Roadrunner Skrevet 8. november 2020 #1641 Del Skrevet 8. november 2020 Ble en rolig tur i finværet her i dag, i flatt terreng for å skåne kneet mest mulig. Deilig med litt sol og frisk luft! Nå er det litt rydding og sløving hjemme. Og siden jeg i går omdisponerte poengene jeg kan velge kanaler for hos tv-leverandøren, så har jeg plutselig ViaPlay Burde visst gjort det for lenge siden, for der hadde jeg mye kanaler jeg aldri har sett på. Nå har jeg fjernet endel kanaler, lagt til et par nye og som nevnt ble det nok poeng til ViaPlay også. Så får jeg sett om dette streaming-greiene er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2020 #1642 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) Her drives det hverken med kryptovaluta eller strømming - holder meg til høyrentekonto og lineær tv Endret 8. november 2020 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. november 2020 Forfatter #1643 Del Skrevet 8. november 2020 47 minutter siden, Daria skrev: Her drives det hverken med kryptovaluta eller strømming - holder meg til høyrentekonto og lineær tv Må jeg få minne om at du er yngre enn jeg og dermed skulle være den som driver med sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2020 #1644 Del Skrevet 8. november 2020 Jeg er en gammel sjel... Alternativt svikter interessen for å bruke tid på å sette meg inn i ting jeg ikke ser behovet for. Jeg ser aldri serier uansett, ergo er ikke strømming noe stort poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. november 2020 Forfatter #1645 Del Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, Daria skrev: Jeg ser aldri serier uansett, ergo er ikke strømming noe stort poeng. Det skal innrømmes at Netflix ikke ble voldsomt mye brukt her i gården. På den annen side er Disney+ blitt brukt mer enn Netflix ble på de 3-4 årene jeg hadde det abonnementet. Kryptoene er bare nysgjerrighet, selv om jeg begynner å lure på om jeg skal flytte lottopengene mine over i crypto i stedet. Hvem vet, kanskje den blir nyttig en dag? Den har tross alt overlevd i mer enn 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2020 #1646 Del Skrevet 8. november 2020 -I like my money where I can see them - hanging in my closet... ...sa Carrie i SATC. Jeg har gjerne mine i bokhylla, men tankegangen er meg ikke ukjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. november 2020 Forfatter #1647 Del Skrevet 8. november 2020 34 minutter siden, Daria skrev: -I like my money where I can see them - hanging in my closet... ...sa Carrie i SATC. Jeg har gjerne mine i bokhylla, men tankegangen er meg ikke ukjent Den funker på sett og vis for meg også siden jeg sitter med nesa i PC'n store deler av tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2020 #1648 Del Skrevet 8. november 2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 8. november 2020 #1649 Del Skrevet 8. november 2020 Funker med nettbank-app også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. november 2020 Forfatter #1650 Del Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå irriterer Covid meg big time... Jeg tror jeg får for lite garn til julegavegenseren jeg holder på å strikke og garnbutikken er teknisk sett i en nabokommune. Siden vi har pågående utbrudd så bør jeg vel pent holde meg innafor kommunegrensene nå. Håper jeg a) får nok garn og at øyemålet har sviktet meg og b) hvis svaret på a) blir nei at vi daler såpass på statistikken at jeg kan maskere meg med munnbind, stikke over til garnbutikk og kjøpe et nøste til - før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. november 2020 #1651 Del Skrevet 14. november 2020 Kan du ikke kontakte dem og høre om de kan sende et nøste? Jeg tror mange butikker - og særlig små nisjebutikker - gjerne yter den type service for tiden. Quiltebutikken i nærheten her har bedrevet på-døra-levering (nei, jeg har ikke benyttet meg av det....). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. november 2020 Forfatter #1652 Del Skrevet 14. november 2020 2 minutter siden, Daria skrev: Kan du ikke kontakte dem og høre om de kan sende et nøste? Jeg tror mange butikker - og særlig små nisjebutikker - gjerne yter den type service for tiden. Quiltebutikken i nærheten her har bedrevet på-døra-levering (nei, jeg har ikke benyttet meg av det....). Jo, tanken har slått meg. Evt. kan jeg høre om en kollega som bor på de kanter kan være så grei å handle et nøste for meg og ta med på jobb (og dytte inn på kontoret med lang stokk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. november 2020 #1653 Del Skrevet 14. november 2020 Tipper butikken gladelig hjelper til med litt ekstraservice. Samme innfarging er kanskje vanskelig å få tak i andre steder, men det er lov å gi et hint (og sende adressen) til noen som gjerne bidrar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. november 2020 Forfatter #1654 Del