Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Det er til og med sånne miniatyr-kuler på den i sølv og rødt *smelter*

:laugh: Hehe. Ta bilde av det?

Søt den katten på bildet ditt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurgemeie

:laugh: Hehe. Ta bilde av det?

Søt den katten på bildet ditt :laugh:

Her er bildet (sorry for at jeg måtte ta det på doen :fnise: men det var det beste lyset for øyeblikket)

2yuyh37.jpg

Takk, forresten. Har en katt selv :rodmer:

Btw, treet og kulene ble kjøpt på Søstrene Grene. Utrolig fin butikk, de har så mye søtt der! Og det er rimelige priser også!

Endret av Gurgemeie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet (sorry for at jeg måtte ta det på doen :fnise: men det var det beste lyset for øyeblikket)

2yuyh37.jpg

Takk, forresten. Har en katt selv :rodmer:

Btw, treet og kulene ble kjøpt på Søstrene Grene. Utrolig fin butikk, de har så mye søtt der! Og det er rimelige priser også!

Noe så søtt :laugh: Jeg vil også ha et sånt tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet (sorry for at jeg måtte ta det på doen :fnise: men det var det beste lyset for øyeblikket)

Takk, forresten. Har en katt selv :rodmer:

Btw, treet og kulene ble kjøpt på Søstrene Grene. Utrolig fin butikk, de har så mye søtt der! Og det er rimelige priser også!

God jul til doen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Noe så søtt :laugh: Jeg vil også ha et sånt tre!

Treet OG kulene kosta til sammen 50 kr. Rimelig nok, i mine øyne. Spesielt når noe søtt som det der står i vinduet mitt, og gir meg sånn god stemning.

God jul til doen da ;)

Haha, jo, takk! Doen gleder seg sikkert til jul :fnise::fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i museer det man kan interagere med objekter eller bruke sosiale medier. For eksempel slik som Gallery One i Cleveland: http://www.clevelandart.org/gallery-one

Norske museer, med unntak av Astrup Fernley og Teknisk museum, synes jeg er ganske bakpå når det gjelder å nå ut til flest mulig mennesker. Innenfor museologi ellers i verden så trekkes digitale og sosiale medier frem som fremtiden i museumsverdenen. ^^,

Siste nye er et museum The Frye Museum of Art i Seattle som i november kommer til å åpne en utstilling som er basert på hva museumsbesøkende ville ha vist frem av bilder hadde de kunnet velge: http://www.king5.com/story/entertainment/television/programs/evening-magazine/2014/10/31/frye-museum-socialmedium/18262149/

Kulturhistorisk museum i Oslo vurderte en gang å ha en interaktiv hjemmeside, men det ble lagt på is da de fant ut hvor mye det koster...slik det er ellers i museumsverdenen så viser det seg at ved bruk av bra hjemmesider så vil flere mennesker besøke museet. The Met har fått en oppsving de siste årene, alene pga hjemmesiden og sosiale medier. Er det noe mange museer i Oslo sliter med så er det besøkende. Jeg var "utstasjonert" på KHM sammen med en annen jente et semester og når de andre ansatte ba oss å gå ut å kjøpe inn Solo og annen brus og kjeks for 200 kr og man "disker" opp med saltstenger og det kommer 50 mennesker på en lørdag...det er litt sånn O_o Så sammenligner man det med andre museer som er mer moderne og så ser man hvor det er pop å gå. <_<

:sjenert: Uff, jeg skrev mye gitt, men jeg ble visst litt engasjert...

I Oslo har man jo ikke greid å få hostet opp et museum for en av verdens største kunstnere, når man fant ut hva det kostet.. Selv om man eier alle maleriene og fyren var nordmann. Så at de ikke har interaktiv nettside, forundrer meg ikke.

Jeg var på et museum i Los Angeles en gang og så ekte hieroglyfer. :jepp: Det var kult.

Men ellers husker jeg ikke så mye fra hva jeg har sett på museumer.

Jeg husker mest at det pleier å være ganske slitsomt.

