Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Åh. :hug: Forstår at det er dumt når dagene blir SÅ korte, ja. :hug:

Ja, det er noe herk! :grine: Føler ikke jeg får gjort noen verdens ting... Jeg mister liksom energien når mørket kommer snikende..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Ja, det er noe herk! :grine: Føler ikke jeg får gjort noen verdens ting... Jeg mister liksom energien når mørket kommer snikende..

:klem:

Får tenne noen stearinlys inne eller noe da, så blir det koseligere inne i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sunt å spise nugatti, siden det ikke er palmeolje i den lengre!

Jeg begynte altså ikke å spise det før det stod på boksene at det ikke var palmeolje i dem.

Fordi jeg er for å bevare orangutangenes leveområder og sikre deres overlevelse.

Man må redde orangutangene fra den grusomme industrien der.

Siden midten av 90-tallet er 86% av orangutangene på Borneo blitt utryddet! :opplyser:

For ikke å snakke om skogen de hogger ned for å plante de palmene.

Hele Borneo og Sumatra er vel en eneste stor plantasje, etterhvert.

Finnes ikke noe verre enn den industrien, når det kommer til å sette penger før dyr, natur og miljø.

Pass på orangutangene så ikke alle dør... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte altså ikke å spise det før det stod på boksene at det ikke var palmeolje i dem.

Fordi jeg er for å bevare orangutangenes leveområder og sikre deres overlevelse.

Man må redde orangutangene fra den grusomme industrien der.

Siden midten av 90-tallet er 86% av orangutangene på Borneo blitt utryddet! :opplyser:

For ikke å snakke om skogen de hogger ned for å plante de palmene.

Hele Borneo og Sumatra er vel en eneste stor plantasje, etterhvert.

Finnes ikke noe verre enn den industrien, når det kommer til å sette penger før dyr, natur og miljø.

Pass på orangutangene så ikke alle dør... :trist:

Jeg veit! Sluttet å spise nugatti for mange år siden. Forsøker å ikke spise produkter medså mye palmeolje i. Prøver å spise økologisk pga honningbiene. Er veldig for kortreist mat. Har begynt å handle grønnsaker av en lokal bonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veit! Sluttet å spise nugatti for mange år siden. Forsøker å ikke spise produkter medså mye palmeolje i. Prøver å spise økologisk pga honningbiene. Er veldig for kortreist mat. Har begynt å handle grønnsaker av en lokal bonde.

:)

Jeg plantet blomster i et bed i hagen og en kasse på verandaen for å hjelpe humlene.

Min kjære syns jeg er sentimental...

Spesielt den dagen hun fant en veps på kjøkkenet og jeg ikke ville hun skulle drepe den, fordi jeg trodde den var like utrydningstruet som bier.

Jeg kalte den Vepsulf og den var der i to dager, mener jeg å huske.

Det var ikke før en bruker på Kg opplyste at de ikke er utrydningstruet at jeg begynte å jakte ordentlig aktivt på den.

Vi fikk den til å fly ut av seg selv, til slutt.

Jeg passet på at den fikk litt saft, først.

-Kan hende den er et stikkende monster, sa jeg. -Men det er jo ikke dens feil. Den ble født slik. Man skal ikke rasediskriminere.

Da spurte min kjære om jeg hadde røyket noe ulovlig... :fnise:

Edit: Jeg fant igjen svaret om at Vepsulf ikke var et hyggelig insekt. .:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=856289

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med å miste dagslyset kl 15.00 :snurt:

Dagene blir jo så HIMLA korte.

Dagene blir lårkorte, og nettene endeløse... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk sagt det igjen, så rett, så rett :nigo:

:jepp:

Synes vinternetter der det er stjerneklart er nesten like herlig som høstnetter, om det ikke var for kulda. Vurderer å ta neste sommerferie i mars...

Nå er det under en halvtime før det er for seint å kjøpe melk uten å kjøre.

- Egentlig har jeg lyst på iskrem, men ikke samvittighet til å betale en femtilapp for vanilin og e-stoffer. Så jeg vurderer sterkt å dra etter melk, og lage den selv, med espresso og karamell. Får nok bli med tanken. Kan jo ikke bli helt tankeløs, heller. :fnise:

Noe nytt fra arbeidsmarkedet?

