Cata Skrevet 16. november 2019 Forfatter #1101 Del Skrevet 16. november 2019 7 minutter siden, Daria skrev: Julekalender på jobben? Da hadde de vel begynt å lure. Men jeg har et restegarnoffer i sikte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. november 2019 #1102 Del Skrevet 16. november 2019 Restegarnoffer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. november 2019 Forfatter #1103 Del Skrevet 16. november 2019 2 minutter siden, Daria skrev: Restegarnoffer Har man ikke ord i ordboka så må man kreere dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. november 2019 #1104 Del Skrevet 16. november 2019 (endret) Det høres jo ut som et utgangspunkt for en krimroman - med en heltinne a la miss Marple. Offeret blir kvalt med et skjerf av restegarn og for å nøste opp (unnskyld, men det var jo uunngåelig) i mysteriet må wannabe-miss Marple spore opp hva de forskjellige garnene originalt ble brukt til... Endret 16. november 2019 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. november 2019 Forfatter #1105 Del Skrevet 17. november 2019 Puh, alle fire gavetøffelparene er ferdige. Litt usikker på størrelsen på det siste, men det er litt vanskelig å få det eksakt når man ikke har mottakerføttene i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. november 2019 Forfatter #1106 Del Skrevet 18. november 2019 Strikkedilla sporer av. Nå er det blitt 2 pannebånd i refleksgarn til meg selv. Var ikke 100% fornøyd med prototypen, så jeg laget en forbedret modell . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. november 2019 Forfatter #1107 Del Skrevet 23. november 2019 Snart i gang med forsøk på våtfilting av tøfler. Er ganske spent på hvordan det kommer til å forløpe. Får jeg i det hele tatt ulla til å tove seg. Blir det noenlunde jevnt. Får jeg formet en tøffel som faktisk kan fungere som tøffel Hvor mye vannsøl blir det EGENTLIG (har parkett) Hvor sinna blir jeg underveis når ting ikke går som jeg trodde ...og har jeg lest "tutorialen" riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. november 2019 #1108 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) Det har jeg aldri prøvd meg på, men jeg ser fram til rapporteringen om vannsøl og sinnesutbrudd... Endret 23. november 2019 av Daria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 23. november 2019 #1109 Del Skrevet 23. november 2019 18 minutter siden, Cata skrev: Snart i gang med forsøk på våtfilting av tøfler. Er ganske spent på hvordan det kommer til å forløpe. Får jeg i det hele tatt ulla til å tove seg. Blir det noenlunde jevnt. Får jeg formet en tøffel som faktisk kan fungere som tøffel Hvor mye vannsøl blir det EGENTLIG (har parkett) Hvor sinna blir jeg underveis når ting ikke går som jeg trodde ...og har jeg lest "tutorialen" riktig Hvor er live-sendingen på FB? Eller Snap? Insta? Kanalene og mulighetene er mange! #vilse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. november 2019 Forfatter #1110 Del Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, Roadrunner skrev: Hvor er live-sendingen på FB? Eller Snap? Insta? Kanalene og mulighetene er mange! #vilse Lover å legge ut billedfortelling på FB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. november 2019 #1111 Del Skrevet 23. november 2019 Men det hjelper jo ikke meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. november 2019 Forfatter #1112 Del Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, Daria skrev: Men det hjelper jo ikke meg... Kan ha spinoff (almostpun intended) på insta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. november 2019 #1113 Del Skrevet 23. november 2019 *sitter benket* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. november 2019 Forfatter #1114 Del Skrevet 23. november 2019 7 timer siden, Daria skrev: *sitter benket* Mission accomplished selv om det ble alle bildene i en smell. For mye såpe på hendene til å oppdatere underveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2019 #1115 Del Skrevet 23. november 2019 9 hours ago, Cata said: Snart i gang med forsøk på våtfilting av tøfler. Er ganske spent på hvordan det kommer til å forløpe. Får jeg i det hele tatt ulla til å tove seg. Blir det noenlunde jevnt. Får jeg formet en tøffel som faktisk kan fungere som tøffel Hvor mye vannsøl blir det EGENTLIG (har parkett) Hvor sinna blir jeg underveis når ting ikke går som jeg trodde ...og har jeg lest "tutorialen" riktig Hvordan gikk det med tovinga? Det er da bare å tørke parketten etter at den har vært våt Tøfler tovet jeg også en gang for mange år siden, ellers er jeg ikke så voldsom på sånne ting. Hvis du går med våte tøfler etter at de er vaska i maskina, så former de seg vel best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. november 2019 Forfatter #1116 Del Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, Millimani skrev: Hvordan gikk det med tovinga? Det er da bare å tørke parketten etter at den har vært våt Tøfler tovet jeg også en gang for mange år siden, ellers er jeg ikke så voldsom på sånne ting. Hvis du går med våte tøfler etter at de er vaska i maskina, så former de seg vel best Ikke en dråpe på parketten *stolt * . Og tovinga gikk flott bortsett fra at sivmatta døde litt før jeg var helt ferdig. Den dekomponerte rett og slett. Hadde sikkert gjort susen å gå med dem våte men etter å ha stått foran benken halve dagen så er jeg deiset ned i godstolen med beina høyt. De står til tørk med lest inni, så får vi se. Får plukke ut lesten i morgen tenker jeg og la dem stå og lufttørke "fra begge sider". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. november 2019 Forfatter #1117 Del Skrevet 24. november 2019 Tøfler ute av lesten, eller strengt tatt er det vel motsatt. De ser store ut hinsides alt vett og forstand, det er rett og slett så jeg lurer på om lesten er overdimensjonert eller at jeg har fått feil. Jeg VET jeg bestilte i henhold til min skostørrelse men selv når jeg sammenlikner den med foten min så virker den veldig stor. Hmmm, jeg skulle gjerne hatt en dynkeflaske, så et lestepar eller to til.... Bortsett fra størrelsen er jeg nemlig rimelig godt fornøyd med mitt verk, så ser potensialet for noen gaver dann og vann. Min mor fikk for øvrig streng beskjed om å IKKE gi meg tøfler til jul i år. Hun har gjerne pleid å gjøre det som "pakke under treet" og med litt penger i tillegg. Jeg hater å fryse på beina så jeg sliter gjerne ut et par tøfler i året. Men akkurat i år er jeg visst selvforsynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 24. november 2019 #1118 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg vet ikke om du har tenkt på det, men sånne tovede tøfler kan bli skikkelig glatte mot gulvet. Kan anbefale å kjøpe noe å ha under. Du får tak i sånn som er på sokker og strømpebukser til barn - da unngår du knall og fall på glatte gulv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. november 2019 Forfatter #1119 Del Skrevet 24. november 2019 7 minutter siden, Skravla skrev: Jeg vet ikke om du har tenkt på det, men sånne tovede tøfler kan bli skikkelig glatte mot gulvet. Kan anbefale å kjøpe noe å ha under. Du får tak i sånn som er på sokker og strømpebukser til barn - da unngår du knall og fall på glatte gulv. Jo, det har jeg tenkt skikkelig på etter at jeg tovet strikketøfler 😂. Det holdt på å bli rundkast uten kringkasting i heimen. Så jeg kjøpte nesten denne her. Men bestemte meg for å vente. Hvis jeg ender med å tove tøfler for å gi bort så tror jeg imidlertid jeg må handle litt av det stoffet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. november 2019 Forfatter #1120 Del Skrevet 24. november 2019 Det eksperimenteres over en lav tøffel. De ble stappet i en vaskepose og fikk seg en omgang på 40 grader i vaskemaskinen. Kom ut som en temmelig kompakt klump men med litt strekking og tøying så gikk de akkurat på pailabbene mine. Første tøffelpar er reddet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå