Gå til innhold

"Nei jeg er ikke mannehater"


WubWub

Anbefalte innlegg

Du burde kanskje undersøke hva slags side det er jeg har linka til, før du kommenterer.

Jeg vet studien du sikter til, men jeg holder fremdeles til studiene gjort av Ian J. Deary.

Anonymous poster hash: 63e98...f79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet studien du sikter til, men jeg holder fremdeles til studiene gjort av Ian J. Deary.

Anonymous poster hash: 63e98...f79

Da greier du vel å produsere en link til denne studien også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ville se reaksjonen. Og det var tydligvis helt greit for folk her inne å snakke dritt om mannfolk

Men når jeg snudde vinklingen så klikka kvinner helt i vinkel.

Du er jo på kvinneguiden, da vil det nok være en større andel "mannfolk-er-dritt-prat" fremfor å utrykke positive føleler for mennene i livene våre. Nesten alle inleggene mtp. samliv er laget pga. en problemstilling der man har det lett for å framstille det andre kjønnet i negativt lys pga. personlige (negative) følelser. Som igjen kan gi et feil inntrykk.

Greit er det nok ikke, ikke rettferdig heller, men hvis du ser på det litt logisk så ser du kanskje at det er ikke noe du skal ta personlig. Dessuten liker ingen bli angripet på noe vi ikke har kontroll over (kjønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Det er mange kloke menn på KG. Såklart er de ikke på samme nivå som Aristoteles , men det er mange kloke , varme , nyanserte og rause mannfolk her.

De finnes ja, men det er ikke mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo på kvinneguiden, da vil det nok være en større andel "mannfolk-er-dritt-prat" fremfor å utrykke positive føleler for mennene i livene våre. Nesten alle inleggene mtp. samliv er laget pga. en problemstilling der man har det lett for å framstille det andre kjønnet i negativt lys pga. personlige (negative) følelser. Som igjen kan gi et feil inntrykk.

Greit er det nok ikke, ikke rettferdig heller, men hvis du ser på det litt logisk så ser du kanskje at det er ikke noe du skal ta personlig. Dessuten liker ingen bli angripet på noe vi ikke har kontroll over (kjønn).

Ikke prøv belær meg om logikk. Jeg er tross alt mann, jeg vet alt om logikk.

Og min logikk forteller meg at "det er ekstremt ulurt å skjære et helt kjønn over en kam".

Selvom kvinner her har blitt utsatt for utroskap så er det ikke en troverdig unnskyldning for å snakke stygt om et helt kjønn å kalle oss menn for griser, halv-aper og svin.

Spesielt ikke når vi vet at kvinner er oftere utro enn menn. Så hvem er egentlig svina her? Det er hvertfall ikke meg. Det er mennesker som meg som fikk oss ut av hulene våre og opp i skyskraperne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv belær meg om logikk. Jeg er tross alt mann, jeg vet alt om logikk.

Og min logikk forteller meg at "det er ekstremt ulurt å skjære et helt kjønn over en kam".

Selvom kvinner her har blitt utsatt for utroskap så er det ikke en troverdig unnskyldning for å snakke stygt om et helt kjønn å kalle oss menn for griser, halv-aper og svin.

Spesielt ikke når vi vet at kvinner er oftere utro enn menn. Så hvem er egentlig svina her? Det er hvertfall ikke meg. Det er mennesker som meg som fikk oss ut av hulene våre og opp i skyskraperne

Ok, Magnus Carlsen.

Endret av Booker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv belær meg om logikk. Jeg er tross alt mann, jeg vet alt om logikk.

Og min logikk forteller meg at...

Merkelig greie det der. Du utnevner deg til verdensmester i logikk-kunnskap, samtidig som du ikke skjønner noe så bagatellmessig som at det ikke finnes "din logikk og min logikk". Enten er noe logisk eller så er det ikke det.

"Ferdig snakka."

Anonymous poster hash: c691b...4cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale for å lese den;

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289606001115

Anonymous poster hash: 63e98...f79

Har du egentlig lest studien selv? Den er jo ikke veldig uenig i den linken jeg posta over her...

Her kan du lese hele, uten å betale.

http://www.subjectpool.com/ed_papers/2007/Deary2007Intelligence451-456_Brother_sister_sex_differences.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt uenig, Yme.

