Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Har begynt å våkne grytidlig på morgenen uten å få sove igjen! Lillemor våkner også når jeg begynner å vri meg og prøver å finne bedre liggestillinger... Da får jeg plutselig vonde kynnere, og det blir enda vanskeligere å få sove :( Kynnerne kommer oftere om dagen også nå, men det er når jeg ligger i senga de er vonde. Noen som kan ha noen forklaring på det?

Ble så jeg tok frem headset og mobil og så en film på netflix da jeg våknet kl 5 i morges. Valgte å se Dallas Byers Club, anbefales!!

Ellers er formen fin om dagen! :) Lurer enda på om det er litt tidlig å kjenne på modning? Aner ikke hvordan man skal kjenne det, men som sagt har jeg ofte kynnere om dagen og har i tillegg noen skikkelig mensmurringer/stikninger nede i magen. Kjennes godt at hodet hennes ligger langt nede også :) Spent på neste kontroll 3. februar!

Tror kynnerne bare blir flere og flere mot slutten. Man har dem jo gjennom nesten hele svangerskapet, men det er først nærmere slutten at man kjenner dem. Får håpe det blir litt bedre for deg og at du får sove igjen snart!

Og jeg er enig i at den filmen kan anbefales! Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I natt var jeg skikkelig plaget med vonde kynnere igjen, blir nesten litt bekymret! Virket som de var så regelmessige i tillegg, men det kunne ikke vært rier. Ikke lenge til neste kontroll, så satser på at jeg får noen svar på hvorfor kynnerne er så hyppige og vonde, synes det er litt tidlig for det enda :P

Humøret har plutselig tatt et realt stup med mageplask, og det skremmer meg at jeg begynner å kjenne på gamle følelser. Slet mye med angst og depresjon før, og nå ser det ut til at noe er på tur tilbake :( Ekstra vondt når jeg føler jeg har så mye å glede meg over, men blir sittende i timesvis alene i gamle, vonde tanker. Fikk et slags "anfall" i morges hvor jeg bare begynte å gråte ukontrollert og følte bare for å skru av en bryter og sove gjennom hele dagen... Heldigvis stod samboer opp med meg og satte av en times tid for å være hjemme og sørget for at jeg fikk i meg mat og planlegge noen fine mål for dagen. Han er så god :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var jeg skikkelig plaget med vonde kynnere igjen, blir nesten litt bekymret! Virket som de var så regelmessige i tillegg, men det kunne ikke vært rier. Ikke lenge til neste kontroll, så satser på at jeg får noen svar på hvorfor kynnerne er så hyppige og vonde, synes det er litt tidlig for det enda :P

Humøret har plutselig tatt et realt stup med mageplask, og det skremmer meg at jeg begynner å kjenne på gamle følelser. Slet mye med angst og depresjon før, og nå ser det ut til at noe er på tur tilbake :( Ekstra vondt når jeg føler jeg har så mye å glede meg over, men blir sittende i timesvis alene i gamle, vonde tanker. Fikk et slags "anfall" i morges hvor jeg bare begynte å gråte ukontrollert og følte bare for å skru av en bryter og sove gjennom hele dagen... Heldigvis stod samboer opp med meg og satte av en times tid for å være hjemme og sørget for at jeg fikk i meg mat og planlegge noen fine mål for dagen. Han er så god :hjerte:

Bort og vekk med kynnerne! *veive med kjevla*

Ikke godt å kjenne på sånne følelser, men det er bra at mannen fikk gitt deg en bedre start på dagen :klem: Og så er det fint at du selv er klar over tankene, for da kan du ta tak i dem hvis du kjenner at du trenger det, f.eks. snakke med lege/jordmor. Det er visst ikke uvanlig at de som har opplevd slike tanker og følelser før, kan få dem igjen under graviditet, så du er ikke alene :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer spiremor :Nikke: viktig at de får vite det slik at man kan forebygge svangerskaps/fødsels depresjon. Jeg kjente jeg var veldig nedfor rundt uke 9-14 som er tiden jeg var aller mest kvalm. Jeg sa i fra til jordmor og hun tok det veldig seriøst og vi hadde en ekstra kontroll hvor vi bare snakket rundt det. Gav det seg ikke skulle jeg bli henvist til psykolog, men heldigvis kom humøret seg sammen med at kvalmen ble mindre.

Stor klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var jeg skikkelig plaget med vonde kynnere igjen, blir nesten litt bekymret! Virket som de var så regelmessige i tillegg, men det kunne ikke vært rier. Ikke lenge til neste kontroll, så satser på at jeg får noen svar på hvorfor kynnerne er så hyppige og vonde, synes det er litt tidlig for det enda :P

Humøret har plutselig tatt et realt stup med mageplask, og det skremmer meg at jeg begynner å kjenne på gamle følelser. Slet mye med angst og depresjon før, og nå ser det ut til at noe er på tur tilbake :( Ekstra vondt når jeg føler jeg har så mye å glede meg over, men blir sittende i timesvis alene i gamle, vonde tanker. Fikk et slags "anfall" i morges hvor jeg bare begynte å gråte ukontrollert og følte bare for å skru av en bryter og sove gjennom hele dagen... Heldigvis stod samboer opp med meg og satte av en times tid for å være hjemme og sørget for at jeg fikk i meg mat og planlegge noen fine mål for dagen. Han er så god :hjerte:

Håper du finner ut av det med kynnerne, eller bare blir bedre da ;)

Ikke godt å høre at du har fått gamle tanker tilbake, kjenner til den følelsen :klem: Kan være nyttig å nevne det for jordmor også, så du får muligheten til å følge med på om det utvikler seg noe mer OG kan prate med noen om det :) Snille samboeren din, da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for klemmer! :hug: Kommer nok til å snakke litt med jordmor om det. Håper virkelig ikke jeg er mer utsatt for å få fødselsdepresjon grunnet dette, men har sånn tro på at alt kommer til å bli annerledes når vesla først kommer til verden! Men det kan gå andre veien også. Får være ekstra flink til å kjenne på de små faresignalene isåfall.

