Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Takk, alle! :) Gikk veldig fint på sykehuset til tross for laang ventetid til å komme inn på UL og enda mer venting da jeg først kom inn til en lege. Typisk at jeg skulle bli smertefri fra da jeg sto opp og dro til legen(!), og prøvene viste ingen tegn til noe slags sykdom, så alle gikk egentlig bare og ristet på hodet og skjønte ikke mye hvorfor jeg skulle hatt så vondt. Likevel fikk de jo se at det gjorde vondt da de klemte og banket på de ømme områdene, men det var lite de kunne gjøre, og så ser det jo også ut til at de verste smertene ikke kommer tilbake. Aner rett og slett ikke hva det kunne ha vært, men det er iallefall sikkert at det var vondt! Frustrerende å føle seg ordentlig syk, og så er man tilsynelatende frisk likevel, på en måte :fnise:

Fikk time i Trondheim på svangerskapspoliklinikken nå på mandag bare som forsikring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

God jul! :hjerte:

Vi har hatt ei utrolig fin julefeiring med familiene! På julaften inviterte vi mine foreldre og storebror. Jeg lagde julemiddag(ribbe) for første gang, og det ble kjempesuksess! Siden vi ikke er store familien var det ikke et tårn av gaver under treet, men de gavene vi fikk var veldig fine og vi fikk mye av det vi ønsket oss :) Blant annet penger til tørketrommel, så den skal vi hente i morgen :D Pappa ble kjempeglad av gaven han fikk fra oss, et bilde jeg tok av vår avdøde hund for noen år siden. Ble helt stille i stua og den staute karen satt der med en stor klump i halsen og var så takknemlig :hjerte: Er så fint når de "små" gavene betyr så mye! Samboer fikk en større gave av mine foreldre, et forholdsvis dyrt verktøy vi har bruk for under oppussing. Han er håndverker og har hjulpet pappa mye før jul, så gaven var også som en takk for hjelpen :) Han ble så glad! Vi storkoste oss på julaften, og selv om mamma syntes det var uvant å ikke tilberede julemiddagen for første gang på 23 år var hun storfornøyd :D

Ellers merker jeg godt at lillemor begynner å kreve både mer plass og energi, så de siste to dagene har jeg vært temmelig sliten. Bekkenet har i tillegg slått seg vrangt igjen, så det er vanskelig å finne en god stilling å slappe av på! Gleder meg til vi bikker over til 2015, det er sannelig ikke lenge til mars nå :hjerte:

28 uker også på fredag, så nå er det bare å nyte det siste trimesteret! :D

Ha fortsatt en riktig god jul og godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 28 uker, flott julefeiring og glad familie! :nigo: Høres ut som om dere hadde det supert, selv om bekkenet gjerne kan ta julefri ;)

Fortsatt god jul og riktig godt nyttår!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg blir helt skremt av hvor fort tiden går! 29 uker allerede, synes ikke det er lenge siden jeg kjente de første bevegelsene rundt uke 16... Vel, godt er det, og samtidig litt skummelt ;)

Nå begynner vi å komme i mål med de viktigste tingene! Mangler bare å få vugge og madrass i hus(arver vugge og får med ny madrass), og kjøpe inn litt småting. Ikke alt som er nødvendig med det første, må konstant minne meg selv om at det ikke er noe problem å kjøpe inn ting vi evt. mangler etter hun er født :fnise: I det siste har jeg sett at babynest hadde vært kjekt å ha, så det skal vi kjøpe. Og så er det spørsmålet om hvor mye klær som egentlig trengs! Kluter har vi iallefall mer enn nok av, men vi trenger flere tepper o.l. Mamma snakket tidligere om at hun skulle kjøpe vognpose, men vi får se på det. Vi fikk penger til tørketrommel til jul, og den er allerede kjøpt og tatt godt i bruk! Såå koselig å brette sammen det myke, lille babytøyet :rodmer: Ulltøy tar jeg når jeg får samlet opp til full maskin :)

Slenger med nok et magebilde nå i uke 29, synes magen min er liiten i forhold til andre! Blir spennende å se hvor stor jenta vår er når hun blir født, kanskje hun er som pappan sin og er biitteliten :rolleyes:

uke_29_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin babymage :hjerte:

