Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt en følelse av at lillemor ikke klarer å vente til termin og blir født noen uker for tidlig. Veldig ekkelt, går og bekymrer meg unødig pga det. Men føler likevel ikke at det er så kritisk som at hun blir født nå, heller rundt uke 35/36. Rart! Magefølelsen min har sjelden tatt feil, så det blir spennende å se når det begynner å nærme seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lenge hatt en følelse av at lillemor ikke klarer å vente til termin og blir født noen uker for tidlig. Veldig ekkelt, går og bekymrer meg unødig pga det. Men føler likevel ikke at det er så kritisk som at hun blir født nå, heller rundt uke 35/36. Rart! Magefølelsen min har sjelden tatt feil, så det blir spennende å se når det begynner å nærme seg :P

Du får be lege/jm sjekke modningen din tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jo at hun helst kommer nærmest termindatoen som mulig, men en vet jo aldri! Rart at jeg skal ha så sterk magefølelse på at hun kommer tidlig. Har kanskje en sammenheng med at jeg selv er født 4 uker før termin? Men slikt går vel ikke i arv? Mamma mistenker at det var en svært humpete og ubehagelig biltur som trigget fødselen, så jeg skal holde meg unna hullete bilveier(hoho, er det så lett på fylkesveiene her i Norge, mon tro?) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til bedre veier! Er jo noen veier som er blitt bedre iallfall :ler:

Tror ikke det skal gå i arv at barn blir født for tidlig nei. Greit å håpe at hun kommer rundt termin-datoen, men en annen ting er jo at du må ikke ta deg for mange spaserturer i ulendt terreng heller... Joda, ei venninne av meg trigga fødselen til å begynne dagen etter en lang fjelltur, og det var fem uker før terminen. Hun hadde selvsagt ikke planlagt at den fjellturen skulle trigge fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til bedre veier! Er jo noen veier som er blitt bedre iallfall :ler:

Tror ikke det skal gå i arv at barn blir født for tidlig nei. Greit å håpe at hun kommer rundt termin-datoen, men en annen ting er jo at du må ikke ta deg for mange spaserturer i ulendt terreng heller... Joda, ei venninne av meg trigga fødselen til å begynne dagen etter en lang fjelltur, og det var fem uker før terminen. Hun hadde selvsagt ikke planlagt at den fjellturen skulle trigge fødsel...

Her i området har de vært helt latterlige dårlige til å forbedre veiene, de "lapper" hull overalt og ender opp med at veiene bare blir verre da de ikke gjør jobben godt nok :P Jeg ble født i mai da det gjerne er litt dårligere veiforhold enn på februar/mars da det enda kan være tele i bakken, men skal holde meg unna de verste veiene likevel :fnise:

Håper det ikke går i arv, da. Og det blir ingen fjellturer, holder meg med den daglige spaserrunden rundt elvepromenaden her hjemme!

Edit: En ting er hullete veier, men så er det jo de j'vla stygge fartshumpene jeg ikke kommer vekk fra her, stappfullt av dem i alle retninger. Dumme sentrum. Jeg vil flytte på landet. Med dårlige veier :ler:

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du kjenner vondter/problemer i bekkenet kan det være lurt å behandle det med en gang, før det blir verre og setter seg dypere. Da er jeg redd det kan bli fryktelig ille utover resten av svangerskapet! Jo raskere en tar tak i problemene, jo bedre :) Og det er ikke farlig å dra til fysioterapeut eller kiropraktor som gravid, eneste ulempen er at det koster flesk om man går dit ofte. Men heller noen ekstra lapper ut fra kontoen enn kraftig bekkenlåsning når lille begynner å bli tung å bære - auauau.

Du kan sikkert google noen bekkeøvelser for gravide, de jeg har fått er først og fremst tøyning av hoftebøyerne for å få bedre bevegelse. Og så er øvelsen der man står på alle fire og strekker ut venstre arm/høyre fot fin. Sørg for å ha riktig positur når du står og går, rett opp ryggen og gå lange steg! :)

Jeg har heldigvis fysio ca. hver 14. dag :) Får det dekt ^^ Han bare knekker opp eventuelle låsninger da, men det hjelper :) Ba også om noen øvelser ene gangen jeg var der, så jeg må bare bli flink til å faktisk gjøre dem :sjenert: .. Men enig i at det er veldig viktig å prøve å forebygge at det blir verre :) Mitt største problem sånn sett er vel at jeg ikke er noe flink til å høre etter når kroppen sier at nok er nok... :P

Godt å høre flere som har følelse av at babyen kommer før termin! :P Jeg har hele tiden tenkt at hun sikkert kommer før tida :P Jeg kom jo ca. 2,5 uke for tidlig og storesøster kom ca. 1,5 uke for tidlig, så er nok samme som deg, at man lurer på "arvelighet", selv om det sikkert ikke finnes :P

Haha, den faste ruta vi kjører hver dag, som er inn til sentrum, så er det både hull i asfalten OG fartsdumper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får knipe hardt igjen og håpe på det beste! :ler:

25 uker i dag! <3 Bare 3 uker igjen av andre trimester. Hjelp, hvor har tiden gått? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobb i går, helt utslitt! Vanskelig å tilrettelegge arbeidsdagene når det egentlig ikke er særlig rom for å ta pauser nå som det er så travelt og få personer på jobb... Er ikke spesielt tungt fysisk, men står så mye rett opp og ned før jeg må småtrave rundt i butikken og henge opp klær. Jobb igjen på tirsdag og onsdag, heldigvis er det ikke lange arbeidsdager og ikke like travelt som i helgene :) I dag skal jeg bare kose meg i stallen med hesten og senere lage pepperkakehus med mannen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket hurra for 25 uker :danse:

Hvordan gikk det med Prosjekt Pepperkakehus? :)

Pepperkakehuset ble kjempebra!! Var supernøye med målene, og det lønnet seg :) Pyntingen kan derimot diskuteres, haha :P Var god stemning på kjøkkenet da, med julemusikk og kos :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkakehuset ble kjempebra!! Var supernøye med målene, og det lønnet seg :) Pyntingen kan derimot diskuteres, haha :P Var god stemning på kjøkkenet da, med julemusikk og kos :)

Hehe :P Det er vel stemninga og smaken som er viktigst ? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...