Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Går det bra hjemme? :)

Og litt melk overalt tror jeg nesten at man må regne litt med :fnise: Samboer her sa "du kommer sikkert til å sprute det på meg med vilje, såpass kjenner jeg deg" :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det bra hjemme? :)

Og litt melk overalt tror jeg nesten at man må regne litt med :fnise: Samboer her sa "du kommer sikkert til å sprute det på meg med vilje, såpass kjenner jeg deg" :plystre:

Det går fint hjemme! Var kjemperart å komme inn døren i går og vite at ting aldri vil bli som før. Hjemmet og tilværelsen er blitt snudd helt på hodet, men jeg elsker det!

Haha, gjør det, gjør det!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag nr 2 hjemme og jeg sitter alene mens samboer er på shopping! Lillemor sover i vugga si, men snart må jeg kanskje vekke henne for neste måltid. Hun bør fremdeles spise hver tredje time, men vi prøver å regulere det litt så vi slipper å forstyrre rytmen hennes.

Trodde vi hadde kommet så godt i gang med ammingen og at det kom til å bli null problem, men med hundrevis av forskjellige råd fra en flokk med forskjellige jordmødre og barnepleiere på barsel sitter jeg her som et spørsmålstegn og med pupper i spreng og baby som ikke får spise ordentlig av dem :( Selve hovedproblemet har alltid vært at hun får så dårlig i tak i brystet, så jeg har brukt skjold. Fikk også beskjed om å pumpe meg tidlig og mye for å få i gang produksjonen, men nå har jeg overproduksjon! :sjokkert: Hva gjør jeg med det? :vetikke: Overproduksjon + skjold er ingen god kombinasjon fant jeg ut! Det renner og renner, vesla setter melk i halsen og må rape ofte. Vi hadde riktig nok en fin ammestund i natt hvor hun virket veldig fornøyd og fikk i seg mye melk, men jeg ble så lei meg da jeg så jeg hadde lekket noe fryktelig fra det andre brystet samtidig som vi hadde sølt mye fra det andre... madrassen var klissvåt av melk :dry:

Ellers er det utrolig godt å være hjemme! "Storebror" (hunden vår) er kjempenysgjerrig, men veldig flink :) I morgen skal vi på helsestasjonen for å veie igjen, håper hun har spist nok og lagt på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du syns det går bra hjemme! Det med forskjellige råd merket vi også, du må bare prøve ut litt forskjellig og gå for de rådene som passer best for dere. Og det å lekke fra den andre.puppen er vanlig. Har du prøvd å håndmelke litt før du setter på ammeskjoldet, sånn at puppen er mykere? Det kan kanskje "tette" skjoldet litt så du ikke lekker nedover? Anbefaler melkeoppsamlingskopp (skjold med en kopp/deksel på) på puppen du ikke ammer fra, samt klut under hodet til lille. Her sikler J ut ermet på nederste arm om hun ligger på siden, så jeg må dekke henne til litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :blomst::bolledeig:

Så gøy å høre at du allerede er forelsket! Det er helt fantastisk å bli mamma :rodmer:

Det med tusen forskjellige ammeråd kjenner jeg også på. Jeg var skikkelig nedbrutt etter barselsoppholdet, da jeg ikke følte jeg fikk til å amme. Jeg har også brukt skjold de første 3 ukene, men nå blir det bedre og bedre og ikke bruke det. :) Har du for mye melk? Har du testet og pumpe ut og gi henne fra kopp feks? Det gjorde vi i starten, det funket veldig bra :) Ellers forholder jeg meg mest til informasjon fra helsestasjonen, og prøver litt å glemme alle rådene fra barsel. Mye synsing og personlige meninger fra alle hold.

Kan forresten anbefale deg melkeoppsamler på det brystet som hun ikke spiser på. Så slipper du å lekke :ler: jeg sover forøvrig med ammebh og ammeinnlegg på natta, og det funker fint. Ingen lekkasjer hittil på meg, men det er jo individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du syns det går bra hjemme! Det med forskjellige råd merket vi også, du må bare prøve ut litt forskjellig og gå for de rådene som passer best for dere. Og det å lekke fra den andre.puppen er vanlig. Har du prøvd å håndmelke litt før du setter på ammeskjoldet, sånn at puppen er mykere? Det kan kanskje "tette" skjoldet litt så du ikke lekker nedover? Anbefaler melkeoppsamlingskopp (skjold med en kopp/deksel på) på puppen du ikke ammer fra, samt klut under hodet til lille. Her sikler J ut ermet på nederste arm om hun ligger på siden, så jeg må dekke henne til litt :P

Fikk tips fra helsestasjonen i dag om å håndmelke først, så vi får prøve det :) Og så må jeg smøre meg med en god dose tålmodighet, tror nok mye av kommer av at jeg blir så stressa av å se at hun stresser, jeg blir bekymret for at hun ikke for i seg nok osv :P Og jeg skal definitivt få i oppsamlingskopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :blomst::bolledeig:

Så gøy å høre at du allerede er forelsket! Det er helt fantastisk å bli mamma :rodmer:

Det med tusen forskjellige ammeråd kjenner jeg også på. Jeg var skikkelig nedbrutt etter barselsoppholdet, da jeg ikke følte jeg fikk til å amme. Jeg har også brukt skjold de første 3 ukene, men nå blir det bedre og bedre og ikke bruke det. :) Har du for mye melk? Har du testet og pumpe ut og gi henne fra kopp feks? Det gjorde vi i starten, det funket veldig bra :) Ellers forholder jeg meg mest til informasjon fra helsestasjonen, og prøver litt å glemme alle rådene fra barsel. Mye synsing og personlige meninger fra alle hold.

