Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Tips til spilleliste med treningsmusikk hos Wimp? Tr

Jeg tok den som heter "Simply the best". Hva ellers :ler: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok den som heter "Simply the best". Hva ellers :ler: ?

:laugh: Var den bra? Og inspirerende? Den har jo liksom litt å leve opp til med den tittelen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Var den bra? Og inspirerende? Den har jo liksom litt å leve opp til med den tittelen da :P

Funka for meg ;)... Men jeg må vel i all rettferdighets navn legge til at jeg ikke er vant til å løpe til musikk og jeg har ikke peiling på musikk heller så jeg er lett å lure i så måte. Du kan jo prøvelytte før du sender den offline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hatt en grei treningshelg. I går ble det drøye 4 km og i dag masse vekter. :trene: Jeg følger stort sett slavisk programmet jeg fikk satt opp, men øker naturligvis vekt/motstand etterhvert som jeg blir sterkere. Men så har jeg lest meg til at det er lurt å variere litt, så det gjorde jeg. I stedet for vanlig jogging så tok jeg geriljaintervaller som oppvarming. (Gikk noen minutter før jeg startet oppvarmingsdelen da.)

Så la jeg på ekstra vekter på alle øvelser, men tok bare 10 repetisjoner pr. sett i stedet for 15 som er min vanlige dose. Det kjentes godt i skuldrene må jeg si. Er spent på hvordan det blir i morgen ;) .

Avrundet pent med 10 minutter boksing på sekk. Denne gangen klarte jeg å holde det gående i ett sett uten å måtte trekke pusten og snikkikke på klokka underveis i bokseøkta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten en morsom treningsliste, mulig jeg må ta i bruk den ;) Glemte å laste den ned før jeg løp i dag, men hørte på litt av den under styrkeøkten etterpå, og tror absolutt den kunne være motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra listen funket, Wolfmoon.

Det gikk rimelig greit med skuldre og armer etter søndagens treningsdose, men jeg kjenner jeg blir litt sliten i beina av å sykle til jobb hver dag. Tenker jo bare sånn delvis på det som trim - det er mest transportetappe, men blir kanskje litt lite restitusjon på den måten :klo: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det blir i allfall en dag...

Var i solid krangel på jobb i går. I mine øyne blir det rimelig feil å pålegge meg en oppgave som vil låse meg fast i ca. 2 uker til og fra, samtidig som jeg driver og lærer meg selv opp i en del ting som er blitt liggende etter en kollega sluttet i månedsskiftet.

Så jeg sa fra hva jeg mente om saken. Veldig klart.

Er ikke blid i dag heller, kjenner jeg.

Skal prøve å få ut litt aggresjon ved å sykle til treningssenteret, trimme litt, og så sykle hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling hjalp. Delvis. Det ble 2 mil og litt styrketrening :ler:

Humøret har bedret seg igjen. Jeg har denne gangen rått og brutalt dyttet prioriteringene over på min sjef i stedet for å si "det der fikser vi på et hælspark". Av og til går nemlig ikke det, og dette er et av de tilfellene. Det rett og slett er for omfattende til å ta på si, særlig når en del av mine nye oppgaver går mot kunder. "Unnskyld, men jeg kan nok ikke se på den saken før om to uker, for noen i innkjøp har funnet ut at vi kan spare en femtilapp så jeg må sitte i to uker og legge inn tall i vårt flunkende nye datasystem."

Tror ikke det kommer til å virke, gitt. Eksemplet er satt litt på spissen, men det er faktisk tale om å legge inn en haug med tall i et datasystem som er hovedsaklig basert på tekststrenger og som ikke regner om noe som helst sjøl. Og det er heller ikke snakk om noen stor innsparing, det som trigger denne operasjonen. Så her får andre enn jeg prioritere....