Skrevet 20. november 2020 Butikken hjalp til. Nøste kom flaksende i går. Slår forøvrig fast at jobben jaggu arrangerer "julebord" i år også, men et meget desentralisert et. De gir oss en verdikupong som kan brukes på enkelte utvalgte lokale foringssteder så vi enten kan gå ut med partner eller gå sammen med noen fra samme "kohort" og ha minijulebord med enkelte kolleger. Smart løsning. Var vel ingen som hadde sett den komme i år. Dvs. vi så nok for oss avlyst julebord (noe annet ville vært galskap) men vi så ikke helt noen form for "kompensasjon" i et år som dette. En bieffekt som var tatt med i beregningen var at vi da på sett og vis også hjelper lokale bedrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 20. november 2020 #1655 Del Skrevet 20. november 2020 45 minutter siden, Cata skrev: Butikken hjalp til. Nøste kom flaksende i går. Slår forøvrig fast at jobben jaggu arrangerer "julebord" i år også, men et meget desentralisert et. De gir oss en verdikupong som kan brukes på enkelte utvalgte lokale foringssteder så vi enten kan gå ut med partner eller gå sammen med noen fra samme "kohort" og ha minijulebord med enkelte kolleger. Smart løsning. Var vel ingen som hadde sett den komme i år. Dvs. vi så nok for oss avlyst julebord (noe annet ville vært galskap) men vi så ikke helt noen form for "kompensasjon" i et år som dette. En bieffekt som var tatt med i beregningen var at vi da på sett og vis også hjelper lokale bedrifter. Heldiggris. Jeg mangler ett eneste lite nøste for å gjøre ferdig genseren min (skjønner ikke hva som skjedde i den bestillinga, hvorfor har jeg for mye av én farge!?), men tror du den kommer fra nettbutikken da? Nei da! Skjønner nå at jeg må begynne å støtte lokale, små garnbutikker jeg kan stikke innom, eller som sender i posten, i stedet. /rant Det hørtes ut som en ypperlig julebordsløsning. Bare de kollegene man liker Men veldig godt når bedriftene støtter lokale spisesteder på den måten, har sett flere som gjør det slik i år ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. november 2020 Forfatter #1656 Del Skrevet 20. november 2020 7 minutter siden, Wolfmoon skrev: Skjønner nå at jeg må begynne å støtte lokale, små garnbutikker jeg kan stikke innom, eller som sender i posten, i stedet. /rant Bestiller oftest på nett jeg også siden vi ikke har garnbutikk her i byen lenger, men akkurat til det julegaveprosjektet så måtte jeg innom butikk for å få et greit mønster. Babyklær er ikke det jeg strikker til vanlig. Var litt skeptisk til om bunnfargen kom til å holde og de mente den skulle klare seg - men jeg strikker åpenbart litt løsere i fisken enn det mønsteret forutsetter så det ble noen omganger for lite. Så da ble det nødrop til butikk, og butikk fiksa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. november 2020 #1657 Del Skrevet 20. november 2020 Genial julebordløsning - ikke minst for oss som ikke liker julebord, men gjerne går ut og spiser Nå er det uansett egenandel på julebordet hos oss, så jeg vet ikke hvor langt jobbens bidrag ville rukket i praksis - pølse i lumpe hos Narvesen på stasjonen? Hurra for nøste - god service er en av de store fordelene ved småbutikker. Ulempen er at det ofte også medfører merkjøp - jeg kan jo ikke gå inn i min lokale quiltebutikk uten å handle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. november 2020 Forfatter #1658 Del Skrevet 20. november 2020 4 timer siden, Daria skrev: Hurra for nøste - god service er en av de store fordelene ved småbutikker. Fikk til og med en søt liten pose med maskemarkører som bonus. Jøss og jøss. Ikke at jeg trengte dem (har fra før) men satte pris på både service og god tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. november 2020 Forfatter #1659 Del Skrevet 21. november 2020 Loftsstigen er beseiret. Hater å kravle opp på loftet med ting men nå måtte faktisk ryggsekken og sommersandalene opp . Har utsatt det i flere uker. Vet ikke om det totalt sett ble så mye ryddigere siden adventsstake og -stjerne ble med ned når jeg først var der oppe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. november 2020 Forfatter #1660 Del Skrevet 22. november 2020 Fikk i det minste støvsuget og vasket gulvet. Jobben kompliseres en smule på stua der innendørs hengekøyestativ er rigget opp og jeg i tillegg har to esker med ull fra fjorårets tøffelmani. Tør ikke lempe dem opp på loftet pga. fare for fukt. Det er ikke vått som sådan der oppe, men det er jo temperatursvingninger. Har riktignok satt opp en "tørkeboks" for sikkerhets skyld men...nope ikke ull dit. Min mor truer med å gi meg penger i julegave. Jeg vil ha noe "under treet" siden jeg må sitte her alene med treet mitt i år . Vurderer sterkt å sende ønskeliste. Siden jeg fremdeles er i strikkemodus så kan jeg gjerne ha en strikkebok til i hylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå