Gå til innhold

"Nei jeg er ikke mannehater"


WubWub

Anbefalte innlegg

Hvorfor det tror du? Kan det ha noe med at kvinner ikke har hatt de samme rettigheter og friheter som menn før de senere år?

Det har ikke alltid vært sånn at menn har holdt kvinner nede.

I det store og det hele, har det vært ganske grei likestilling gjennom historien, helt til fram til Kristendommen, og de kvinnefiendtlige religionene der begynte å braute seg frem.

Det er flere vesentlige forskjeller i hvordan hjernen til menn og kvinner fungerer, og en av dem har utfall i et mannen blir mer skapende, uten at det gjør oss bedre enn dere.

Med robotteknologi som menn har utviklet så vil vi snart ikke trenge kvinner til å ta seg av barna.

Kan tenke meg det blir mange bitre og sinte kvinner her på KG når roboter begynner ta seg av barna.

Vi har jo allererde roboter i Japan som tar seg av eldre mennesker med Alzheimers

Er dette noe du tror på selv? At damer kommer til å erstattes av maskiner?

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med robotteknologi som menn har utviklet så vil vi snart ikke trenge kvinner til å ta seg av barna.

Kan tenke meg det blir mange bitre og sinte kvinner her på KG når roboter begynner ta seg av barna.

Vi har jo allererde roboter i Japan som tar seg av eldre mennesker med alzheimers

Hmmm, vi kan gjerne ta en debatt om tilknytning, omsorg, oppdragelse og kjærlighet her. Det kan jeg mye om, da det er mitt fagområde. Den dagen roboter skal oppfostre disse høyverdige mannfolka, kommer de jo til å bli enda mer følelsesmessig avstumpet og utagerende enn de allerede er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Med robotteknologi som menn har utviklet så vil vi snart ikke trenge kvinner til å ta seg av barna.

Kan tenke meg det blir mange bitre og sinte kvinner her på KG når roboter begynner ta seg av barna.

Vi har jo allererde roboter i Japan som tar seg av eldre mennesker med alzheimers

Du kunne åpnet med denne robot-teorien din, så vi visste litt mer hvilket nivå vi befant oss på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at vår høyverdige sivilisasjon er bygd opp av menn. Gjennom historien har kvinners enste livsoppgave vært å oppdra barn og lage mat.

Siden du selv bringer inn et historisk perspektiv så kan det være greit å se på hva arkeologiske funn viser når det gjelder kvinner og menns innsats og roller i steinaldersamfunnet.

http://familielivet.blogg.no/1291073607_kvinnene_gjorde_45_av.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, vi kan gjerne ta en debatt om tilknytning, omsorg, oppdragelse og kjærlighet her. Det kan jeg mye om, da det er mitt fagområde. Den dagen roboter skal oppfostre disse høyverdige mannfolka, kommer de jo til å bli enda mer følelsesmessig avstumpet og utagerende enn de allerede er...

Også kan man jo tilføye at barn dør, om de ikke får menneskelig kontakt mens de er små.

Endret av Yme
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hilsen en som tror dere er med i Ottar.

Du gjør her samme tabben som feministene gjør, legger all skyld på motstanderen, og nekter å stille spørsmålet "Hvorfor er du så sint som du er?"

Hvis du ønsker å å tilby sinte kvinner (og menn) et alternativt og bedre verdensbilde så må du først lytte, så spørre hvorfor og til slutt vise til gode alternativer.

Tro meg, jeg har vært i andre enden av den der problemstillingen. Sært nok så er KG stedet der jeg til slutt fant oppegående, tenkende, empatiske kvinner. Joda, det er masse søppeldamer her inne, men det gjelder å velge å lytte til og omgås gullkornene av damer.

Så, om du ønsker å vise sinte mannehatende damer at det finnes skikkelige menn, spør deg selv, er du den skikkelige mannen som innbyr til tillit? Er du redelig? Har du integritet?

Dette betyr ikke at du skal være enig med damene i ett og alt og slikke dem opp etter ryggen. Tro meg, det er et knippe frøkner her inne som jeg er rivende uenig med i forskjellige spørsmål, men damene har vist seg som oppriktige og oppegående mennesker. Da ender en opp med å ha tiltro til dem som mennesker. (Tro meg, det var en gang jeg ikke hadde tiltro til noen hunkjønn uansett). Så, er du denne mannen som med god grunn tilbyr til tillit?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe du tror på selv? At damer kommer til å erstattes av maskiner?

Dette er et komplisert spørsmål.

I Japan så møter de en eldrebølge som de ikke har kapasitet til å møte. Derfor jobber det på spreng for å utvikle roboter som kan ta seg av pleie og sosial omsorg av eldre mennesker.

I Japan dør det fler mennesker enn det blir født. Ergo er det ikke nok arbeidskraft til å ta seg av de eldre. Japan tar heller ikke inn innvandrere til å jobbe i eldreomsorgen så roboter er den eneste utveien.

