Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Slutter ikke det å vokse tenner når man er voksen? Besvimte? Var det såpass vondt?

Noen ganger er det slik at når man har trukket en tann, så kan det komme ut en tann til på samme plassen selv om en er voksen. Tenner kan ligge på vent bak den første tanna og det kan bli veldig trangt i munnen for enkelte. Når det gjelder vondt: tenner sitter jo fast i kroppen. Klart at det gjør vondt når man roter under overflaten på dem og til og med lirker og bender for å få dem til å slippe taket i kroppen. Det er akkurat som at man får narkose om en skal operere på sykehus. Vondt, vondt, vondt. :(

Nå skal det vel nevnes at det finnes folk som tydeligvis har en høy smerteterskel og som ikke tar sprøyter når de skal bore i tennene. Tjo fadderittan og dem om det. Jeg har forsøkt det og derfor har jeg alltid sprøyte når jeg ligger der langflat og gaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart at det gjør vondt når man roter under overflaten på dem og til og med lirker og bender for å få dem til å slippe taket i kroppen.

Det har skjedd to ganger på forskjellig måte med meg. Første gangen så var jeg 17 år og en tannlege skulle fjerne en visdomstann. Fikk bedøvelse. Han sto faktisk (ikke satt) og dro i tannen! :sjokkert: og vred og vridde på den klemmen så hodet mitt fulgte med til tider og han kunne ikke begripe hvorfor den tannen satt så hardt til. Fikk den ut til slutt og kommenterte at røttene spriket utover. (Fikk senere vite at grunnen var at det kom en til under og at det derfor var grunnen til at tannen var så vanskelig å få ut i første omgang). >_< Etter den tannlegetimen der ble jeg totalt slått ut med høy feber og var borte i to hele dager. >_<

Andre gang var jeg hos en tannlege som ikke klarte å trekke ut en visdomstann. Dvs han trakk den halvveis ut.. O_O Og så ringte han til et privat tannlegesenter slik at jeg fikk time to dager etterpå! O_O

Jeg gikk i halvsvime i to dager på paralgin forte og kunne bare innta suppe til jeg kom til det private tannlegesenteret. To stikk med bedøvelse og ett trekk og tann ute. O_o

Så nå går jeg bare til det private tannlegesenteret. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke sprøyter. Spesielt ikke de hos tannleger.

Man kan høre at det knaser når de stikker med dem og så dytter de ivei og pirker med den nålen og flytter på den uten å ta den ut først...

Jeg vil heller ha borring i tennene uten noe bedøving enn å bli spiddet i munnen av en tannlege med en sånn sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er noe skit.

Yup. :( Dat it ish.

Jeg liker ikke sprøyter. Spesielt ikke de hos tannleger.

Man kan høre at det knaser når de stikker med dem og så dytter de ivei og pirker med den nålen og flytter på den uten å ta den ut først...

Jeg liker ikke å ta blodprøver. >_<

Aldri opplevd at noe knaser(!?) når det tas bedøvelse hos tannlegen. O_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å bli tannløs når jeg blir eldre, jeg har hørt at jeg knaser tennene mine noe voldsomt om nettene og om det er sant må jeg begynne å tenke på å skaffe meg gebiss

Masteroppgaveskriving. :bond:

O_O

Glad jeg ikke går på skolen lenger :)

Jeg liker ikke sprøyter. Spesielt ikke de hos tannleger.

Man kan høre at det knaser når de stikker med dem og så dytter de ivei og pirker med den nålen og flytter på den uten å ta den ut først...

Jeg vil heller ha borring i tennene uten noe bedøving enn å bli spiddet i munnen av en tannlege med en sånn sprøyte.

Husker vi skulle ta sprøyte i 9 ende klasse og noen av jentene var slik veldig redd og når hun ene skulle ta sprøyta begynte hun å rope "NÅ GÅR DEN INN!, NÅ GÅR DEN INN!!!" Jeg likte ikke sprøyte heller men nå er jeg ikke så redd lenger men syns ikke det er behagelig når den er der inne for lenge. Det jeg ikke liker er når jeg skal ha en sånn pumpe rundt arma for å måle blodtrykket, det syns jeg er ganske ubehagelig

Endret av Big Jim Rennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup. :( Dat it ish.

Jeg liker ikke å ta blodprøver. >_<

Aldri opplevd at noe knaser(!?) når det tas bedøvelse hos tannlegen. O_O

Har opplevd knasing to ganger.

Tannlegen stikker og skyver og så knaser det når han dytter på nålen.. Gruff.

Så nå nekter jeg.

Jeg fikk sånn tannlege-innkalling her, nå. Min kjære har gått avsted og fikset det så jeg får en sånn innkalling en gang om året, siden jeg aldri bestiller tannlegetime. Men jeg avbestilte det.

Jeg var plutselig "reist bort" akkurat da... (Hvis jeg tar meg en tur med t-banen på det tidspunktet, da stemmer det jo. Jeg kan feks. reise en tur langs hele linje fem. Det er ganske langt.. Jeg foreslo det for kona og hun sa jeg "i sannhet er bortreist", så det var ikke løgn uansett.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi...jeg kjenner meg litt igjen der, tøytigeren. :fnise:

Aldri opplevd at noe knaser(!?) når det tas bedøvelse hos tannlegen. O_O

Hmm...det knaser også litt syns jeg, når bedøvelsen sprenger seg inn i mitt norske kvalitetstannkjøtt. Ikke`no morro. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det knaser også litt syns jeg, når bedøvelsen sprenger seg inn i mitt norske kvalitetstannkjøtt. Ikke`no morro. :(

Jeg synes det er verre når det borres, spesielt med sånt grov borr. Får fnatt. :bond:

Hjelper ikke at jeg er høysensitiv heller. >_<

Og apropos det siste- hører jeg sånne ringduer så smeller jeg med vinduene. Den kurringen gjør meg gal. s075.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo rett; det grove borret høres og kjennes ut som om en komunearbeider bråker i hodet mitt.

Det tynne borret går gjennom marg og bein, men jeg har forsøkt laser...er det noen som har det i tråden?

Da lukter det forskrekkelig brent og det kjennes ut som om et stjerneskudd går av i munnen, men det er ikke vondt. :strix:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våknet for to timer siden, men er ennå i koma. Frokosten er utsatt fordi jeg fordrakk meg på juice. Ble en slitsom, men givende lørdag, og jeg bumpet borti flere gamle kjenninger, som fikk hjertet til å smile.

Første post på dagens agenda: Utsette alt i minst to timer til... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg hatt min første juletallerken unntatt ribbe idag. Surkål fra Grimstad smaker så mye bedre enn de virkelige sure fra Nora og Eldorado. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...