De sier vel at det stemmer bedre overens med mors fødselsvekt?:)

Takk! :hjerte:

Har ikke peiling, men jeg var langt ifra stor. 2700g, 47cm og født 4 uker før termin. Samboer er født rundt termin og veide i underkant av 2900g. Og ingen av oss vokste stort etterpå heller, lille meg på 160 og 50kg(min normalvekt, altså) med samboer som er 173 og tynn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :hjerte:

Har ikke peiling, men jeg var langt ifra stor. 2700g, 47cm og født 4 uker før termin. Samboer er født rundt termin og veide i underkant av 2900g. Og ingen av oss vokste stort etterpå heller, lille meg på 160 og 50kg(min normalvekt, altså) med samboer som er 173 og tynn!

Ja, ikke godt å si! Jeg var 2900 og 48 cm da jeg ble født. Er 163 nå, men har litt mer vekt enn deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke godt å si! Jeg var 2900 og 48 cm da jeg ble født. Er 163 nå, men har litt mer vekt enn deg :P

Skulle ønske jeg hadde noen ekstra kg på kroppen, redd for at jeg kommer til å knekke i to om jeg går ned mye i vekt under ammingen! :sjokkert: *hiver i meg ei ekstra brødskive* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet dagen med full stress, vi har klart å rydde/rote vekk svangerskapspapirene mine :sjokkert: Hadde time til jordmor kl halv ni, så sto ikke opp før kvart på åtte. Endevendte alle skuffer og skap, men de er søkk borte, aner ikke hvor de kan være. Og jeg som er så nøye på at de skal ligge på sin faste plass! Huff. Håper ikke samboer har "ryddet" godt før jul, for det hender så alt for ofte at ting han rydder vekk aldri kommer frem igjen... :bond: Satser på at vi finner dem senere i dag!

Gikk forresten fint hos jordmor når jeg omsider kom meg dit, lille E vokser seg sterk og frisk! Hun har ligget i hodeleie lenge nå, så håper hun koser seg der frem til fødsel :) Har et SF-mål på 26,5 nå, så vi stiger godt på kurven! :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med full stress, vi har klart å rydde/rote vekk svangerskapspapirene mine :sjokkert: Hadde time til jordmor kl halv ni, så sto ikke opp før kvart på åtte. Endevendte alle skuffer og skap, men de er søkk borte, aner ikke hvor de kan være. Og jeg som er så nøye på at de skal ligge på sin faste plass! Huff. Håper ikke samboer har "ryddet" godt før jul, for det hender så alt for ofte at ting han rydder vekk aldri kommer frem igjen... :bond: Satser på at vi finner dem senere i dag!

Gikk forresten fint hos jordmor når jeg omsider kom meg dit, lille E vokser seg sterk og frisk! Hun har ligget i hodeleie lenge nå, så håper hun koser seg der frem til fødsel :) Har et SF-mål på 26,5 nå, så vi stiger godt på kurven! :danse:

Så dumt at papirene er borte :sjokkert: Egentlig skulle sånne papirer vært elektroniske, synes jeg! :P

Åååh, så braa :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper papirene dukker opp! Jeg har de i en rød mappe så er heldigvis enkle å se om de skulle forsvinne i rotet :fnise:

Så bar at lille E har det fint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper papirene dukker opp! Jeg har de i en rød mappe så er heldigvis enkle å se om de skulle forsvinne i rotet :fnise:

Så bar at lille E har det fint! :)

Hehe, min mappe er blå :nigo: Jeg har sånn litt hardere mappe utapå den mini-mappa jeg fikk hos legen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant papirene! :hoppendeglad: De lå i innerlomma på jakka til samboer, de har visst ligget der siden jeg var hos legevakta i desember :P Hvorfor de ble med er en annen sak :laugh: Mine har ikke noen fancy mappe, bare en kjedelig konvolutt fra fastlegen... Men den er lett gjenkjennelig og tas GODT vare på, bare synd han glemte å ta den ut fra lomma da vi kom hjem :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...