Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Gjest SunflowerPenguin

:)

Jeg plantet blomster i et bed i hagen og en kasse på verandaen for å hjelpe humlene.

Min kjære syns jeg er sentimental...

Spesielt den dagen hun fant en veps på kjøkkenet og jeg ikke ville hun skulle drepe den, fordi jeg trodde den var like utrydningstruet som bier.

Jeg kalte den Vepsulf og den var der i to dager, mener jeg å huske.

Det var ikke før en bruker på Kg opplyste at de ikke er utrydningstruet at jeg begynte å jakte ordentlig aktivt på den.

Vi fikk den til å fly ut av seg selv, til slutt.

Jeg passet på at den fikk litt saft, først.

-Kan hende den er et stikkende monster, sa jeg. -Men det er jo ikke dens feil. Den ble født slik. Man skal ikke rasediskriminere.

Da spurte min kjære om jeg hadde røyket noe ulovlig... :fnise:

Edit: Jeg fant igjen svaret om at Vepsulf ikke var et hyggelig insekt. .:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=856289

Kanskje Vepsulf hadde likt det á bli ditt nye kjaeledyr, og sá jaget du han vekk igjen. Stakkars Vepsulf! Han hadde nesten et liv i rent luksus intill du jagde han ut pá dór igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje Vepsulf hadde likt det á bli ditt nye kjaeledyr, og sá jaget du han vekk igjen. Stakkars Vepsulf! Han hadde nesten et liv i rent luksus intill du jagde han ut pá dór igjen!

Ja, tenke seg til.

Han kom inn en dag det ble laget rød sjelé (skjelé? gelé? ehem... Skal vi see... Googler...) rød gele på kjøkkenet. Jeg tror han likte lukten og forsøkte å finne ut hvor godsakene befant seg.

Men så fant han dem nok ikke, hvis gelen (hm... Googler...) geleen stivnet i kjøleskapet.

Så da ble han vel værende og surre omkring og lete, tenker jeg. For det luktet jo søtt i kjøkkenet.

Så da han ble oppdaget, nektet han å fly ut. Han ville ikke jages i retning av den åpne verandadøren om kvelden, heller, men rømte mot lyset på badet. Der likte han seg. Så han var litt der.

Jeg la ut en sukkerbit, men damen heiv den resolutt i toalettet og trakk ned.

På dag to fant min kjære ut at hun ville sabotere den og la ut sånne voksstriper hun har til ansiktshår, som lukter godt. Så hun trodde han skulle lande der og klistre seg fast. Men han brydde seg ikke med dem. Da sa hun jeg fikk krønsje han eller bo på sofaen...

Jeg tror det er bedre for ryggen å sove i sengen enn å bo på sofaen med Vepsulf som husdyr.

Men han ble ikke krønsjet, altså.

Jeg husker jeg tenkte på den i et sentimentalt øyeblikk, her på høsten da jeg så vepser som sakte døde.

Jeg hadde en kompis på besøk fra england og han sa det var "an unhealthy level of attachment" og foreslo terapi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

<snip>

Morsomt å tenke på at de to der har omtrent like mye genetisk til felles som en mann og en kvinne... :popcorn:

Jeg ser for meg at han hadde reist for å skaffe seg det han trodde måtte være en dame som kom til å gifte seg med noen som hadde penger, uansett utseendet. Men så lo hun bare og sa nei. Derfor ser han så nedslått ut...

:nigo:

En boks nugatti består av 161 sukkerbiter, 2-3 teskjeer hasselnøtter, et par skjeer kakao og resten fett. Vet ikke om de har droppet palmeoljen, eller om de bare har døpt den om til vegetabilsk fett? Det er nesten sunnere å spise ei sjokoladeplate.

Sånn vurderer jeg nugatti og andre skjulte sukkerbomber som dessertyoughurt osv... Det er snop eller dessert, og da vurderer jeg det heller opp mot iskrem eller konfekt. Hvilke som gir størst estetisk nytelse for sukkersjokket og kilokaloriene.

Riktignok så kan en lage kjempegod nugatti selv, med en hurtigmikser, en håndfull nøtter, kakao og jordnøttolje (eller annen nøtteolje eller smør, for den saks skyld). En må ikke bruke hasselnøtter heller, men kan eksperimentere av hjertens lyst. Så får en søte med hva hjertet og forstanden begjærer, enten det er honning, raffinade eller stevia.

Damn..! 161! :overrasket:

Ja, nei da... Det hørtes jo ut som noe jeg ikke kommer til å kjøpe så voldsomt mye mere av...

Det er nok mulig jeg kommer til å ta den på toppen av noen muffins i et svakt øyeblikk, men...

161 sukkerbiter i den lille boksen... Og resten rent fett. Jaha. Jeg skjønner godt at nugattimannen brått fant seg annen mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt litt inspirert i dag og tenker på at den ultimate islykten hadde vært laget

med masse døde gulsorte veps...som pynt i isen. Ok, sleng i litt røde bær og babygrankvister

også for julens skyld. Det hadde blitt en sjelden pynt som ingen hadde maken til. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hentet ved i vedskjulet for 1 år siden, så fant jeg denne dronninga mellom vedkubbene. Sov så søtt og så mye tid til å studere den og fotografere den. En skikkelig flink modell. Tror den het Vepsulf ellerno...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hentet ved i vedskjulet for 1 år siden, så fant jeg denne dronninga mellom vedkubbene. Sov så søtt og så mye tid til å studere den og fotografere den. En skikkelig flink modell. Tror den het Vepsulf ellerno...

Vepsulf! :hoppendeglad:

Hva skjedde med den? Puttet du den tilbake, så den fikk sove videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt litt inspirert i dag og tenker på at den ultimate islykten hadde vært laget

med masse døde gulsorte veps...som pynt i isen. Ok, sleng i litt røde bær og babygrankvister

også for julens skyld. Det hadde blitt en sjelden pynt som ingen hadde maken til. :jepp:

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke flere av disse trådene fra før av? Fortell noe skikkelig uinteressant, jaja siste ordet og aldri vært her inne før. Det er 3, er sikkert flere men for all del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vepsulf! :hoppendeglad:

Hva skjedde med den? Puttet du den tilbake, så den fikk sove videre?

Du, det hsuker jeg faktisk ikke. Tror jeg kastet den utfor stupet jeg har hjemme xD Fant kanskje 7-8 flere veps i det vedskjulet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det hsuker jeg faktisk ikke. Tror jeg kastet den utfor stupet jeg har hjemme xD Fant kanskje 7-8 flere veps i det vedskjulet :P

:sjokkert::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjokkert::daane:

Sorry, jeg hadde andre prinsipper den gangen. Er blitt et bebdre menneske siden den gang! Dreper ikke edderkopper, da de sspiser mange bra kryp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99699 har sexy lepper altså. :wow:

Anonymous poster hash: b6ddc...28e

Hva skjer'a, AB. Får jo komplimenter både her og i "Hvordan ser du ut"-tråden O_o Jeg føler meg "stalket"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Jaja, sånn er livet. Forkjølelsen går meg på nervene. Nyser og det gør faktisk vondt nå, siden det går 3 minutter mellom hver gang ca. Nyser altfor hardt og har hold på sånn i snart 2 døgn nå * :forkjola::sprettoy::tannverk::blink::forkjola::forkjola:

Jeg har sett inn i munnen min, jeg har røde flekker på et lite område. Det er visst virussår ifølge google. Jasså, er det der den angriper da eller? Er det hovedkontoret? :sjokkert:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...