Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Ok, er det noen spesiell grunn til at du settes igang såpass tidlig? Du trenger ikke svare om du ikke vil altså:) hos meg var det snakk om 39+1 grunnet nesten morkakesvikt sist. Var mye snakk om at det var det tidligste grunnet modning til foster osv.. Må si det er litt nervepirrende nå på slutten, når det nesten gikk galt sist, vil bare ha han ut liksom..

Jeg fikk tilbud om igangsetting i uke 38 fordi lillesøster døde i magen min i fjor, ikke helt klar grunn, og det da er rutine å tilby det så snart det er medisinsk forsvarlig for barnet på mitt sykehus. Ei annen som mistet grunnet morkakesvikt ved termin ble også satt igang i uke 38 ved mitt sykehus.

Jeg vil også bare ha ut knøttet nå for å ha en viss kontroll på henne, det er veldig belastende å gå rundt å kverne på vonde tanker og bekymringer. Vi har nok en del av de samme bekymringene når det kommer til morkake og blodsirkulasjon og næring til knøttene våre. Det er energitappende.

Hvor langt er du på vei?

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk tilbud om igangsetting i uke 38 fordi lillesøster døde i magen min i fjor, ikke helt klar grunn, og det da er rutine å tilby det så snart det er medisinsk forsvarlig for barnet på mitt sykehus. Ei annen som mistet grunnet morkakesvikt ved termin ble også satt igang i uke 38 ved mitt sykehus.

Jeg vil også bare ha ut knøttet nå for å ha en viss kontroll på henne, det er veldig belastende å gå rundt å kverne på vonde tanker og bekymringer. Vi har nok en del av de samme bekymringene når det kommer til morkake og blodsirkulasjon og næring til knøttene våre. Det er energitappende.

Hvor langt er du på vei?

For en forferdelig ting du har vært gjennom! Det er jo virkelig skrekken:(

Her ble det ikke oppdaget før jenta var født og de fikk se morkaken sist. Men babyen var frisk, dog litt slapp og tørr. Jeg er 35+1 i dag.. Skal på ny vektestimering neste uke. Men føler dette er noe som kan skje ganske raskt, så er ikke trygg før han er ute føler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er helt fantastisk :ler:

Hun er fremdeles verdens søteste lille baby og så rolig og behagelig. Drar seg i senga med oss til 09.00-10.00 om dagene, kikker stille rundt seg når hun er våken, skriker omtrent aldri og får aldri nok kos. Hun har lagt på seg masse og har fått normal hudfarge.

Kroppen min kjennes veldig bra ut, men har litt vondt i stingene mine enda. Ble sydd i 1 1/2 time etter å ha revnet alle veier. Var på første joggetur i går og formen er merkbart dårligere, men trodde det skulle være enda verre. Kroppen er ganske utrolig sånn sett - jeg fødte mandag ettermiddag og allerede onsdag morgen gikk det fint å trille tur. Trodde jeg skulle være helt ødelagt en måned minst! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den nye tilværelsen er så bra fantasdick!:)

Idag har jeg vært hos jordmor, hun mistenker seteleie! Skal inn neste tirsdag til sykehus og sjekke! Litt spent kjenner jeg. Noen med erfaring? Vil i såfall prøve vaginal fødsel, men prøver og ikke ta "sorgen" på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen med tre jenter i hjertet, men desverre bare to her hjemme. Vi koser oss masse med storesøster og minstesøster og nyter dem. Mellomsøster vil alltid være med oss i hjertet og tankene.

Minstesøster kom til verden onsdag etter en heftig fødsel, både for meg og henne. Det var aldri noen fare for noen av oss og vi var godt ivaretatt av leger, jordmødre og barnepleier. Jeg er mørbanket og blodfattig, men lykkelig for at vårt lille mirakel lever. Vi er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer begge to!! Pusilus blir helt rørt av det du skriver! Håper barseltiden blir koselig og at dere nyter den til det fulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye begge to! Jeg må innrømme at jeg er litt sjalu altså.. Jeg vil også :ler:

Håper dere har det kjempe bra, og vi i termingruppa tenker på dere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frøken V kom til verden 26.9  klokka 14:06, 2975 g og 48 cm 

Mer om fødselshistorien som nesten endte i haste ks i dagboka mi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille frøken V kom til verden 26.9 klokka 14:06, 2975 g og 48 cm

Mer om fødselshistorien som nesten endte i haste ks i dagboka mi :D

Gratulerer så mye!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frøken V kom til verden 26.9  klokka 14:06, 2975 g og 48 cm 

Mer om fødselshistorien som nesten endte i haste ks i dagboka mi :D

Gratulerer!:) må inn og lese i dagboka di:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer ShiningStar :hoppe:

Jeg er skikkelig misunnelig på dere som har født! Her ser det ut til å bli oktoberbaby, termin i morgen og time hos JM. Håper det har skjedd litt modning siden sist for jeg er allerede lei :sjenert: Storesøster kom 10 dager før termin, så det er nytt for meg å gå så lenge (og enda kan jeg ha lenge igjen).. Lykke til til dere andre som også ventet :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født! Selv er jeg "kun" 37+2, så han må gjerne holde seg der inne hvertfall en uke til:)

Bare lurer på en ting. Ser flere her inne vet hvor dypt barnet ligger i bekkenet, hvor modne de er osv. Betyr det at jordmor tar gynekologisk undersøkelse på dere når dere er på svangerskapskontroller? Har jeg nemlig aldri opplevd, hverken i dette eller forrige svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født! Selv er jeg "kun" 37+2, så han må gjerne holde seg der inne hvertfall en uke til:)

Bare lurer på en ting. Ser flere her inne vet hvor dypt barnet ligger i bekkenet, hvor modne de er osv. Betyr det at jordmor tar gynekologisk undersøkelse på dere når dere er på svangerskapskontroller? Har jeg nemlig aldri opplevd, hverken i dette eller forrige svangerskap..

Stort sett har JM kjent på hodet til babyen fra utsiden, hun kan kjenne om hodet er høyt/lavt/festet fra utsiden. Det er bare de siste gangene hun har undersøkt fra innsiden, og da mest for å sjekke modning ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille frøken V kom til verden 26.9  klokka 14:06, 2975 g og 48 cm 

Mer om fødselshistorien som nesten endte i haste ks i dagboka mi :D

Gratulerer.

-----

Takk for gratulasjoner jenter :)

Jeg holder på å skrive fødselshidtorien, men usikker på om den blir lagt ut. Må gå noen runder med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...