fødsel, utenom en liten runde med rare greier forrige uke. Håper bare inderlig å få føde mest mulig naturlig, selv om det ikke er helt innafor som tvillinggravid. Blæh. Sykehusskrekken min tar litt overhånd om dagen, jeg er til kontroll ukentlig på sykehuset nå + kontroller hos fastlegen (som følger opp ting som jern, b12, osv), og har en ødelagt dag før og på dagen for kontroll hver gang. Det er rett og slett fryktelig slitsomt. Lei av UL, lei av CTG, lei av stadig nye mennesker å forholde seg til (på sykehuset). Er litt i grenseland ifht svangerskapsforgiftning, det hjelper heller ikke... Samtidig er det litt uklart om bt er reelt høyt eller om det er stressrelatert - pulsen min er aldri under 130 når jeg måler, men synker etterpå. Går opp igjen om de prøver på nytt, hehe. Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg får gå til det starter av seg selv, samtidig som at jeg håper at det ikke er så lenge til. Noen leger sier jeg får gå til maks 38 uker, andre at jeg kan gå lenger hvis alt ser bra ut inni magen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forholde meg til... Tilstandsrapport over. ;)

Vi er i det minste relativt klare for de to, så det er godt. Jeg har ikke mye overskudd igjen nå, så jeg er glad for at vi har fått ting unna tidligere. Litt må selvsagt ordnes når de kommer, men det er ting som mannen ordner fort og greit på egenhånd. Vi venter stadig på ny bil, men den kommer når den kommer, og vi klarer oss uten plass til alle i noen uker, om det kniper. Dagene mine går til å sy og strikke, stort sett. Fine aktiviteter for meg. :)

Lykke til til alle her når de små vil ut! Håper alle får fine opplevelser! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle kommentarer, det er så koselig med en haug ukjente som likevel bryr seg.  :klem:

 

Spennende å lese alle oppdateringene som har kommet den siste tiden her. Håper det går bra med alle sammen! Fint å se at du blir fulgt opp så flott, Pusilus. :) Og håper de vil komme av egen fri vilje snart, Joyce. :)

 

---

 

Har ikke skjedd noe mer spennende her, ikke lekket mer fostervann. Baby er fremdeles utrolig rolig, men jeg har begynt å bli vant til det "nye" mønsteret hennes. Magen er blitt gigantisk og har sunket kraftig og jeg har så sykt mye "nedpress" og stikk-smerter i skjeden (kjennes ut som noen bare kjører oppi en syl eller noe, veldig vondt!) at jeg hverken klarer å stå, sitte eller ligge. Mye kynnere som ikke lengre forsvinner ved å ta en hvil på sofaen, så hverdagen har begynt å bli ganske tung.. Er vel slik de fleste har det, men siden svangerskapet mitt har vært skammelig lett hittil kjennes det litt mye ut å få alt slengt i trynet på en gang. :ler:

 

Edit; hun er godt festet nå, forresten. På sist UL var hodet hennes bare 2-3 cm innenfor skjeden, så helt rart ut. JM forsøkte også å "rikke" på hodet hennes, men hun satt. :ler: Og nå har magen sunket masse siden sist UL, det er vel også tegn på at hun sitter godt der nede? 

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er snart i mål nå FantasDick, det er rart dette med bevegelsene til de små, jeg har og en dag hvor hun kanskje er litt roligere for så å ha 3-4 dager med full turbo der inne så det er ikke lett å prøve å få noe mønster ut av det, men som jordmor har sagt til meg så må en bare følge innstinktet sitt, dersom du er bekymret er det bedre med en telefon for mye til føden :D  

 

Iiih det høres ikke godt ut smertene du beskriver :S  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende FantasDick! Jeg hadde det ganske likt første graviditet, og ikke lenge etter at magen sank gikk vannet! Nå har jeg hørt at mange går lenge med "lav" mage altså, men det viser ihvertfall at ting går sin gang. Tipper du føder litt før termin :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min sank i uke 32 alt den, når babyen snudde seg med hodet ned. Den gjorde det samme med størstesøster i uke 32, hun ble født på termin.

Passe lei av å være gravid nå, hovne neseslimhinner, bekkenplager og vaggende gange... Dårlig søvn er det på natten også :urk: Helt utslitt i dag også.

Jeg har begynt å vaske ned soverommet vårt, det blir å ta litt og litt etterhvert.

Jeg har også tenkt å sortere ut noen klær til tøyinnsamling til syriske flyktninger, vi har i overflod i enkelte størrelser og trenger strengt tatt ikke alt. Det er bedre at noen som virkelig trenger det får brukt det. Tenkte også å sende gravideklærne mine når de ikke brukes lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å høre hvordan det går med dere!!! :)

 

Etter 6 uker på sykehuset fikk vi endelig reise hjem. Lillebror har enda sonde i nesen, men han spiser godt fra puppen så vi satser på at den kommer ut snart. Han har nå blitt rett over 3 kg og ser nå ganske nyfødt ut, selv om han enda skulle vært i magen et par uker til. Det ser ut til at vi ahr vært veldig heldige og fått en rolig baby som sover mye, så nå er hverdagen helt perfekt. Har til og med meldt meg på mammayoga, så nå håper jeg å få i gang treningen igjen.

 

Ønsker dere alle masse lykke til med fødsler - dere må bare glede dere til de små kommer ut  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Så spennende å høre hvordan det går med dere!!! :)

Etter 6 uker på sykehuset fikk vi endelig reise hjem. Lillebror har enda sonde i nesen, men han spiser godt fra puppen så vi satser på at den kommer ut snart. Han har nå blitt rett over 3 kg og ser nå ganske nyfødt ut, selv om han enda skulle vært i magen et par uker til. Det ser ut til at vi ahr vært veldig heldige og fått en rolig baby som sover mye, så nå er hverdagen helt perfekt. Har til og med meldt meg på mammayoga, så nå håper jeg å få i gang treningen igjen.

Ønsker dere alle masse lykke til med fødsler - dere må bare glede dere til de små kommer ut :rodmer:

Så herlig! Åå gleder meg sånn til jeg er der du er nå 😂 Hvilken uke fødde du i? Så kjekt å få komme hjem og at alt er fint med dere altså :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra dere igjen, Ablaze! :)

Og fint å få ryddet opp litt, Pusilus, selv om det er tungt. Vi ble jo nesten nettopp ferdig med å sortere alt etter at vi flyttet til ny-huset vårt; hundre sekker og esker med klær og ting. :( Godt å være ferdig!

Magen min sank litt da hun festet seg rundt uke 32, men den siste uka har den falt markant - tilogmed trusene krøller seg av meg snart! :ler: Fremdeles mye smerter og det er vondt å sitte, vondt å ligge, alt er vondt. Var hos JM i dag og alt så fint ut. Bare 32 cm i SF-mål i dag så det har flatet ut litt, men fødselen er jo rett rundt hjørnet så det går nok fint. Blør neseblod et par ganger om dagen og er pottetett i nesa om kvelden/natta. Knasker halsbranntabletter. Har fått major cravings etter melk og iskaffe, forsvinner to liter om dagen ned i magen min på en eller annen merkelig måte - men det MÅ være ekstra lett økologisk Rørosmelk MED isbiter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere har kommet hjem, ablaze! :) Og tenk at du bare har en uke igjent til termin, FantasDick! Blir noen spennende uker fremover i denne tråden nå, når alle etter hvert begynner å nærme seg termin og fødsel! :)

 

