Gå til innhold

"Nei jeg er ikke mannehater"


WubWub

Anbefalte innlegg

Kvinner i historien? Hahah HAHAHAH hahahah . Hvilke kvinner i historien snakker du om? haha. Må le, beklager.

Oi oi oi du er ute på dypt vann.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

Jeg personlig bryr meg ikke. Men jeg slår et slag for de svake, undertrykte og forsvarsøle på KG forumet og det er mannfolk

Deg om det..

Hvis du følger med skrives det mye drit mot kvinner også her inne. Jeg føler ikke at mennene er svake, undertrykte og forsvarløse på kg. Tror de fleste klarer å passe på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner i historien? Hahah HAHAHAH hahahah . Hvilke kvinner i historien snakker du om? haha. Må le, beklager.

Dette må jo være internetts største tryn?

Fyren raser ut av startporten, og kun få timer senere er det 'blablabla' og 'hahaha' som er igjen?

Dude. Bestill deg en pizza og en cola og spill WoW resten av kvelden. Nettdebatter er nok ikke noe for deg.

Anonymous poster hash: 30323...159

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi du er ute på dypt vann.....

Ja særlig. Du kan jo begynne ramse oppe kvinnelige genier opp gjennom historien om du vil.

Tror neppe du greier det men, så vi kan jo starte med nyere historie? Hvilke kvinner i moderne historie måles opp mot Bill Gates, Steve Job og Stephen Hawkings?

Hmmm ingen? Det jeg tenkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med robotteknologi som menn har utviklet så vil vi snart ikke trenge kvinner til å ta seg av barna.

Kan tenke meg det blir mange bitre og sinte kvinner her på KG når roboter begynner ta seg av barna.

Vi har jo allererde roboter i Japan som tar seg av eldre mennesker med alzheimers

du vet at man trenger en kvinne til å lage barnet? eller skal menn bygge roboter til dette også. :klo:
Hva om du hadde hatt en datter, skulle du lært henne : kjære min, du er nok dessverre ubrukelig fordi dataspill er morsommere enn damer(dine ord) og dessuten er det bedre at robotene tar seg av barna.
Har du tenkt videre på dette? Du vet at menneskebabyer er en rase som er avhengig av menneskelig kontakt? Dette er så viktig at menneskelig kontakt uten omsorg blir bedre enn ingenting

uansett, skulle egentlig ikke svare på noe av det du sa her inne for jeg leste nettopp noe interessant du skrev i den andre tråden du laget med helt samme tema:

Ja nei dette var strengt tatt bare tøys som det meste jeg har skrivd i tråden her.

Jeg er hverken mensa medlem eller millionær (det sjokkerer nok ingen :fnise: ).

Nå som debatten er over så får jeg vel bare si det som det er, og det er at tråden min var ikke super seriøs :)

Kvinner og menn er i snitt like intelligente med like stor læringsevne. Grunnen til at kvinner ikke er like representert i historie bøkene som menn er som kjent pga undertrykking og mindre muligheter for utdanning.

Hadde bare lyst til å prate med noen derfor vinklet jeg problemstillingen slik at den ville få mest mulig respons. Det er bra flere brukere her tok tråden med latter og humør pga spissformuleringene og over-forenklingen min ! :fnise:Prøvde etter beste evne virke så selvmotsigende, ignorant og arrogant som det er mulig så jeg trodde flere ville lukte lunta :laugh:

Problemstillingen er selvfølgelig reel, det finnes dessverre et lite mindretall som dømmer det motsatte kjønn nord og ned grunnet kunnskapsmangel, bitterhet, sjalusi og smålighet. Tror det kunne blitt en fin liten debatt om jeg selv ikke formulerte meg så sveipende generaliserende hvor alles føtter ble tråkket på.

Ellers så får du tommel opp, du virker som et godt vesen :) Jeg sa ikke jeg har blitt frisk, men at jeg er friskere. Hender av og til jeg har ekstra behov for noen å prate med :hug:

Personlig vil jeg ikke kalle meg feminist. Men jeg er 100% for like muligheter for begge kjønn og ser på begge kjønn som likeverdige og like mentalt oppegående. Startet senest idag en tråd hvor jeg gav uttrykk for mine ekte holdninger når det kommer til likestilling :

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=878521

Hvis det bare er for å trolle/provosere er det jo din sak og vel ok, men om du gjentatte ganger søker en kontakt hvor du blir møtt med negative svar så virker ikke ting helt ok.

Endret av rangle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja særlig. Du kan jo begynne ramse oppe kvinnelige genier opp gjennom historien om du vil.

Tror neppe du greier det men, så vi kan jo starte med nyere historie? Hvilke kvinner i moderne historie måles opp mot Bill Gates, Steve Job og Stephen Hawkings?

Hmmm ingen? Det jeg tenkte.

VENT litt ... Må bare hente popcornet først! :D

Så at jeg kan se at du driter deg ut xD sorry

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Ja særlig. Du kan jo begynne ramse oppe kvinnelige genier opp gjennom historien om du vil.

Tror neppe du greier det men, så vi kan jo starte med nyere historie? Hvilke kvinner i moderne historie måles opp mot Bill Gates, Steve Job og Stephen Hawkings?

Hmmm ingen? Det jeg tenkte.

Men helt ærlig, de mennene kom opp i en tid hvor kvinner enda ikke var likestillte på det området. Hvis du ser på antall kvinner i toppstillinger så mener jeg at det bare var 5% i de aller høyeste lederstillingene, og det var i 2008 elsn. Det tar tid å endre på en business og vitenskaps kultur som har eksistert i flere 100 år hvor kvinner aldri har fått slippet til fordi "de har hørt hjemme på kjøkkenet".

Jeg utroper meg selv til kommandør av hvit-ridder garden forresten, og endrer navnet til svarte-riddere fordi jeg synes det virker tøffere..

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner i historien? Hahah HAHAHAH hahahah . Hvilke kvinner i historien snakker du om? haha. Må le, beklager.

For alt du vet kan det hende en kvinne har funnet opp det meste, de fikk ikke lov til å ta patent på ting frem til en viss tid :opplyser:

Josephine Cochrane fant opp oppvask maskinen. :opplyser:

Kvinner i gamle dager var de som fant opp det vi kaller for "kjerringråd" der mange av de fungerer. Så på en måte fant de opp medisinen også. PÅ en måte. You're very welcome my dear.

Forøvrig tror jeg du bare trenger en klem. :troest:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja særlig. Du kan jo begynne ramse oppe kvinnelige genier opp gjennom historien om du vil.

Tror neppe du greier det men, så vi kan jo starte med nyere historie? Hvilke kvinner i moderne historie måles opp mot Bill Gates, Steve Job og Stephen Hawkings?

Hmmm ingen? Det jeg tenkte.

Mine tre favoritter Marie Curie, Ada Lovelace og Grace Hopper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja særlig. Du kan jo begynne ramse oppe kvinnelige genier opp gjennom historien om du vil.

Tror neppe du greier det men, så vi kan jo starte med nyere historie? Hvilke kvinner i moderne historie måles opp mot Bill Gates, Steve Job og Stephen Hawkings?

Hmmm ingen? Det jeg tenkte.

Det har jo overhodet ingenting med denne tråden å gjøre.. Internet får frem de aller verste meninger. Ikke legg KG til grunn for å finne ut "hvordan kvinner funker".

Anonymous poster hash: 6aff3...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at vår høyverdige sivilisasjon er bygd opp av menn. Gjennom historien har kvinners enste livsoppgave vært å oppdra barn og lage mat.

Lage mat samt oppdragelse av barn kanne man like gjerne gjort i huler. Men vi menn nøyer oss ikke oss med huler, vi lager store skyskrapere, fly, romskip og dikt/poese/høyverdig litteratur

Som utdannet historiker innenfor utviklingen av sivilisasjonene forundrer dette her meg. Virkelig? Du sitter her og sier alt du kan er fakta, at du kun presenterer fakta. Men dine høyverdige sivilisasjoner er i mange tilfeller bygget opp av kvinner OG menn. For å ikke nevne de sivilisasjonene som har vært matriarker, det vil si: kvinnene hadde makten.

All denne faktaen ligger også lett tilgjengelig på nett, så for å bruke dine ord: google it.

Hele din fremtoning virker heller som om det er du som hater kvinner og ikke omvendt. Du skal hele tiden trekke frem hvor fantastiske menn er, men hopper galant over den store problemstillingen at ingen av disse sivilisasjonene som var velutviklet ville ha eksistert om det ikke var for begge kjønnene. Dette er grunnleggende kunnskap for de fleste akademikere. Kjønnenes roller innenfor sivilisasjonene som oppstod har variert, og det har vært en tendens i moderne tid at menn har fått sine roller mer belyst og fremmet enn det kvinnenes rolle har.