Når det er sagt så er jeg forholdsvis fornøyd med å ha karret meg gjennom de to siste ukene uten alt for store problemer i de oppgavene jeg fikk dumpet i hodet da kollega sluttet. Så langt føler jeg at jeg har noenlunde kontroll, og det er søren ikke verst siden jeg ikke fikk noen som helst opplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:flagg:Hjertelig til lykke med dagen, alle sammen :flagg:

Hvorfor går alle rundt og sier "Gratulerer med dagen", forresten? Det der har jeg aldri skjønt, for det er jo ikke den vi snakker med som har fødselsdag, det er jo på en måte Norge, som land. Gratulerer med dagen synes jeg er forbeholdt anledninger der den vi faktisk snakker med skal gratuleres for noe som angår ham eller henne direkte.

Men det er nå meg da.

Det kommer uansett ikke til å bli et problem her i gården. Akkurat i dag er jeg spesielt glad for å være barnløs :ler: . Det regner nemlig i bøtter og spann, og gjerne tønner med så jeg vet at bunaden ikke ville satt pris på utelivet i dag. Litt regn hadde gått, men dette er regndress og gummistøvelvær. Sånn er det bare.

Når så kommunen har fått det for seg at borgertoget skal flyttes godt ut av bykjernen i år så rett og slett streiker jeg. Det er for langt å gå dit det skal være, det er elendig med parkeringsplasser og sykling i bunad utgår rett og slett av andre grunner :hoho: . (Regn er en grunn, sykkel med stang en annen..... ;) )

Det blir altså inneliv med pysjbukse og strikkejakke med mindre værgudene gjør en radikal forandring utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :P

Jeg er helt enig, her er heller ikke bunaden tatt frem i dag. Jeg skal på jobb da, og 8 timer med bunad foran en pc, er totalt uaktuelt. Men jeg har funnet meg en kjole, og sløyfa fra i fjor, så jeg regner med at jeg får godkjent allikevel :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17. mai tar seg alvorlig opp.

Tok sjansen på å fyre opp grillen. I fjor kjøpte jeg bøttegrill (bordgrill) som jeg faktisk kan bruke på balkongen og som passer utmerket for en eller to. Har ingen som bor over meg som kan bli sjenert av røyken og nabodamen vis à vis har gitt meg lov: "Det lukter så godt av grill" var utsagnet hennes da jeg spurte om det var OK i fjor. :ler: Men tror ikke hun var hjemme heller da grillingen pågikk, så hun gikk glipp av duften.

Dermed ble det grillet hvitløksmarinert kyllingfilet til middag, med ris og broccoli til. Samt et glass rødvin. Drikker ikke mye vin, men kjøper av og til en miniflaske på taxfree når jeg passerer. Sånn med 37,5 cl i. Praktisk størrelse for aleneboeren. Blir ikke så mye å helle ut etterpå da. ;)

Måltidet ble avsluttet med lettis med en ts kirsebærsyltetøy og en rute hakket 70% sjokolade. Nam. (Den lettisen til Diplom er faktisk veldig OK når den blir jazzet opp med litt tilbehør.)

Får kvinne meg opp og ta en løpetur senere i kveld når maten er sunket ned og vinen er passert sånn noenlunde gjennom sysemet, så kommer jeg vel sånn ca. i null i kaloribudsjettet i dag.

Minuset var at jobben ringte akkurat i det middag og vinglass var fortært. Får håpe jeg gav dem sånn noenlunde edruelig svar ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fantastisk ut, jeg vil også ha grill, for det er noe jeg savner, kjøtt som faktisk smaker ... grillet.

Selv har jeg endelig kommet hjem fra jobb, fått meg en øl og skal straks varme opp rester fra min favorittindiske restaurant. Før jeg skal avslutte det hele med ordentlig vaniljefløteis og jordbær. Kaloribudsjettet får jeg heller satse på at går i null, eller kanskje aller helst i minus, i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg. Samvittigheten begynte å nage utpå kvelden. Vanligvis trener jeg jo på søndager, men pga. pågående 17. maifeiring så lot jeg treningssenteret få være i fred i dag. Men, som sagt, det var den samvittigheten da.....

Så i kveldingen da byen var tom igjen så snørte jeg på meg joggesko og klokket inn drøye 4 km joggetur.

Lurer av og til på om jeg kanskje burde få sjekket hodet :klo: . Det er da ikke normalt for meg det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...