Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Daria skrev:

*foretrekker fortsatt papirbøkene mine - den eldste er fra 1866*

Da tror jeg du banker mine med 30 år omtrent :ler: . For mange år siden kom jeg over Alexandre Dumas' nesten samlede verker i et antikvariat og herligheten på 15 bind ble min for bare 600 kr. Dessverre står ikke årstallet i dem men jeg lekte detektiv og søkte og søkte og mener jeg kom fram til at de var trykket i 1898.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 år ja..... så gamle elektroniske dingser har jeg ikke - om ikke dvd og tv teller..... 

Men pc'n er 7 år i august. Jeg synes det er ganske bra også.... til å være meg. 

Skrevet

Jeg kom over Ibsens Brand i en bruktbokbutikk i Køben. Ikke førsteopplag (da hadde den nok være utenfor feriebudsjettet...), men fra utgivelsesåret - jeg måtte jo...

Min eldste dings er Zen - julegave i 2008 og fortsatt i hypping bruk.

Skrevet

Ja, min zen finnes et sted, men de er jo ikke i bruk da. 

Skrevet
5 minutter siden, Skravla skrev:

8 år ja..... så gamle elektroniske dingser har jeg ikke - om ikke dvd og tv teller..... 

Jeg prøver vanligvis å holde dingsene mine i live lengst mulig *bærekraftig * Dessuten har den tjent meg trofast og holdt batterikapasiteten godt oppe så da er det ikke grunn til å bytte. Lagringskapasiteten er ikke voldsom sammenliknet med nyere modeller men 2 Gb holder godt. Lagrer uansett e-bøkene mine i calibre 

Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Zen

Zen?

Skrevet

Jege ønsket meg noe å lese e-bøker på, men falt ned på nettbrett. Jeg strømmer via Storytel og fabel - og låner på biblioteket. Og det er ikke mange lesebrett som er kompatible med storytel bl.a.

Skrevet
1 minutt siden, Cata skrev:

Zen?

Mp3-spiller

Skrevet
29 minutter siden, Daria skrev:

Zen

Åh, selvsagt. Hadde ikke sånn selv, men jeg husker dem når jeg ser linken

Skrevet

Min eldste dings som fremdeles er i bruk er nok laptopen hjemme, den ble kjøpt i februar 2009... Da med Windows Vista :sjokkert: Var innom et par versjoner av Windows 8 før den endelig kom i mål med fungerende Windows 10. Noe tregere maskin skal man vel lete lenge etter, så noe må gjøres..  

Skrevet

Kindle overlevde. Den roet seg da den fikk mer strøm.  :nordvesta:

På den ikke fullt så optimistiske siden: 9 m/s og hengekøye på veranda ble lovlig luftig for meg. Måtte trekke inn før middagshvilen var fullført. 

Skrevet

Mer dingling enn henging?

Skrevet
26 minutter siden, Daria skrev:

Mer dingling enn henging?

....og så kom regnet....

Skrevet

Regn? Det har vi ikke sett... :riste: 

Skrevet
5 minutter siden, Daria skrev:

Regn? Det har vi ikke sett... :riste: 

Vi har både sett og kjent - det ble rask retrett innomhus da det kom.

Skrevet

Her bare dryppet det litt fra naboens balkongkasse-vanning...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor mange hengekøyer trenger en quinde egentlig? :klo: 

Har gitt etter for gruppepresset og begynt å kaste lange blikk på den litt merkelige køya fra Amok. Har liksom sett på den som køya for dem som ikke orker å ligge i vanlig køye, men så er jeg jo sidesover og ikke ryggsover og.... Åh, hvem er det liksom jeg tror jeg lurer??? :ler: 

Draumr_Stuffsack_-_Blue_-_Flat_back_sleep_-_P1011636_-_2048x_JPG_80_800x.jpg?v=1591810807

Skrevet

Hengekøye med innebygget tørkesnor? Vi har jo alle våre laster, mvh nytt bokabonnement (og trenger jeg ikke egentlig mer te?)... :plystre: 

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Hengekøye med innebygget tørkesnor? 

Det kalles ridge line og skal holde riktig bue på hengekøya :opplyser: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...