Jeg har fulgt veldig nøye med på det her og robotikk i japan er grensesprengende for å si det mildt. Per idag har de utviklet roboter til å ta seg av eldre mennesker med alzheimers.

I fremtiden vil jeg tro at roboter også kan ta seg av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke alltid vært sånn at menn har holdt kvinner nede.

I det store og det hele, har det vært ganske grei likestilling gjennom historien, helt til fram til Kristendommen, og de kvinnefiendtlige religionene der begynte å braute seg frem.

Det er flere vesentlige forskjeller i hvordan hjernen til menn og kvinner fungerer, og en av dem har utfall i et mannen blir mer skapende, uten at det gjør oss bedre enn dere.

Neida, men så har det nå en gang vært noen hunde år med undertrykkelse. Til tross for det har det vært kvinner som har bemerket seg.

innlegget til TS, som jeg siterte, virket ganske klar på at det var menn som hadde utviklet verden, og kvinner kun hadde vært hjemme, og derfor var menn best, ingen protest.

Joda, så klart er det visse biologiske forskjeller, men som du sier så gjør ikke det, det ene kjønn bedre enn det andre.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tross alt på et kvinneforum da. Et forum handler som oftest om å løse problemer, få råd, trøst etc.

Det at det finnes bittre mennesker er egentlig bare å forvente.

Jeg vil da tru at mennene som er her (med unntak selvfølgelig) er her fordi det er mange kvinner her. Man lærer faktisk ganske mye av å lese trådene her inne. Noe er skremmende, men noe kan jeg sikkert bruke senere i livet også. Kvinner er fra venus og menn fra mars osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Også kan man jo tilføye at barn dør, om de ikke får menneskelig kontakt mens de er små.

Vel, noen av oss overlever, men vi er føkked for life.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men så har det nå en gang vært noen hunde år med undertrykkelse. Til tross for det har det vært kvinner som har bemerket seg.

innlegget til TS virket ganske klar på at det var menn som hadde utviklet verden, og kvinner kun hadde vært hjemme, og derfor var menn best, ingen protest.

Joda, så klart er det visse biologiske forskjeller, men som du sier så gjør ikke det, det ene kjønn bedre enn det andre.

Du glemmer det viktigste argumentet. Menn har gjort alt dette, for å egentlig få seg status, da status har gitt dem rettighetene for kvinnene de ønsker.

Uten kvinner, ingen sivilisasjon. Ingen menn, ingen sivilisasjon.

Altså har vi vært avhengig av hverandre for å være der vi idag er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dette er et komplisert spørsmål.

I Japan så møter de en eldrebølge som de ikke har kapasitet til å møte. Derfor jobber det på spreng for å utvikle roboter som kan ta seg av pleie og sosial omsorg av eldre mennesker.

I Japan dør det fler mennesker enn det blir født. Ergo er det ikke nok arbeidskraft til å ta seg av de eldre. Japan tar heller ikke inn innvandrere til å jobbe i eldreomsorgen så roboter er den eneste utveien.

Jeg har fulgt veldig nøye med på det her og robotikk i japan er grensesprengende for å si det mildt. Per idag har de utviklet roboter til å ta seg av eldre mennesker med alzheimers.

I fremtiden vil jeg tro at roboter også kan ta seg av barn.

Du er i feil ende av livet her. Gamlinger er det forresten verdifullt dør kjapt under tilsynelatende humane forhold. babyer trenger vi for å holde økonomien i gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men så har det nå en gang vært noen hunde år med undertrykkelse. Til tross for det har det vært kvinner som har bemerket seg.

innlegget til TS virket ganske klar på at det var menn som hadde utviklet verden, og kvinner kun hadde vært hjemme, og derfor var menn best, ingen protest.

Joda, så klart er det visse biologiske forskjeller, men som du sier så gjør ikke det, det ene kjønn bedre enn det andre.

Enig.

Dette er et komplisert spørsmål.

I Japan så møter de en eldrebølge som de ikke har kapasitet til å møte. Derfor jobber det på spreng for å utvikle roboter som kan ta seg av pleie og sosial omsorg av eldre mennesker.

I Japan dør det fler mennesker enn det blir født. Ergo er det ikke nok arbeidskraft til å ta seg av de eldre. Japan tar heller ikke inn innvandrere til å jobbe i eldreomsorgen så roboter er den eneste utveien.

Jeg har fulgt veldig nøye med på det her og robotikk i japan er grensesprengende for å si det mildt. Per idag har de utviklet roboter til å ta seg av eldre mennesker med alzheimers.

I fremtiden vil jeg tro at roboter også kan ta seg av barn.