Men ikke så mye at jeg greier å se noe relevant forskjell, i forhold til at svaret mitt var at det ikke stemte at damer er smartere jevnt over, mens menn har høyere topper og daler, sånn at de smarteste mennene er supersmarte, og de dummeste mennene er superdumme, mens damer bare holder seg i en jevn kurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et sidespor, men, dette er sånne klassiske utsagn som er som næring for alle de menn som har et anstrengt forhold til kvinner. Det bidrar kun til at denne gruppen menn atter en gang får bekreftet at ingen tar dem alvorlig og at alle kvinner er kun ute etter å latterliggjøre dem. Selv om det nok ikke er ment slik, så mottas det som ekstremt nedlatende. Og den onde sirkelen forsterkes.

Cry me a river.

Jeg har vært utsatt for min andel av drittsekker, men jeg går ikke rundt og holder alle menn til ansvar for det enkelte menn har gjort. Jeg hater generaliseringer, liker ikke urettferdighet, og jeg er ingen mannehater. Derimot så kan man bli utrolig lei disse "jeg-hater-kvinner" eller "jeg-hater-menn"- trådene her inne. De bidrar i hvert fall ikke til noe bedre klima mellom kjønnene, ei heller til noen fruktbare debatter.

Når man må trekke fram Da Vinci, Aristoteles, Bell, Tesla eller hvem det måtte være, for å liksom bevise at menn er overlegne kvinner, blir det latterlig, all den tid en ikke akkurat kan slå seg på brystet og påstå at man er i samme liga selv. Bare fordi du er mann, er du ikke bedre enn alle kvinner, fordi andre menn har gjort noe lurt. Det blir litt sånn "pappa`n min er sterkere enn pappa`n din-nivå".

Det finnes drittsekker blant menn og det finnes drittsekker blant kvinner. Lever man en stund, vil man møte en del eksemplarer av begge grupper. Det som ikke nytter, er å legge alt ansvar for all dritt i livet sitt på en hel gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer det viktigste argumentet. Menn har gjort alt dette, for å egentlig få seg status, da status har gitt dem rettighetene for kvinnene de ønsker.

Uten kvinner, ingen sivilisasjon. Ingen menn, ingen sivilisasjon.

Altså har vi vært avhengig av hverandre for å være der vi idag er.

Neida, men jeg har heller aldri ment at vi hadde klart oss uten menn, om det er det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Vet ikke hvor du har vert i timen... Har lest at en mann skrev i et innlegg her inne til en dame som trengte hjelp" du er en hore, håper du dør"

Listen er lang....

Kom inn hit på KG med en forventning om at de fleste var snille og greie. DEr tok jeg grundig feil. Har sett mye på hva enkelte damer må tåle fra NeandertalerKGmenn. Har full forståelse for at mange av damene her inne har lite til overs mange KG menn her inne. Mange som burde ha vasket munnen sin med såpe!

Er mye ute på byen , har møtt svært lite til ingen mennesker som er kvinnehatere. Hvis de er det på privaten.....så har de vertfall vett nokk til og ikke dele sine " ABB" tanker til andre..

De som skriver sånn som "du er hore, håper du dør" og sånt, har det enten veldig jævlig selv eller så er det noe som har klikket i hjernen. Så det er ikke menn sin feil, det er kun den/de personene som skrev det sin feil. Kanskje det bare var en tenåringsgutt som lekte seg og ville lage kvalme. Jeg får jo ikke med meg alt som blir skrevet her inne. Kan jo ikke lese alle tråder. Har ikke tid til det ;)

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neida, men jeg har heller aldri ment at vi hadde klart oss uten menn, om det er det du mener?

Nei? Jeg gir deg bare et argument du kan bruke mot det du siterte. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp dette jeg prøvde få frem i hoved innlegget mitt. Jeg addresserte kvinner som hater menn hvor jeg kom med fakta og kunnskaper om at verden er uendelig mye mer nyansert enn "menn er svin som bare ser på fotball"

Menn har bygd denne verden så jeg finner det ekstremt uklokt å skjære alle mannfolk over en kam og indirekte hinte til at vi er halv-aper

Slik du fremstiller det er menn best, ingen protest, og kvinner som opplever noe fælt i forhold til menn, og blåser det ut på KG, bør bare tenke på alle de bra tingene menn har gjort gjennom årene, og dermed slutte å være frustrerte.

Men det funker så klart ikke, og det tror jeg de fleste forstår.

Det meste av frustrasjon du ser, av både kvinner og menn, som er rettet mot det motsatte kjønn, bunner i negative opplevelser med en eller flere. De færreste hater det annet kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...