De trenger mere gratis kaffe på sånne steder. Eller te. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som ler av den "seriøse" klokka til vg om hvordan inkasso- gjelden øker? De får det til å se ut som vi er døden nær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo egentlig veldig kult å lese. Jeg har faktisk lært flere ting i kveld, og det setter jeg STOR pris på ;) Det er jo veldig kult med folk som tar utdanning for noe de brenner for, og bare det i seg selv er ganske sexy.

:strix:

I Oslo har man jo ikke greid å få hostet opp et museum for en av verdens største kunstnere, når man fant ut hva det kostet.. Selv om man eier alle maleriene og fyren var nordmann. Så at de ikke har interaktiv nettside, forundrer meg ikke.

Jeg var på et museum i Los Angeles en gang og så ekte hieroglyfer. :jepp: Det var kult.

Men ellers husker jeg ikke så mye fra hva jeg har sett på museumer.

Jeg husker mest at det pleier å være ganske slitsomt.

De trenger mere gratis kaffe på sånne steder. Eller te. :closedeyes:

Det jeg på en måte synes var verst med KHM var at de ikke hadde råd til 10k kr, som var det den interaktive nettsiden ville ha kostet dem. Det var sånn "Nei, det er for dyrt. Har ikke råd.." O_o

Munchmuseet derimot har en nettside, men jeg vil ikke kalle den interaktiv.

Jeg synes selv British Museum og The Met er best. Spesielt liker jeg "The Temple of Dendur" i Egyptavdelingen på the Met. :strix:

(Samme rom kan man se i filmen "I am Legend" også). :3

Apropos filmer; følgelig liker jeg alt med museer og arkeologi og arkiv og slikt. Indiana Jones and the Last Crusade for eksempel. Jeg føler jeg kan gjøre som Marcus Brody- gå meg vill i et museum. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Det jeg på en måte synes var verst med KHM var at de ikke hadde råd til 10k kr, som var det den interaktive nettsiden ville ha kostet dem. Det var sånn "Nei, det er for dyrt. Har ikke råd.." O_o

Munchmuseet derimot har en nettside, men jeg vil ikke kalle den interaktiv.

Jeg synes selv British Museum og The Met er best. Spesielt liker jeg "The Temple of Dendur" i Egyptavdelingen på the Met. :strix:

(Samme rom kan man se i filmen "I am Legend" også). :3

Apropos filmer; følgelig liker jeg alt med museer og arkeologi og arkiv og slikt. Indiana Jones and the Last Crusade for eksempel. Jeg føler jeg kan gjøre som Marcus Brody- gå meg vill i et museum. :3

Jeg forstår at jeg må til den Egypt-avdelingen :)

Jeg syns det var nesten helt uvirkelig å tenke på at det faktisk var noen ekte hieroglyfer jeg stod og så på, den gangen jeg var på utstillingen med dem.

Ekte hieroglyfer (ikke kopier) på ekte steiner som faktisk var så ekstremt gamle...

Men de andre syns det var for nerdete, så de skjønte del ikke helt det med min fasinasjon.

Jeg snek meg til å ta på en, selv om det var strengt forbudt. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Btw, treet og kulene ble kjøpt på Søstrene Grene. Utrolig fin butikk, de har så mye søtt der! Og det er rimelige priser også!

Hvor i Norge ligger denne julegran-butikken?

(Kunne tenkt meg noen sånne trær..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du liker vell natt på museum?

Selvsagt. :strix:

Jeg forstår at jeg må til den Egypt-avdelingen :)

Jeg syns det var nesten helt uvirkelig å tenke på at det faktisk var noen ekte hieroglyfer jeg stod og så på, den gangen jeg var på utstillingen med dem.

Ekte hieroglyfer (ikke kopier) på ekte steiner som faktisk var så ekstremt gamle...

Og så må du til, hvis du ikke har vært der, British Museum for å se Rosettastenen:

http://www.britishmuseum.org/explore/highlights/highlight_objects/aes/t/the_rosetta_stone.aspx

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosetta_Stone

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/Rosetta_Stone.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... That was one cool stone....

:smilorange:

Tenker jeg må se den. Jeg regner med at den er en del av den permanente utstillingen dems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har faktisk mye artig i Grene-butikker. Småting som jeg egentlig ikke visste at jeg hadde lyst på,

men jeg får det når jeg tasser igjennom butikken. Småting som gjør livet litt lysere. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...