OrangutanOutreach-TheStandoff-copyOO-120:jepp:

Morsomt å tenke på at de to der har omtrent like mye genetisk til felles som en mann og en kvinne... :popcorn:

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Synes vinternetter der det er stjerneklart er nesten like herlig som høstnetter, om det ikke var for kulda. Vurderer å ta neste sommerferie i mars...

Nå er det under en halvtime før det er for seint å kjøpe melk uten å kjøre.

- Egentlig har jeg lyst på iskrem, men ikke samvittighet til å betale en femtilapp for vanilin og e-stoffer. Så jeg vurderer sterkt å dra etter melk, og lage den selv, med espresso og karamell. Får nok bli med tanken. Kan jo ikke bli helt tankeløs, heller. :fnise:

Noe nytt fra arbeidsmarkedet?

Åh, ja vinternetter kan være skikkelig herlig! Ikke minst kan det være svært så romlemantisk :jepp:

Sommervinterferie med andre ord? Den var ikke dum :nigo:

Jeg stemmer for at du kjøper melk å lager selv. Da får du jo akkurat den smaken du vil, UTEN alle disse e-stoffene og svineriet!

Lite spennende på arbeidsmarkedet gitt. Var i et møte i dag, men det gikk litt sånn; MEH! Men skulle få høre fra de neste tirsdag. Han virket helt fjern og jeg ble litt sånn "hva faen gjøøør jeg her egentlig" :klaske:

Men den sjelløse gir ikke opp, søker på jobber fra områdene rundt Trondheim og sørover. Så får jeg se om året 2015 gir meg noen nye, spennende muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det bildet av de barna med smøresjokoladen i digre kladder rundt munnen var så grusomt uapetittelig at jeg har mistet smaken for sjokoladepålegg i overskuelig framtid...

Sorry, men jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg bryter inn, men hva er det egentlig nugatti består av?

Jeg spør fordi jeg syns det er så gresselig godt og at jeg gjerne tar det på toppen av muffins og kaker og boller og sånt, som glasur.

:sjenert:

En boks nugatti består av 161 sukkerbiter, 2-3 teskjeer hasselnøtter, et par skjeer kakao og resten fett. Vet ikke om de har droppet palmeoljen, eller om de bare har døpt den om til vegetabilsk fett? Det er nesten sunnere å spise ei sjokoladeplate.

Sånn vurderer jeg nugatti og andre skjulte sukkerbomber som dessertyoughurt osv... Det er snop eller dessert, og da vurderer jeg det heller opp mot iskrem eller konfekt. Hvilke som gir størst estetisk nytelse for sukkersjokket og kilokaloriene.

Riktignok så kan en lage kjempegod nugatti selv, med en hurtigmikser, en håndfull nøtter, kakao og jordnøttolje (eller annen nøtteolje eller smør, for den saks skyld). En må ikke bruke hasselnøtter heller, men kan eksperimentere av hjertens lyst. Så får en søte med hva hjertet og forstanden begjærer, enten det er honning, raffinade eller stevia.

Så får jeg se om året 2015 gir meg noen nye, spennende muligheter!

Du får benytte anledningen til å søke i hele europa, og la NAV spandere intervjureisene :jepp:

Litt må du jo få igjen for skatten du har betalt inn. Søk jobb som norsklærer i Spania :duskedame:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Det er noe usunn olje som utvinnes fra frukten på et type palmetre. Er en av svært få vegetabilske oljer som innehar mye mettet fett, som igjen ikke er sunt å spise for mye av. Kort og godt usunt fett som brukes altfor mye av i matindustrien!

Kjekt á vite. Takk for informasjonen. Da laerte jeg noe nytt i dag. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SunflowerPenguin

Jeg syns det bildet av de barna med smøresjokoladen i digre kladder rundt munnen var så grusomt uapetittelig at jeg har mistet smaken for sjokoladepålegg i overskuelig framtid...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Stort sett alt er feil med palmeolje.

Det er det billigste vegetabilske oljeproduktet i verden, men også det som det er mest ødeleggende for miljøet å produsere.

I tillegg er det helseskadelig.

Det brukes i alt fra såpe til mat...

Takk for informasjon fra deg ogsá.

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...