Det er ikke et komplisert spørsmål i det hele tatt. Menneskebarn overlever stort sett ikke, uten menneskelig omsorg. De få som gjør det, får store psykiske problemer... Mulig man kan sture gamlinger inn i en maskin som passer på dem, men det vil aldri kunne erstatte damer, og det er en selvfølge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Selvfølgelig... Om man begynner å mislike et helt kjønn, er det jo ikke basert på at de fleste av dem har vært snille.

Kan du forklare dette til damene som ikke fatter hvorfor det er en del mann som er litt sinte og sure på damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, så klart er det visse biologiske forskjeller, men som du sier så gjør ikke det, det ene kjønn bedre enn det andre.

Det var nettopp dette jeg prøvde få frem i hoved innlegget mitt. Jeg addresserte kvinner som hater menn hvor jeg kom med fakta og kunnskaper om at verden er uendelig mye mer nyansert enn "menn er svin som bare ser på fotball"

Menn har bygd denne verden så jeg finner det ekstremt uklokt å skjære alle mannfolk over en kam og indirekte hinte til at vi er halv-aper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har kalt dere fitte, hore, stygge og feite da? Det er bare folk som ikke er helt gode i toppen det. Det er ikke bare for det er menn, for det at de ikke er god i toppen, skjer både menn og kvinner. For min del så er det bare søtt at kvinner har litt fett og former. Gjør ikke meg noe. Stygge? Det er et typisk barneskole-ungdomskole skjellsord. Fitte og hore, det er x'ene mine som er det. Ingen andre. Det finnes flere drittsekker og kvinnehatere ute på byen enn det finnes her inne skal jeg si deg.

Vet ikke hvor du har vert i timen... Har lest at en mann skrev i et innlegg her inne til en dame som trengte hjelp" du er en hore, håper du dør"

Listen er lang....

Kom inn hit på KG med en forventning om at de fleste var snille og greie. DEr tok jeg grundig feil. Har sett mye på hva enkelte damer må tåle fra NeandertalerKGmenn. Har full forståelse for at mange av damene her inne har lite til overs mange KG menn her inne. Mange som burde ha vasket munnen sin med såpe!

Er mye ute på byen , har møtt svært lite til ingen mennesker som er kvinnehatere. Hvis de er det på privaten.....så har de vertfall vett nokk til og ikke dele sine " ABB" tanker til andre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du forklare dette til damene som ikke fatter hvorfor det er en del mann som er litt sinte og sure på damer?

Det går omtrent aldri an å forklare noe som helst til folk som ikke er enige i det man forteller dem :vetikke:

I tillegg til dette, er det selve opplevelsen som er nøkkelen. Et menneske kan oppleve det som at alle rundt er slemme, når de i realiteten faktisk ikke er det. Veldig snåle saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg lo av påstanden om alle de hjertevarme og gode mannfolka på KG. Det må jo være selektiv lesning fra din side, hvis du mener det i fullt alvor.

Og mannfolk kunne gjerne bodd i huler fortsatt, hvis det ikke var for at vi damene hadde litt mer sans for komfort og orden i tilværelsen.

Å sitte og ramse opp menn som har tilført verden oppfinnelser, blir litt for dumt. Hva har det med saken å gjøre overhodet?

Et sidespor, men, dette er sånne klassiske utsagn som er som næring for alle de menn som har et anstrengt forhold til kvinner. Det bidrar kun til at denne gruppen menn atter en gang får bekreftet at ingen tar dem alvorlig og at alle kvinner er kun ute etter å latterliggjøre dem. Selv om det nok ikke er ment slik, så mottas det som ekstremt nedlatende. Og den onde sirkelen forsterkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et komplisert spørsmål i det hele tatt. Menneskebarn overlever stort sett ikke, uten menneskelig omsorg. De få som gjør det, får store psykiske problemer... Mulig man kan sture gamlinger inn i en maskin som passer på dem, men det vil aldri kunne erstatte damer, og det er en selvfølge.

Ikke komplisert? Man må ha doktorgrad i psykologi, biologi og robotikk for å svare på spørsmålet ditt og du sier det ikke er komplisert?

Jeg sier ikke at roboter kan ta seg av barn per dags dato. Men robotikk har kommet så langt at roboter kan ta seg av eldre mennesker med demens. Roboter blir brukt selv i Norge hos demente mennesker.

I fremtiden så er det store muligheter for at roboter også kan ta seg av barn. Teknologiens grenser sprengres for hvert eneste år som går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hater ikke menn in real life , har mange gode kompiser, kjæreste, godt forhold til mine brødre osv...

KG menn er som oftest usmakelige! Er sikkert en grunn for at de en her inne ;)

Er et par stykker her inne av KG menn( skal ikke nevne nick) som virker som

Veldig bra mannfolk .

Også et innlegg som kun bidrar til å bekrefte sinte menn sitt verdensbilde. Ikke taktisk klokt å ordlegge seg på dette viset om en ønsker en fredeligere verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...