Hadde en mye bedre dag i dag, gjorde godt at jeg fikk en bedre start på dagen i går og fikk snudd litt på tankemønsteret :) Vi dro en tur på kjøpesenteret og kjøpte to leggings til lillemor :hjerte: Synes det er bedre med de som er uten sokk, for det er kjekt å kunne brette opp om de er litt store i starten. Sånn ser de ut, ble denne i beige og hvit! Veldig godt og tykt stoff, og så fiine :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var for mange som ville se på leggingsen samtidig, for sidene til Kappahl ser skikkelig rare ut! Jeg tror de har krasjet litt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var for mange som ville se på leggingsen samtidig, for sidene til Kappahl ser skikkelig rare ut! Jeg tror de har krasjet litt :P

Så at det ble kjempekræsj da jeg gikk inn på siden med mobil :P På pc gikk det fint!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det ble kjempekræsj da jeg gikk inn på siden med mobil :P På pc gikk det fint!

Jeg prøvde fra pc. Forsøkte igjen nå, men nå vil ikke siden laste inn engang, så jeg vet ikke helt hva som skjer, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra kontroll hos jordmor, alt ser og høres fremdeles fint ut! Får alltid sånn skryt av det sterke hjertet hennes :biggrin: Jeg trodde kanskje at hun hadde festet seg allerede da jeg har kjent hun har presset seg så langt ned, men det har hun tydeligvis ikke gjort enda. SF-målingen var litt lav denne gangen, hadde håpet på å følge den fine kurven da jeg landet nesten akkurat på den rød streken sist, men i dag målte vi 29 cm og havnet langt ned på det grønne feltet. Fikk time til UL igjen allerede kl 15 i dag for en vekstmåling, siste UL hadde jm sånn hastverk og jeg fikk egentlig ikke særlig til svar.

Snakket litt om kynnerne jeg har kjent på i det siste, og jm mente det ikke var grunn til bekymring. Men så ikke ut til at hun var overbegeistret over at de begynte å gjøre vondt :P Jeg fikk nummeret til "nødetaten" i tilfelle fødselen plutselig skulle sette i gang for fullt, tenker på en bekjent av samboer var så heldig og fikk ta imot barnet sitt på baderomsgulvet, så den historien skremmer oss litt :P Tenk å sitte på do og plutselig kjenne at hodet til babyen er på tur ut, jordmødrene som kom antok at hele fødselen ikke tok mer enn 17(!) minutter! :sjokkert: Går ikke akkurat og tror at dette skjer oss, men kjekt å vite hvem vi skal ringe om det skulle hende noe :) Neste kontroll er 24 februar, og da skal vi snakke om fødsel!

Nå fremover skal jeg visst bare slappe av og unne meg noen ekstra doser fett og masse næringsrik mat, startet allerede for litt siden med å bytte ut magre produkter til de mer fettrike som for eks. ekte smør, seterrømme osv. Ikke noe vann i kroppen, fint blodtrykk, jernnivå og urin, mangler bare litt ekstra som lille kan vokse på! Får så dårlig samvittighet for at jeg er så naturlig småspist, men det er vanskelig å tvinge i seg mat... Noen som har tips til litt ekstra fett- og næringsrik mat og pålegg? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god jordmor :) Bra at lille fremdeles trives så godt der inn. Håper vekstestimeringen viser at hun vokser helt fint :) Noen ganger er det jo bare magen som ser litt liten ut, mens baby er akkurat som hun skal.

17 minutter?! :sjokkert: Var det hennes første fødsel? Og var babyen fullvokst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god jordmor :) Bra at lille fremdeles trives så godt der inn. Håper vekstestimeringen viser at hun vokser helt fint :) Noen ganger er det jo bare magen som ser litt liten ut, mens baby er akkurat som hun skal.

17 minutter?! :sjokkert: Var det hennes første fødsel? Og var babyen fullvokst?

Jaa, det er ei skikkelig koselig og flink dame! Veldig fornøyd med oppfølgingen så langt :)

Tror nok hun faktisk er liten, men hadde vært greit å se akkurat hvor stor hun er og se litt på morkaken.

Jepp, 17 minutter :omg: Andregangs, tror det var noen få uker før termin. Frisk og fin jente ble det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt bra på UL :) Målt til å være 2002g i dag, og ca 7% under gjennomsnittet. Ikke så verst! Vi var også så heldige som fikk noen brukbare 3D-bilder, til tross for at hodet er langt nede! :biggrin: Derfor litt "grums" foran hodet :) Såå koselig å få se henne igjen :rodmer:

snuppelupp.jpg

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! :D Hadde ikke forventet å få 3D-bilder, så det var skikkelig stas :)

I natt drømte jeg at fødselen begynte. Slimproppen gikk først og med den fulgte det med alt annet kliss, og jeg endte opp med å lete i alt griset for å se hva jeg fant! Æsj! x) Senere gikk vannet litt og litt, og imens satt samboer helt stille i et hjørne og tekstet med moren sin. "Nå gikk det litt vann. S tok et steg til venstre, S ser på klokka. S ser ut til å være litt sur" - jeg ble så forbanna på ham :P haha! Drømte også mye annet rart, våkner opp for tiden og er bare nødt til å le!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...