Kan forresten anbefale deg melkeoppsamler på det brystet som hun ikke spiser på. Så slipper du å lekke :ler: jeg sover forøvrig med ammebh og ammeinnlegg på natta, og det funker fint. Ingen lekkasjer hittil på meg, men det er jo individuelt :)

Tusen takk! :biggrin::hjerte:

Barseloppholdet var også for meg litt nedtur, egentlig... Veldig synd at en skal oppleve så mange forskjellige mennesker meg utallige forskjellige meninger i en slik situasjon. Vi var heldigvis så heldige å treffe rene ammeguruen, det kom ei dame som virkelig kunne jobben sin! Hun ga meg også god tro på meg selv og jeg fikk plutselig lagt lille til brystet som om det var den enkleste sak i verden. "Problemet" nå er overproduksjon av melk og fremdeles dette med at hun ikke får tak uten skjold. Har ikke noe å si om brystet er sprengt eller ikke, får det ikke til :( Frustrerende. Håper det går seg til, og så får jeg se om det hjelper å håndmelke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos helsesøster og fikk veid lillemor i dag :) Hun har gått fra 2585g fra vi dro fra barsel på mandag til 2660g! Vi sier oss fornøyd med det :)

Kjenner jeg er temmelig sliten nå, jeg må lære meg å slappe av og sove når jeg kan! Heldigvis har hun en så utrolig flink pappa som tar vare på både meg og henne :rodmer: Han er så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos helsesøster og fikk veid lillemor i dag :) Hun har gått fra 2585g fra vi dro fra barsel på mandag til 2660g! Vi sier oss fornøyd med det :)

Kjenner jeg er temmelig sliten nå, jeg må lære meg å slappe av og sove når jeg kan! Heldigvis har hun en så utrolig flink pappa som tar vare på både meg og henne :rodmer: Han er så god!

Så bra! Dette går oppover ;)

Sliten? Jeg sov minimalt første uka, klarte bare ikke.. Men søvnen og roen kom sigende. Nå kan jeg sove igjennom en amming i senga ;)

Var du på barsel på Ullevål forresten? Jeg møtte ei sabla bra dame som holdt på med amming der. Hun var kjempeflink og motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Dette går oppover ;)

Sliten? Jeg sov minimalt første uka, klarte bare ikke.. Men søvnen og roen kom sigende. Nå kan jeg sove igjennom en amming i senga ;)

Var du på barsel på Ullevål forresten? Jeg møtte ei sabla bra dame som holdt på med amming der. Hun var kjempeflink og motiverende!

Har sovet godt innimellom slagene, så helt ubrukbar er jeg ikke, heldigvis :P Det blir nok bedre når vi kommer mer inn i rutinene :)

Jeg lå på St. Olavs i Trondheim. Mange flinke folk virket det som, men det hjalp ikke særlig å få hundre forskjellige meninger og råd om samme greia :P Veldig fornøyd med jordmor som tok imot lille, da! Vi var så heldige å få hun på nattskiftet da vi kom, og igjen da hun kom tilbake på neste nattskift :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er E 1 uke gammel! I går tok hun personlig rekord i å drikke 90ml melk på et måltid, ingen tvil om at frøkna har matvett ;)

Sliter litt med amminga så jeg pumper og gir fra flaske i tillegg. Greit å vite hvor mye hun får i seg, og så virker hun veldig komfortabel med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, hun smiler når vi lager prompelyder på hodet hennes! :ler: Det kan da ikke være luresmil når hun gjør det kontinuerlig? Såå søt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi dro på helsestasjonen for veiing igjen i dag og fikk oss en positiv overraskelse! Vesla har lagt på seg hele 160g på to dager og veier nå 2820g :) Flink jente som har spist maten sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro på helsestasjonen for veiing igjen i dag og fikk oss en positiv overraskelse! Vesla har lagt på seg hele 160g på to dager og veier nå 2820g :) Flink jente som har spist maten sin :)

Wow! Gjennomsnittet er visst 200 g på en uke, så vesla spiser godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow! Gjennomsnittet er visst 200 g på en uke, så vesla spiser godt ;)

Ja, lurer veldig på hvor tung hun er når helsesøster kommer på besøk i morgen :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ammer uten skjold!! :biggrin: Er så glad! Tenkte jeg skulle prøve å ta av skjoldet og se hva hun gjorde, og vips så sugde hun tak i brystknoppen! Kjempestolt av den lille jenta vår :hjerte: Nå ble amming mye mindre stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med vekten da. Over en uke fammel allerede. Det går så fort!! :jepp: også så bra ammingen går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med vekten da. Over en uke fammel allerede. Det går så fort!! :jepp: også så bra ammingen går fint.

Tiden går fort og sakte på en gang, hehe. Nå forstår jeg hvorfor alle sier "nyt tiden!!" :P Etter fødsel blir man plutselig oppmerksom på alle timene i døgnet. 24 timer og alle er like lange... Da er jeg glad for at vi har fått en så snill og rolig baby! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...