Jeg skulle egentlig til jordmor i morgen, men fikk telefon nå om at hun er sykemeldt og at de måtte avlyse timen. Heldigvis klarte legekontoret å hoste opp en time til meg allerede mandag, men var liksom innstilt på jordmor og ikke lege. :sjenert: Legen min er en  fin fyr han altså, men det er liksom bare å ta de målene han skal og vips var kontrollen over. Dessuten fikk jeg jordmortime mandagen etter (37 + 5) for 38 ukers-kontrollen, og da blir det jo bare en uke mellom de to kontrollene. Jaja, han får jo sjekka urin og blodtrykk og sf-mål og tatt rh-blodprøven, det er jo det viktigste. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time for igangsetting 🎉😄 har ikke hatt noen store plager når j har gått gravid men j begynner og føle meg så høygravid :) begge tvillingene har det kjempebra da, vokser som de skal :D Gleder meg til 14 september 😍💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time for igangsetting har ikke hatt noen store plager når j har gått gravid men j begynner og føle meg så høygravid :) begge tvillingene har det kjempebra da, vokser som de skal :D Gleder meg til 14 september

 Så spennende! Hvor langt er du på vei nå? Det må vere godt å ha en dato å forholde seg til, og 14. september er jo ikke så lenge til. Er planen å føde normalt eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, blir kjempespennende framover med alle babyene som skal komme! :biggrin:

Dumt med JM-timen, Juliane. Håper alt er i orden, så får du heller vente på neste time hos JM, var jo ikke så lenge til? Jeg skjønner deg godt, da - jeg har hatt alle kontroller (minus den første) hos JM, føles trygt.

Deilig med dato, Ryu_88! 😀 Og så bra at alt er fint med de to små!

---

Jeg har vært SÅ trøtt de siste dagene. Sover, spiser som en hest (jeg kødder ikke, spiser enorme mengder mat) og har løs mage/diaré på andre dagen nå. Vondt i korsryggen, vet verken hvordan jeg skal ligge eller sitte. Plutselig begynner jeg også å bli litt klar for at hun kan komme ut nå snart. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time for igangsetting har ikke hatt noen store plager når j har gått gravid men j begynner og føle meg så høygravid :) begge tvillingene har det kjempebra da, vokser som de skal :D Gleder meg til 14 september

Det er så god å ha en dato å forholde seg til :) Jeg kom på at jeg må spørre hvor jeg skal møte opp når jeg er på neste kontroll.   

Ja, blir kjempespennende framover med alle babyene som skal komme! :biggrin:

Dumt med JM-timen, Juliane. Håper alt er i orden, så får du heller vente på neste time hos JM, var jo ikke så lenge til? Jeg skjønner deg godt, da - jeg har hatt alle kontroller (minus den første) hos JM, føles trygt.

Deilig med dato, Ryu_88! Og så bra at alt er fint med de to små!

---

Jeg har vært SÅ trøtt de siste dagene. Sover, spiser som en hest (jeg kødder ikke, spiser enorme mengder mat) og har løs mage/diaré på andre dagen nå. Vondt i korsryggen, vet verken hvordan jeg skal ligge eller sitte. Plutselig begynner jeg også å bli litt klar for at hun kan komme ut nå snart. :hoho:

Det er ikke lenge til nå, kan tenke meg du er klar til at hun kommer. Jeg er også veldig klar, men må nok smøre meg med tålmodighet litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er j 36+6 :) det er godt og ha kommet så langt og ikke ha så lenge igjen. Planen er og føde naturlig ja 😄 tvilling 1 ligger i hodeleie mens tvilling 2 ligger på tverrs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag kom våre to gutter. Vannavgang kl 6.30, på sykehuset 8.30 (var såklart planleggingsdag i bhg, så litt ekstra ordning for å få barnevakt, og så litt trafikk gjennom byen), og 12.15 var begge ute. Nå er begge på nfi, litt komplikasjoner, men de er friske og fine alt tatt i betraktning - er visst de friskeste der oppe. Skal straks bort og få hilst på dem nå. Emosjonell så det holder, det er nokså surrealistisk å få to på en gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, guri! Gratulerer så mye Joyce! Så deilig å høre at alt står bra til, forholdene tatt i betraktning. Kos dere så masse!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer joyce :strix:

Godt å høre at alt er bra etter forholdene.

Jeg tenkte faktisk på deg da jeg våknet i morges ;)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...