Men går du tilbake til eldre sivilisasjoner vil du se at det er omvendt og i de aller fleste er det høy grad av likestilling (til og med mer enn det er i vår moderne verden) , her er kvinnene hyllet og i mange tilfeller trukket frem som skaperne av teknologi.

Jeg blir så oppgitt når såkalte objektive mennesker som påstår sitter og kun siterer fakta, heller kun siterer fra sitt eget perspektiv og alt etter hva som støtter opp under deres perspektiv. Om du virkelig er så objektiv som du prøver å være hadde du selv sett hvor ensidig du fremstiller historiske hendelser og oppfinnelser.

Skjerpings.

Anonymous poster hash: b568a...3a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kvinner har en tendens til å snakke med hjertet og følelsene mye mer hva menn gjør. Det er også der kræsjen kommer til syne.

Generelt vil det alltid være jenter som snakker mer basert på fakta, og menn som baserer sine meninger på følelser.

Jeg tenkte i utgangspunktet å skrive masse innen emnet fordi det er fasinerende, men jeg orker rett og slett ikke. Det er for tidskrevende og det vil ikke snu tankegangen til noen av disse mannehatende kvinner eller på utvidelse av forståelsesevnen til mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn er helt greie. Jeg er ikke en mannehater. Det jeg ser her innepå KG er at alle deler sine dårlige erfaringer og majoriteten er kvinner, som regel heterofile, noe som gjør det naturlig at menn blir fremstilt som verstinger. Det er ikke mange som kommer inn hit for å skrive om hvor fantastisk mannen er for da får man slike "så uinteressant" "og så?" svar. Det som fenger her inne e konflikter, utroskap, dårlig oppførsel, jævlige uttalelser osv.

Her inne på KG er det også et flertall av menn med litt merkelige bastante holdninger som gjør det ekstra lett å svartmale dere menn.

Kvinner er også noe for seg og liker gjerne å få kun skryt, aldri kritikk eller tilbakemeldinger. Kvinner vet hvordan de skal kommunisere konstruktivt med hverandre, men yderst få menn gjør det.

Jeg er mer frittalende enn de fleste andre kvinner og blir derfor ofte hatet av mange andre kvinner. Det handler om å pakke inn alt og oppføre seg plettfritt 24/7 for å ikke tråkke noen på tærne. Kvinner er vanskelige og menn er dårlig på å forstå dem. Finnes like mange råtne kvinner som menn, men kvinnene er flinkere til å skjule det.

Anonymous poster hash: e88c6...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja særlig. Du kan jo begynne ramse oppe kvinnelige genier opp gjennom historien om du vil.

Tror neppe du greier det men, så vi kan jo starte med nyere historie? Hvilke kvinner i moderne historie måles opp mot Bill Gates, Steve Job og Stephen Hawkings?

Hmmm ingen? Det jeg tenkte.

Noe jeg har lagt merke til, og sikkert mange andre, er at menn med dårlig selvtillit har en tendens til å rakke ned på kvinner, mens dem som har det bra med seg selv aldri tenker på den måten som du gjør. Skaff deg litt ordentlig selvtillit.

Ja, verden har blitt et så mye bedre sted pga Bill Gates oppfant Microsoft. Og Steve Job med Apple, uten den hadde verden gått under altså.

Du mener også at menn er så mye bedre enn kvinner i f.eks militære tjenester, men ærlig talt så tror jeg at en verden uten menn hadde vært en verden uten krig. Bare for å sette det på spissen.

Anonymous poster hash: c6889...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener også at menn er så mye bedre enn kvinner i f.eks militære tjenester, men ærlig talt så tror jeg at en verden uten menn hadde vært en verden uten krig. Bare for å sette det på spissen.

Anonymous poster hash: c6889...eb1

Skal vi bare ignorere alle de kvinnelige lederne som har stått bak ganske grusomme kriger, både i eldre og nyere tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bare ignorere alle de kvinnelige lederne som har stått bak ganske grusomme kriger, både i eldre og nyere tid?

Er flertall i mannlige krigsledere. Men du kan jo gjerne ramse opp de du vet om sånn at de ikke er glemt <3

Anonymous poster hash: 63e98...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...