Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Eneste er at jeg er litt redd for at vannet skal gå mens jeg sitter i bilen, for da går elektronikken i rumpevarmeren til H :ler:

Egentlig ikke lenge igjen til det er din tur, da ^^

Er ikke sikkert vannet går med et splæsj heller, er hodet festet går det gjerne litt og litt? Eller?

36 uker i dag, så nå er det nedtelling på gang!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikkert vannet går med et splæsj heller, er hodet festet går det gjerne litt og litt? Eller?

36 uker i dag, så nå er det nedtelling på gang!! :biggrin:

Aaaaner ikke, men hos meg er ikke hodet festet uansett ;P Hun er heldigvis langt nok ned i bekkenet til at det ikke er noen fare hvis vannet går, da :)

Oooh, hurra for 36 uker :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har våknet flere ganger de siste nettene med noen skikkelige tak i korsryggen og ned i magen, og på dagen kjennes det ut som om hun holder på å falle ut :fnise: Spent på hvor lenge jeg skal gå sånn! Er det dumt å spørre jordmor allerede på tirsdag om hun kan sjekke modning?

Merkes godt at lillemor vokser fort også nå :) Og plutselig fikk jeg megaboobs i løpet av uka!

Kanskje får vi vite at hun har festet seg på tirsdag? Gleder meg veldig til kontrollen da vi endelig skal begynne å snakke om fødsel :) Ikke lenge igjen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort det går! Og 36 uker, woho!!

Det går veldig fort nå, og bra er det! Begynner å bli utålmodig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma har begynt å mase om at jeg må skynde meg å begynne på prevensjon etter fødsel (hysterisk), og siden vi ikke vil ha flere barn før om noen år bør jeg nok sette inn spiral eller finne noe annet.

Noen som har erfaring med kobber- og/eller hormonspiral? Gikk på p-piller før(Microgynon/Oralcon), har tidligere også prøvd Cerazette, men da blødde jeg konstant i flere mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ny kontroll igjen, denne gangen ble samboer også med :) Snakket litt om fødsel, og vi konkluderte med at det egentlig ikke var så mye vi lurte på. Jeg har lest så mye på nettet at jeg har fått svar på mye vi har lurt på, men det var kjekt å høre litt mer om epidural og småting som parkering osv. Jeg gleder meg til fødsel!!

Jeg har gått opp nesten 4kg på 3 uker(!), alle mål var fine og sist, men ikke minst; hodet har festet seg! :biggrin: Har hatt det på følelsen, for makan til nedpress jeg har hatt de siste dagene.. :P Jordmor sier det er godt med baby inne i magen, og at hun trolig ikke er liten likevel. Liten, men ikke bitteliten! Det var godt å høre :) Jeg glemte selvfølgelig å spørre om prevensjon etter fødsel, den ene tingen jeg virkelig lurte på. Typisk? :dry:

Nå får jeg en kontroll i uka, så da blir det en tur igjen allerede neste tirsdag :) Får huske å spørre om prevensjon da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man får tilbud om prevensjon når man er på 6-ukerskontroll hos legen sin.

Og det er bra at baby er litt større enn antatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man får tilbud om prevensjon når man er på 6-ukerskontroll hos legen sin.

Og det er bra at baby er litt større enn antatt :)

Har lest at det er det som blir gjort nå til dags, ja! :) Vi skal nok klare å ikke bli gravide igjen innen de 6 ukene, men min kjære mor maser fælt om at det må bli gjort raskest mulig, som om hun tror vi setter i gang som hensynsløse kaniner allerede dagen etter fødselen. Hjelpes :P

Veldig bra at hun er større! Gått og bekymret oss litt for lav fødselsvekt, så nå fikk vi senket skuldrene litt :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin 13. mars, UL-termin 23. mars. Tippeliste ankomst:

Jeg tipper:

24. februar

3. mars

Min tante

11. mars

Spiremor

15. mars

Lilleninja

17. mars

Millimani

25. mars

Barnefar

1. april

Vordende mormor

Jeg er glad jeg tippet feil og at lillemor enda koser seg i magen :hjerte: I dag har jeg og mannen jubileumsdag, vært sammen i 5 år! Og ett år siden vi forlovet oss. Vi har hatt en kjempefin dag og har fått ordnet i stand enda mer til baby kommer hjem :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg plutselig energi nok til å vaske huset igjen. Rart hvordan jeg kan våkne opp og virke helt skutt, for så å reise meg opp fra sofaen og vips - så er huset skinnende rent :P Før var jeg skikkelig dårlig til å vaske og rydde, etter jeg ble gravid har det endret seg totalt. Husmor in the making!

37 uker i dag! :danse: Godt å tenke på at om lillemor blir født nå regnes hun ikke som prematur. Jeg begynner å bli lei nå, har lyst til at hun skal komme så snart som mulig! Men det er en mulighet for at jeg må vente i hele 5 uker til, så må nok bare prøve å være tålmodig :( Fant frem pilatesballen min og satt og humpet litt på den mens jeg sang "Born this way" med Lady Gaga. Jeg syntes det hadde vært så morsomt om det satte i gang fødselen, men ser ikke ut til at det fungerte noe særlig. Jeg fikk gjort knipeøvelsene mine, da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble det nok en handletur på oss :) Var 25% på valgfri vare hos Barnas Hus, så vi brukte rabatten på babycall (Neonate BC-5800D). Vi kjøpte i tillegg ammepute, noen flanellkluter, ei ullue og neglesaks :) Videre dro vi til IKEA og kjøpte inn noen flere håndklær. Nå føler jeg at vi begynner å komme i mål! Makan til hvor "klart" en skal ha det også... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! IKEA er ganske kjekt. Og gratulerer med 37 uker! Jeg tipper 19 mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...